X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אבו מאזן ואנטישמים מכל רחבי העולם משפשפים ידיהם בציפייה שנעשה טעות שיכולה להמיט עלינו אסון - סיפוח, למשל - ועסוקים בליזום פעולות נגדנו; אל לנו לעזור להם למעשה, סיפוח לא ישנה דבר בשטח, שכן החוק הישראלי בכל מקרה חל על ההתנחלויות דה פקטו, וכל מה שיקרה בפועל באופן ישיר יסתכם בהצהרה ותו לא; אך באופן עקיף נביא על עצמנו טרור ונזקים רבים מספור
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. לא יזום כזה מהלך [צילום: פלאש 90]

קחו מבט ארוך ביו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן - ככה נראה אנטישמי; אנטישמי שאמנם יש צורך דחוף וברור לדחוק בו ולהכריח אותו להגיע לשולחן המשא-ומתן על-מנת לעשות שלום, אך עדיין אנטישמי. אין באמת סיבה שנזרוק עבורו מקל למדורה, נשפוך עליה דלק וניתן מתנות לאנטישמים מסוגו.
סיפוח יאחד את כל שונאי העם היהודי, ואל לנו לעזור להם לעשות זאת ולהתנכל לנו. בכל קצוות העולם קיימים אבו מאזנים שרק מחכים שנעשה טעות שתוכל להמיט עלינו אסון; וסיפוח אכן יהווה אסון, לא רק מדיני, אלא גם אסון פנימי בתוכנו.
מבחינה מדינית, קיימים בעולם אנשים המשפשפים ידיהם בציפייה שנבצע מהלך חד-צדדי של סיפוח. או אז יוכלו לטעון, בצדק, אם אכן נספח, שאנו חותרים למדינת אפרטהייד, עוברים על חוקים בינלאומיים, ומפרים את הסכמי אוסלו בפרט וכל התחייבות אחרת שלנו כלפי הפלשתינים בכלל. הם כבר מכינים את כתב התביעה נגדנו לבית המשפט הבינלאומי בהאג ועוסקים בסיעור מוחין על-מנת להגיע להסכמות באשר לאילו צעדים יצירתיים יוכלו לבצע נגדנו באו"ם - ארגון שברובו אנטישמי ואשר מכיל בתוכו חלק מן האנשים הללו.
ומה עם ידידותינו ברחבי העולם? מה, נתעקש לכפות עליהן להצטרף למדינות השונאות אותנו, או יותר נכון להביא אותן להימנע מהצבעות הנוגעות להטלת סנקציות עלינו? ומה עם מדינות ערב המתונות? האם נרוץ באמוק על-מנת להכריח אותן, נגד רצונן, להתקומם עלינו? יש לשקול שאלות אלו בכובד ראש לפני שעונים עליהן, למרות שעל פניו התשובות מאוד פשוטות.
מבחינה ביטחונית, אם יהיה סיפוח תקום כאן אינתיפאדה. כבר עכשיו מטפטפים מהרשות תרעלה לרחוב הפלשתיני וכנראה מכינים את דעת הקהל להתקוממות; הודעתו של יו"ר הרשות כי הסכמי אוסלו בטלים ומבוטלים מוכיחה זאת. הרשות אומנם כבר הספיקה להודיע בעבר הודעות דומות ולא קרה דבר בעקבותיהן, מה שאומר שההצהרה הזו לכאורה הייתה יכולה להתפרש כרוח וצלצולים מבחינה מעשית, אך הפעם התיאום הביטחוני באמת הפסיק, מה שמהווה לא פחות מאסון, ושווה להסתכל על כך מהעיניים של הרחוב הפלשתיני, אשר שומע כי לית דין ולית דיין, איש הישר בעיניו יעשה; והמעשה הישר בעיניו יהיה לנקוט צעדים חריפים כלפי המדינה הציונית.
אסון פנימי
יש לציין כי הפסקת התיאום הביטחוני מביאה את ישראל לכדי מציאות שברירית, וביטול מוחלט של הסכמי אוסלו יביא להעברת כ-2.5 מיליון פלשתינים לידי ישראל, שהרי במצב כזה הרשות תפורק לחלוטין. אך אין לחשוש כי אבו מאזן יזום בעצמו מהלך שכזה - איומיו בעניין ריקים מתוכן ואין הוא רוצה או מעוניין לפרק את הרשות ולהחזיר את המפתחות, שכן הדבר יביא אותו לכדי ויתור על הכוח הפוליטי הרב שנמצא בידיו, על כל מה שנובע מכך, כולל מעמד בינלאומי, כספים רבים אשר הוא מזרים מקופת הרשות לכיסו הפרטי התפוח, שליטה על עם שלם וסטטוס היסטורי אשר כנראה יעמיד אותו בעתיד בשורה אחת עם יאסר ערפאת.
האסון הפנימי אשר יבוא עלינו בעקבות סיפוח יהיה סכנת איבוד הרוב היהודי בארץ; מאזן הכוחות ישתנה. זה או זה או אפרטהייד, ואפרטהייד לא באמת יוכל לקרות כאן. מה שכן יקרה יהיה לקיחת כל עצמאות וכבוד אישי שעדיין נותרו לפלשתינים, ובתמורה לצייד אותם בתעודות זהות כחולות. למעשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד לייצר מצביעים, יש מאין, לרשימה המשותפת שהוא כה מתעב.
אם יחילו את הריבונות באופן כירורגי רק על יישובים יהודים ולא על פלשתינים, מה שיהיה כמעט בלתי אפשרי, ירצחו בדם קר כל אפשרות להגיע להסדר קבע וליצירת גבולות אמיתיים וברורים למדינת ישראל. נצטרך לחיות על חרבנו תוך כדי קבירת מתינו באופן בלתי פוסק, להמשיך לנהל את הסכסוך לעד ולחרוץ את הדין לגבי כל אפשרות לפתור אותו אחת ולתמיד. לא יהיה נכון, מבחינה אסטרטגית, לכבות עבורנו את האפשרות הזו לחלוטין. תמיד עדיף שיישארו אופציות פתוחות, ואין זה דבר חכם לוותר על נכס מדיני ולהוריד עליו את השאלטר. מה יקרה אם יום אחד שולחן המשא-ומתן יהיה אטרקטיבי?
בשטח, אם יהיה סיפוח רק על יישובים יהודים, לא ישתנה בעצם דבר מלבד הטייטל. אין שום רציונל לעשות זאת ושום טוב לא ייצא מזה; החוק הישראלי בכל מקרה חל על המקומות הללו דה פקטו. מה שיקרה בפועל זו הצהרה ותו לא; הצהרה שתביא עימה אש מתגוללת מרמאללה, מעזה ומהעולם, אך כלפי התושבים עצמם יהיה מדובר בהצהרה שלא תשנה את חייהם כהוא זה באופן ישיר, ותביא עליהם טרור באופן עקיף.
מה, את כל זה נתניהו יעשה רק כדי למצוא חן בעיני הציונות הדתית? זה באמת מה שעדיף? נו, באמת, הוא בחיים לא יעשה את זה.

תאריך:  25/05/2020   |   עודכן:  25/05/2020
+סיוע של סעודיה לאונרא: עוד מכשול לשלום
09:26 25/05/20  |  דוד בדין   |   לרשימה המלאה

אונרא הצליחה באמצעות התרומות הנכבדות מסעודיה וממדינות אירופיות לצמצם את הפער התקציבי ולהמשיך במדיניותה ולשמר את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, ולעשות זאת גם גם באמצעות חינוך להסתה נגד ישראל והציונות

תומכים [צילום: עמר נביל, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפוח נזקים לישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רק חצי האמת
עובד 1  |  25/05/20 17:32
2
משא-ומתן על-מנת לעשות שלום
גדעון אמיר  |  28/05/20 10:35
3
מאמר לא מציאותי
קיבוצניק  |  28/05/20 13:27
4
לא הכל נכון
שמואל א'   |  28/05/20 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
אונרא הצליחה באמצעות התרומות הנכבדות מסעודיה וממדינות אירופיות לצמצם את הפער התקציבי ולהמשיך במדיניותה ולשמר את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, ולעשות זאת גם גם באמצעות חינוך להסתה נגד ישראל והציונות
מתי דוד
טראומה אישית ומפלגתית בקרב הפעילים    האכזבה בשמאל מהתקווה למהפך שלטוני ולהצלחה בבחירות, גרמו לרבים מהפעילים לטראומה אישית של יאוש ודיכאון פוליטי    הם רואים מסביבם רק אפילה, כשלון ואסון    הם החלו להאמין שכשלונם היא "קץ הדמוקרטיה" ותחילתה של "דיקטטורה" ימנית
יוני בן-מנחם
למרות הודעתו על התנערות מההסכמים עם ישראל, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא פירק את הרש"פ ומוסדותיה כמתחייב מהמהלך. ביטול התיאום הביטחוני עם ישראל מגביר את העויינות והמתיחות בשטח אך הרש"פ העבירה מסר לישראל כי לא תתיר טרור ואלימות
נועה שוסטרמן
הרשות הצליחה מעל המשוער במאבק הכלכלי נגד הנגיף, וכעת עליה להתמודד עם המשבר הכלכלי הנובע מן המגיפה    האינטרס הישראלי הוא לחזק את הרשות ולמנוע את קריסתה הפיננסית    לשם כך, על הממשלה להימנע מסיפוח חד-צדדי ולסייע בהתפתחותה הכלכלית
איציק וולף
המנהיג האירני העליון תקף את מדינת ישראל בנאום שנשא לרגל יום אל-קודס האירני    "ישראל היא גידול סרטני בלב המזרח התיכון. הקמת המדינה היא בין הפשעים נגד האנושות מהעת האחרונה, אין פשע המשתווה לכך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il