X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יש להסיר אלתר את הפרסומת המסוכנת והמסכנת חיים - "אם זה דחוף מתקשרים" - של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמורה להילחם עליהם ולא לסכן אותם
▪  ▪  ▪
להוציא אותם מהשוליים [צילום: פלאש 90]

שלום רב לך עו"ד רחלי טבת ויזל, המנהלת הכללית של הרשות לבטיחות בדרכים. הרשי לי, גברתי (אגב, אני לא מתיר לעצמי חיבה יתרה - רחלי הוא השם שלך המופיע בפרסומים שונים), לשתף אותך במחשבות אחדות על שני נושאים חשובים מאין כמוהם, השייכים ישירות לתחום שאת מופקדת וממונה עליו. אשמח אם תסבי את תשומת לבם של מי מהאנשים המטפלים ישירות בכל אחד מהנושאים. תודה.
1. הפרסומת האומרת לנו, ולמעשה פוקדת עלינו - בשלטים בראשי חוצות ובתשדירים שאמצעי תקשורת שונים - "אם זה דחוף מתקשרים", כאשר הכוונה היא על איסור שליחת מסרונים במהלך הנהיגה היא לא רק מסוכנת אלא גם, אנא סלחי לי גברתי, מטומטמת. אם זה דחוף, מה שצריך לעשות הוא הדבר הפשוט, הטבעי והמתבקש. הדבר ההכרחי - לעצור בצד, במקום שבו אפשרית ובעיקר מותרת עצירה, במקום שבו העוצר אינו מסכן לא את עצמו ולא את זולתו - ולהתקשר. היתר לשיחת טלפון במהלך הנסיעה ובכך מתן לגיטימציה למעשה מסוכן מאין כמוהו הוא היתר מופקר. שיחה מסיטה את תשומת הלב, את הקשב ואת הריכוז, במידה פחותה אך במעט מקריאת מסרון או, גרוע מזה, כתיבתו. יש להוריד לאלתר, ויפה שעה אחת קודם תאונה (חלילה) כלומר - תכף ומיד, כאן ועכשיו, את הפרסומת הנוראה הזו.
2. בשוליים הצרים בכבישים רבים בארץ (אני יכול להעיד מהיכרותי את אחדים מהכבישים האלה בעמק המעיינות) רבים רוכבים על אופניהם. הם מסכנים את עצמם אבל גם את הנהגים. ירידה לשוליים היא ברירת מחדל, כאשר רכב עוקף ממול ובאופן מופקר פולש אל הנתיב ממול ובכך מחייב, כופה ומכריח את הנהג ממול - לא אחת אני הוא הנהג - להסיט את ההגה ימינה, ולצאת מהכביש אל שוליו. כאשר את המקום המיועד לי ולשכמותי תופס אדם הרוכב על אופניו - מה אני יכול לעשות? מה אני אמור לעשות? אני חושב, גברתי, כי על הרשות שאת מנהלת ליזום ולהוביל מהלך, שעיקרו הוא הרחקה, ככל שניתן, של הרוכבים על אופניים משולי כבישים, ודאי מהמרכזיים שבהם, אל נתיבים, דרכים ושבילים חלופיים, מהם ייחודיים וייעודיים להם. לא חסרים כאלה.
(במאמר מוסגר, אשר אפתח אותו גברתי, לקריאתך, אוסיף, ברשותך, כוכבית: כאשר אין תרבות בכלל, כמעט מיותר לדבר על תרבות נהיגה, ובכל זאת, צריך ואפשר לדבר שוב ושוב גם על המובן מאליו לכאורה, כמו צפירתה הרועמת, הזועמת, של נהגת חצופה אחת, אשר בעודי עוצר על סף מעבר חצייה, כדי לתת, כנדרש, זכות קדימה לאישה קשישה שדידתה על מקלה ונדרשה לה דקה וחצי כדי לעבור מקצה אחד של מעבר החצייה אל קצהו השני, פתחה את החלון ואת הפה שלה וצרחה עליי "מה נסגר אתך, אתה לא מתכוון לזוז"? דברים שראיתי מכאן היא לא ראתה משום. המחשבה כי היא ראתה ובכל זאת צפרה, מבעיתה). תודה ובהצלחה!

תאריך:  07/06/2020   |   עודכן:  07/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב פתוח (דחוף!) למנכ"לית הרלב"ד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
שמונה פצועים בהם אישה פצועה קשה וילדה בינוני    מהודעת המשטרה עולה שמדובר בתאונת דרכים
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד): היקף הנפגעים מאופניים חשמליים ומגלגינועים בעלייה, דרשנו מכל רשות מקומית שרוצה להכניס מיזם שיתופי לסלול כבישים ייעודיים לפני כן    רופא באיכילוב: "כאשר עפים בˉ50-40 קמ"ש בכביש בעיר סואנת, גם קסדה לא תעזור"    בכיר ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "מבחינת כלים חשמליים דעת המדינה שהכלים האלה לא מנועיים"
איתמר לוין
אומר שההסדרים המקלים עליהם חותמת הפרקליטות, קובעים מדינות ענישה המונעת מבתי המשפט להטיל את העונש החמור הראוי במקרים כאלו    4.5 שנות מאסר לכדורגלן שהפקיר את ארי נשר
יצחק דנון
ליאור סידס טוען, כי החברה אילצה אותו ומחלקים אחרים לעבוד שעות רבות ביממה, להעמיס על המשאיות יותר מן המותר ולנהוג כאשר המשאית אינה תקינה
אלי אלון
צלם הסרטים חיים שרייבר מחלוצי צלמי הקולנוע במדינת ישראל, נהרג בסוף השבוע (יום ה' 19.12.19) בתאונת דרכים והוא בן 93
רשימות נוספות
4 הרוגים בתאונה עצמית בקו 947  /  עידן יוסף
עונש קל במיוחד לנהג שהרג אישה ונמלט  /  איתמר לוין
אופניים חשמליים תקניים - ללא ביטוח  /  איתמר לוין
קצר וחטוף  /  יוסף קנדלקר
החיים שלנו בידיים שלכם  /  יוסף קנדלקר
אין ארוחות חינם  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il