X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפגנה בפנסילבניה, 15 במאי [צילום: מאט רורק, AP]
הפגנה באילינוי, 18 במאי [צילום: נאם יו, AP]
אקונומיסט מנתח וקובע: מגיפה נוספת מתפשטת

הימין הקיצוני בארה"ב פורח בימי הקורונה

ארגונים גזעניים לבנים מאשימים את סין, היהודים וביל גייטס בהפצת הנגיף הקיצוניים שבהם רואים את הקורונה כהזדמנות לגייס תומכים העלולים לבצע פעולות טרור הממשל מגיב באיטיות, הקונגרס לא ממש מסייע והמאבק נותר בידי המשטרות המקומיות - שאינן ערוכות כלפיו
▪  ▪  ▪

מפגינים זועמים התכנסו בבירותיהן של יותר מ-30 מבין 50 מדינות ארה"ב, למחות על מגבלות הקורונה. הם תודלקו בסדרת ציוצים של דונלד טראמפ, שקרא להם "לשחרר" את מדינותיהם, וחלקם אפילו השוו את המושלים הנבחרים לנאצים או נופפו ברובים.
הימין הקיצוני בארה"ב מנצל היטב את הקורונה, קובע אקונומיסט. אנשיו התפרצו לפגישות זום, קראו להדביק בכוונה שוטרים ויהודים, וניסו לשבש את הפעילות הממשלית – כולל את קו הפניות 311 של ניו-יורק ואת פעילות משמר החופים. כמה מהם התקרבו לביצוע פעולות טרור, כולל ניסיון להטמין פצצה בבית חולים במדינת מיזורי.
התפשטות תיאוריות הקונספירציה היא חלק מהותי בפעילות הימין הקיצוני. חלקם טוענים שהנגיף הוא תרמית. אחרים מאשימים את סין, היהודים או ביל גייטס. יש המאשימים שהממשל משתמש בנגיף כתירוץ להחרים כלי נשק ולהטיל "משטר צבאי בריאותי". כאשר רבים תקועים בבית וכספם הולך ואוזל, נוצרת קרקע פורייה לתנועות קיצוניות ולהפצת משנתן. אקונומיסט מסביר, כי מבט קרוב יותר על אמונות הימין הקיצוני, מסייע להבין מדוע הקבוצות הללו מקבלות תנופה מהמציאות החדשה בארה"ב.
האמונה הנפוצה ביותר היא בעליונות האדם הלבן, ואנשיה משתמשים במקורו של הנגיף כדי להפיץ שנאה כלפי סינים. בנוסף לכך, הקורונה מתדלקת מחדש את האשמת היהודים – בדיוק כמו בימי המגיפה השחורה. הגזענים משתמשים בפחדים שיוצרת הקורונה כדי להטיף לסגירת גבולות וליצירת מדינה לבנה.
חלק מהם מציגים את עצמם כמאמינים במה שמכונה "boogaloo": מאבק מזוין נגד הממשל, מלחמת גזע או שניהם, במה שלטענתם יהווה שחזור של מלחמת האזרחים. מטרתם המרכזית היא לגייס תומכים, במיוחד בקרב הצבא האמריקני. הפורומים שלהם ברשת מלאים במידע כיצד לייצר נשק במדפסות תלת-ממדיות. חזיונות אפוקליפטיים תמיד היו חלק ממשנתם, וסגר הקורונה מאפשר להם להציב תאריכי יעד: העסק יתפוצץ בסתיו, הם מכריזים.
בימין הקיצוני יש עוד סוג של רעיון: accelerationism. זוהי מזיגה משונה של מרקסיזם וניאו-נאציזם, המובילה לטיעון לפיו הסתירה הפנימית בין הסדר הכלכלי לסדר הפוליטי תביא לנפילתו של האחרון, ועל חורבותיו תיבנה מדינה המבוססת על דם ואדמה – רעיונות נאציים מובהקים. הם רואים את הנגיף כהוכחה לנכונות התיאוריה וכהזדמנות מצוינת לחתור תחת יסודות המערכת. תומכי רעיון זה פועלים לבדם או מתארגנים בתאי טרור מבודדים, ומעודדים כל פעולת הסלמה (ומכאן שמם) שתוביל לקריסה. פעולותיהם כוללות הפצת דיסאינפורמציה ותיאוריות קונספירציה, התקפות על שירותים חיוניים ואף פיגועים של מפגעים בודדים. אנשיהם ביצעו את הטבח במסגד בניו-זילנד ואת ההתקפה על בית חב"ד בקליפורניה.
מסע יחסי הציבור של הימין הקיצוני נושא פירות, גם אם מספר אנשיו עודנו קטן. המספר הממוצע של חיפושים ברשת בארה"ב אחרי מידע הקשור לימין הקיצוני, עלה ב-37% בחודש אפריל לעומת תשעת החודשים הקודמים והגיע ל-2,024. קבוצות ימין קיצוני בפייסבוק ובטלגרם גדלו משמעותית בזמן הסגר. ושיהיה ברור: מטרתו של הימין אינה רק לגייס אנשים, אלא גם ובעיקר להניע אותם לפעולה – כולל מעשי טרור.
למרות כל אלו, הממשל הפדרלי מתמהמה בתגובתו לאיום זה. ב-6 באפריל הגדיר משרד החוץ בפעם הראשונה ארגון ימני קיצוני כארגון טרור: "התנועה הרוסית האימפריאלית". אבל זהו צעד סמלי בלבד. למרות שלארגון זה יש קשרים לארגונים דומים בארה"ב, ההגדרה שלו היא נמוכה יחסית בסולם הגדרות הטרור. הממשל יכול להטיל עליו עיצומים כספיים, אך אין איסור על אחרים לסייע לו. גם הקונגרס בוחן חקיקה שתשפר את יכולתו של הממשל להיאבק בטרור הפנימי, אך לרוב הטיפול בנושא נותר בידי המשטרות המקומיות, שלרוב אינן מבינות את הארגונים הללו ואת שיטותיהם. בעוד תשומת הלב של ארה"ב נתונה לקורונה, מסיים אקונומיסט, מגיפה נוספת הולכת ומתפשטת.

תאריך:  22/05/20   |   עודכן:  22/05/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הימין הקיצוני בארה"ב פורח בימי הקורונה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה שמימין למרצ זה ימין קיצוני
הגלשנית  |  22/05/20 19:19
 
- }}}ארהב בעידן טראמפ מתפוררת
יש בה בלגן מסוכן  |  23/05/20 04:15
2
כמה שקרים וטיפשות בכתבה אחת! ל"ת
The Libertarian  |  23/05/20 00:07
3
תפסיק לכתוב על כל דבר
ג'  |  23/05/20 08:11
 
- }}} אידלסון מממן"ישראל היום"
יואב יצחק מלקק...  |  23/05/20 10:06
4
והשמאל הקיצוני פורח פה באתר
שונסי גנצינר  |  23/05/20 09:36
 
- }}}השמאל יצר ישראל=עובדות
נתניהו מפלג ומשסע  |  23/05/20 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מאיר בן שבת פנה לשרי הבריאות, הפנים וביטחון פנים בדרישה שיורו ליחידות שעליהן הם אחראים לבצע אכיפה הדוקה יותר של בידוד הנכנסים לישראל מחו"ל    "שלשום נרשם שיא יומי של כ-106,000 מקרי קורונה חדשים, תהליך החזרה לשגרה עלול להקהות את תחושת האיום ולהגדיל את הסכנה להתפשטות מהירה של הנגיף"
איציק וולף
בתי ספר ומפקחים החלו בבחינה של האפשרות לשלב לימודים מקוונים במערכת הלימודים גם בימים שלאחר הקורונה    נשיא אלביט לשעבר מעריך: הקורונה הראתה שעבודה מרחוק אינה גרועה כפי שחשבנו ושאפשר לתפקד גם מרחוק
איתמר לוין
לשכת עורכי הדין טרם הגיבה על היוזמה לקצר את הפגרה, הנחוצה כדי להתמודד עם הפיגור שנוצר בחודשיים בהם לא התקיימו חלק ניכר מן הדיונים, ועם העומס הצפוי בתחומי חדלות הפרעון ודיני החוזים בשל השלכות הקורונה
איתמר לוין
תסריט אחד: המגיפה תעמיק את הבעיה, כי העניים נפגעים יותר הן פיזית והן כלכלית    תסריט שני: חוסר השוויון יקטן, כי העשירים יידרשו לממן את מחיר המגיפה
איתמר לוין
ישראל הגיעה להישגים מרשימים מאוד במאבק בנגיף הקורונה, משום שאנחנו אלופי העולם באלתור    כעת הגיע הזמן לצאת מן המגבלות ולהבריא את המשק, וזה מחייב תכנון מוקפד - תחום בו איננו מוצאים את ידינו ואת רגלינו    זה בא לידי ביטוי בבתי הכנסת, בהפעלת המשטרה, בחבישת המסיכות ובמערכת החינוך    התוצאה היא זלזול בהוראות, הנובע במידה רבה גם מההרגשה לפיה לממשלה החדשה פשוט לא אכפת מאיתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il