X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חלק ניכר מעסקי הקבוצה הוא במלונאות ונופש - הענפים שספגו מכה קשה במיוחד מן המגיפה מפגינים נאספים מול נכסיו של טראמפ ברחבי ארה"ב ומקשים על הפתיחה מחדש במצב זה עלול הנשיא להימצא בניגוד עניינים, שכן כל יום נוסף של מגבלות והפגנות - גורם נזקים לכיסו הפרטי
▪  ▪  ▪
מלון טראמפ, וושינגטון [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

מייקל דמלינקורט חגג ב-28 במאי את פתיחתו המחודשת של מלון טראמפ בוושינגטון, חמש דקות מהבית הלבן, אחרי שלושה חודשי סגירה בשל הקורונה. החגיגה של המנכ"ל הייתה קצרה מאוד: למחרת הובהל דונלד טראמפ לבונקר בשל המהומות בעיר, מפגינים קיללו אותו בפתח מלונו והמלון נאלץ לבטל את תוכניתו להציב שולחנות בחזיתו. זוהי רק דוגמה אחת לצרות בהם מצויים עסקיו של הנשיא, שהיו בבעיות עוד לפני הקורונה - קובע וושינגטון פוסט בתחקיר נרחב.
אלפי חדרים במלונות ובאתרים של קבוצת טראמפ נותרו ריקים, והיא נאלצה לפטר או להוציא לחל"ת 2,800 עובדים. צעדי חיסכון נעשו עד לרזולוציה הנמוכה ביותר: פרחים, שוקולד ועיתונים נעלמו מהמלון בניו-יורק, ובמלון בשיקגו כובו האורות בשטחים הציבוריים. מנכ"ל טראמפ מלונות, אריק דנציגר, אמר למנהלי המלון בשיקגו ב-22 באפריל: "זו לא ירידה, זו צלילה". תמונה זו מציבה את טראמפ – הממשיך להיות הבעלים של הקבוצה – בפני ניגוד עניינים אפשרי בניהול משבר הקורונה, שכן כל יום נוסף של מגבלות מעמיק את הפסדיו הפרטיים.
הנזק של החודשים האחרונים ניכר לעין. ארבעה מבין חמשת הנכסים החשובים ביותר של הקבוצה – במיאמי, לאס וגאס, סקוטלנד ואירלנד – נסגרו במארס ונותרו סגורים עד סוף מאי, עם הפסדים של עשרות מיליוני דולרים. עוד לפני כן סבלו עסקיו מנשיאותו השנויה במחלוקת, כאשר לפחות שניים מן המלונות – בשיקגו ומיאמי – רשמו ירידה חדה בהזמנות. המלון בוושינגטון, אותו חנך טראמפ שבועות אחדים לפני הבחירות, עומד כעת למכירה. וכעת מפגינים מגנים את טראמפ מחוץ לנכסיו בניו-יורק, וושינגטון וקליפורניה.
עם זאת, נכסיו של טראמפ מתחילים להיפתח. באחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה ניתן לצאת לשפת הים. מסלול הגולף ליד נהר הפוטומק נפתח אף הוא, וחלק מהמשתמשים – כולל טראמפ עצמו – אינם טורחים לעטות מסיכה. אתר דוראל בפלורידה – הרווחי ביותר בקבוצה – ייפתח השבוע. הקבוצה מקבלת דמי זיכיון ממי שמשתמשים בשמו של טראמפ לנכסים שבבעלותם, ואין סימנים לכך שתשלומים אלו אינם מגיעים כסדרם. הנשיא התגאה לומר שמשפחתו לא ביקשה מהממשל כל סיוע, אך לא ציין שהקבוצה ממילא לא הייתה זכאית לסיוע בשל בעלותו עליה. עובדים לשעבר בקבוצה אומרים, שהיא תעבור בהצלחה את המשבר משום שיש מספיק אוהדים של טראמפ שיתארחו בנכסיה.
בעיה אחרת יכולה לצוץ מכיוון השוכרים בנכסיה של הקבוצה. קבוצת סטארבקס פנתה בתחילת מאי לאלפי בעלי נכסים וביקשה הפחתה בדמי השכירות למשך שנה. הרשת מפעילה בתי קפה במלונות טראמפ בוושינגטון וניו-יורק ומשלמת 14,118 דולר לחודש. גם שוכרים אחרים מתמודדים עם קשיים. למשל: בגורד השחקים של טראמפ בוול סטריט עמדה להיפתח בקיץ הקרוב מסעדת יוקרה איטלקית, אך ההשקה תידחה לשנה הבאה. קבוצת טראמפ גבתה את מלוא השכירות בשלושת החודשים האחרונים ממסעדת פיצות הממוקמת באותו בניין, למרות שהכנסותיה צנחו בשיעור של עד 90%. המסעדה משלמת קרוב ל-20,000 דולר בחודש, ובעליה מקווה שקבוצת טראמפ תסכים להפחית את הסכום.
הפוסט מציין, כי למרות הסרת חלק ממגבלות הקורונה, בעלי מלונות ומשרדים ניצבים בפני חוסר ודאות ניכר בשאלה מתי עסקיהם יתאוששו. הכנסות המלונות בארה"ב התרסקו ב-82% בחודש אפריל לעומת אשתקד, ואילו במלונות יוקרה ההכנסות ירדו כמעט לאפס. ענף המלונאות צפוי להיות אחד האחרונים שיתאוששו, שכן רוב בני האדם לא יטיילו לפני הדברת המגיפה. ואילו הביקוש מצד המגזר העסקי לשירותי המלונאות יחזור לקדמותו אולי בעוד ארבע-חמש שנים.
משמעות הדבר היא פיטורים נרחבים בקבוצת טראמפ ובמיוחד במלונות. 12 נכסים של הקבוצה בארה"ב ובקנדה פיטרו או הוציאו לחל"ת עובדים, כולל טבחים, מלצרים, חדרניות ועוד. כמה מהמשרות לא יחזרו: באתר דוראל נשלחו לחל"ת 560 עובדים ומאוחר יותר פוטרו 250 מהם. דנציגר אומר כי הקבוצה תעסיק יותר עובדים במשרות חלקיות, אשר אינם זכאים לביטוח בריאות – מרכיב קריטי בשוק העבודה האמריקני.
כאמור, עוד לפני הקורונה היו סימנים לכך שהפוליטיקה של טראמפ פוגעת בעסקיו. עובד לשעבר במחלקת ההזמנות במלון בוושינגטון אומר כי התחושה הייתה שמחצית מן האורחים לא הרגישו בנוח לקיים פגישות במקום זה. לדבריו, על חלק מן הבעיות ניתן להתגבר באמצעות שיווק טוב, אך לא על התחושות הבסיסיות. עובד זה פוטר אשתקד בשל החולשה בפעילותו של המלון.
הקורונה גרמה לביטול אירועים שתוכננו לאורך חודשים רבים. לפחות עשרה אירועים בוטלו באתר דוראל; מאר-א-לאגו החמיץ את האירועים הקבועים האחרונים של סוף החורף, ופתיחתו מחדש מלווה במגבלות על המתחמים ומספר המשתתפים. האתר יישאר פתוח עד סוף יוני, חודש יותר מן הרגיל, אך לא יהיה די בכך כדי לכסות על ההפסדים.
אריק טראמפ, המנהל את עסקי הקבוצה יחד עם דונלד טראמפ הבן, סירב להגיב על הידיעה. לאחר פרסומה לראשונה, טען הנשיא בטוויטר ש-2019 הייתה אחת השנים הטובות ביותר בתולדות הקבוצה, והבטיח למסור פרטים בהמשך החודש. לדבריו, נטל החובות של הקבוצה הוא מצומצם, יש לה תזרים מזומנים מצוין ו"הנכסים הטובים ביותר בעולם שזוכים בעוד ועוד פרטים". הוא האשים את הפוסט בהטיה פוליטית העומדת מאחורי התחקיר.

תאריך:  14/06/20   |   עודכן:  14/06/20
+בן 26 מת מסיבוך נדיר של קורונה, לאחר שהבריא
00:48 15/06/20  |  

אושרי אסולין בן ה־26 מת מסיבוך נדיר של קורונה, לאחר שהבריא, כך נמסר מבית החולים שיבא שבו אושפז. הצעיר חלה בנגיף אך בהמשך, תוך כדי שמצבו הרפואי הידרדר, הוא נמצא שלילי לנגיף. לאחר שחובר למכשירי לב ריאה, בסופו של דבר מותו נקבע בשל רקע לבבי.

+83 חולי קורונה ביממה האחרונה
21:02 14/06/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן: ביממה האחרונה אובחנו 83 נדבקים בקורונה, אך בוצעו פחות בדיקות 5,000 מאז חצות. מספר המונשמים ירד ל-24.

+גלנט: שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים
19:32 14/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר החינוך אמר כי ישנם כלים נגד מורים שיתנגדו  ▪  סיום שנת הלימודים יהיה בהתאם לשכבת הגיל  ▪  שעת למידה מרחוק תהא שוות ערך כספית ולימודית ללמידה בכיתה  ▪  הסתדרות המורים: השר יכול לרצות

גלנט. החופשה תידחה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+משרד התיירות משיק קמפיין חדש לעידוד תיירות פנים
15:52 14/06/20  |  מירב ארד

משרד התיירות משיק קמפיין חדש לעידוד תיירות פנים שנועד לחזק את תעשיית התיירות בעקבות המשבר החמור ביותר מאז קום המדינה, שחווה בימים אלה תעשיית התיירות בישראל, כתוצאה ממגפת הקורונה. הסלוגן שמוביל את הקמפיין: "זה הזמן לחופשה בישראל!" ובמסגרתו מופיעים תיירנים, בעלי צימרים ועובדי בתי מלון ואטרקציות תיירותיות מרחבי הארץ, שיקראו לישראלים לבוא, לטייל ולנפוש. הקמפיין בהיקף של 2.3 מיליון שקלים מתפרסם בפלטפורמות דיגיטליות, ברדיו ובטלוויזיה.

+סיפוח מסוכן שאינו קיים
14:13 14/06/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

התועלת שתיווצר בעקבות סיפוח מוטלת בספק עד לא קיימת  ▪  מה שבטוח זה שהמהלך יפגע אסטרטגית בישראל ויכפה על מדינות ערב המתונות ומדינות נוספות באירופה, אלו אשר חולקות איתנו אינטרסים משותפים, בין היתר בקשר לנושא האירני, להתרחק מאיתנו, בלשון המעטה  ▪  לטראמפ יש נושאים יותר חשובים על הראש מאשר סיפוח והוא כבר אותת שאין הוא מעוניין בו

טראמפ. אמריקה קודם [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+לאמוד את הסבל
13:56 14/06/20  |  עמנואל בן סבו   |   לרשימה המלאה

בימי מגיפת הקורונה הבדידות, האחות הצעירה של הדיכאון, התנחלה בבתים רבים, בלבבות מוגפים, בתריסי נפש נאטמים, כרסמה אט אט ובבטחה, אכלה כל חלק בגוף, מותירה כיסים שחורים, אפלים, סובלים באילמותם

ניתוק משפחתי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+8 מקרי קורונה במכון כושר בי-ם
11:38 14/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות קורא למתאמנים במכון הכושר 'לזוז' בין 1 ביוני ל-8 ביוני וב-10 ביוני לבדוק האם היו במכון בשעות שבהן שהו בו מאובחני קורונה חדשים ולהיכנס לבידוד

[צילום: pexels]
+"אין מקום לשאננות, גם מבוגרים יידבקו"
08:33 14/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' רן בליצר, החבר בצוות ההתמודדות עם מגיפות במשרד הבריאות, מתריע מפני חיסול האלטרנטיבות הנוחות והנכונות מבחינה כלכלית וחברתית לשליטה על התפשטות הקורונה המחודשת בישראל  ▪  "כדאי לחשב מסלול מחדש לפני שנעמוד בפני ברירות גרועות בלבד, סטייל ארה״ב"

האם ההקלות יביאו להתפרצות בלתי נשלטת? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המגיפה והמהומות פוגעות בקבוצת טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מכבי צהוב
איתי וייס  |  14/06/20 17:34
2
מכבי צהוב
איתי וייס  |  14/06/20 17:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
פרופ' רן בליצר, החבר בצוות ההתמודדות עם מגיפות במשרד הבריאות, מתריע מפני חיסול האלטרנטיבות הנוחות והנכונות מבחינה כלכלית וחברתית לשליטה על התפשטות הקורונה המחודשת בישראל    "כדאי לחשב מסלול מחדש לפני שנעמוד בפני ברירות גרועות בלבד, סטייל ארה״ב"
עידן יוסף
יבדק אם נשיא המדינה ראובן ריבלין יידרש להיכנס לבידוד    שלושה מאבטחים מחוץ לבית ראש הממשלה נמצאו חיוביים, אך בנימין נתניהו שלא נחשף אליהם לא יידרש לבידוד    177 נדבקים ביממה האחרונה    שיעור הידבקות גבוה בתל אביב
אפרים הלפרין
חוק קורונה הוא אילוץ, זוהי דרישה של היועמ"ש לממשלה ובית המשפט העליון, ומי שלא הצטרף לממשלה פספס את מרבית ההזדמנות להשפיע על תוכנו
עידן יוסף
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס לטענות כי נתן פטור מבידוד למיליארדר שחזר מחו"ל: "על כל מקרה שבו שיקול הדעת שלי היה מוטעה אני מתנצל. אבל, בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפי פעורה תהום"
עידן יוסף
על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע, וזאת לצורך ביצוע בדיקות אפידמיולוגיות    קיום אירועים שאינם קשורים לדת - עד 50 איש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il