X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צריך לקוות שחברת "רשת 13" תשרוד את המשבר הזה, אך גם אם לא שהעובדים יזכו לכל התנאים הסוציאליים שהם זכאים להם על-פי חוק
▪  ▪  ▪
לשרוד את המשבר [צילום: מן הטלוויזיה]

מבלי שנשים לב, מתנהל לו בשקט מופתי מאבק בין הנהלת "רשת" לעובדי "רשת", ולעובדי חברת החדשות. עובדי "רשת" נאבקים על-כך שמתוכננים קיצוצים בערוץ, אשר במסגרתם צפויים כ-53 עובדים מסך 260 עובדי רשת מדיה, מכלל המחלקות. חשוב לציין בהקשר זה כי הפיטורים אינם כוללים עובדים מחברות ההפקות העובדים עם חברת "רשת".
בחודשים האחרונים התנהל משא-ומתן קדחתני בין עובדי חברת "רשת" לבין הנהלת "רשת".
המגמה הראשונית של הנהלת "רשת" הייתה לפטר קרוב ל-80 עובדים. בתום משא-ומתן ממושך הצליח ועד העובדים של חברת החדשות לצמצם את מספרם של העובדים המפוטרים לכ-53, כאשר לעובדים המפוטרים תוצע תוכנית של פרישה מרצון, דבר שעלול להוביל לשינוי במספר העובדים המפוטרים. המשא-ומתן צפוי להימשך כדי להבטיח שעובדי חברת החדשות לא יפגעו בתנאי הסוציאליים שלהם אם יבחרו כאמור לפרוש מרצון.
במקביל, מתנהל מאבק של עובדי חברת החדשות על-רקע הכוונה לפטר עשרות עובדים מהמחלקות השונות. כחלק מהמאבק החליטו עורכי הווידאו לנטוש את משמרתם כשעתיים לפני שידור המהדורה המרכזית ביום ראשון האחרון (דבר שהוביל לקיצור המהדורה ברבע שעה).
בניגוד למשא-ומתן של עובדי "רשת" שמניב אי-אלו תוצאות, קיים פיצוץ מוחלט במשא-ומתן מול עובדי חברת החדשות. אך נראה כי הישועה החלקית מגיעה מכיוון הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. מועצת הרשות השנייה החליטה בימים האחרונים להכיר בהשקעות התוכן המקורי של ערוץ 10 לפני המיזוג עם זכיינית ערוץ 2 "רשת", ובכך לחסוך לחברת "רשת 13" כ-50,000,000 שקלים.
כסף חלופי
נשאלת השאלה: איך זה קרה? לפני שזכיינות ערוץ 2 לשעבר "קשת" ו"רשת" עברו לערוצים נפרדים, הן אולצו (כל אחת בנפרד) להשקיע סכום מסוים בהפקות מקור. שתי הזכייניות לא עמדו בתנאי ההסכם, ולכן הן צברו סוג של "חובות השקעה", הנאמדים בלמעלה מ-100 מיליון שקל לכל אחת בנפרד. לשם השוואה ערוץ 10 טרם המיזוג עם חברת "רשת" השקיעו כ-50,000,000 שקל יותר מהנדרש.
כתוצאה מכך נפרשו החובות של שתי הזכייניות למספר חודשים, כאשר הן נאלצו לשים כסף בצד ולא להשתמש בו למטרות אחרות זולת השקעה בתוכן מקורי. מצב זה פגע בחברת "רשת 13" אשר לא היה לה כסף חלופי לשלם משכורת לעובדים, וכן היא הייתה מנועה מלבקש הלוואות מהבנקים.
לאחר החילוט שעשתה מועצת הרשות השנייה, החוב של חברת "רשת 13" עומד על 30,000,000 שקלים (דבר שהוביל לתוכנית קיצוצים בכל אגפי החברה). צריך לקוות שחברת "רשת 13" תשרוד את המשבר הזה, אך גם אם לא שהעובדים יזכו לכל התנאים הסוציאליים שהם זכאים להם על-פי חוק.

תאריך:  18/06/2020   |   עודכן:  18/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר הפוקד את "רשת 13"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצלחה לשביתה ארוכה מאוד  ל"ת
יאקי  |  21/06/20 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
עידן יוסף
כל עורכי הווידאו נטשו את המשמרת לפני המהדורה המרכזית בעקבות כוונה לפטר 15 מהם ו-17 מפיקים/צלמים    המהדורה הסתיימה מוקדם מהרגיל וכללה כתבות בשידור חוזר    הנהלת רשת 13 מאיימת: "הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו בהתאמה למידת הנזק שהוועד יחולל"
יואב יצחק
הגמול הכפול של דרוקר בערוץ 13    דרוקר מקבל מרשת ומחברת החדשות של ערוץ 13 גמול כולל (ברוטו) העולה על 100 אלף ש"ח לחודש - פי כמה וכמה ממרבית העובדים בערוץ זה    למרות זאת, הוא מוצג בתקשורת כנציג הבלתי רשמי של העובדים וכמי שעומד בחוד-החנית מול בעל השליטה, המיליארדר לן בלווטניק, שפועל, כביכול, משיקולים זרים, בדרישותיו לקיצוצים
עידן יוסף
רשת הודיעה לעובדי חברת החדשות כי שכרם יקוצץ לנוכח העיצומים    ועד העובדים: ערב חג השבועות, המנכ"ל אבי בן טל מהלך אימים על מאות עובדים הנאבקים במזימתו לחסל את חברת החדשות שנבנתה ב-18 שנה של מאמץ אדיר    הפחתות שכר ייתקלו בפנייה דחופה לביה"ד לעבודה
עידן יוסף
בעידכון לעובדים נמסר: ״לא ניתן מחד-גיסא להפקיע רצועות מחברת החדשות בטענה שהיא 'לא יעילה', ומאידך-גיסא להמשיך להתבסס ללא תשלום על תוצרי העבודה של עובדיה כדי ‘לחסוך כסף׳ לחברה האם"
עידן יוסף
בכירי חדשות 13 וארגון העיתונאים טוענים כי העברת סיקור פתיתת משפט נתניהו לידי חברת הפקה חיצונית אסור ויש לעשותו רק באמצעות עובדי חדשות 13
רשימות נוספות
רשת 13 מנועה מלסקר את משפט רה"מ  /  עידן יוסף
עתירה: חדשות 13 מסרבת להחזיר עובדים מחל"ת  /  עידן יוסף
איום סגירה על חדשות 13  /  עידן יוסף
לירות במחבלים  /  ענבל בר-און
צבועים, נמאסתם   /  ענבל בר-און
שמאלנים, רדו מהגג   /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il