הותרת ילדים מחוץ לבתי הספר מסכנת אותם יותר מאשר הקורונה – אומר ד"ר גווין מורגן, יועץ לממשלת בריטניה, המצוטט בדיילי טלגרף. ההשלכות הבריאותיות של המגיפה על ילדים הן מינימליות, בעוד הימצאות זמן רב הרחק מבית הספר פוגעת בהתפתחותם, הוא מזהיר.
התערבותו של מורגן באה לנוכח החשש הגובר לפיו מיליוני ילדים בבריטניה יהיו שישה חודשים מחוץ לבתי הספר, כאשר רובם יחזרו לספסל הלימודים לכל המוקדם בחודש ספטמבר. הממשלה אומנם אישרה בשבוע שעבר לפתוח את בתי הספר, אך רבים מהם נותרו סגורים תוך ש-50 רשויות מקומיות משבשות את תוכניות הממשלה.
משרד ראש הממשלה הודיע בחודש שעבר, כי הוא שואף שבתי הספר היסודיים ייפתחו בסוף יוני לארבעה שבועות של לימודים לפני חופשת הקיץ. אולם השבוע נמסר שהתוכנית נבחנת מחדש, לנוכח אזהרותיהם של מנהלים ומפקחים לפיהן היא בלתי אפשרית מבחינה לוגיסטית. תלמידי כיתות י'-י"ב הורשו לחזור לבתי הספר לזמן מוגבל לפני החופשה, אבל לא ברור מתי יחזרו תלמידי חטיבות הביניים.
מורגן הוא מומחה לפסיכולוגיה חינוכית וחבר במועצה המייעצת למצבי חירום, אומר שברור שילדים נפגעים מן הקורונה פחות מאשר מבוגרים. "סגירת בתי הספר גרועה ב-100% מאשר הקורונה", אמר מורגן לטלגרף. "אנחנו יודעים עד כמה תפקידם חשוב בהתפתחותם של ילדים. אם הם אינם יכולים לשחק עם חבריהם, בריאותם הנפשית תיפגע. ילדים מפתחים קירבה של ביטחון למוריהם, וכעת נמנעת מהם הגישה אליהם". לדבריו, החשש של הורים מפני שליחת ילדיהם לבתי הספר הוא חסר בסיס, ואין מקום שהם יקרינו את פחדיהם של ילדיהם.
בחודש שעבר פרסמה המועצה את המסמכים שהגישה לממשלת בריטניה בנוגע לחזרה לבתי הספר, כולל אזהרה לפיה עלול להיגרם לילדים נזק לכל ימי חייהם בשל סגירת בתי הספר. דוח אחר של המועצה הזהיר מפני השלכות רחבות יותר על בריאותם הגופנית והנפשית של הילדים, כמו גם על חינוכם והתפתחותם. מחבריו ציינו עוד, כי סגר ממושך חושף את הילדים לסכנות כמו אלימות במשפחה, הזנחה או התעללות. לדבריהם, חלק מן הילדים יסתגלו ויעברו היטב את התקופה, אך אחרים – בעיקר אלו שממילא עניים ופגיעים יותר – ייפגעו בצורה הקשה ביותר.