X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ הינו חשוב אך ישראל יכולה לשמור על ביטחונה היטב גם ללא סיוע הרש"פ. השב"כ הישראלי עושה עבודה מצויינת וסומך על עצמו בלבד, הפסקת התיאום הביטחוני תדרדר את המצב בשטח ותפגע קשות בשלטון הרש"פ
▪  ▪  ▪
כוחות הביטחון הפלשתינים, [צילום: עבד ראחים חאטיב / פלאש 90]

ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה ייפגש עם ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים כדי לדון בהנחיית יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להתנער מההסכמים עם ישראל, כולל מהתיאום הביטחוני. הרש"פ מייחצנת את נושא התיאום הביטחוני כאילו מדובר ב"עקב אכילס" של ישראל וכי אם היא תפסיק את התיאום עמה יפגע הביטחון הישראלי קשות, אולם, אין כך הדברים.
נכון שהתיאום הביטחוני עם הרש"פ מסייע לישראל במלחמה נגד הטרור בגדה, אולם, מאז הסכמי אוסלו ועד היום, ישראל סומכת רק על עצמה בתחום הזה, ראינו כבר את מדיניות "הדלת המסתובבת" של יאסר ערפאת שעצר מחבלים ומייד שיחרר אותם, מחמוד עבאס איננו כזה אבל ממשלות ישראל למדו מאז לסמוך רק על המודיעין הישראלי.
השב"כ הישראלי עושה עבודה מצויינת בתחום המלחמה בטרור ללא קשר לתיאום הביטחוני עם הרש"פ, לכן, הרש"פ תפסיד יותר מישראל אם תפסיק את התיאום הביטחוני, הרש"פ מקיימת את התיאום הביטחוני רק כדי להבטיח את המשך שלטונו של מחמוד עבאס. הרש"פ תלויה בישראל בכל הקשור לתחום הביטחון בכל הקשור לתנועות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בתוך שטחי הגדה ומחוצה להם,כל בכירי הרש"פ מחזיקים בתעודות VIP המאפשרות להם לעבור את מחסומי צה"ל ולהיכנס לתחומי מדינת ישראל.
המשטרה הפלשתינית איננה יכולה לשנות את מיקום ופריסת כוחותיה בגדה ללא תיאום עם צה"ל, עשרות אלפי פועלים מהגדה העובדים בישראל אינם יכולים להיכנס לתחומיה ללא אישור של השב"כ הישראלי. הרש"פ גם לא יכולה להכניס מזון וסחורות לתחומיה ללא אישור ביטחוני של ישראל.
הפסקת התיאום הביטחוני לגמרי מצד הרש"פ תביא בהכרח להתדרדרות המצב הביטחוני בגדה ותחזק את הכוח של תנועת חמאס, ספק רב אם מחמוד עבאס מעוניין בכך, הוא יערער את כס שלטונו במו ידיו, תנועת חמאס ממתינה זמן רב למימוש האיום הזה מצד הרש"פ כדי שתוכל לעשות לה מה שעשתה לה ברצועת עזה ב-2007. גורמים בכירים בפתח מעריכים כי מחמוד עבאס יאט את התיאום הביטחוני ויוריד את רמתו כדי ליצור מראית עין כי הוא מבצע את החלטות ההנהגה הפלשתינית אך לא יפסיק אותו לחלוטין. כבר עכשיו מותחים בכירים בפתח ביקורת על מחמוד עבאס כי המהלך הזה היה נמהר וחפוז ויביא לנזק בלתי הפיך לרש"פ.
בכיר בהנהגת פתח תוופיק טיראווי, שהיה ראש המודיעין הכללי הפלשתיני ותיאם את הפעילות הביטחונית מול השב"כ הישראלי, הזהיר כבר בחודש פברואר השנה כי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל תביא לקריסתה של הרש"פ. צריך לזכור, כי מאז 2005 ועד היום, השב"כ הישראלי הציל לפחות פעמיים את יו"ר הרש"פ באופן אישי מהתנקשות בחייו שתכנן ארגון חמאס וחשף התארגנויות טרור של חמאס שתכננו להפיל את שלטון הרש"פ בשורה של פיגועים.
יו"ר הרש"פ משחק באש בהחלטתו להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, הדבר עלול להצית תבערה בשטחי הגדה שתצא משליטתו ולהביא אסון חדש על הפלשתינים כפי שהיה באינתיפאדה השנייה בעת שיאסר ערפאת בחר בדרך הטרור לאחר כישלון פסגת קמפ דיוויד, בזמנו התנגד מחמוד עבאס למהלך הזה בתקיפות והוא מחזיק בדעה הזו עד היום כי האינתיפאדה השנייה הייתה טעות גדולה של ההנהגה הפלשתינית.
ברגע שמחמוד עבאס ישחרר את נמר האלימות בכך שיפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, העניינים עלולים לצאת מכלל שליטתו והוא יתקשה לרכוב על הנמר. ההערכה במערכת הביטחון היא כי מחמוד עבאס מנסה להרתיע את ישראל, ארה"ב ומצרים כי המצב הביטחוני בגדה שברירי בגלל מדיניות ישראל וכי הן נושאות באחריות למה שיקרה בשטח אם לא יבלמו כוונות הסיפוח של ישראל. מחמוד עבאס חש כי איחר את הרכבת",עסקת המאה" האמריקנית כבר יצאה לדרך בנושא מעמד ירושלים וחוקיות ההתנחלויות ועתה ישראל עומדת לספח 30 אחוזים משטחי הגדה.
גורמים בפתח אומרים כי אם מחמוד עבאס ילך בדרכו של יאסר ערפאת הוא יסיים כמוהו את הקריירה וירד מהבמה הפוליטית הפלשתינית.
בינתיים, הציבור הפלשתיני איננו קונה את הצהרותיו, מאמר המערכת של עיתון "אלקודס" מה-20 במאי קרא בפירוש להנהגה הפלשתינית: "אנו רוצים לראת מעשים ולא דיבורים". מחמוד עבאס מנסה כעת ליצור את הרושם כי הוא ממשיך בדרכו של יאסר ערפאת ורוצה לסיים באש ובתימרות עשן, כמי שלא ויתר לארה"ב וישראל על ה"קווים האדומים" הפלשתינים.
על-פי גורמים בכירים בפתח, הוא עצמו אמר בישיבה סגורה של הנהגת פתח אחרי פרסום "עסקת המאה" כי הוא לא ירשם בהיסטוריה כמי שבגד בבני עמו וכי בפניו שתי אפשרויות: להניף את הדגל הפלשתיני מעל חומות ירושלים, או "למות כשהיד" כפי שמתו יאסר ערפאת, אבו ג’יהאד ואבו איאד.
האם אכן הוא רוצה להפוך לשהיד?

תאריך:  21/05/2020   |   עודכן:  23/05/2020
+ריבונות ביו"ש - מהות גבול ביטחון
12:16 21/05/20  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

שליטה על רכסי יו"ש - ולא מדינה פלשתינית - היא תנאי בל יעבור במציאות מזרח תיכונית של 1,400 שנות הפכפכות, אלימות, טרור בינערבי, והיעדר דמוקרטיה ודו-קיום בשלום בינערביים

"רמת הגולן" של ירושלים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+נתניהו לא מעוניין בסיפוח
11:45 21/05/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

מעשיו והצהרותיו של נתניהו מעידים לכאורה כי פניו מופנות כלפי סיפוח, אך כעת, משמצא עצמו חולק ממשלה פריטטית עם מפלגת שמאל מרכז, נראה כי היה אמור להיות לו צורך עמוק בסמן ימני יציב, אך הוא הראה לאותו סמן את הדרך החוצה מהממשלה, במה שמלמד כי סיפוח אינו עומד בראש מעייניו  ▪  למעשה, נתניהו הוא בעל דעות פרגמטיות ודוגל בהישארות הרוב היהודי בארץ  ▪  כעת, בפעם הראשונה, הוא יכול לבצע מהלכים ללא איגוף של מפלגה ימנית

נתניהו. לא צריך לחשוש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקת התיאום הביטחוני בין הרש"פ לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
ניסיון פיגוע ירי סוכל אחר-הצהריים בכפר חווארה    מחבל פלשתיני חמוש באקדח ניסה לירות על רכב ישראלי    נהג הרכב יצא עם הנשק האישי שלו מהרכב והניס את המחבל
איציק וולף
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס להודעה שפרסם המנהיג האירני העליון ובה קרא לפתרון סופי במאבק ישראל והפלשתינים    "איומיו של חמינאי לממש את הפתרון הסופי כנגד ישראל מזכירים את תוכנית הפתרון הסופי הנאצית להשמדת העם היהודי"
איציק וולף
סאאב עריקאת הצהיר בראיון לרדיו פלשתין כי כל ההסכמים שנחתמו בין ישראל לבין אש"ף אינם קיימים עוד, וכי הצהרת אבו מאזן על ביטול ההסכמים נכנסה לתוקף ברגע ההכרזה אמש
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית הודיעה על התנערות מההסכמים עם ישראל וארה"ב בניסיון להרתיע אותן מלממש את אפשרות הסיפוח של שטחים בגדה בהתאם לתוכנית "עסקת המאה". מחמוד עבאס מנסה ליטול את היוזמה לידיו, בישראל מעריכים כי ההודעה הפלשתינית היא אזהרה לקראת הבאות אך הרש"פ לא תקריס את עצמה. הרחוב הפלשתיני אדיש ולא מתרגש מהודעת הנהגתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il