X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
אימאן ח'טיב יאסין חברת כנסת   |  הרשימה המשותפת
נאום הבכורה של חברת הכנסת בישיבת ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
▪  ▪  ▪
אימאן ח'טיב יאסין [צילום: אתר הכנסת]
למה אני כאן?
אני כאן בשביל להילחם את המלחמה של אותם מוחלשות ומוחלשים, אותן נשים מודרות, אותם ילדים עניים ואותן נשים צעירות עם החיג'אב והאתגרים שלו. באתי לכאן כדי להשמיע את קולם ולפעול למענם של כל אלה. באתי לכאן כדי לקדם אג'נדה חברתית ערכית שאינה מבדילה בין דם לדם. אני והאחר כי אני הוא האחר, וכולנו ביחד.

כבוד יו"ר הכנסת, כנסת נכבדה, חבריי חברי הכנסת, אני, אימאן - בתם של אחמד, זיכרונו לברכה, ונג'דייה, שתיבדל לחיים ארוכים, אשר חינכו אותי על ערכים של אהבת האדם והאדמה, קדושת החיים, דבקות במטרה ואומץ לעמוד איתן בפני קשיים ולשנות מציאות שנדמה היה כי היא גזרת גורל שאין בלתה - עומדת היום בפניכם לשאת את דבריי.
כשמי אני - אני אישה מאמינה אמונה שלמה הן באל והן באדם. אני גאה בערכי האיסלאם שלי. אני פה כדי לנער את האבק ולהאיר עיני רבים לעקרונות האיסלאם הנאור ומקדש החיים, זה שצדק, שלום ושוויון הם נשמת אפו. באתי לתנועה האיסלאמית כשליחה של כל הנשים הדתיות, המאמינות ביכולתן לעשות שינוי, ולא פחות חשוב - בזכותן ליטול חלק בעשייתו.
החיג'אב הוא אכן סמל, הוא מצווה והוא קשר עם האל. באותה נשימה, החיג'אב איננו קשור כלל ליכולות שלנו, הנשים, למלא כל תפקיד משפיע וחשוב ככל שיהא.
חבריי המכובדים, ואם כבר חיג'אב, אני רוצה לומר לכם: להיות אישה דתייה עם חיג'אב זה אתגר לא פשוט בחוויה הישראלית. לעטות חיג'אב זה בעצם לשאת את כל הסמלים על הראש, על הכתפיים או בלב שלך, מבלי שתהיה לך כל אפשרות להימנע מעימות עם דעות קדומות. מהרגע שאת בוחרת ללכת עם חיג'אב, כל החבילה הסטריאוטיפית מתלווה אליו, החל בפנאטיות וקנאות, עובר לבורות ונחשלות, וכלה בדיכוי וחושך. ועם מה? עם כל החבילה הזאת יש להתמודד. מעל במה זו אני אבקש לנפץ את הסטריאוטיפים וללמד את כולנו לראות את האדם ולשפוט אותו על-פי פועלו בלבד.
אני ילידת היישוב עראבה בגליל. שם גדלתי. (אומרת בערבית:). זה המוצף בשנים האחרונות בדיוק כמו המציאות הישראלית המורכבת. ושם העברתי את שנותיי המוקדמות. מגיל צעיר ידעתי מי אני ומה ייעודי בחיים. בת חמש הייתי כשהתחלתי לעבד את האדמה ולהכיר את הגבולות, החסמים והאתגרים. כאשר בימי חום קודח נגמר גלון המים שהבאנו מהבית והצימאון גבר, לא היה מנוס אלא להזדחל מתחת לגדר ולהיכנס לתוך תעלת המוביל הארצי כדי להביא מים ולשתות. לא משנה שהמוביל הוקם על אדמותינו שלנו, ברגע שהן הופקעו, הופקע איתן גם הצורך וגם המענה. שם שאלתי את עצמי בפעם הראשונה את השאלות הקשות, בלי לדעת להמשיג אותן, אבל בתוכי ידעתי למה כל זה קורה ועל מה זה יושב.
גדלתי ואתגרי החיים רק הלכו וגברו. עם זאת, הם רק חישלו אותי ודרבנו אותי להמשיך בדרך. רציתי ללמוד משפטים כי האמנתי שבמשפט יש צדק. כשזה לא התאפשר, הלכתי לעבודה סוציאלית כדי להיות לידם, ואם צריך - לאחוז בידם של האנשים והנשים המוחלשות והמוחלשים, כדי לעזור להם להיות מודעים למציאות חייהם. שיפקחו עיניים ויסתכלו אל תוך עצמם, ויחפשו את הכוחות הטמונים בתוכם. ניסיתי ללמדם לגייס ולמקסם כוחות למען חיים טובים יותר בשבילם ובשביל יקיריהם.
אז למה בעצם אני כאן? אני כאן בשביל להילחם את המלחמה של אותם מוחלשות ומוחלשים, אותן נשים מודרות, אותם ילדים עניים ואותן נשים צעירות עם החיג'אב והאתגרים שלו. באתי לכאן כדי להשמיע את קולם ולפעול למענם של כל אלה. באתי לכאן כדי לקדם אג'נדה חברתית ערכית שאינה מבדילה בין דם לדם. אני והאחר כי אני הוא האחר, וכולנו ביחד.
את ידי אני מושיטה לכל מי שמוכן לפעול למען חברה נאורה יותר. חברה שוויונית יותר. חברה שמכבדת את כל בנותיה ובניה. חברה שמאמינה בטוב משותף. חברה צודקת יותר. ואם צדק - אזיי צדק, מטבעו, אינו יכול להסכין עם עוולות. הוא מזדעק למראיהן ומנסה להשילן מפניו. מי שחוש הצדק הוא מצפנו, אך טבעי כי יתנגד לעוולות. במציאות חיינו אין לך עוול חמור מהכיבוש. הוא אביהן מולידן של עוולות רבות נוספות, שגם הן, ברבות הימים, מולידות עוולות משלהן ומכלות כל חלקה טובה. מי שכהו עיניו מלראות את עוולות הכיבוש, סופו כי יקהו חושיו לנוכח עוולות רבות אחרות גם בקרבו. חברה כובשת היא חברה מפלה, היא חברה אלימה, והיא חברה ענייה. אעשה בכל מאודי כדי להיאבק בעוול הכבד והממושך הזה, שסופו להסתיים, ויפה שעה אחת קודם.
אני מושיטה ידי לכל מי שמאמין שאפשר לחיות כאן ביחד, בשלום, בביטחון, בשותפות ובסובלנות; לכל מי שמאמין בזכות להגדרה עצמית ולא רק לו עצמו. הפתרון שאני מאמינה בו הוא שתי מדינות ששוכנות בשלום אחת ליד השנייה, ושני עמים שחיים בשותפות ובסובלנות. לא נאיבית אני, ויודעת כי הדרך קשה, מאתגרת וכל כך ארוכה. מאבקו של העם הפלשתיני לחרות נמשך, והכיבוש נראה יציב מתמיד. השלום הצודק לא נראה באופק, לצערי.
גם בפנים המצב לא מזהיר. האפליה הממוסדת וארוכת השנים כלפי החברה הערבית אך מתעצמת ומכה שורשים. חוק הלאום הגזעני והמביש הוא אך אחד הפנים המכוערים שלה. האלימות בחברה הערבית בכלל וכלפי הנשים בפרט גואה. מדי יום אנו סופרים קורבנות נוספים. מעגל השכול והכאב מתרחב מדי יום. בעיות הדיור והתעסוקה מחמירות, והן מדירות שינה. עשרות אלפי בתים בחברה הערבית עומדים בפני סכנת הריסה בטענת היעדר רישוי. נתוני האבטלה בחברה בכלל, ובחברה הערבית בפרט, מרקיעים שחקים. אחוז הנשים הבלתי-מועסקות בחברה הערבית האמיר, ומגפת הקורונה אך הוסיפה שמן למדורה. חברים יקרים, להיות עני בישראל של היום זה קשה. להיות עני ערבי בישראל של היום זה קשה שבעתיים. להיות אישה ערבייה ענייה בישראל של היום, זה קושי כפול ומכופל. עם זאת, וכאישה מאמינה דווקא, יודעת אני כי המצב הנתון אינו גזרת גורל ואפעל ללא לאות ובשיתוף פעולה רחב ככל הניתן כדי לשנותו.
כמי שידעה לאורך החיים להתעקש על צדקת דרכה, כמי שמאמינה שבסופו של דבר הטוב תמיד ינצח ועשיית טוב תמיד תביא טוב, בטוחה אני כי נצליח להביא לשינוי המיוחל. (אומרת בערבית ומתרגמת:) כי אלוהים הוא טוב, וכל דבר בעיתו. ומשבאתי לכן כשליחת ציבור אעשה הכל כדי לייצג נאמנה. מתחייבת אני לפעול למען כל אותם מודרות ומודרים, מוחלשות ומוחלשים. מתחייבת אני לפעול למען כל אותם ילדים עניים. מתחייבת אני להשמיע את קולם ולהנכיח אותם בכל מרחב ובכל זמן. מתחייבת אני להילחם את מלחמתם לעתיד טוב יותר וצודק יותר. זו המלחמה היחידה שאני רוצה ליטול בה חלק.
לכל אלה שתמכו בי והאמינו בי ובדרכי, והם רבים מספור, ובראשם בן זוגי מוחמד ובני משפחתי שחאדה, רוז, אחמד וח'אלד; כמו חברים יקרים רבים שהיו לי למשענת ולמורי דרך, ובתוכם מנהיגים בביתי הפוליטי, שהאמינו כמוני ופעלו להגשמת החלום של המייסד המנוח שייח' עבדאללה נימר דרוויש, אני מודה, מכל ליבי מודה. מי ייתן ואוכל לגמול לכם, כולכם, אהבה ותמיכה. תודה.

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  19/06/2020
+זנדברג הציעה להגביל מוניות בשבת
16:43 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עיון בהצעת החוק חושף עובדה מביכה: תמר זנדברג מציעה להגביל את פעילות המוניות, שכיום אינן מוגבלות בשבת, וכן יש בה ויתור על הדרישה להפעיל את רכבת ישראל בשבת

זנדברג. לא קראה את הצעת החוק שהציעה? [צילום: ערוץ כנסת]
+רק 26 ח"כים הצביעו בעד תחבורה בשבת
15:49 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זנדברג: תחבורה ציבורית בשבת חיונית כמו בתי חולים בשבת  ▪  סגן שרת התחבורה: הערכים הם לפני הבילויים. ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס-קוו על זכות הקיום שלנו בארץ

מקלב. דין רציפות על דחיית הצעת החוק [צילום: ערוץ כנסת]
+להפסיק לקרוא לנו המגזר הערבי
14:44 17/06/20  |  סונדוס סאלח   |   לרשימה המלאה

נאום בכורה של חברת הכנסת בישיבה ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]

סונדוס סאלח [צילום: יח"צ]
+אושר בטרומית: תקופת ההתיישנות לתביעת תגמולי ביטוח תוארך לשבע שנים
13:49 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע להאריך את תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח משלוש שנים לשבע שנים מיום שקמה למבוטח הזכות לתבוע תגמולים. בנוסף, מוצע לחייב את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח שעדכן אותה או הגיש לה בקשה לתגמולים, או שמצוי עמה בהליך משא ומתן, על סיום תקופת ההתיישנות כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכן כ-3 חודשים לפני תום התקופה.

+אושר בטרומית: פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה
13:12 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון - פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה), התש"ף-2020, של חברת הכנסת קרן ברק, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יואב סגלוביץ'. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הציג את עמדת הממשלה וביקש להגדיש: "הכלי הזה איננו שמגביל את חירותם של הנשים, הוא רק מאפשר לפקח שהוראות בית המשפט אכן נאכפות." 75 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

+מקלב: "במשמרת שלי לא יהיה קו לכותל בשבת"
12:15 17/06/20  |  עידן יוסף

"במשמרת שלי לא יהיה קו אוטובוס לכותל המערבי בשבת" - כך השיב ‏סגן שר התחבורה אורי מקלב במליאת הכנסת לח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), שהציע להפעיל אוטובוסים בשיטת מלא וסע לכותל עבור התיירים. מקלב השיב שאוטובוסי תיירים פרטיים פועלים ומלאים בתיירים. יו"ר הכנסת יריב לוין, שכיהן כשר התיירות, העיר כי מהכרותו עם הנושא, פתרון הגעה אל הכותל אפשרי רק באמצעות רכבל.

+2.4 מיליארד ש"ח להקמת מסלול הלוואות לעסקים בסיכון
11:13 17/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן

ועדת הכספים [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
סונדוס סאלח
נאום בכורה של חברת הכנסת בישיבה ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]
מירב ארד
בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן
עידן יוסף
התלבטות לגבי גוש אריאל    התנגדות במועצת יש"ע לתוכנית הריבונות בפעימות של נתניהו, לפיה בשלב הראשון תהיה החלת הריבונות ב־10% מההתיישבות שבלב השטח ההיסטורי ובשלב השני 20% הנותרים - ובהם הבקעה    "אל תיכנע לשמאל ולערבים"
עידן יוסף
נציג האוצר מתנגד: "תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות"    יו"ר ועדת הרווחה: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים"
עידן יוסף
העצירה - עד לתחקיר מקיף    מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il