אחרי זינוק חד בהיקף הרכישות, נראה שצפויה אף לירידה בחודשים הקרובים בעיקר בשל רמת האבטלה הגבוהה והירידה בפעילות מחד-גיסא ומאידך-גיסא מהטעם שחלקים גדולים מהציבור עברו לרכישה "און ליין".
הקורונה אילצה עסקים רבים לפנות להפצה ולמכירה דרך האינטרנט ונראה שלקוחות רבים גילו לפתע עולם חדש של איכות, מגוון וטריות.
עסקים רבים נוקטים בשיטת הפרסום הישנה והטובה מכולן המכונה - א.א.א - כלומר "אישה אחת אמרה" ומצליחים להגדיל את היקף הלקוחות שברשותם בפרק זמן יחסית לא גדול.
אצלנו למשל התחלנו לקנות מוצרי ירקות ובעיקר עלים ירוקים, ישירות מסוחר בשוק בכרמל, אשר מביא לנו את המוצרים לפתח הבית ואנחנו ממש מופתעים מהנדיבות, המחיר הזול ובעיקר מהטריות ונראה שנמשיך בנוהג זה גם בתקופת הרגיעה.
בטוח שאני לא הלקוח היחיד, אשר נחשף לפתע במגוון של בעלי עסקים אשר "נאלצו לחרוג מגבול הגזרה שלהם" ואשר ימשיכו לרכוש את הסחורה הטריה והאיכותית לאוו דווקא ברשתות הממוסדות, אשר אכן עבדו קשה בתקופת הקורונה, אך ממש לא לשם שמיים, תוך ביטול רוב המבצעים, תוך "שמירה" על מחיר יחסית גבוה, אולם כמעט ואין מה להשוואות את איכות הסחורה שלהם לזו המתקבלת על-ידי בעלי העסקים הקטנים, אשר בדרך-כלל מתחרים בנישה ייחודית והופכים למקצוענים בה.
שינוי מגמה זה בתוספת מיליון מובטלים, ייתן את אותותיו בכלל המשק ולא יפסח על רשתות המזון הגדולות ואולי זה יאלץ אותן להיות "חדות יותר" בכל הקשור לרמות המחיר שהן מציעות לקהל הלקוחות שלהם, מחיר אשר מזמן "ידע ימים טובים ונמוכים הרבה יותר.