X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל ניצבת בפני הזדמנות היסטורית לקבוע את גבולה המזרחי בגיבוי מלא של ארה"ב ואסור להחמיצה. החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן מחזקת את ביטחון ישראל ומבטיחה גם את המשך שלטון בית המלוכה ההאשמי
▪  ▪  ▪
הצהרת נתניהו על סיפוח בקעת הירדן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הזעקה הגדולה שהקימו הפלשתינים על הכוונה של ישראל לספח את בקעת הירדן מוכיחה את צדקת המהלך הישראלי ועד כמה חשוב שישראל תשלוט בבקעה ותהייה הריבון בה. על-פי נתוני הפלשתינים מתגוררים בסה"כ בשטחי בקעת הירדן 56,908 פלשתינים וכ-11 אלף ישראלים, הנתונים שמפיצים גורמים ישראלים מסוימים על כך שישראל עומדת לספח שטחים שבהם מתגוררים מיליוני פלשתינים היא שקרית ונועדה לסייע להכשיל את תוכנית השלום האמריקנית, הם מתעלמים גם מהעובדה שתוכנית "עסקת המאה" מציעה הקמת מדינה פלשתינית על 70 אחוזים משטחי הגדה המערבית שבה יתגוררו מרבית התושבים הפלשתינים.
הזעקה הפלשתינית קמה בעיקר מפני שהפלשתינים מבינים היטב שהם עומדים להפסיד את מימוש החלום הרטוב שלהם שיום אחד תקום אירן, או "חזית מזרחית" אחרת, שישלחו כוחות משלוח גדולים דרך ירדן ויחצו בקלות את בקעת הירדן ויכבשו את ישראל או חלקים ממנה.
הם מבינים היטב את מה שרבים בישראל אינם מבינים, בקעת הירדן היא העומק האסטרטגי של מדינת ישראל בגבולה המזרחי והיא החיץ הטבעי שמאפשר לישראל הגנה על עצמה משטחים שולטים ומניעת הקמת מדינה פלשתינית שתתפשט גם מזרחה, תפיל את שלטון בית המלוכה ההאשמי ותשתלט על ירדן שבה יש כ-70 אחוזים תושבים פלשתינים.
אי אפשר ואסור לשכוח את מה שקרה בספטמבר 1970 כאשר ארגוני הטרור הפלשתינים ניסו להפיל בכוח הנשק את שלטונו של המלך חוסיין שנאלץ להפעיל את צבאו נגדם כדי לשמור על שלטונו, אי-אפשר לשכוח גם את רצח עבדאללה הראשון, המלך הראשון של הממלכה ההאשמית והסבא רבא של המלך הנוכחי, שנרצח ב -20 ביולי 1951 בעת שעמד להיכנס לתפילה במסגד אל-אקצה בירושלים. את הרצח ביצע פלשתיני בשם מוצטפא עישו שהיה קשור למופתי של ירושלים חאג' אמין אלחוסייני, משפחת עישו עדיין מתגוררת במזרח ירושלים, סמוך לקבר שמעון הצדיק, וזוכה לכבוד ויקר בקרב הפלשתינים.
האהבה והחנופה שמרעיף יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על עבדאללה מלך ירדן הם מלאכותיים ונועדו לזכות בתמיכת ירדן בהקמת מדינה פלשתינית בגדה המערבית, המלך עבדאללה יודע זאת היטב ומשחק את המשחק, בינתיים הוא איננו מאשר לתנועת חמאס שום דריסת רגל בממלכתו, לתנועת "האחים המוסלמים", תנועת האם של חמאס, יש כוח רב בירדן והיא ממתינה לשעת הכושר כדי להפיל את שלטונו של המלך.
החלום של הפלשתינים הוא מרחיק לכת להקים בשלב הראשון, מדינה פלשתינית בקווי 67 שתשמש קרש קפיצה להתפשט מערבה ולחבור לערביי ישראל ואחר כך מזרחה לשטח ירדן שבה יש רוב פלשתיני, כך תקום "פלשתין הגדולה",הם סומכים על כך שהדמוגרפיה עובדת לטובתם.
כפי שגילה בזמנו בכיר אש"ף פייצל חוסייני, ההסכמה של יאסר ערפאת להסכמי אוסלו הייתה אסטרטגית, הוא ראה בהם "סוס טרויאני" שיאפשר לאש"ף להגיע לשטחי הגדה והרצועה כדי להתחיל ולממש את החלום הפלשתיני מתוך השטחים עצמם ולא באמת הסכמים לשלום עם ישראל.
החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן איננה המצאה של הימין הישראלי, מי שהבין היטב את המצב ואת חשיבותה של בקעת הירדן כבר ב-1967 היה שר העבודה דאז יגאל אלון שהגיש לראש הממשלה לוי אשכול תוכנית המציעה הקמת ישות אוטנומית עבור התושבים הפלשתינים וקביעת גבולות ברי הגנה לישראל המתבססים על נהר הירדן והעומק האסטרטגי שיוצר המרחב הגאוגרפי בין נהר הירדן לכיוון מערב עד לגב ההר.
הטעות של ישראל
אחת הטעויות הגדולות שעשה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במסגרת המשא-ומתן שניהל עם הפלשתינים היא הצעתו לירדן ולארה"ב להציב כוח צבאי בינלאומי לאורך הירדן בצד הירדני ולוותר על הנוכחות של צה"ל בבקעת הירדן. קונדליסה רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא ג'ורג' בוש אישרה את הדברים בספרה הביוגרפי וסיפרה כי אכן הייתה נכונות לפתרון כזה תוך הצבת כוח נאט"ו בבקעת הירדן.
אולמרט עצמו הסביר כי הבעיה הייתה חשש ירדני של הגירה של פלשתינים לתוך ירדן מהגדה המערבית ושינוי המאזן הגאוגרפי. הניסיון של ישראל עם כוחות בינלאומיים איננו טוב, ראה למשל כוח יוניפ"יל בדרום לבנון, ישראל יכולה לסמוך רק על צה"ל כדי שיגן על ביטחונה.
לירדן אין תביעות טריטוריאליות על בקעת הירדן ושטחים בגדה המערבית, כך הודיע המלך חוסיין ב-1988 כאשר החליט על ההינתקות מהפלשתינים, מדוע לוותר לטובת הפלשתינים על השטח האסטרטגי הזה שהינו כה חשוב עבור ביטחון והגנת ישראל?
בינתיים יצר אהוד אולמרט תקדים בתולדות המשא-ומתן של ישראל עם הפלשתינים: הסכמה ישראלית לוותר על בקעת הירדן, זו הייתה טעות גדולה ואפשר בהחלט שתוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ תאפשר לתקן את הטעות הזו.
היתרונות בהחלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן
  • כאמור, בקעת הירדן היא נכס אסטרטגי עבור ישראל, חשוב מאוד שישראל תקבע את הגבול המדיני והביטחוני המזרחי שלה, נוצרה עכשיו הזדמנות היסטורית לקבל גיבוי אמריקני לקביעה כזו ואסור להחמיץ אותה. בקעת הירדן היא גבול טבעי שמאפשר לישראל עומק אסטרטגי ולכן היא צריכה להיות בשליטה מלאה של ישראל שתאפשר לפרוס בה את כוחות צה"ל להגנה מפני כל חזית מזרחית שעלולה להתגבש בעתיד כנגד ישראל ולהרחיק את האיום על רצועת החוף בישראל שבה מרוכזת רוב האוכלוסייה של ישראל והתעשיה שלה. בקעת הירדן מהווה מבחינה פיזית מחסום חשוב וחיוני להגנה מפני כל אויב חיצוני. ישראל שולטת בשטח בקעת הירדן ממילא, אולם יש חשיבות רבה להחלטה להחיל את החוק הישראלי על כל בקעת הירדן, יש לכך חשיבות מדינית והצהרתית, הפלשתינים והעולם הערבי צריכים להבין כי ישראל נטלה את היוזמה לקבוע את גבולה המזרחי והיא קובעת עובדות בשטח נוכח הסרבנות ההיסטורית הפלשתינית לכל הסדר מדיני שאיננו מתאים לאש"פ.
  • בבקעת הירדן יש מאגרי מי תהום, ישראל חפרה עד היום יותר מ-40 בארות מים בבקעה,ישראל גם מנצלת את מי נהר הירדן. אזור בקעת הירדן הוא אזור חקלאי וישראל מייצאת תוצרת חקלאית ממנו בשווי של 800 מיליון ש"ח בשנה, בצפון ים המלח הוקמה תעשיה חשובה המבוססת על מלחים ומינרלים מהים.
כ-55 אחוזים משטח בקעת הירדן מוגדרים כבר שנים רבות על-ידי ממשלות ישראל כשטח צבאי סגור, בבקעה יש שטחי אימון של צה"ל, מחנות צבא ועשרות עמדות צבאיות הפרוסות לאורך נהר הירדן.צריך לנצל את החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן כדי להשקיע בה תנופת פיתוח, ליישבה ולחזק את עוד יותר את הגבול המזרחי של ישראל, השליטה הישראלית הבלעדית על מעברי הגבול בבקעת הירדן ותיאום ביטחוני עם ממשלת ירדן יכולים להפיג את חששותיו של עבדאללה מלך ירדן מפני הגירה פלשתינית מהגדה המערבית לירדן, בין ישראל לירדן יש תיאום ביטחוני טוב והמלך עבדאללה יודע שהוא יכול לסמוך על ישראל בנושא הביטחוני ושהיא מעוניינת בהמשך שלטון בית המלוכה ההאשמי.

תאריך:  28/05/2020   |   עודכן:  28/05/2020
+ארה"ב פרסמה אזהרת מסע ליו"ש
15:02 28/05/20  |  עידן יוסף

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אזהרת מסע לאזרחים אמריקניים שמתכננים לנסוע לשטחי יהודה ושומרון מפני אירועי אלימות שעלולים להתרחש באזור ללא התרעה וקוראת להם "לשמור על ערנות גבוהה ולנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית". בימים אלה של קורונה כמעט שאין תיירות בין המדינות.
האזהרה מתפרסמת ברקע כוונת הממשלה להחיל את הריבונות הישראלית בשטחים וברקע התגברות מעשי הטרור בהם בימים האחרונים. השגרירות אף אוסרת על עובדיה ובני ביתם לנסוע באופן פרטי ליהודה ושומרון, למעט חלקים מכביש 1, 443 וכביש 90.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסור לוותר על ריבונות בבקעת הירדן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוני בן מנחם היקר היו בעבר
שאול אבידור  |  30/05/20 14:45
2
ביבי מקדם ריבונות-בגלל ירדן
חשדנית  |  6/06/20 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
מדינת ישראל כחברה באו"ם מצפה מאונרא כסוכנות של האו"ם לדאוג לכך שתלמידי אונרא יחשפו בספרי הלימוד שלהם למפה של מדינת ישראל במקום למפה שמדינת ישראל לא קיימת בכלל
יוני בן-מנחם
מתחם הר-הבית אמור להיפתח בקרוב וגובר החשש להסלמה על-רקע המתיחות ביחסי ישראל עם הרש"פ ואיומיו של עבדאללה מלך ירדן. לרש"פ יש "גרעין קשה" של פעילים במזרח העיר שמתסיס את השטח ומנסה לפגוע בריבונות ישראל, הגיע הזמן לטפל בו ביד קשה
טל בן-יעקב
אבו מאזן ואנטישמים מכל רחבי העולם משפשפים ידיהם בציפייה שנעשה טעות שיכולה להמיט עלינו אסון - סיפוח, למשל - ועסוקים בליזום פעולות נגדנו; אל לנו לעזור להם    למעשה, סיפוח לא ישנה דבר בשטח, שכן החוק הישראלי בכל מקרה חל על ההתנחלויות דה פקטו, וכל מה שיקרה בפועל באופן ישיר יסתכם בהצהרה ותו לא; אך באופן עקיף נביא על עצמנו טרור ונזקים רבים מספור
דוד בדין
אונרא הצליחה באמצעות התרומות הנכבדות מסעודיה וממדינות אירופיות לצמצם את הפער התקציבי ולהמשיך במדיניותה ולשמר את זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים, ולעשות זאת גם גם באמצעות חינוך להסתה נגד ישראל והציונות
מתי דוד
טראומה אישית ומפלגתית בקרב הפעילים    האכזבה בשמאל מהתקווה למהפך שלטוני ולהצלחה בבחירות, גרמו לרבים מהפעילים לטראומה אישית של יאוש ודיכאון פוליטי    הם רואים מסביבם רק אפילה, כשלון ואסון    הם החלו להאמין שכשלונם היא "קץ הדמוקרטיה" ותחילתה של "דיקטטורה" ימנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il