X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התהום הפעורה בין הפרסומות הידידותיות לכאורה, לבין המתרחש בין הפרסומות הידידותיות, לכאורה, לבין המתרחש בין הדלפקים, בין הלקוחות לבנק, היא תהום שמיים וארץ, תהום ששום גשר של מצג שווא, סיפורי דביר בנדק החביב וכישורי המשחק של 'ינעל העולם' המיתולוגי מהשוק, אינם יכולים לכסות על היחס הקשה לו זוכים חלק מהלקוחות
▪  ▪  ▪
כמו משפחה... [צילום: עומר שיקלר]

'ינעל העולם' מצייצים אלינו מהשוק, 'ינעל העולם' מוכרים לנו תפוחים ותפוזים מלאי מיץ, 'ינעל העולם' ממשיך הבנק לקרוץ ללקוחות שהעולם ננעל עליהם יותר בימי מגיפת הקורונה, ואפילו לימונים חמוצים אין בנמצא.
התהום הפעורה בין הפרסומות הידידותיות לכאורה, לבין המתרחש בין הפרסומות הידידותיות, לכאורה, לבין המתרחש בין הדלפקים, בין הלקוחות לבנק, היא תהום שמיים וארץ, תהום ששום גשר של מצג שווא, סיפורי דביר בנדק החביב וכישורי המשחק של 'ינעל העולם' המיתולוגי מהשוק, אינם יכולים לכסות על היחס הקשה לו זוכים חלק מהלקוחות, הנצרכים דווקא בימים אלה לאמבטיה של הכלה וקורטוב של אמפתיה, ובמקום זה מקבלים כתף קרה, פרצוף חמוץ, שלימון כובש עצמו בקרקע אל מול החמיצות, וכמובן מטה הקסם, הגבלות, משפטים ושאר כלי כוח שרק מי שאין מקום פנוי בלבו למצוקת האחר, מפעיל בעוצמה.
הבנקים אמורים להרוויח, והם, אוהו, מרוויחים המון. אם הצהרה זו הייתה כתובה באותיות של זהב, בלי עטיפות צלופן על בנק חברתי, המחייך אל לקוחותיו ועוטף אותם בימי קורונה כבימי שגרה, ניתן היה לקבל מציאות זו, גם אם יש מי שמשוים אותה לאותם בעלי חיים הכובשים באחרונה את רחובות חיפה. אך כשהבנק חוגג פורים כל ימות השנה ומתחפש בלי בושה לבנק שקשוב לצרכי לקוחותיו, ורגיש ללקוחותיו ומצוקותיהם, אך הריביות שהוא משית על הלקוחות הם כברך על צווארו של חסר הנשימה, יש כאן בעיה.
בנק המזרחי מפמפם השכם והערב, שותל ומהנדס את התודעה כבנק שחושב עליך, שפועל למענך, שעושה את הכל כדי שתתעורר עם חיוך ותלך לישון חסר דאגה. בנק שהוא משפחה. בגלל מפלי האמפתיה שניחתו על ראשי הלקוחות בימי מגפת הקורונה, היה זיק של תקווה כי אכן הבנק הזה רואה את לקוחותיו. אלא, שכמו בסיפור הנודע הבנק רואה רק את עצמו עם נייר כסף ששם מאחורי המראה.
'ינעל העולם', אולי כדאי להשקיע פחות בסיפורי אגדות ויותר בלקוחות. מול זוג צעיר שמתמודד עם גידול ילדים קטנים, שקוע עד צוואר באבני ריחיים כלכליים, ושעובד למחייתו ומגיפת הקורונה תרמה להגברת המצוקה, מה עושים בבנק הפועל למען המשפחה, הבנק החברתי, הבנק הדואג? מהדקים את החבל, מקשיחים את הלב. ממאנים לדון בהורדת הריבית, מאיימים בתביעה, שולחים עד לבית מכתב מעורך דין במסירה אישית. לא מדובר בחוב של מיליון שקל, מאה אלף שקל, גם לא חמישים אלף שקל. הלוואה שכיסתה על מינוס שתפח ואוים בהגבלת השכר.
מעבר למימד ההשפלה, תחושת הפגיעה הקשה וערלות הלב, יש כאן אמת אחת הזועקת. אמת לא לשעתה, אלא לדורות, הלקוח הוא הדבר האחרון המעניין את הבנק, וכמאמר הפרסומת, 'ינעל העולם'.
משה לארי, תושב בית שאן לשעבר, מישהו שנגע בפריפריה, נבחר לתפקיד בכיר בבנק, אולי הוא יחולל את האמפתיה החסרה, את השינוי המיוחל, אולי ממנו תבוא הישועה, אולי.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
רבים מאנשי הממשל האמריקני הקרובים לנשיא, יודעים הרבה יותר ממה שיודעים אזרחי ישראל    זה הגיוני? זו מציאות נורמלית שימים ספורים לפני ביצוע הסיפוח אין מפות שהציבור יכול לעיין בהן?
אביעד ויסולי
יהודה והשומרון אינם "גוף זר" בכל צורה שהיא. הם חלק מובנה, עיקרי ומהותי בקשר של עם ישראל לארץ ישראל החל מימות אברהם אבינו ועד שנת 2020 ולעד
חן בן-אליהו
נחזיק כולנו אצבעות לרה"מ נתניהו שלא ירתע מאיומי האויב הערבי והאנטישמים האירופים, לא יכנע לנרגנות השמאל, תלונותיו וקיטוריו, ולא יתחשב ברעשי הרקע של המקהלה האידיאליסטית מימין אשר מרוב אידיאלים אינה מבינה את גודל השעה ההיסטורית, ויכריז בימים הקרובים בעוז ובעוצמה על החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובמרחבי הישובים
רפי לאופרט
ימי זיכרון-ציוּן ממלכתיים הם נכס לאומי ולא זכות אזרחית פרטית, ומכאן צריך לגזור את ציביונם ולהגדיר את אופן ציונם הציבורי לאורך זמן. טישטוש הגורמים, הסיבות והתכלית של יום זיכרון ממלכתי, פוגע בערכו וחשיבותו הלאומיים
נאיל זועבי
42 בני אדם נרצחו במגזר מתחילת השנה    רפרוף קל בזיכרון האישי, הכואב, יגלה כי לדאבון הלב אין בכותרת המזוויעה והכואבת הזו חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il