X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעוד שדי בעדות הגבר להביא את האישה לעבור תהליך מבזה של השקאת המים המרים, שיוכיחו אם סטתה או לא, עצם קיומו של המשפט כלפי גבר, הרי על-פי ההלכה חייב להתנהל על-פי עדותם של שני עדים
▪  ▪  ▪
גיבוי מכאיב בפרשה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

בספר המקדש את חיי האדם בדיבר, המחייב לנהל את חיינו תוך אימוץ ההוראה "לֹא תִּרְצַח", ראויה להערכה ולכבוד רב הגישה, המקדשת את חיי המשפחה וזאת בדיבר המופיע מיד אחריו, המורה לאדם "לֹא תִּנְאַף".
למרבה הצער, הערכה הרבה לספר, החותר לקדושת חיי המשפחה, מלווה בתהיות רבות העולות בעקבות קריאה בפרשת השבוע שלנו - פרשת "נשא".
קשה לי לקבל גישה אחת כלפי האישה, המואשמת בחשד של פגיעה בבן זוגה לחיים, כשקימת למעשה גישה שונה לחלוטין במקרה שגבר הוא זה, שמואשם בחשד של פגיעה ברעייתו.
על-פי הפרשה שלנו, כפי שכתוב בספר במדבר פרק ה', במקרה שאישה פגעה במי שהיא נשואה לו, די רק בעדותו כדי להביא את האישה לעמוד לדין בפני המוסד הכוהני. הכהן הוא זה שימצה את הדין עם האישה באמצעות תהליך משפטי, בו ישקה אותה במים מרים. אקט השקאת המים המרים מסתיים בתוצאה, לפיה ייקבע האם האישה פגעה בקדושת המשפחה או היא זכאית, ואין כל בסיס לאותן החשדות של הבעל, שהביאו אותה לעבור את הסיוט המבזה באותו תהליך משפטי.
בעוד שדי בעדות הגבר להביא את האישה לעבור תהליך מבזה של השקאת המים המרים, שיוכיחו אם סטתה או לא, עצם קיומו של המשפט כלפי גבר, הרי על-פי ההלכה חייב להתנהל על-פי עדותם של שני עדים (ספר ויקרא פרק ה' פס' 13).
קשה לי לקבל את פסוק י"ד בפרק ה' "וְעָבַר עָלָיו (על הבעל) רוּחַ-קִנְאָה וְקִֹנֵּא אֶת אִשְׁתּוֹ וְהִיא נִטְמְאָה...". קשה לי גם כשאני קורא את הפירוש במדרש רבה ט' 11, המפרש את המילה קנאה במילה כעס. אינני יכול לקבל שכעס או קנאה יהיו כלי עבודה משפטיים ובמיוחד, שלפסק הדין מתלווה טקס שמוטב שלא היה מופיע בספר הספרים - "וְלָקַח הַכֹּהֵן מַיִם קְדוֹשִׁים בִּכְלִי-חֶרֶשָׂ וּמִן-הֶעָפָר אֲשֶׁר יִהְיֶה בְּקַרְקַע הַמִּשְׁכָּן יִקַּח הַכֹּהֵן וְנָתַן אֶל-הַמַּיִם......" (פרק ה' פס' י"ז)
חשדו של הגבר מנוסח בפרק ה' בפסוקים י"ב - י"ג בגדר של ודאות מוחלטת. יש פגם בעצם ניסוח הוודאות המייחסת לאישה את האשמה וגם את הקביעה שהיא זו שביצעה את המעשה. אין בשום מקום במקרא הכרעה בבית דין שנעשית באמצעות נס. ובפרשה שלנו מה שיחוללו המים בבטנה של האישה ינחו את הדיינים בהכרעה.
גם כשאני קורא את דברי הרמב"ן - "אין בכל משפטי התורה דבר התלוי בנס זולתי העניין הזה" - אני מתקומם לנוכח הימצאות אקט של נס במהלך התהליך המשפטי, שיחרוץ את דינה של האישה, שעלולה ליפול לחיים מסויטים עקב חשד של בעלה, המתייחס אליה כאל רכושו, ולכך יש, למרבה הצער, גיבוי מכאיב בפרשת השבוע שלנו.

תאריך:  25/05/2020   |   עודכן:  25/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תהיות ולבטים בעקבות פרשת "נשא"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מברכת את התאטרון בישראל
נערה.  |  25/05/20 13:37
2
מאחלת רק בריאות לכל עם ישראל
מאחלת לך בריאות  |  25/05/20 16:08
3
אני מבקשת את היושרה של שמשון
אני מבקשת  |  25/05/20 16:57
4
״אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך״
פלא יועץ  |  25/05/20 18:29
 
- פלא יועץ מוכן לשתות מים מאררים
תודה לפלא יועץ  |  26/05/20 05:29
 
- ״כיצד עושה לה לסוטה? מוליכה
פלא יועץ  |  26/05/20 17:16
5
נאמץ את התכונות של שמשון ל"ת
נאמץ אותו  |  26/05/20 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
בחרו לכנות אותה 'מדינת ישראל' כי שמה האמיתי 'ארץ ישראל' או אף 'ארץ הקודש' המקובל לגמרי אצל אומות העולם, אומר בהכרח שיש קשר בין נוכחותנו בארץ כאן ועכשיו ובין האמור בעניין בתורה הקדושה    ואת הקשר הזה העדיפו להעלים
טל בן-יעקב
אבו מאזן ואנטישמים מכל רחבי העולם משפשפים ידיהם בציפייה שנעשה טעות שיכולה להמיט עלינו אסון - סיפוח, למשל - ועסוקים בליזום פעולות נגדנו; אל לנו לעזור להם    למעשה, סיפוח לא ישנה דבר בשטח, שכן החוק הישראלי בכל מקרה חל על ההתנחלויות דה פקטו, וכל מה שיקרה בפועל באופן ישיר יסתכם בהצהרה ותו לא; אך באופן עקיף נביא על עצמנו טרור ונזקים רבים מספור
אביעד ויסולי
מאחר שהשופטים החליטו לנהל את תיק נתניהו כמו את משפט דרייפוס, אז מי שרוצה לראות את הדיון בו להגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים ביום ראשון בשעה 15:00 ולראות כיצד השופטים משפילים את ראש הממשלה בדיון ש"לא יצולם"
איתן קלינסקי
חששתי איך ניתן למצות חוויה של צפייה בהצגת תיאטרון עם כל רעשי הרחוב ההומה, איך יהיה ניתן לעקוב אחרי הטקסט, כשצופר של אמבולנס או של רכב משטרתי יעשו את מלאכתם הנאמנה ללא כל תיאום עם עבודתו של הבמאי
צילה שיר-אל
אתם נמצאים בתקופת יום ההולדת וייתכן שאתם חווים תקופה שבה יש לכם רצון וצורך להסתגר בעצמכם    אין לכם סבלנות לשמוע צרות של אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il