X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אחרי למעלה משנה, ואחרי עתירות חוזרות ונשנות, בזבוז כסף לרוב, בזבוז זמן לרוב, החליטו השופטים ב-CLEAR CUT, פה אחד, את מה שהיו חייבים להחליט בתחילת הדרך, כבר לפני למעלה משנה
▪  ▪  ▪
רשלנות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מה אומרת לנו החלטה פה אחד של 11 שופטים עליונים? החלטה כזו אומרת כי הנושא ברור. ההחלטה הייתה מאוד פשוטה, אין ספק, לא היה מקום לספק, CLEAR CUT. החלטה כזו אומרת לנו שאם היינו מעירים כל אחד מ-11 השופטים באישון לילה, היה מדקלם לנו חד-משמעית את מה שפסקו ה-11.
מדוע אם כן זה נמשך כל כך הרבה זמן? מדוע עלה כל כך הרבה כסף? מדוע לא אמרו השופטים לעותרים מראש, עוד לפני למעלה משנה, כי אילו המינוי לא היה תיאורטי אלא מעשי באותה עת, ואילו היו נדרשים לאשר את המינוי או לדחות את המינוי (כפי שקרה בעתירה האחרונה) הם לא היו דוחים אותו ולכן כל העתירות האלה לא שוות את הניר שהן כתובות עליו, ומי שיתמיד בהן יחטוף הוצאות גדלות והולכות?
מדוע אמרו עתירה תיאורטית? עתירה מוקדמת? מדוע להיתלות בכל מיני נושאים פרוצדורליים (חשובים) אשר חשיבותם הופכת לעפר ואפר כאשר ברור היה אז כפי שברור היום, שהעתירות נעדרות עילה חוקית כלשהי, ולפחות בנושאים העומדים במוקד התפיסה הדמוקרטית, בית המשפט לא יתערב ללא עילה חוקית מפורשת.
מדוע בית המשפט העביר את עצמו ואותנו לאורכו של נתיב ייסורים כזה ארוך, יקר, מתיש, במקום לעסוק בדברים חשובים יותר כמו ערעורים פלילים וכמו עתירות של נפגעים אשר רשות ציבורית כלשהי דרכה עליהם בניגוד לחוק. אינני יודע את התשובה, אני יכול רק לשער, ולצערי כל אפשרות גרועה מרעותה.
1. מה שצויר לנו כ-CLEAR CUT, החלטה על-פי חוק, איננו CLEAR CUT. בית המשפט באותו הרכב, עם אותה תמונה עובדתית עשוי להחליט ביום א' באורח שונה לחלוטין מאשר ביום ב'. ביום א' ה-11 יחליטו מזרחה, בעוד ביום ב' הם יחליטו מערבה, בייחוד אם יש פער של שנה בין יום א' ליום ב', ולכן לא הייתה ברירה אלא להגיע לרגע האחרון המתאפשר פרוצדורלית, להטיל מטבע ולהחליט (פה אחד).
2. דחיינות ואמונה נסתרת בקב"ה. אמונה, שהזמן יפתור להם את הבעיה מבלי שיצטרכו להכניס את קצות האצבעות ללבה הרותחת.
3. ניסיון להשפיע על הבוחרים, ההבנה (השגויה כמובן) כי ככל שיימשך הלחץ על ראש הממשלה באמצעות עתירות אין סופיות אשר נדחות מסיבות פרוצדורלית (כלומר תמיד ניתן להגישן מחדש) ולא מסיבות עקרוניות, הלחץ יאיין את סיכוייו של ראש הממשלה להיבחר, ושוב הם לא יצטרכו להכניס את קצות האצבעות ללבה הרותחת.
4. מס שפתיים ליריביו הפוליטיים של ראש הממשלה. כל עוד בית המשפט לא חייב לומר שעמדת ראש הממשלה נכונה, עדיף להישאר ניטרליים, לדחות את הדיון, למרוח את הציבור, ורק כאשר החרב מונחת על הצוואר חייבים להוציא את האמת לאור.
5. רשלנות, העדר כל סדר וארגון.
6. בית המשפט עוסק בנושאים לא לו ומתנהג בלי שכל, בלי הגיון, כפיל בחנות חרסינה.
7. קורטוב מכל אחת מהאפשרויות לעיל.
בואו לא נשכח שלגרירת הרגליים של בית המשפט העליון היו שני שלבים. שלב אחד לפני הגשת כתב האישום, שם היו שני נעלמים. הנעלם הראשון היה האם יוגש כתב אישום, והנעלם השני היה איך יסתיימו הבחירות. ולעומת זאת בשלב השני כתב האישום הפך כבר לעובדה ונותר אך נעלם אחד והוא תוצאות הבחירות.
ובעתירות שהוגשו אחרי הגשת כתב האישום (וטרם הבחירות) הראה בית המשפט ניצוץ של הגיון כאשר הורה ליועמ"ש לממשלה לחוות דעתו לגופו של עניין, אך היועמ"ש לממשלה השיב את פני בית המשפט העליון ריקם בטענות שונות, ושוב לא נסללה הדרך לדיון לגופו של עניין, אלא בשנייה האחרונה, שנייה לפני תום מועד ההמלצה של הכנסת לנשיא המדינה, על-פי חוק יסוד הממשלה.
וכמובן כאשר כך פועל בית המשפט, משחררות המערכות הפוליטיות, כולל נשיא המדינה, את הברקסים. עוקפים מימין, עוקפים משמאל, דוחקים את בית המשפט יותר ויותר לפינה, עדי כדי כך שהחלטה כה טריוויאלית וכה פשוטה, עמדה להקים על בית המשפט את הציבור כולו עקב אפשרות שבית המשפט יגרור אותנו לבחירות נוספות.
המצב הזה לא קרה, הוא נגרם, הוא נגרם כי בית המשפט עוסק שוב ושוב בנושאים לא לו, והמערכת הפוליטית למדה אט אט איך להתמודד. במקום לעסוק בקרב מוחות מול אויבינו מעבר לגבול עסוקה הצמרת בקרב מוחות מול בית המשפט, ובסוף גם מנצחת אותו. בית המשפט הביא את עניין הזה על עצמו, כי גרר לאורך כשנה את רגליו, ולא פעל על-פי הכלל הבסיסי והמוכר "סוף מעשה במחשבה תחילה" (מתוך לכה דודי, שמעון אלקבץ). העדיף לטמון את הראש בחול מאשר להתמודד פנים אל פנים מול הסוגיה, ובמועד.
האם מישהו ילמד לקח? האם מישהו יכול לסתור כל אחת משבע ההשערות לעיל להתנהגותו התמוהה והמוזרה של בית המשפט? האם מישהו בוחן שם בצמרת של בית המשפט את היעילות של עבודתו, את היחס בין הזמן שהוא משקיע בנושאים פוליטיים מובהקים אשר היה חייב לברוח מהם כמו מאש, כי הם מכלים בו כל חלקה טובה, ובין הזמן שהוא מקדיש לדין וצדק כנדרש ממנו? בואו נקווה שהחלטת ה 11 פה אחד, אולי מצביעה על איזו שהיא נקודת מפנה.

תאריך:  07/06/2020   |   עודכן:  07/06/2020
+נתניהו סכנה לדמוקרטיה
14:19 07/06/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אני מתקשה להאמין, שאפשרי בכלל במדינת ישראל, שמערכת ארגונית כלשהי תבוא לבית המשפט ותתקין שם את מערכת ההגברה, שתמתין לנאשם כדי שבאמצעותה ישא את דבריו נגד כל המערכת התובעת אותו לדין

נתניהו. קשה להאמין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטת ה-11: סוף מעשה בלא מחשבה תחילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתן קלינסקי
אני מתקשה להאמין, שאפשרי בכלל במדינת ישראל, שמערכת ארגונית כלשהי תבוא לבית המשפט ותתקין שם את מערכת ההגברה, שתמתין לנאשם כדי שבאמצעותה ישא את דבריו נגד כל המערכת התובעת אותו לדין
יוסי דר
אם נתניהו יעיין ב-76 עמודי ההחלטה של מזוז לסגור את תיק השוחד של שרון - עלול הדבר להסב לנתניהו תסכול רב וגם תחושה עזה של חוסר מזל, שכן - יועמ"ש בדמותו של מני מזוז, ועם מצב רוח "מתאים" - לא היה מתקשה לסגור את תיקו של נתניהו
דן מרגלית
עכשיו ביבי צריך להרוס את מערכת המשפט    אז באמצע החג אנשיו של ביבי במשרד הבריאות קיימו מסיבת עיתונאים וביבי שוב הפחיד והזהיר
מרדכי ליפמן
ישראל מיישמת, הלכה למעשה, "ריבונות זוחלת", מאז 1967, בפועל, שעל אחר שעל, בהתמדה ושיטתיות, על שטחי הגדה והגולן    כך יושבו למעלה מ-500,000 יהודים בשטחי הגדה
איתן קלינסקי
קשה להבין איך אדם, המנהל את מדינת ישראל כיום, הגיע למסקנה שיועץ משפטי, שהעמיד את אולמרט לדין, הוא איש בעל מעלות, הראוי לכל הערכות, ויועץ משפטי, שתובע לדין את נתניהו, הוא זה ה"משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית אחר משפחת נתניהו"
רשימות נוספות
"פעל למציאת מי שאיים על נתניהו"  /  מירב ארד
ימינה הגישה את הצעת החוק הצרפתי  /  איציק וולף
המשימה הראשונה - להחזיר משרות  /  איתמר לוין
דעכה הממלכתיות  /  דן מרגלית
ביבי מצית היערות הפוליטי  /  דן מרגלית
נאום מביש  /  יוסף אליעז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il