X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יזהר שי שר המדע והטכנולוגיה ממשלת ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לפיד, בכבודו ובעצמו, הקדיש לי פוסט. זה היה יאיר במיטבו. שילוב של צביעות, דמגוגיה וחצאי אמיתות כדי לגרום לעוד כמה מאות קוראים נלהבים שלו להתנפל עליי, להכפיש אותי. וגם ללכת על הראש של הילדים שלי על הדרך, כי אם כבר מכוער, אז עד הסוף
▪  ▪  ▪
לפיד. ניסה לתפוס עליי טרמפ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

משהו עצוב קרה ליאיר לפיד. הוא איבד את זה. אולי בגלל ההכרה שהוא לעולם לא יהיה ראש ממשלה. אולי בגלל ההבנה שחלקים גדולים בציבור הישראלי לעולם לא יאמינו בו. לא רק החרדים. גם אנשי הפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל. וגם רבים אחרים בימין, במרכז ובשמאל הישראלי. ואולי בגלל ששמונה שנים אחרי שהקים מפלגה מפוארת עם אנשים מצויינים, כל אחת ואחד מהם, ההשפעה של המפלגה הזו על הציבוריות הישראלית ועל סדר היום הלאומי מסתכמת בציוצים מתוחכמים, בקליפים משעשעים ובפוסטים מרשימים. וגם נאומים, נאומים חוצבי להבות, רטוריים ומרשימים, במיוחד כשיאיר לפיד, אלוף אמיתי (אני לא צוחק) מגיש אותם.
לא מזמן אמרתי ליאיר שבכל פעם שהוא מתייחס אליי, בפייסבוק או בדרך אחרת, אני מתרגש. זה אמיתי. אני מעריך אותו מאוד, מעריץ את יכולות הכתיבה והפרזנטציה שלו, אני באמת חושב שהוא אחד האנשים הכי מוכשרים שזכיתי להכיר. והוא גם פטריוט ישראלי אמיתי, אין לי ספק בזה. לכן אני גם כל כך מאוכזב מהבזבוז הנוראי, ממה שנהיה ממנו ומהתנועה המפוארת שהוא הקים.
והיום זכיתי בזאת שוב. יאיר לפיד, בכבודו ובעצמו, הקדיש לי פוסט. זה היה יאיר במיטבו. שילוב של צביעות, דמגוגיה וחצאי אמיתות כדי לגרום לעוד כמה מאות קוראים נלהבים שלו להתנפל עליי, להכפיש אותי. וגם ללכת על הראש של הילדים שלי על הדרך, כי אם כבר מכוער, אז עד הסוף. לא נעלבתי ואני לא מבקש הנחות. רק ריחמתי עליך יאיר ועל מה שנהיה ממך.
שנים לפני שהחליט להיות פוליטיקאי ואיש ציבור, היגר יאיר לפיד להוליווד, כדי לעבוד שם עבור ארנון מילצ׳ן בהפקת סרטים. זה כמובן לא הפריע לו לבקר אותי בפוסט האומלל שלו היום על החלטה דומה שגם אני קיבלתי פעם, לעבור לארה"ב לתקופת זמן מוגבלת כדי לנהל משם סטארט-אפ שהקמתי במו ידיי באותן שנים.
במשך אותן שנים בהן לחם ח"כ מיקי לוי למען המדינה, היה יאיר לפיד מנחה תוכניות טלוויזיה ופרזנטור של בנק. זה כמובן לא הפריע לו לבקר אותי בפוסט שלו על שבאותן שנים אני הקדשתי את זמני, בדיוק כמוהו, כדי לנהל עסקים ולצמוח. אבל בניגוד ליאיר, אני ניהלתי חברות, ומאוחר יותר ישבתי בדירקטוריונים של חברות, שהעניקו פרנסה לעובדים רבים, שהכניסו למדינה במצטבר מיליארדי שקלים ושסייעו לבנות את 'אומת הסטארט-אפ', הלוא היא הגאווה של כולנו. בדרכו המתוחכמת הצליח יאיר גם לרמוז, שהעובדה שהרווחתי כסף במהלך הקריירה שלי בהייטק, בו בזמן שמיקי לוי עבד למען אזרחי ישראל, איננה ראויה. הוא שכח לציין שממש באותו זמן הוא, יאיר לפיד, עשה בעצמו המון כסף מעבודותיו השונות כאומן, כפרזנטור של בנק, כמגיש תוכניות טלוויזיה.
האמת? אני מפרגן לו על כל שקל שהרוויח. הוא עבד קשה, בכישרון רב, בחריצות אינסופית, בזמן שמיקי לוי חירף את נפשו למען עם ישראל. בזמן שמיקי לוי לא ישן, אולי אפילו ביום שנפצע, יאיר הגיש פרסומות והנחה שעשועונים. וזה בסדר, כי יאיר לא ידע אז שהוא עומד להקים מפלגה ושיום אחד הוא ישמיץ מישהו אחר, שגם הוא עבד באותה תקופה לפרנסתו. אז אני דווקא מפרגן לו על זה שהרוויח כסף ביושר רב ואני לא רומז שום דבר.
בפוסט האומלל שלו, ביקר אותי יאיר על ההחלטה שלי למנות מנכ"לית ורמ"טית ראויות ומקצועיות, שיקדישו את הכישורים והניסיון שלהן לטובת מדינת ישראל. אני גאה מאוד בשי-לי ובמורן ובעובדה שהסכימו לבוא לעבוד איתי למען הציבור הישראלי במשרד המדע והטכנולוגיה, שי-לי כמנכ"לית ומורן כרמ"טית. יאיר, עוד לא מאוחר לברך אותן באופן אישי ועל הדרך גם להתנצל על כך שהתייחסת אל שתי מנהלות מוכשרות ואיכותיות ביותר כאל חפצים שאתה עושה בהם שימוש ציני כדי להכפיש יריב פוליטי, שהיה עד לא מזמן גם שותף נאמן שלך לדרך משותפת.
אחרי בחירות מרס 2020, בתקופת המשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי החמורים בתולדות המדינה, העדיף יאיר לפיד ללכת לבחירות רביעית. על הדרך הוא גם החליט לפרק את כחול לבן. והתוצאה? במקום להפשיל שרוולים ולקחת אחריות למען מדינת ישראל, יאיר לפיד עובד היום במשרה מלאה בכתיבת ציוצים וביצירת קליפים מדליקים. זו הייתה החלטה פוליטית לגיטימית של יאיר, הוא חשב - בטעות - שהיא תקדם אותו לראשות הממשלה, אבל היא הייתה החלטה מצערת מאוד-מאוד. כי במבחן התוצאה, הנבחרת המצויינת של כחול לבן מנעה מישראל סבב בחירות נוסף, התגייסה להתמודדות עם האתגרים הרבים בכל החזיתות, והיא עשתה עושה ותעשה יותר ממה שאתה יאיר בחרת לעשות באופוזיציה. אני יודע שזה לא נעים לשמוע, אולי אפילו כואב, אבל זו האמת.
עכשיו תראה יאיר: מאז שבחרת לפרק את התקווה הכי גדולה של גוש המרכז-שמאל, אנחנו, אנשי כחול לבן, מתייחסים אליך בכבוד ובנימוס. וגם אל הח"כים המצויינים שבחרו ללכת אחריך, גם אם לחלקם זה באמת צבט בלב, אנחנו יודעים זאת היטב ומבפנים. אנחנו גם נמשיך לבחור בקו הממלכתי והאחראי. לא רק כי זה הדבר הנכון לעשות, אלא גם כי בסוף-בסוף, למען גוש המרכז-שמאל הכואב כל כך, כולנו צריכים להפגין אחריות ולשים את האכזבות שלנו ואת התסכולים הקשים ואת הכעסים האישיים בצד. אנחנו צריכים ללמוד לשתף פעולה ולעבוד ביחד, גם אם אתה חושב שלהכפיש ולעורר שנאה נגדנו על-ידי רטוריקה ומניפולציות מכוערות, וחצאי אמיתות וקליפים מדליקים, זה דברים שמוסיפים לך כמה מנדטים. אז אני, יאיר, כמו חבריי האחרים בכחול לבן, אמשיך להיות ממלכתי ומאחד וגם אמשיך לפרגן לך, כי מגיע לך.
רק לפעמים, כשתגזים, ממש תגזים, או כשמעריצים חסרי לב שלך ייצאו נגד הילדים והמשפחה שלי באשמתך, כי זה מה שהם מבינים ממך שנכון לעשות (הודעת פעם שאתה מגנה באופן חד-משמעי את השימוש במילה "בוגד" על הטיותיה כי פעם רצחו כאן ראש ממשלה על דברים כאלה, או שאתה נהנה כשמספרים לילדים שלי ושל בני גנץ שאבא שלהם בוגד, עם יד על הלב יאיר, מה אתה אומר?), רק אז אני אעמיד אותך על מקומך, כי זה יגיע לך. כמו היום.
בוא יאיר, תושיט יד לאנשים שאוהבים את המדינה לא פחות ממך, פטריוטים בדיוק כמוך, ותעשה את הדבר הנכון. בטווח הארוך זה אולי אפילו יהפוך אותך למנהיג אמיתי, שראוי לעוד כמה קולות, לא בגלל שעודדת שנאה ופילוג אלא להפך - בגלל שחתרת לאחדות ולקירוב לבבות.
אה, ועוד דבר אחד חשוב: מיקי לוי הוא אדם מדהים, איש אמיץ שעשה רבות למען מדינת ישראל ולמען אזרחיה. הוא גם פרלמנטר מצויין ואיש חרוץ ויסודי מאוד. את הדברים האלה אמרתי השבוע בשידור חי ברדיו ואני גם מאמין בהם. אני אוהב את מיקי ואני מעריך אותו והוא יודע את זה. גם אם ניסית לתפוס עליי טרמפ, יאיר, בפוסט מכוער וצבוע, מכפיש ומסית, זה לא ישנה את הערכתי הגדולה לאיש היקר הזה.

הכותב הוא שר המדע והטכנולוגיה. פורסם לראשונה בדף הפייסבוק של הכותב
תאריך:  12/06/2020   |   עודכן:  12/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד איבד את זה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא כל הנוצץ זהב
באום  |  12/06/20 03:31
2
יאיר לפיד הכי טיפש שיש !
מפוכח  |  12/06/20 15:36
 
- יאיר השרוף משנאת ביבי
אבו  |  12/06/20 22:27
3
לפיד, עלבון לאינטליגנציה
מייק  |  12/06/20 17:28
4
לא יורק לבאר אולי יתשתה בעתיד  ל"ת
יאקי  |  12/06/20 17:40
5
ניכרים
שמ  |  12/06/20 22:08
6
מי זה יזהר שי?
אובד מדינה  |  13/06/20 09:20
7
לא מאבדים את מה שאין. ל"ת
ה.א  |  13/06/20 13:42
8
נו באמת
זק  |  14/06/20 08:38
9
אי אפשר לאבד משהו שאין לך
Rrrrr hi gorrrrr  |  14/06/20 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
לבקשת חברת הכנסת סונדוס סאלח תקיים הוועדה דיון במחדלי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בתקופת הקורונה, ובהם חוסר עידכון המידע במערכת הרישוי והעדר מידע לנוסעים    סגן שרת התחבורה: הביקוש לתחבורה הציבורית לא עלה על 60% מאשר הנוסעים בשגרה
עידן יוסף
בשונה מהיעד שהציב משרד האנרגיה ניתן להגיע עד שנת 2030 ליעד של 50% חשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: "העולם חווה טראומה גלובלית של משבר בריאותי, חברתי וכלכלי, אבל המשבר הגדול בדרך"
עידן יוסף
לדרישת יו"ר הוועדה גפני וחבריה, הוכנסו שורת תיקונים למיטוב החקיקה: עסקים יוכלו לבחור את מועד החלת המענק לשם העצמתו    גופי חינוך וגופי השכלה גבוה, הזוכים למימון מהמדינה של עד 40%, יהיו זכאים לקבלת המענק    חברי אגודה שיתופית המתקיימים לגביהם יחסי עובד מעביד יהיו מוכרים    בעל עסק יהיה זכאי למענק גם בגין בני משפחה המועסקים אצלו    תשלום המענק יבוצע בתוך 21 יום מאישור הזכאות
איציק וולף
מפלגות השלטון הודיעו על קידום חקיקה לאי-הפללת צרכני סמים קלים ולהסדרת הרפורמה בקנביס הרפואי    חברי הכנסת שרן השכל (הליכוד) ורם שפע (כחול לבן) יקדמו את החקיקה במשותף ויביאו אותה לוועדת השרים לחקיקה לאחר עבודת מטה
מירב ארד
בין השינויים שנוספו: מנגנון פיקוח של הכנסת על כל פעולות הממשלה הנוגעות לחוק, הבטחת פעילות הכנסת ובתי המשפט בשעת חירום, שמירה על זכות ההפגנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il