X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התורה מגדירה את התנהגותו הרעה של הילד הפרוע בקריטריונים הבאים: "איננו שומע בקולנו, זולל וסובא". ובחיי, אם אין המילים הללו הגדרה מדויקת של ממשלת ישראל הנוכחית
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

התורה מתארת בפרשת כי-תצא (דברים כ"א) מקרה של "בן סורר ומורה". ולפני שקהל הקוראים החילוני יקפוץ עלי שאני מקדם סקילה באבנים של "ילדים חפים מפשע", אצטט את דברי הגמרא בסנהדרין ע"א, שם אמרו חז"ל שבן סורר ומורה "לא היה ולא עתיד להיות". מדוע, אם כן, נכתבה בתורה פרשה בנושא שכזה? - מן הסתם כדי ללמד אותנו כמה וכמה דברים בתחום המוסר, ולא כאן המקום לדון בהם.
אז כאדם מאמין, קיבלתי על עצמי את דברי הגמרא - "לא היה ולא עתיד להיות" - ללא עוררין. כל זאת, עד שראיתי את הממשלה ה-35 של מדינת ישראל.
התורה מגדירה את התנהגותו הרעה של הילד הפרוע בקריטריונים הבאים: "איננו שומע בקולנו, זולל וסובא". ובחיי, אם אין המילים הללו הגדרה מדויקת של ממשלת ישראל הנוכחית!
"איננו שומע בקולנו": הציבור בארץ זועק ומשווה לעזרה. הנזקים לעצמאים ולשכירים בגלל הסגר שהוטל בגין נגיף הקורונה, הם עצומים. שכירים שפוטרו או הוצאו לחל"ת אינם יכולים לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות. מאות אלפים מובטלים. העצמאיים איבדו רווחים פוטיציאליים והם קורסים תחת הנטל. כל הבטחות הממשלה לסיע מתסיימות, במקרה הטוב, בסיוע מגוחך ובלתי-מספק, ובמקרה הפחות-טוב הן לא ממומשות כלל בגלל קריטריונים מגוחכים, או סחבת-ביורוקרטית מטורפת.
כך או אחרת זו המציאות בשטח: הציבור זועק להצלה, והממשלה אוטמת את אוזניה. "איננו שומע בקולנו".
"זולל": האבן עזרא, מגדולי פרשני התתורה, מבאר את המילה כתיאור למי שאוכל בשר בתאווה, ללא התחשבות במי שנמצא סביבו. וזו בדיוק ההתנהלות של הממשלה ה-35 של מדינת ישראל. הם 'זוללים' את כספנו, את הכסף שגבו מאיתנו במיסים לאחר שעבדנו כה קשה עבורו, ומבזבזים אותו על הנאות עצמם. על משרדי ממשלה מיותרים, על תפקידי שרים אשר הומצאו במוחם הקודח של 'מנהיגינו', על הטבות ופינוקים שעצם קיומם בימים בהם כה רבים מאזרחי-המדינה יורדי על ברכיהם ומתמוטטים, היא שחיתות שגרוע ממנה קשה לדמיין.
"וסובא": שוב נלך בדרכו הפרשנית של האבן עזרא, שכתב על המילה הזאת כך: "מרבה לשתות והוא משתכר, והנה זה כמו אפיקורוס". קצת היסטוריה: 'אפיקורוס' היה שמו של פילוסוף יווני אשר חי בעיירה גרגיטוס בסוף ימי בית שני. כתביו היו מבוססים על כפירה מוחלטת באמונה באל אחד, ומכאן מקור הכינוי 'אפיקורוס' למי שאינו מאמין במציאותו של אלוקים.
בני אדם אשר אינם מאמינים במציאותו של אלוקי השמיים הם בהרבה מקרים אנשים שחשובים ש'אין דין ואין דיין'. הכל מותר. וזו בדיוק ההגדרה של חברי הממשלה החדשה שלנו: הם חושבים שהכל מותר להם. שמותר להם ליהנות מהחיים, להשתכר מיין/פינוקים, שזכותם ליהנות מן הכוח ומן החסינות שיש להם, ושהם יכולים לחגוג על חשבוננו.
"בננו זה סורר ומורה, אינו שומע בקולנו, זולל וסובא". דברי התורה חיים וקיימים בממשלה ה-35 של מדינת ישראל. זוהי ממשלה של אופורטוניסטים, אנשים שבגדו בקולות שבחרו בהם ודילגו ממשבצת למשבצת כחיילים במשחק שחמט, בהתאם למה שטוב להם באותו רגע. זו ממשלה של גזלנים אשר חומסים את קופת הציבור ומבזבזים את כספי המדינה. זו ממשלה שאיננה שומעת - וגם לא תשמע - לקול זעקות השבר של מאות אלפי ישראלים. זו ממשלה שמעצם בריאתה, עוד לפני שהתחילה לתפקד (או ליתר דיוק, שלא לתפקד...) היא שערורייה של ניבזות ושחיתות מזעזעת! בושה וחרפה למדינת ישראל, אסון איום ונורא עבור כלל הציבור.
התורה אומרת לנו בדיוק מה צריך להיות עונשו של בן סורר ומורה. אלא שעלי לומר כאן בצורה הברורה ביותר: כותב שורות אלו מתנגד לכל גילוי של אלימות מכל סוג שהיא. למרות התיעוב העמוק שעלינו לחוש כלפי מאה-ועשרים היושבים בכנסת, חלילה לנו להרים יד או לנקוט איזה שהוא אקט של הפרת-חוק כנגדם.
אמת, עלינו לקיים "וביערת הרע מקרבך" ולהעלים את תופעת הפוליטיקה המלוכלכת והפוליטיקאים המושחתים מעל מפת חיינו. אולם עלינו לעשות זאת אך ורק בדרכי שלום, ועל-פי חוק. עלינו לצאת אל הרחובות ולהפגין, להראות למאה ועשרים חברי הכנסת שלא נסכים להמשיך להיות ה'פראיירים' שלהם. עלינו לייצר אלטרנטיבה לשילטון הפוליטיקה המלוכלכת והפוליטיקאים המושחתים, וזאת במסגרת שיטת 'חברת הניהול', שאולי איננה שיטה מושלמת, אך היא מייצגת ניסיון חדש להביא את מדינת ישראל לאן שהיא צריכה להיות: מדינת כל אזרחיה, מדינה של צדק ויושר, מדינה שהמנהלים אותה יקומו בכל בוקר וילכו לעבוד לא עבור עצמם, אלא עבורנו, ששלחנו אותם לעשות למעננו ולמען עתיד העם.

תאריך:  21/05/2020   |   עודכן:  21/05/2020
+ביום ראשון תאושר הקמת משרד רה"מ החילופי
13:34 22/05/20  |  איציק וולף

ממשלת ישראל צפויה לאשר ביום ראשון את הקמת משרד ראש הממשלה החילופי. ההחלטה תהיה טעונה אישור נוסף, של הכנסת.
"ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי, בשיתוף נציב שירות המדינה, יתאמו ביניהם את ההסדרים שיאפשרו את הפעלתו של משרד ראש הממשלה החלופי על בסיס התשתית המנהלית של משרד רה"מ", נכתב בהצעת ההחלטה שתאפשר את הקמת המשרד שישמש בשנה וחצי הקרובות את ראש הממשלה החילופי ושר הביטחון, ח"כ בני גנץ.

+בנט לנתניהו: מוותרים על תיקים, דיינו שתחיל ריבונות
23:58 21/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט אמר בעצרת חגיגית ליום ירושלים בישיבת מרכז הרב כי ימינה מוותרת על התיקים בממשלה, ודי לה שראש הממשלה ימלא אחר התחייבותו להחיל ריבונות על כל שטחי ההתיישבות, כולל בחברון, באלון מורה, באריאל ובמעלה אדומים. הוא הגיב לסרטון ברכה של נתניהו בו אמר כי הוא מעוניין שעוד שרים דתיים יצטרפו לממשלה, אך נמנע מלהזכיר מפורשות את ימינה.

+ממשלת ביזיון חזירות וחרפה
22:51 21/05/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

אין מנוס מהמסקנה שהחיה המפלצתית והגדולה המכונה ממשלה, אינה אלא סידור עבודה מקיף ויסודי שכל כולו בא לעולם בגלל אנשים פוליטיים קטנים בעלי אופי נלוז ונמוך

ליבותיהם אטומים... [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
+נתניהו החליט לקצר האבטחה של בנט
22:29 21/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרי ביטחון שסיימו את תפקידם מקבלים אבטחה למשך 5 שנים בשל המידע הרגיש שהם מחזיקים  ▪  ועדת שרים בראשות ראש הממשלה החליטה שנפתלי בנט יאובטח רק שלושה חודשים  ▪  ח"כ מתן כהנא: החלטה פוליטית המהווה סיכון למדינה

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו וגנץ קיימו פגישת ישוב הדורים
19:44 21/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיכמו בינהם קווי מנחים לישיבת הממשלה הרובה ברקע ההתנצחויות המתוקשרות בין שתי המפלגות ברקע היחס הראוי ליועץ המשפטי לממשלה ודירת השרד של משפחת נתניהו

נתניהו וגנץ. "פגישה באווירה טובה"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן סורר ומורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קשה לאנרכיסט לחיות בדמוקרטיה
בן נאמן  |  22/05/20 10:42
2
האנרכיסט מתייחס לנציגי העם
בן נאמן  |  22/05/20 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
בעז שפירא
אין מנוס מהמסקנה שהחיה המפלצתית והגדולה המכונה ממשלה, אינה אלא סידור עבודה מקיף ויסודי שכל כולו בא לעולם בגלל אנשים פוליטיים קטנים בעלי אופי נלוז ונמוך
עידן יוסף
שרי ביטחון שסיימו את תפקידם מקבלים אבטחה למשך 5 שנים בשל המידע הרגיש שהם מחזיקים    ועדת שרים בראשות ראש הממשלה החליטה שנפתלי בנט יאובטח רק שלושה חודשים    ח"כ מתן כהנא: החלטה פוליטית המהווה סיכון למדינה
עידן יוסף
סיכמו בינהם קווי מנחים לישיבת הממשלה הרובה ברקע ההתנצחויות המתוקשרות בין שתי המפלגות ברקע היחס הראוי ליועץ המשפטי לממשלה ודירת השרד של משפחת נתניהו
מחלקה ראשונה
נתניהו כבר סימן אותו כשר האוצר, אך ניר ברקת מצא עצמו לבסוף ללא תפקיד    בראיון ראשון מאז הרכבת הממשלה הוא מגלה: "אמרתי לרה"מ שאין לי רגשות קשים"
איציק וולף
השר אלון שוסטר פנה לשר האוצר והודיע כי הוא מתנגד לעמדת מנכ"ל משרד החקלאות שקבע כי כאשר יש קונפליקט בין טובת החקלאים לבין טובת הצרכנים - טובת הצרכנים עדיפה    "עמדתי שונה מעמדת המנכ"ל, הצו שהוצא - בלתי מידתי ועלול להסב נזקים לא סבירים לצרכנים ולמשק החלב. יש חלופות שיאפשרו צריכה סדירה של תוצרת מקומית במחיר סביר"
רשימות נוספות
קרן טרנר מונתה למנכ"ל משרד האוצר  /  עידן יוסף
גנץ: לפיד ויעלון הפרו את הסיכום  /  עידן יוסף
"נקדם את תוכנית הנשיא טראמפ"  /  איציק וולף
נתניהו שבר את תקרת הזכוכית  /  מרדכי ליפמן
ממשלת מיעוט  /  עו"ד אברהם פכטר
נתניהו לא רוצה להיות בוזגלו   /  יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il