X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סתומי פה, ולא רק בגלל הקורונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בהתאמה לשלטים ולקריאות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בנימין נתניהו נגד מערכות שלטון החוק

עקרון העדר ושתיקת הכבשים

דבריו של נתניהו עם פתיחת משפטו היו ערבוביה של כזבים והסתה, אשר כוונה לאוזני בסיס תומכיו בכירי ממשלתו, כולל אלו שיכולים להעניש את מי שהעזו לחוקרו ולהעמידו לדין, היו להקת המעודדות נתניהו מוכן להפיל את הבניין על כל יושביו, אם זה מה שיבטיח את הישרדותו
▪  ▪  ▪
מנסים לבצע הפיכה שלטונית
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת פתיחת משפטו. בית המשפט המחוזי בירושלים, 24 במאי 2020
לרשימה המלאה

1. מדי פעם שואל אותי מאן דהוא האם כדאי לו לכתוב ספר על נושא כלשהו. כיהודי טוב, אני עונה בשאלה: למי הספר הזה מיועד? קהל היעד של טקסט מכתיב במידה רבה את תוכנו ואת אופיו - בין אם מדובר בספר, בין אם מדובר בהרצאה אקדמית ובין אם מדובר בנאום פוליטי.
קהל היעד של בנימין נתניהו עם פתיחת משפטו (יום א', 24.5.20) היה בסיס תומכיו - מה שמכונה באנגלית "the base". נתניהו כלל לא הסתיר זאת. הוא אמר במפורש, כי משפטו הוא מזימה להפיל לא רק אותו, אלא את כל מחנה הימין. הוא אמר לתומכיו, ש"הם" - הפרקליטות והמשטרה - מנסים לבצע הפיכה שלטונית ולסכל את רצונם שהוא ימשיך להנהיג את המדינה. הדברים שהשמיע נתניהו בתוך בית המשפט, תאמו את השלטים שהניפו המפגינים מחוצה לו לפני כן, והפכו לקריאותיהם לאחר מכן.
נתניהו פיזר האשמות ישירות ומרומזות, עם סימני שאלה רטוריים המיועדים להפוך את הנאשם למאשים ואת התביעה לנאשמת. הוא אומר שתפרו לו תיק - בלי לספק שום הוכחה. הוא שואל האם מנדלבליט נסחט - בלי לתת שום ראיה. הוא מייחס שיקולים זרים לעשרות חוקרים ופרקליטים - בלי לתת שום הסבר הגיוני. הוא מספק גרסה כוזבת של האירועים - בלי להניד עפעף. אבל נתניהו יודע היטב, שה-base שלו לא מתעניין בזוטות כמו עובדות והוכחות. מבחינת הקהל שלו, דבריו הם תורה מסיני.
ההתנהלות של נתניהו דומה מאוד לזו של דונלד טראמפ בפרשות רוסיה ואוקראינה: להכחיש, לבלף, להכפיש. שניהם הולכים על הרגליים של היריב כאשר אינם יכולים ללכת על הכדור. אומנם יש הבדל מאוד מהותי: הזירה של טראמפ הייתה פוליטית, בעוד זו של נתניהו היא משפטית. מול בית המשפט, הגישה הזאת עלולה להוות חרב פיפיות, אפילו בתת-מודע של השופטים. אבל דומה, כי זה לא מטריד את נתניהו. דעת הקהל והפוליטיקה הן עכשוויות; פסק דין חלוט יהיה אולי בעוד חמש-שש שנים, ומי יודע מה יקרה עד אז.
2. ראו את התמונה המובאת בראש הדברים: כיצד שורה של פוליטיקאים בכירים, כולל שרים בכמה מן המשרדים החשובים ביותר בממשלת ישראל, עומדים סתומי פה מסביב לראש הממשלה, המעלה האשמות קשות ביותר כלפי גופי החקירה והאכיפה. נכון שהמסיכות הן תוצאה של הקורונה, אך הן מסמלות היטב את להקת המעודדות חסרת התקדים שגיבתה את ההאשמות חסרות התקדים.
תראו מי היה שם: השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הממונה על המשטרה המושמצת; שר האוצר, ישראל כ"ץ, היושב על הברזים התקציביים של המשטרה והפרקליטות; שרת התחבורה, מירי רגב, האמורה להיות חברה בוועדה לבחירת שופטים; אסנת מארק, שגם היא אמורה להיות חברה באותה ועדה; דוד אמסלם, האיש השולט על נציבות שירות המדינה, שנציגיה יושבים בכל המכרזים למשרות ממשלתיות. בקיצור: כמעט כל מי שיכול לנקום במי שהעזו לפגוע בבוס הנערץ שלהם. אפילו ניר ברקת, האיש שקיבל מנתניהו יריקה עסיסית בפניו, הופיע כדי להתרפס.
כאשר חבורת התומכים נכנסה לבית המשפט, הם סירבו לומר מילה וחצי מילה לתקשורת - מה שבוודאי חייב אותם להרבה מאוד התאפקות. ברור לחלוטין שהם קיבלו הוראה לשתוק, כדי להותיר את הבמה כולה לנאשם-המאשים. אמסלם ירד אחר כך אל התקשורת, והרעים בקולו את אותן האשמות - בעוד העיתונאים מאזינים לדיון באולם סמוך. זה היה ניסיון ברור להתחרות בהליך המשפטי ולייצר לו מסלול מקביל - בדיוק מה שנתניהו רוצה לעשות.
3. היה עוד פרט ראוי לציון ב-15 דקות הזעם של נתניהו: דרישתו לשדר את משפטו בשידור חי. התקדימים היחידים לכך בתולדות המדינה היו משפט אייכמן ומשפט דמיאניוק, בשל חשיבותם ההיסטורית והחינוכית. בית המשפט העליון שידר בחודש שעבר כמה דיונים, בעיקר בשל אילוצי הקורונה.
את נתניהו זה לא מעניין: הוא רוצה יחס מיוחד, בדיוק כשם שביקש פטור מהתייצבות לישיבת ההקראה. נכון לעכשיו, הוא זרק את הבקשה הזאת לחלל האוויר, ולא לבית המשפט שבידיו מצויה הסמכות הבלעדית להתיר צעד חריג שכזה. אבל אל תתפלאו אם סניגוריו יגישו בקשה רשמית, למרות שברור להם שהיא תידחה - משום שהדבר ישרת את אותה אסטרטגיית-על של נתניהו: להראות שכולם נגדו, וזה כולל את בית המשפט.
4. עוד הערה על עוד פרט. נתניהו סיים בסיפור על פגישה עם ניצולי שואה שבאו לחזק את ידיו, ממש לפני שיצא לבית המשפט. בהנחה שהסיפור הזה מדויק, אזי מדובר בניצול מכוון וציני של זכר השואה למטרותיו האישיות של נאשם בפלילים. הרי מישהו קבע בכוונה את הפגישה הזאת לשעה הזאת, אותו מישהו שידע שנתניהו מתכוון לדבר בבית המשפט ושידע גם מה נתניהו מתכוון להגיד - דהיינו נתניהו עצמו או אנשי לשכתו על-פי הוראתו. מתברר שאין גבול לסחטנות הרגשית שנתניהו יפעיל על הציבור ועל השופטים.
5. אין ספק שלנתניהו יש בטן מלאה על התקשורת, המשטרה והפרקליטות. חלק מטענותיו נכונות: לא מעט אנשי תקשורת מתעבים אותו ושואפים להפילו; המשטרה היא גוף בעייתי, כושל לא-מעט ומדליף ללא הרף; הפרקליטות נגועה בשכרון כוח ומונעת כל ביקורת אפקטיבית עליה. אך נתניהו הוא ראש הממשלה - וכשם שהתפקיד נושא עימו זכויות מרובות, כך יש לצידו חובות משמעותיות.
ראש הממשלה מחויב לנהוג בממלכתיות, גם כאשר בתוך-תוכו הוא מתפוצץ. ראש הממשלה אינו יכול להגיד כל מה שהוא חושב ואינו יכול לעשות כל מה שמתחשק לו. זה נכון בענייני המדינה וזה נכון ביתר שאת בענייניו האישיים. עליו להעמיד את האינטרס הממלכתי לפני האינטרס האישי, ולבחור בראשון כאשר יש התנגשות בין השניים. אם הוא אינו מסוגל לעשות זאת, שלא יעמיד את עצמו לבחירה מלכתחילה; ואם הוא אינו מסוגל להמשיך לעשות זאת, עליו להתפטר.
ההסתה של נתניהו כבר יוצרת סכנה מוחשית. ראש צוות התביעה, ליאת בן-ארי, נמצאת תחת אבטחה מתוגברת. ואם תאמרו שזו סתם הצגה של משרד המשפטים, אזי נזכיר שתוגברה האבטחה גם על השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. כלומר: במשפטו של ראש הממשלה קיים בקרב גורמי הביטחון חשש, הדומה לזה שמלווה את משפטיהם של ראשי ארגוני פשיעה.
6. נתניהו יודע את כל זה, והוא ממשיך לפזר כזבים וללבות שטנה. באותו הקשר יש לראות את הרעיון המופרע, לפיו נתניהו - הנאשם בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים - ייבחר בעוד שנה לנשיא המדינה, ובכך ייבלם ההליך נגדו למשך שבע שנים. מבחינת נתניהו, הכל הפך להיות כלי להשגת המטרה הגדולה: הישרדותו. לשם כך הוא מוכן להזנות את משרת נשיא המדינה, לשם כך הוא הלך לבחירות שעלו מיליארדרים, לשם כך הוא הקים ממשלה מנופחת וזורק מאות מיליונים.
לשם כך נתניהו גם מוכן למוטט על עצמו ועל כולנו את בניין שלטון החוק. אין ספק שבבניין הזה יש הרבה סדקים, רטיבות ואפילו עובש. נתניהו התעלם מכל אלו ברוב שנות שלטונו, כאשר הדבר לא נגע אליו. רק כאשר מתברר לו שהוא עצמו הופך לדייר בבניין שהוא עצמו מנהל, פתאום אכפת לו מכל הליקויים. ובמקום לשאוף לתקן אותם, הוא חותר מתחת ליסודות הבניין ומאיים להפילו בקול רעש גדול על כל יושביו - אלו שהוא רואה כמשימת חייו, כלשונו אתמול, את ההגנה עליהם.

תאריך:  25/05/2020   |   עודכן:  25/05/2020
+ימינה הגישה את הצעת החוק הצרפתי
20:57 25/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת סמוטריץ', בנט, כהנא, סופר ושקד הגישו הצעת חוק המבקשת לקבוע כי לא ניתן יהיה להורות על חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן אלא אם מדובר בחשד לעבירות חמורות - עבירות ביטחון, אלימות מין או סמים

חברי הכנסת סמוטריץ', שקד ובנט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשימה הראשונה - להחזיר משרות
15:30 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מונה את חמש המשימות העיקריות של ממשלת האחדות: התאוששות המשק, הכנה לגל שני של קורונה, הביטחון, בית הדין הבינלאומי והסיפוח  ▪  מגדיר כ"פייק ניוז" את הדיווח לפיו ניצל מפגש עם ניצולי שואה כדי לזכות בתמיכה במשפטו

נתניהו אתמול בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לפיד: נתניהו הוביל נסיון הפיכה
14:59 25/05/20  |  

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף בחריפות (יום ב', 25.5.20) בישיבת הסיעה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות דבריו עם פתיחת משפטו. "ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים - אסור שהוא ימשיך בתפקידו", אמר לפיד. "היה אתמול ניסיון הפיכה. מי שהוביל אותו זה נתניהו. הוא ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. הוא ניסה לאיים על שופטיו".

+הפגנות, הפגנות
14:25 25/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מי היה מאמין כי נגיע ליום בו קבוצה של שרים חנפים מהחצר הביזנטית, כפי שנהג מנחם בגין ללעוג לאנשים כאלה, תתייצב עם נאשם בפלילים נגד בית המשפט ונגד התביעה הכללית

לא נפסיק [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+המבחן הגדול של שופטי נתניהו
14:16 25/05/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

המבחן הצפוי לשופטיו של נתניהו עתיד ללבוש ממדים שלא ידענו כמותם. כבר עתה נשאלת השאלה אם השופטים יצליחו להתעלם מהדרמות המתחוללות מחוץ לבית המשפט - כמו למשל נאום ה"אני מאשים" של נתניהו בפתח האולם

נתניהו לפני תחילת המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+תיק נתניהו - משפט דרייפוס של המאה ה-21
10:23 25/05/20  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה

מאחר שהשופטים החליטו לנהל את תיק נתניהו כמו את משפט דרייפוס, אז מי שרוצה לראות את הדיון בו להגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים ביום ראשון בשעה 15:00 ולראות כיצד השופטים משפילים את ראש הממשלה בדיון ש"לא יצולם"

במאה הקודמת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו - להתייצב לדין לא לקרקס תקשורתי
08:23 25/05/20  |  דן עמיאל   |   לרשימה המלאה

הגמרא אומרת שמלכי בית דוד, מאחר שהיו כשרים, דינם הוא שהם דנים ונידונים  ▪  כלומר, ראויים הם לשבת בדין, אבל אם יש חשד כלפיהם הם גם מועמדים לדין, ודינם כמו כל אדם

נתניהו. בשביל הרייטינג [צילום: עמית שאבי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקרון העדר ושתיקת הכבשים
תגובות  [ 28 ] מוצגות  [ 28 ]  כתוב תגובה 
1
לוין האומלל המסכן מחפש תשומתלב ל"ת
ביביסט  |  25/05/20 08:25
 
- לוין צודק בכל מילה.את נתניהו
לפשיסט  |  25/05/20 10:29
2
האים אתה בצד שאומרים התיק בטון ל"ת
יאקי  |  25/05/20 08:56
3
כתבת הכזבים
אמיתי  |  25/05/20 09:18
4
הפוך על הפוך
תל-אביבי  |  25/05/20 09:37
5
הפוך על הפוך
תל-אביבי  |  25/05/20 09:37
6
הפוך על הפוך
תל-אביבי  |  25/05/20 09:37
7
הפוך על הפוך
תל-אביבי  |  25/05/20 09:37
8
כותב כאורך הגלות
גולש 100  |  25/05/20 09:50
9
נתניהו יכול לצאת בקלות
אבי כהן  |  25/05/20 10:01
10
אידיוט שימושי של מערכת המשפט
פרשנדתא  |  25/05/20 11:13
11
מה כאן הכזבים?
עובד 1  |  25/05/20 11:29
12
עקרון העדר ושתיקת הכבשים
שחר ברוך  |  25/05/20 11:45
13
הנחת היסוד
באום  |  25/05/20 13:01
 
- באום, אני רואה שלמרות עצותיו
הירשברג  |  3/06/20 07:51
14
לוין, תקרא את יואב יצחק.
עמי, ת"א  |  25/05/20 13:14
15
יואב יצחק- למה תאפשר הסתה?
יאיר4  |  25/05/20 13:17
 
- דווקא לזכותו של אתר שיש בו
עמי, ת"א  |  26/05/20 23:27
16
איתמר:מציע עקידת יצחק בשקט? ל"ת
יאקי  |  25/05/20 13:44
17
איתמר לוין ומכתמו
ולדמיר   |  25/05/20 14:23
18
צודק לוין בדימיון בין טראמפ
ונתניהו  |  25/05/20 14:41
19
תתבייש .מה בדיוק לא היה נכון ?
טירה  |  25/05/20 15:11
20
לוין מוטה חדות לרעת נתניהו !
א.ל. רמת-גן  |  25/05/20 21:20
21
ההפיכה נגד ראש הממשלה1
שפרירית  |  28/05/20 15:39
22
ההפיכה נגד ראש הממשלה1
שפרירית  |  28/05/20 15:40
23
ההפיכה נגד ראש הממשלה12
שפרירית  |  28/05/20 15:54
24
אתה פוגע באמינות ניוז1
נחום שחף1  |  30/05/20 01:17
25
איתמר לוין, חופש ביטוי=שיסוי
עוד סתם אחד   |  30/05/20 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
יוסי דר
המהפך הנפשי שנתניהו יעבור כשיחתום על כתב הכניעה הזה יהרוס אותו ויפורר את אישיותו. הוא יפסיק להיות בנימין נתניהו - בעיקר בעיני עצמו. שמו יישאר פריט טכני בתעודת הזהות שלו ולא יותר מכך
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי הוא אינו מעוניין 'לעשות עסקים' במהלך משפטו    בראיון לערוץ 20 טען כי הדבר החשוב בעיניו הוא שהציבור יצפה בשידור חי במשפט "לא בעריכה הסלקטיבית של ערוצי הפייק ניוז", כלשונו
איתמר לוין
סניגוריו של נתניהו מעריכים שיהיו מוכנים לשלב ההוכחות במארס-אפריל בשנה הבאה    כל הסניגורים מבקשים לקבוע דיון תזכורת בעוד חודשיים-שלושה כדי שיוכלו להעריך מתי ניתן יהיה להתחיל את שמיעת הראיות    התביעה מבקשת לקבוע כבר כעת את מועד תחילת ההוכחות    ישיבת תזכורת: ב-19 ביולי
מירב ארד
המשטרה פרסה מחסומים ונערכה בכוחות מוגברים סביב בית המשפט המחוזי בירושלים    תומכי ומתנגדי נתניהו מפגינים מחוץ לבית המשפט המחוזי וסמוך למעון רה"מ
מירב ארד
יו"ר האופייזציה, ח"כ לפיד: "הצטרפות שרים לנתניהו לבית המשפט - חרפה לאומית"    בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים החלו מפגינים משני צידי המתרס להניף שלטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il