X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פייסבוק סוגרת פרצות בפרסום הפוליטי, 18.6.20 / רויטרס
בכיר בחברה מפרט במאמר בדיילי טלגרף:

פייסבוק נערכת לבחירות בארה"ב

35,000 איש עוסקים בביטחון ואבטחה כדי למנוע פייק ניוז מרכז מידע חדש יסייע לבוחרים להירשם ולהצביע כל המודעות הפוליטיות יכללו גילוי של המממנים
▪  ▪  ▪
מרכז המידע לבוחרים [צילום: AP]
פייסבוק וטוויטר נגד טראמפ
איתמר לוין
טוויטר סימנה כ"מבושל" ציוץ של הנשיא בו הודבקה כותרת כוזבת על סרטון קודם * פייסבוק הסירה מודעה של קמפיין טראמפ בה נעשה שימוש במשולש אדום הפוך - הסימן של אסירים פוליטיים במחנות הריכוז הנאציים
לרשימה המלאה

  • ניק קלג הוא מנהל הקשרים הבינלאומיים והתקשורת בפייסבוק. מאמרו התפרסם השבוע (17.6.20) בדיילי טלגרף הבריטי.
הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב יהיו חסרות תקדים. ארה"ב הייתה מפולגת בעבר, אך הקורונה והמהומות בעקבות רצח ג'ורג' פלויד הביאו את הזירה הפוליטית לנקודת רתיחה. מה שקורה בארה"ב משליך במידה רבה על המתרחש ביתר העולם, ומבטיח קמפיין חם שיבוא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות. זה אומר, שפייסבוק תהיה תחת זכוכית המגדלת כפי שלא הייתה מעולם – ובצדק. בהעדר אסדרה ממשלתית, עליה להחליט בעצמה כיצד להתמודד עם הנושא המורכב של בחירות ומדיה חברתית.
מה שעושה כיום פייסבוק אינו נוגע רק ליושרה של הבחירות בארה"ב, אלא רלוונטי לכל העולם. פייסבוק בחנה היטב מה השתבש בעת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 וביצעה שינויים ניכרים. 35,000 מעובדיה עוסקים כיום בנושאי ביטחון ואבטחה, פי שלושה מאשר לפני ארבע שנים, והיא עובדת בשיתוף פעולה עם הממשל וגופי האכיפה.
פייסבוק סייעה מאז 2017 להיאבק בהתערבויות ביותר מ-200 מערכות בחירות וצמצמה במחצית את היקף הפייק ניוז בפלטפורמה שלה. היא מנעה יצירה של מיליוני חשבונות שתוכננו להפיץ שקרים, ומפילה רשתות מתואמות של חשבונות זדוניים. כל מי שרוצה לפרסם מודעה פוליטית, חייב להיות מאושר. בחודשים מארס-מאי בלמה פייסבוק 750,000 מודעות שכוונו לבחירות בארה"ב, משום שהמפרסמים לא השלימו את תהליך האישור. כל המודעות יכללו גילוי של המממנים אותן, והמידע על הגולשים אליהן כוונו וכמה ראו אותן יהיה זמין לכל בארכיון המודעות. זוהי השקיפות הגדולה ביותר אי-פעם.
פייסבוק מאמינה בחופש הביטוי ובזכותם של הבוחרים לשמוע את דברי הפוליטיקאים, אך אין זה אומר שפוליטיקאים יכולים להגיד הכל. הגבול עובר בדברים העלולים להזיק או למנוע הצבעה, ואיש אינו יוצא דופן. אם דבריו של הנשיא דונלד טראמפ או של כל פוליטיקאי אחר אינם נראים לבוחרים, הדרך איננה לצנזר אותם אלא להגיב בקלפי. אחד הדברים החשובים ביותר שיכולה פייסבוק לעשות הוא להבטיח מסירת מידע מדויק על מיקום הקלפיות. היא פעלה בצורה דומה בקורונה: קישרה מיליארדי אנשים למידע רפואי מהימן.
פייסבוק משיקה כעת מרכז מידע לבחירות בארה"ב, אשר יופיע בראש חשבונות פייסבוק ואינסטגרם של משתמשיה האמריקנים. ניתן יהיה למצוא בו את כל המידע בנוגע למועדים להרשמה להצביע, אפשרות לבקש הצבעה בדואר ועוד. החברה מצפה להגיע למיליוני בוחרים ובכך להעניק את שירות המידע הגדול ביותר מסוגו אי-פעם. ומי שירצו קצת שקט או שפשוט אינם אוהבים מודעות פוליטיות, יוכלו לבחור לכבות אותן כך שלא יראו אותן בעמודיהם – לא רק בארה"ב, אלא בעולם כולו החל מהסתיו הקרוב.
העבודה טרם הסתיימה. הטכניקות של קמפיינים ברשת מתפתחות, ופלטפורמות כמו פייסבוק חייבות להישאר צעד אחד קדימה. השאלה היכן חברות המדיה החברתית מציבות את הגבול בין חופש הביטוי לבין בקרת התוכן, תהיה תמיד שנויה במחלוקת, במיוחד כאשר הזירה הפוליטית כה מקוטבת. אבל פייסבוק בנתה כלים חדשים רבים, כך שתוכל למלא בבטחה את תפקידה בבחירות – ולסייע לבוחרים להחליט בעצמם.

תאריך:  21/06/20   |   עודכן:  21/06/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
שאלה קשה ללא תשובה ברורה, סבור אקונומיסט    חלק רוצים את טראמפ כי הוא מחליש את ארה"ב, חלק רוצים את ביידן כי אפשר לעבוד איתו, חלק אומרים שזה לא משנה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מצביע על שינוי בטקטיקה הרוסית: במקום לדחוף תכנים משל עצמם, הטרולים של הקרמלין מאמצים תיאוריות קונספירציה אמריקניות ומקדמים אותן    אחת התיאוריות הללו ייחסה לבכיר בקמפיין קלינטון ניסיון לפגוע בקמפיין של סנדרס - ואומצה על-ידי טראמפ ואנשיו
איתמר לוין
המודל של העיתון מבוסס על שקלול של גורמי היסוד המשפיעים על ההצבעה בבחירות לנשיאות ארה"ב, ועל ממוצע של סקרים תוך ניסיון לנטרל את הגורמים המביאים להטיות וטעויות    אם טראמפ יצליח לצמצם את יתרונו הארצי של ביידן ל-4% - המרוץ על האלקטורים יהיה צמוד בהרבה
איתמר לוין
לאורך הקריירה שלו תמך ג'ו ביידן במדיניות של יד קשה נגד הפשיעה וזכה לתמיכת ארגוני שוטרים גדולים    כעת, כאשר ברחבי ארה"ב גוברת המחאה על הרג שחורים בידי שוטרים לבנים, הוא מציג דעות אחרות ואף מוכן לבטל חלקים מחוק הדגל שלו מ-1994    וושינגטון פוסט על ההתחבטות המאיימת לפגוע במועמד הדמוקרטי לנשיאות
איתמר לוין
מתחזק גם בקרב הלבנים ללא השכלה אקדמית - חלק מרכזי בבסיס התומכים של טראמפ: ביידן זוכה לתמיכת 37% מהם, לעומת 21% בלבד האומרים שיבחרו בטראמפ בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il