X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זה לא החל בנתניהו, זה החל ב"הסכמי אוסלו" אך נתניהו הצליח להאדיר זאת לגבהים שלא הכרנו קודם
▪  ▪  ▪
נתניהו. יש לו "פגם" [צילום: משרד רה"מ]

בתאריך 8.3.20 פרסמתי באתר זה מאמר בשם "ביבי או רביעיות". חלפו כמאה ימים מאז ובנימין נתניהו שב להיות ראש ממשלה מושבע של מדינת ישראל.
במשך כשנה וחצי הייתה המדינה במשבר מהקשים בתולדותיה. מחלוקת עמוקה, לטעמי בלתי רצינית לחלוטין, פילגה את העם. האם מר נתניהו ראוי להמשיך להיות ראש הממשלה או לא. בשלושת מערכות בחירות קודמות (2009,2012,2015) הוא ניצח. לעיתים גם בקלות ובאופן מכריע. ה"שמאל" ו"המרכז" הגיעו למסקנה שרק נתניהו, ברמה האישית, מונע מהן לחזור לשלטון. מתחת למעטה הדמוקרטי החלה להתארגן ברית חשאית של המשטרה, הפרקליטות, גורמים בצמרת המשפט והכי חשוב התקשורת כמעט ללא יוצא מהכלל.
במסגרת ברית זו החלו לבדוק, ולאחר מכן לחקור אירועים שונים ש"נדף" מהן גם "ריח" פלילי. מתנות, שיחות משונות, הטבות למיניהן. בצד החקירות החלה מערכת הדלפות אדירה (עבירה פלילית חמורה לכשעצמה) מעוותת וחד-צדדית. האווירה שנוצרה בציבור כתוצאה מכך אפשרה את החקירה החשאית להפוך לחקירה גלויה. לקראת בחירות 2019 התעצמה בשמאל ובמרכז ההכרה כי מגיע הרגע המיוחל ונתניהו יודח. אך הבחירות נתנו לנתניהו 60 מנדטים והיה חסר לו מנדט אחד ויחיד שלא הצליח להשיג. לעומת זאת, הוא חש שחלק מתומכיו חושבים על עריקה והכריז בחופזה על בחירות חדשות.
בבחירות 2019 גוש הימין נחלש (55), גוש השמאל-מרכז התחזק (52+המשותפת) אך התנגדות פנימית לשיתוף הרשימה המשותפת הכשיל אותם. בחודשים הללו שלאחר הבחירות הייתה לשמאל-מרכז הזדמנות בלתי חוזרת לכבוש את השלטון. מפלגת הליכוד הייתה מוכה, כתבי אישום הוגשו כנגד ראש הממשלה, לפי התקשורת נתניהו היה מוכן להסתפק במספר חודשי כהונה ותו-לא. אך היהירות, ההתנשאות ובעיקר הטיפשות הביאו את המרכז-שמאל למסקנה כי בבחירות שלישיות הם יזכו בניצחון מוחץ.
לידה לא קלה
הגיעו בחירות 2020 והעם הוכיח כי אינו מצביע לטיפשים. השמאל-מרכז הפסיד 6 מנדטים והליכוד הרוויח אותם. ברגע הנכון הבין בני גנץ, מנהיג השמאל-מרכז כי שותפיו מחפשים רק ניצחונות תקשורתיים ותו-לא. המדינה, הקורונה וכל היתר- "לא בראש שלהם". מנגד הוא הניח, בצדק מסתבר, כי נתניהו מוכן לשלם כל מחיר להקמת ממשלה יציבה בראשותו, לפחות בחצי הקדנציה הראשונה. וכך לאחר לידה לא קלה, מלווה במכאובים נולדה הממשלה החדשה. הוא מורכבת משתי מפלגות גדולות ומשתי מפלגות בינוניות ומשלושה שברי מפלגות. הנחמה היא שיש בה מספיק חברי כנסת בכדי לנווט בין כל השברים האלה. בפניה מצבור עצום של בעיות שהצטברו במשך כשנה וחצי של ממשלות מעבר אך אם תהיה "כימיה" בין הבנימינים הכל יסתדר. די להיזכר בממשלת האחדות של שנת 1984 בין שמעון פרס ויצחק שמיר, שני אישים מנוגדים לחלוטין באישיותם והשקפת עולמם ש"חיו" יחדיו בכל ארבע שנות הממשלה הזו.
בנימין נתניהו, כראש ממשלה, הביא את מדינת ישראל בשנות ה-70 לקיומה להישגים חסרי תקדים. ישראל הפכה מעצמה עולמית בכלכלה, בטכנולוגיה, בהשכלה, בבריאות, בצבא וביחסיה הבינלאומיים. נשיאי ארה"ב ורוסיה הם ידידיה הקרובים, סין והודו מחזרים אחרינו, רוב ארצות העולם רוצות את קרבתנו. רבים עולים ארצה ורבים יותר מתכננים זאת לעתיד המצב הכלכלי טוב מתמיד.
בשנת 1948 תקפו את מדינת ישראל הצעירה שבעה צבאות ערב אדירים בכוחם. עתה עומדים מולנו שני שברי מדינות מאותם השבעה. זה לא החל מנתניהו, זה החל ב"הסכמי אוסלו" אך נתניהו הצליח להאדיר זאת לגבהים שלא הכרנו קודם. אך אם נבחן את ימי נתניהו נמצא אצלו מחדל שעובר כחוט השני לאורך כל שנות שלטונו. אי-היכולת למנות אנשים שנאמנים לו בנפשם. בתקופת שלטונו הראשונה הוא מינה שני תומכים נלהבים בשם צחי הנגבי ולימור ליבנת לשרים.
בשנת 2005 כאשר אריאל שרון פרש מהליכוד והקים את קדימה, צחי הנגבי הצטרף אליו ולאחר מכן לאולמרט. לימור ליבנת פרשה מהחיים הפוליטיים כשרת חינוך ובחודשים האחרונים אנו רואים ושומעים אותה תוקפת את נתניהו בשצף-קצף. נתניהו מינה מפכ"ל משטרה שאמור היה לפעול למענו ובפועל החריף את ההתקפות נגדו. מינה שופט ירושלמי למבקר מדינה משום שהאמין שהוא מצדד בו והתוצאות היו הפוכות. מינה את מזכירו, שנחשב בעיניו כנאמן לו ולדרכו ליועץ משפטי לממשלה ויצא "מקלל" במקום "מברך".
לטעמי יש לו "פגם" מנהיגותי בנקודה זו והדבר מתנקם בו, בעיקר בימים אלו. אני מאמין, שבזכות חוכמתו וניסיונו הרב שיצליח לסיים את ענייניו המשפטיים באופן שיוכל להמשיך בקדנציה הזו עד סופה.

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
+מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה יפרוש מתפקידו
22:09 24/05/20  |  איציק וולף

מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, רן בר, יסיים את כהונתו כמנכ"ל המשרד. זאת, בהתאם לסיכום שאליו הגיע עם השר החדש, יזהר שי. בר יישאר בתפקידו עד לאחר שיימצא לו מחליף ותתבצע חפיפה כנדרש.

+הממשלה אישרה: כל תלמיד יבקר 3 פעמים בי-ם בשנות לימודיו
13:42 24/05/20  |  מירב ארד

הממשלה אישרה הצעת חוק שהגיש שר החינוך יואב גלנט, ולפיה כל תלמיד שלוש פעמים לפחות בירושלים לפחות במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך.

+הליכוד וכחול לבן יפעלו במתואם נגד עתירות שהוגשו נגד ההסכם הקואליציוני
13:39 24/05/20  |  מירב ארד

הליכוד והכחול לבן פרסמו הודעה משותפת לפיה במסגרת התשובות שעתידות להימסר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לעתירות שהוגשו בנושא חוקי היסוד הנוגעים להסכם הקואליציוני, הצדדים יפעלו באופן מתואם. זאת לאור העובדה, כי הצדדים רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואלציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים.
הצדדים מתכוונים להבהיר, כי ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואלציוני ועל כן הם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם. הצדדים אף ידגישו, כי הם רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים.

+הממשלה אישרה את הרכב הקבינט המדיני ביטחוני
13:13 24/05/20  |  מירב ארד

הממשלה אישרה את הרכב הקבינט המדיני ביטחוני. בנוסף ל-16 השרים בקבינט, מונו 4 משקיפים.

+נפתחה ישיבת ממשלת האחדות הראשונה
11:34 24/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ירדה מסדר היום  ▪  נתניהו הכריז על הקצאה של 200 מיליון שקלים להשקעה בירושלים  ▪  גנץ בישיבת הממשלה: "לפעול שהאחדות תתרחב ושהפיוס ייגבר"

נתניהו. הממשלה מייצגת את כל האזרחים [צילום: אלכס קולומייסקי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי או רביעיות? ביבי!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כולם יודעים מדוע כלה נכנסת לחו
בן נאמן  |  25/05/20 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
מירב ארד
הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ירדה מסדר היום    נתניהו הכריז על הקצאה של 200 מיליון שקלים להשקעה בירושלים    גנץ בישיבת הממשלה: "לפעול שהאחדות תתרחב ושהפיוס ייגבר"
שמואל לוין
התורה מגדירה את התנהגותו הרעה של הילד הפרוע בקריטריונים הבאים: "איננו שומע בקולנו, זולל וסובא". ובחיי, אם אין המילים הללו הגדרה מדויקת של ממשלת ישראל הנוכחית
בעז שפירא
אין מנוס מהמסקנה שהחיה המפלצתית והגדולה המכונה ממשלה, אינה אלא סידור עבודה מקיף ויסודי שכל כולו בא לעולם בגלל אנשים פוליטיים קטנים בעלי אופי נלוז ונמוך
עידן יוסף
שרי ביטחון שסיימו את תפקידם מקבלים אבטחה למשך 5 שנים בשל המידע הרגיש שהם מחזיקים    ועדת שרים בראשות ראש הממשלה החליטה שנפתלי בנט יאובטח רק שלושה חודשים    ח"כ מתן כהנא: החלטה פוליטית המהווה סיכון למדינה
עידן יוסף
סיכמו בינהם קווי מנחים לישיבת הממשלה הרובה ברקע ההתנצחויות המתוקשרות בין שתי המפלגות ברקע היחס הראוי ליועץ המשפטי לממשלה ודירת השרד של משפחת נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il