X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המצלמה המקורית שרכש האדמו"ר במתנה לנכדו, תמונת הריי"צ המקורית שצולמה במצלמה והרובל המיוחד שמסר לו לזיכרון, כולם למכירה
▪  ▪  ▪
מוצע למכירה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

יומן היסטורי נדיר ומרתק! בו רשם האדמו"ר הריי"צ בכתי"ק את כל ההכנסות וההוצאות במשך השנה הראשונה לשבתו באמריקה.
פנקס ההכנסות וההוצאות האישי של האדמו"ר הריי"צ, בו רשם בפירוט ובדקדוק באופן יומיומי את ההכנסות וההוצאות הכספיות, הכל רשום בסדר מופתי ומדויק בכתב ידו הנאה והמסודר של הריי"צ, ללא שום תיקונים ומחיקות!
הפנקס מתחיל ביום בו דרכו רגליו על אדמת אמריקה - יום ט' אדר תש"א, ומסתיים ביום כ' שבט תש"ב. הוא מלווה את פעילותו של הריי"צ בשנתו הראשונה בארצות הברית - מהתשלום הראשון על לינה זמנית במלון קטן במנהטן בזמן הגעתו לארה"ב [ראה עמ' 12 למטה], ועד רשימות התרומות של חסידי חב"ד שיועדו אח"כ לקניה העתידית של בית אגודת חסידי חב"ד ברחוב איסטרן פארקווי (Eastern Parkway) מס' 770. ראה: עמ' 80, 87, 98 - שצויין על התרומות 'קרן הבית'.
בפנקס מפרט הריי"צ את מקורות ההכנסה: תרומות ממעמדות, מחסידים מובהקים, רבנים, בעלי בתים, ארגוני נשים, תרומות מעשרות ערים באמריקה, ומחוצה לה, ולמה הם מיועדים.
וכן פירוט 'העבודה והוצאות', ביניהם: בית הכנסת אנשי ליובאוויטש (עמ' 78), עזרה לפליטים (עמ' 12), ועד הצלה (עמ' 98), רכישת ויזות לניצולים להגיע לאמריקה, עזרה לתלמידי ישיבת מיר (דף 8), עזרת וילנא, קופת 'תומכי תמימים', עזרת אחי תמימים, ישיבת רבי יצחק אלחנן, בניית מקווה בוושינגטון (עמ' 8), ועוד רבים.
האדמו"ר רבי יוסף יצחק שניאורסון מליובאוויטש (תר"מ-תש"י), המכונה האדמו"ר הריי"צ, או הפריערדיקער רבי, האדמו"ר השישי בשושלת חב"ד. מאז שנת תר"פ ישב על כסא אביו הרש"ב, מסר נפשו להרבצת תורה וחסידות תחת עיניו העוקבות של המשטר הקומוניסטי, ואף שילם על כך במאסר ובגלות. הריי"צ היה ממנהיגי וקבריניטי הדור, והרבה לעסוק בענייני הכלל.
אין ספק שמחקר מעמיק של הפנקס ילמד רבות על התנהלות הרבה בשנה הראשונה לנשיאותו בארצות הברית, והקמת האימפריה הגדולה של חסידות חב"ד ברחבי ארה"ב ומחוצה לה.
כמו-כן מוצעים למכירה גם שלושה פריטים היסטורים יקרי ערך מהאדמו"ר הריי"צ: המצלמה המקורית שרכש האדמו"ר במתנה לנכדו, תמונת הריי"צ המקורית שצולמה במצלמה והרובל המיוחד שמסר לו לזכרון. מדובר על שלושה פריטים היסטוריים יקרי ערך, הנותנים חרך לעולמו האישי - משפחתי של האדמו"ר הגדול רבינו יוסף יצחק הכהן שניאורסון האדמו"ר השישי בשושלת אדמור"י חב"ד.
כפי שמספר הנכד שלום דובער (בארי) גור אריה, את המצלמה רכש במיוחד עבורו סבו האדמו"ר הגדול הריי"צ, ונתן לו אותה במתנה.
הנכד ביקש לצלם עם המצלמה את סבו האדמו"ר, והוא ניאות להקדיש מזמנו היקר לצורך הצילומים, ואף לבש במיוחד את בגדי השבת שלו. תמונה זו, המצורפת כאן, היא אחת התמונות המפורסמות של הריי"צ.
מצורף גם שטר רובל שנתן לו הריי"צ, וכך אמר לו באותה עת: זה כדי שתזכור מאיפה באת! - היינו זכור את שושלת ומקורות משפחתך, ואת עברם המפואר ברוסיה הסובייטית, ומלחמתם - מלחמת הדת בקומוניסטים.
הפריטים המיוחדים מוצעים כעת למכירה בבית המכירות הפומביות גנזים ביום שלישי, 30.6.20, 19:00 (שעון ישראל).
[קישור לפריטים]

תאריך:  22/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנקס ההכנסות וההוצאות האישי של האדמו"ר הריי"צ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
למשה ליאון קדמו ראשי ערים עם רזומה מרשים של חזון, מטרות על, יעדים, חזון של הפיכת העיר למאוחדת, מזרח ומערב יחדיו
דוד ארגז
אפילו מבט חטוף במניפסט האימים שהונח בפתחנו ובנחשול המידע שנשפך לעברנו מכיוון מיניסטריון הבריאות, מטיל ספק גדול במהימנותו וביושר הכוונות של כותביו יהיו אשר יהיו    במילים אחרות מתגנבת תחושה שמישהו עובד עלינו    שיותר משמשרד הבריאות שקוף אנחנו שקופים בעיניו
עליס בליטנטל
כששר הביטחון מכריז "שיש לבחון את ההשלכות של כל צעד במימוש הריבונות על ארץ ישראל" הוא מזכיר את הגולם מפראג    גם היצור שיצר המהר"ל, גרם בהתנהלות האוטומטית שלו לשטפון בעיר, כי לא היה מסוגל לחשוב מתי לפעול, כי הוא הרי היה פסל מעץ שיצר הרבי
אביתר בן-צדף
למרות כל המאמצים וכל התחבולות, נותר הגבול בין שתי הקוריאות על-כנו: קו הרוחב 38, שמחלק את חצי-האי לשניים, הצפון הקומוניסטי והדרום הדמוקרטי לכאורה    סיאול, בירת הדרום, נכבשה פעמיים במהלך המלחמה    בסוף יולי 1953 נחתם הסכם להפסקת-אש, ושתי הקוריאות עדיין, להלכה, במצב מלחמה    אזור מפורז, שבוצר מאוד, מפריד בין השתיים    זו המלחמה הבין-גושית הראשונה מאז תחילת המלחמה הקרה, ונחשבת למלחמה המוגבלת הראשונה
צילה שיר-אל
בתחילת שנת 2021 יעבור כוכב זה לבית המקושר עם שפע כלכלי ותקופה זו תניב פירות בכל הנוגע לתחומים בהם אתם מצפים ויודעים שאתם יכולים לקבל כספים ממקור צפוי, או אף ממקור בלתי צפוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il