X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
סונדוס סאלח חברת כנסת הרשימה המשותפת
בלוג/אתר רשימות מעקב
נאום בכורה של חברת הכנסת בישיבה ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
▪  ▪  ▪
סונדוס סאלח [צילום: יח"צ]
לקדם נשים ערביות באקדמיה ובהייטק
נכנסתי לכנסת לקדם יום-יום נשים ערביות באקדמיה ובהייטק. יש לי חלום שיהיו יותר ערבים בתארים מתקדמים ויותר שעוסקים בתחום שבו למדו; הנגשה של הנאומים מכאן בשפת הסימנים; שחרור, ביטחון ועצמאות, גם כלכלית, של נשים; חינוך איכותי, הערכה מעצבת לתלמידים שלנו, שנפסיק להסתכל עליהם כמספרים וציונים, והעסקה הוגנת של המורות.

כבוד היושב-ראש, גברתי המזכירה, חברי וחברות הכנסת, האמת, אני מתרגשת. זה טוב שאנחנו עדיין מתרגשים. כבת בכורה למשפחה ברוכת ילדים, עם שבע בנות ושני בנים - רפעת, אולפת, אמיני, רנא, בסמה, ע'דיר, רזאן, אחמד, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו בבית, חמאדה - למדתי לעשות פוליטיקה בבית מגיל ילדות. עשיתי קואליציה כשצריך, עם חלק מהאחיות, ואופוזיציה, כשהיה צריך, עם חלק אחר, למטרות שונות בזמנים שונים.
נולדתי לזוג הורים אוהבים, תומכים ומאתגרים, אבא מוחמד ואימא ע'זאלי. אימא שלי היא אישה פרגמטית, אישה של פתרונות ועשייה. היא חינכה אותי ואת האחיות שלי לאחריות אישית וגם חברתית. (אומרת בערבית:)
נולדתי וגדלתי בכפר משהד, הכפר האהוב עליי, בצפון, ליד נצרת. במשהד אין גינת משחקים. כילדה אני זוכרת שאבא שלי היה לוקח אותי לשחק בגינה בנצרת עילית - ששמה יוהד לנוף הגליל כדי למחוק את הקשר לנצרת הערבית. שם יש גינות, יש פארקים, יש רמזורים, יש מערכות ניקוז, יש מדרכות, ספריות ומרכזים תרבותיים, ולנו במשהד אין: אין פארקים, אין תחנות אוטובוס - אפילו אחת נורמלית, ביישוב של יותר מ-8,000 תושבים - אין מרכז מסחרי, אין קולנוע, אין בריכת שחייה, ועדיין אין גינת משחקים.
יודעות מה יש לנו ולמה המדינה דאגה לנו? לזיהום אוויר, לפקקים, לרעשים, שפכים, ביוב, מצוקת דיור, צפיפות והפקעת אדמות. משהד, כמו יישובים ערביים רבים, סובל ממחסור בתשתיות, בחינוך, ברווחה ובכלכלה בכלל. הרוב המוחלט של היישובים הערביים ותושביהם מצויים בחצי התחתון של הסולם הסוציו-אקונומי. רבים מהם סובלים מאבטלה נרחבת, מצוקת דיור והיעדר תכנון תוכניות מתאר ואופק תעסוקתי. כבר מגיל ארבע יכולתי לזהות אם אני נמצאת ביישוב ערבי או יהודי. הייתי חיה את הקיטוב, את האפליה בתכנון ובתקצוב. נולדתי לתוך זה, אז לא צריך לשאול אותי: מתי התחלת לעסוק בפוליטיקה?
כערבייה פלשתינית, גדלתי במציאות גזענית, שמתייגת אותי ואת הערביות שלי כמעוררת חשד. בבית הספר, באוניברסיטה, ברחוב, בכניסה לקניון וכמובן בשדה התעופה - מוקד התפרצות מוכר של נגיף הגזענות, שבו הפרופיילינג מרים את ראשו המכוער. לפני כשנתיים, בדרך לחופשה משפחתית, נדרשתי להסביר לג'ולאן, הבן הבכור שלי, שהיה בן שבע, למה הוא מסווג כאיום ביטחוני או פצצה לנטרול, כמו שרק בשבוע שעבר אחד מחברי הבית הזה תיאר; למה הוא צריך לעבור בדיקה משפילה ומיותרת. אני צריכה להסביר לו את מה שאני בעצמי מתקשה להבין - איך רואים בילדים או במבוגרות או בי איום רק בגלל שאנחנו ערבים, איך אפשר לחרוץ גורלות של אנשים בגלל לאום, מגדר, נטייה מינית, צבע עור, מוצא או השילוב ביניהם.
בתשובה על השאלה: מי ארז לך את התיק? כתב המשורר הפלשתיני מרואן מח'ול בשירו "ערבי בנמל התעופה בן-גוריון" (אומרת בערבית:): "שלא כמוכם, אין לי טנקים כמו זה שאיתו / דגדג החייל את עזה, / לא שיגרתי טילים מאפאצ'י בתיק האישי, / ולא מפני שאין לי / אלא מפני שבאופק אובד מהדהד המיאוס / מן המהפכה השקטה שלא במקומה / ומן הרצון הטוב".
(אומרת דברים בערבית.)
אני שואלת את עצמי איזה כלים לחיים אני מלמדת את הילדים שלי ואיך אני שומרת על העולם הזה בשבילם, על העתיד של אלין, כרמל וג'ולן, הילדות של אשרף ושלי.
כשיצאתי לעבוד בפעם הראשונה הייתי בכיתה ו', ילדה בת 11, רק קצת גדולה מג'ולן שלי היום. יצאנו, אימא ואני, מכרנו עבודות יד, סוג של רקמה שהכנו יחד בלילות ארוכים. בזמנו עבדתי בשביל שיהיה לנו אוכל בבית, שנוכל לקנות בגדים, נעליים, ספרים, ולשלם חשבונות מים וחשמל. היינו, מה שנקרא, מתחת לקו העוני, ביחד עם כמעט מחצית מהחברה הערבית. רק לאחרונה 13,000 משפחות ערביות נוספות הצטרפו למעגל הזה בעקבות המשבר הכלכלי, ההפקרה הממשלתית, הפיטורים ההמוניים וההוצאות לחל"ת, שזה מילים מכובסות להגיד שלפחות 13,000 משפחות נוספות חיות היום בחוסר ודאות וביטחון וסובלות ממחסור שלא ידעו קודם. בימים אלו אנחנו רואות שוב שמשברים פוגעים יותר בפגיעים ביותר, באוכלוסיות, מנגנונים ומערכות ציבוריות שלאורך שנים הוחלשו והותקפו בידי המדינה.
בימים אלו אנחנו עדות גם לעלייה מדאיגה באלימות ובפשיעה המאורגנת. אלימות של גברים נגד נשים, אלימות ממסדית ומשטרית, אלימות בחברה הערבית, אלימות במשפחה. הדם שוטף כפרים ויישובים, וזו לא טעות, זו תוצאה של מדיניות.
בישראל מדי שנה נרצחות מעל ל-20 נשים כתוצאה מאלימות של גברים. 250,000 נשים סובלות מאלימות יום-יומית. מספרים לא רשמיים מהשטח מדברים על 800,000. מתחילת השנה הנוכחית 14 גברים לפחות לקחו את חייהן של 13 נשים ותינוקת בת כמה חודשים בלבד. הגיע הזמן שנפסיק לומר "נרצחה אישה בידי היד הנעלמה" ונגיד "גבר רצח אישה", כי ככה זה.
בעוד כמה שבועות נצביע על תקציב דו-שנתי. רק אתמול עבר פה החוק הנורבגי, שלוקח מכספי הציבור, הכסף שלכם, ומבטיח משרות לח"כים נוספים ולא חיוניים. עלינו לפעול לשיטוח עקומת הנרצחות והנרצחים, שתעוגן במסגרת התקציב. זאת חובה של כולנו בבית הזה. החוק הנורבגי לא לבד. שלוש מערכות בחירות בשנה אחת, חוק הלאום וחוק קמיניץ, האפליה, הגזענות המתמשכת - כולם משברים. גם הסיפוח - כמו שאתם אוהבים לקרוא לו בעברית מכובסת, אבל בפועל הוא העמקת הכיבוש והאפרטהייד - הוא משבר. רצח נשים, הכפרים הבלתי-מוסדרים - משבר. הריסת בתים, ההסתה נגד ציבור שלם, נגד חברה ולא מגזר, האבטלה והעוני - כולם משברים מנהיגותיים, כלכליים, חברתיים, ערכיים ומוסריים עמוקים, וזאת רק רשימה חלקית.
במחאות אוקטובר 2000 שוטר ירה בדוד שלי. הוא חטף כדור קרוב ללב בהפגנה בצומת ליד הבית, נגד הפקעת האדמות והגזענות והתייחסות המשטרה לציבור הערבי. הייתי נערה צעירה בת 14. בתוך הכאב והבהלה הבנתי שמה שמלמדים אותנו בשיעורי האזרחות פשוט לא נכון. הבנתי שחופש הביטוי והמחאה לא מובן מאליו. הבנתי שכדי לצאת להפגנה צריך אישור של המשטרה עצמה, אותה משטרה שכמעט הרגה את דודי. הבנתי שמה שמלמדים אותנו מהספרים דורש מאבק.
ברוח המאבק של תנועת "חיים שחורים חשובים" ושל הפנתרים השחורים בארצות הברית - גם כאן, חיי פלשתינים ופלשתיניות חשובים מאוד. יש לנו היום הזדמנות היסטורית בינלאומית במאבק המתמשך בגזענות הממוסדת, העמוקה וארוכת השנים. יש לנו הזדמנות לדמיין יחסים אחרים בין ערבים ליהודים, שמכירים בעבר ולוקחים אחריות על הפשעים שנעשו ונעשים כאן. יש לנו הזדמנות לדמיין מציאות בטוחה, ירוקה ונעימה לכל ילדה ולכל ילד פה. זאת הזדמנות נדירה לשינוי סדרי עדיפות ויצירת מציאות טובה יותר מזאת שגדלנו בה אנחנו כולנו.
כסטודנטית שיחקתי ארבע שנים בנבחרת הכדורגל של הטכניון, למרות שכל החיים שלי אמרו לי שכדורגל זה לא לבנות, זה המשחק של הבנים. כילדה ונערה, אבא שלי, שהיה מאמן ושחקן לשעבר בקבוצה מקומית, תמיד לקח אותי למשחקים ולימד אותי לשחק ולעשות מה שאני רוצה ומה שאני אוהבת, למרות הביקורת - מה עושה ילדה במגרש של גברים. לאורך החיים המגרשים מתחלפים והעיקרון נשאר. תמיד יש את המגרש הזה שאני - ואת - כאישה לא רצויה בו. גם כאן עכשיו בפוליטיקה, אבא היקר, במגרש הזה לא קל. כאישה, כערבייה, כח"כית הצעירה ביותר במשכן ואם לשלושה ילדים קטנים במאבק מתמשך.
בבחירות האחרונות הרשימה המשותפת זכתה פעמיים, גם באמון מלא של הציבור הערבי, שתורגם ל-15 מנדטים, וגם להכפלת מספר הנשים. משתי חברות כנסת, החברות חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן וחברת הכנסת היבה יזבק, לארבע חברות כנסת בכנסת הנוכחית, עם הצטרפותה של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין ושלי.
בבחירות האחרונות גדל גם כוחו של ביתי הפוליטי, מפלגת תע"ל. כחברת הכנסת האישה הראשונה מטעם המפלגה, אני גאה להצטרף לחבריי חברי הכנסת הוותיקים ד"ר אחמד טיבי ועורך דין אוסאמה סעדי, שמהווים דוגמה לעשייה ציבורית ופרלמנטרית מקצועית, מדהימה, מיוחדת ועקבית.
נכנסתי לכנסת לקדם יום-יום נשים ערביות באקדמיה ובהייטק. יש לי חלום שיהיו יותר ערבים בתארים מתקדמים ויותר שעוסקים בתחום שבו למדו; הנגשה של הנאומים מכאן בשפת הסימנים; שחרור, ביטחון ועצמאות, גם כלכלית, של נשים; חינוך איכותי, הערכה מעצבת לתלמידים שלנו, שנפסיק להסתכל עליהם כמספרים וציונים, והעסקה הוגנת של המורות.
יש לי חלום שתפסיקו לקרוא לנו המגזר הערבי. אנחנו לא נגזרנו מאף גורם אחר, אנחנו חברה שעומדת בפני עצמה. יש לי חלום שיסתיים הכיבוש אתמול, היום ועכשיו, ויהיה שלום. יש לי חלום. זה חלק מהחלומות שלי. אם לשאול את מילותיו של קינג, הוא גדול ונראה בלתי אפשרי, אבל הגיע הזמן לפוליטיקה שהופכת את הלא-אפשרי לאפשרי.
משפט אחרון, אני מקווה, כבוד היושב-ראש. חברות וחברות הכנסת, בהזדמנות זו אני מתחייבת לייצג נאמנה את העובדים ומשפחותיהם, ועובדי חברות התחבורה הציבורית, נהגי האוטובוסים ועובדי ענף הבניין בפרט; את הקשישה ששוכבת במסדרון בית החולים ואת זאת שגרה בבית לבדה, שתמות וגופתה תימצא רק ימים לאחר מותה; את הקבוצות המוחלשות: אנשים עם מוגבלויות, נשים, סטודנטיות, מתמחות, ואת הסביבה. מתחייבת אני לפעול כבתו ושליחתו של העם הפלשתיני למען צדק, שלום ושוויון, ולפעול נגד ההכחשה נגד עצם קיומנו כעם על-אף היותנו עם יליד שחי כאן, בארץ הזאת, לפני קום המדינה, ולמימוש זכותו של העם הפלשתיני למדינה משלו.
אני מתחייבת לייצג נאמנה את הילדה שעשו עליה חרם בבית הספר, והיא עכשיו, או בבוקר, עומדת בצד בחצר, לבד, ויודעת שחובת ההוכחה היא עליי ועל הצוות המדהים שלי, שלו אני מודה - לאחמד, לרוני לאמיר - להיות זמינות עבורכן ולייצג אתכן בכבוד ובמעשים. (אומרת בערבית.)
ממש לסיום - תודות קצרות: תודה לתומכות ולמצביעות, שבזכותכן ובשבילכן אני נמצאת כאן; תודה לחברים בתע"ל ולעומד בראשה חבר הכנסת ד"ר אחמד טיבי, שעבורי הוא המנהיג שהציב סטנדרטים חדשים ומודל למנהיגות חברתית פוליטית בארץ ובעולם; תודה למשפחה ולחברות שלי, שבלעדיהם לא הייתי כאן; לבן זוגי המקסים ושותפי לדרך אשרף, שעברנו יחד ימים קשים ולילות קשים שאי-אפשר לתאר אותם במילים, והוא תמיד אמר לי: איתך באש ובמים, איתך נפרוץ כל תקרה שתחשבי שהיא מחסום בפנייך. תודה על החיזוקים לאורך כל הדרך. ואחרונים - להורים שלי: תודה מעומק ליבי, תודה על מה שנתתם לי ועל מה שלא היה לנו, שהוליד בי את הרצון לעשות ולשנות. אני אסירת תודה לכם עד סוף חיי. (אומרת דברים בשפה הערבית.) תודה לכם.

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  19/06/2020
+זנדברג הציעה להגביל מוניות בשבת
16:43 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עיון בהצעת החוק חושף עובדה מביכה: תמר זנדברג מציעה להגביל את פעילות המוניות, שכיום אינן מוגבלות בשבת, וכן יש בה ויתור על הדרישה להפעיל את רכבת ישראל בשבת

זנדברג. לא קראה את הצעת החוק שהציעה? [צילום: ערוץ כנסת]
+רק 26 ח"כים הצביעו בעד תחבורה בשבת
15:49 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זנדברג: תחבורה ציבורית בשבת חיונית כמו בתי חולים בשבת  ▪  סגן שרת התחבורה: הערכים הם לפני הבילויים. ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס-קוו על זכות הקיום שלנו בארץ

מקלב. דין רציפות על דחיית הצעת החוק [צילום: ערוץ כנסת]
+לפעול למען חברה נאורה יותר
14:52 17/06/20  |  אימאן ח'טיב יאסין    |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חברת הכנסת בישיבת ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]

אימאן ח'טיב יאסין [צילום: אתר הכנסת]
+אושר בטרומית: תקופת ההתיישנות לתביעת תגמולי ביטוח תוארך לשבע שנים
13:49 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע להאריך את תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח משלוש שנים לשבע שנים מיום שקמה למבוטח הזכות לתבוע תגמולים. בנוסף, מוצע לחייב את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח שעדכן אותה או הגיש לה בקשה לתגמולים, או שמצוי עמה בהליך משא ומתן, על סיום תקופת ההתיישנות כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכן כ-3 חודשים לפני תום התקופה.

+אושר בטרומית: פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה
13:12 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון - פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה), התש"ף-2020, של חברת הכנסת קרן ברק, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יואב סגלוביץ'. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הציג את עמדת הממשלה וביקש להגדיש: "הכלי הזה איננו שמגביל את חירותם של הנשים, הוא רק מאפשר לפקח שהוראות בית המשפט אכן נאכפות." 75 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

+מקלב: "במשמרת שלי לא יהיה קו לכותל בשבת"
12:15 17/06/20  |  עידן יוסף

"במשמרת שלי לא יהיה קו אוטובוס לכותל המערבי בשבת" - כך השיב ‏סגן שר התחבורה אורי מקלב במליאת הכנסת לח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), שהציע להפעיל אוטובוסים בשיטת מלא וסע לכותל עבור התיירים. מקלב השיב שאוטובוסי תיירים פרטיים פועלים ומלאים בתיירים. יו"ר הכנסת יריב לוין, שכיהן כשר התיירות, העיר כי מהכרותו עם הנושא, פתרון הגעה אל הכותל אפשרי רק באמצעות רכבל.

+2.4 מיליארד ש"ח להקמת מסלול הלוואות לעסקים בסיכון
11:13 17/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן

ועדת הכספים [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  היבה יזבק / Heba  Yazbak  העולם הזה / Haolam Haze  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כולנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפסיק לקרוא לנו המגזר הערבי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נולדת ערבייה וזו הבעיה שלך
מדמוני אסף  |  21/06/20 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן
עידן יוסף
התלבטות לגבי גוש אריאל    התנגדות במועצת יש"ע לתוכנית הריבונות בפעימות של נתניהו, לפיה בשלב הראשון תהיה החלת הריבונות ב־10% מההתיישבות שבלב השטח ההיסטורי ובשלב השני 20% הנותרים - ובהם הבקעה    "אל תיכנע לשמאל ולערבים"
עידן יוסף
נציג האוצר מתנגד: "תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות"    יו"ר ועדת הרווחה: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים"
עידן יוסף
העצירה - עד לתחקיר מקיף    מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
עידן יוסף
אחרי שדיבר בגנות נשים וערבים, ונחשפו התבטאויות שלו מהעבר, הודיע הרב בן העדה האתיופית שאמור היה להתמנות לחבר כנסת בעקבות החוק הנורווגי כי הוא מוותר על מקומו    במקומו ייכנס יעקב אברהם זכריהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il