X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רק בלימת המתנחלים תעצור את השיח המשיחיסטי שכולל בתוכו השמדת עם. רק בלימת הכוח של המתנחלים תציל את מדינת ישראל בטווח הרחוק
▪  ▪  ▪
מתנחלים [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]

בימים אלו של סכנת סיפוח וההשלכות של הכנסת מספר לא ברור של פלשתינים תחת ריבונות ישראלית ללא מתן זכויות שוות, עולות גם השאלות היותר גדולות, מהן התוכניות של השלטון הימני במדינת ישראל לטווח הארוך בנוגע לסכסוך עם הפלשתינים. למעשה רוב הזמן מוסתרת מהציבור החשיבה לטווח ארוך, אך מפעם לפעם נשמעות אמירות מהצד הימני / משיחיסטי של המפה הפוליטית שאם ניתן לערבים פעם אחת בראש כמו שצריך ונהרוג מספיק מהם כמו שצריך אז כל הסכסוך ייפתר ונחיה כמו בשוויץ. הערבים כל כך יפחדו מאיתנו שהם יברחו מכל שטחי ארץ ישראל המובטחת בצורה כזו אחרת, ומי שלא יפחד מספיק אנחנו נעזור לו להגר בדרכים נוספות. רק נשארנו עם השאלה מי בדיוק יעשה את כל מסעות ההרג והטרנספר הללו? הבן של משה השכן או הבת של גילי השכנה?
לשמחתנו אנחנו לא הגרמנים, לא הספרדים וגם לא האמריקנים, שלוש דוגמאות לעמים (נאורים עאלק) בעלי היסטוריה של השמדת עמים אחרים (ספרדים- אמריקה הדרומית, גרמנים- יהודים ושאר עמים נחותים במלחה"ע השנייה, אמריקנים- אינדיאנים). העם היהודי על כל שורשיו וההיסטוריה שלו לא באמת מסוגל לנהל מלחמת חורמה בערבים ולהרוג ללא אבחנה. זה פשוט לא בדנ"א הלאומי שלנו.
אנחנו לא מסוגלים להשמיד עם אחר באופן שיטתי, ההיסטוריה של העם היהודי/עברי על שלל המאורעות שעברו עליו במשך ארבעת אלפים השנים האחרונות טבועה בכל אחד ואחת מאיתנו. היסטוריה רבת תהפוכות שברובה היינו הצד החלש במשוואה. הפעם היחידה בהיסטוריה של העם היהודי (וגם היא מוטלת בספק על-פי חוקרים שונים) שהייתה החלטה רשמית על השמדת עמים אחרים הייתה בספר יהושע בזמן כיבוש הארץ וההתנחלות, גם החלטה זו בסופו של דבר לא יצאה לפועל באופן מעשי ובני ישראל חיו לצד שכניהם, לעתים בשלום ולעתים במלחמה. לאחר הכיבוש וההתנחלות בארץ ישראל ועד הקמת הממלכה על-ידי שאול ולאחריו בית דוד, לא הייתה דרישה מוחלטת להשמדה של עמים אחרים. אומנם הציווי למחות את זכר את עמלק נמצא בספר שמות אבל לאורך כל ההיסטוריה של העברים בארץ ישראל המטרה הייתה גיור והכפפה ולא השמדה, אפילו שאול המלך נענש על-ידי אלוהים כיוון שלא ביצע רצח עם כפי שהתבקש, כנראה שהמציאות הייתה יותר חזקה מהציווי האלוהי לכאורה.
לאורך כל ימי המלוכה בבית ראשון, כולל התקופה של שתי הממלכות (ישראל ויהודה) לאחר הפילוג, וגם לאורך כל שנות ממלכת החשמונאים עד ההשתלטות הרומית, לא השמדנו את העמים שסביבנו, אלא חיינו איתם ולידם, לעתים אנחנו בתוכם ולעתים הם בתוכנו, לעתים נלחמנו בהם ולעתים חיינו בשלום. פעמים רבות במהלך בית ראשון ובית שני הנוכרים שחיו לצידנו גוירו בכוח או התגיירו מרצונם החופש.
לאחר חורבן בית שני במרד הגדול ולאחר הרס המרכז היהודי בארץ ישראל לאחר מרד בר כוכבא, במשך כמעט אלפיים שנה חיינו כמיעוט בתוך הגויים בכל העולם, רוב הזמן כמיעוט נרדף וכשעיר לעזאזל. חווינו רדיפות אינספור ופוגרומים ללא הפסקה והשיא הגדול כמובן היה בשואה בין 1939-1945.
בזכות הציונות החילונית שרתמה אליה את ההיסטוריה הדתית/לאומית חזר העם היהודי לא"י והקים מדינה ריבונית חילונית ודמוקרטית שהתבססה על הסכמת האו"ם להקמת המדינה, יסודות הדמוקרטיה והשוויון והעצמאות הריבונית של היהודים.
למרות כל האירועים הקשים שהיו בינינו לבין הערבים במלחמת העצמאות ב1948 ולפניה, תמיד הייתה תקווה בקרב ההנהגה לחיים בשלום לצד הערבים, תקווה זו באה לידי ביטוי במגילת העצמאות בקריאה לערביי ישראל להיות חלק מהמדינה. כמובן שבשטח הדברים היו הרבה יותר מורכבים והשנאה ההדדית הייתה קיימת, אבל השאיפה הייתה חיים משותפים זה לצד זה בשוויון.
משנת 1967 ואילך, לאחר מלחמת ששת הימים והניצחון שנראה לרבים כנס משמים, חלה תפנית בתודעה הלאומית, המשיחיות בהובלת המגזר הדתי לאומי ( כיום חרד"לי) נכנסה למשחק באופן גובר והולך, בנוסף התגברו רגשי הלאומנות ותחושת העליונות הגזענית כלפי הפלשתינים הכבושים. שילוב שתי המגמות הנ"ל יצר הלך רוח בקרב ציבורים נרחבים בחברה הישראלית, הלך רוח שמדבר על מכה אחת ש"תגמור" את הערבים ותכריח אותם בכוח להיות כפופים לנו.
כיום, חלק גדול בציבור המתנחלים וכן פלח לא קטן בקרב הציבור הימני לאומני מסורתי/חילוני ממשיך לקדם את הרעיונות של טרנספר או "מכה" לערבים מבלי לקרוא לילד בשמו: השמדת עם, ג'נוסייד.
נשאלת השאלה איך עם שעבר את השואה ובעל היסטוריה של היטמעות במרחב המזרח תיכוני בעת העתיקה מגיע למצב שבו לגיטימי לקדם הלכי רוח מהסוג הזה. האם הציבור הישראלי יהיה מוכן ללכת אחרי מנהיגים שיובילו אותו להיות עם שמבצע השמדה של עם אחר? האם באמת מישהו מאיתנו יהיה מוכן לשלם את המחיר המוסרי והנפשי של הרג שיטתי של עם אחר? אני מתקשה להאמין, אבל לצערי ההיסטוריה מראה שעמים (במיוחד ה"נאורים" לכאורה) מסוגלים לבצע מהלכים כאלו.
אם אנחנו לא מוכנים לשלם את המחיר מה צריך לעשות?
צריך להפסיק לממן את המתנחלים, צריך לייבש את כל התקציבים שמופנים אליהם ולחסום אותם בכל דרך אפשרית במשרדי הממשלה. רק בלימת המתנחלים תעצור את השיח המשיחיסטי שכולל בתוכו השמדת עם. רק בלימת הכוח של המתנחלים תציל את מדינת ישראל בטווח הרחוק. השאלה היא מי הכוחות שיעשו את זה?

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין סיפוח השמדה והכלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הכל במרכאות. הכל.
עובד 1  |  1/07/20 19:34
2
ישר כח
הירונימוס  |  1/07/20 22:52
 
- הסתה מסוכנת לשמה. ל"ת
ה.א  |  2/07/20 03:38
3
אנו מומחים בהשמדת העם היהודי
ה.א  |  2/07/20 01:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
יהודה זיו ז"ל (28.2.1926 - 10.6.2020), שכשמו כן הוא, היה זוכה פרס "עת-מול", אוהב הארץ ואוהב אדם, שופע ידע והומור, חבר מסור וצנוע לחוקרי ארץ ישראל ולאוהביה, ועוד תפקידים היו באמתחתו אותם אזכיר במהלך רשימתי זו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - צליל הפח החלול, צבא יהודי ומנצח אסף ביצים עזובות, שוחררו, וסרח עודף    "אֵל נָא רְפָא נָא לָהּ" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
אהרן פאפו
הבג"ץ הפך לגוף פוליטי ולא שיפוטי. הוא מהווה היום ערכאת-ערעור על כל החלטות הממשלה, ולפי האימפריאליזם השלטוני שלו - הוא גם פוסל החלטות של מדיניות העם היהודי בארצו, פוסל חוקים, מחלק הוראות והנחיות כיצד יש לנהוג בפוליטיקה - ובקיצור - ידו בכל
אליהו קאופמן
עפר שלח - ח"כ שפעם היה עיתונאי כדורסל במעריב, לא לחינם סנט וגידף את משה גלסנר, מראיינו ה"חרדי" ב"ערוץ הכנסת". שלח לא היה עושה זאת לעיתונאי עצמאי באמת - ויהיה זה גם חרדי. שלח ידע היטב שגסלנר ובלום, חברו לראיון של גלסנר ב"ערוץ הכנסת", אינם יושבים על משבצת הזכות של העיתונאי החופשי אלא על משבצת החסד של הווסל והמשת"פ
יוסי אחימאיר
על כפות המאזניים - מימוש שלב בחזון ארץ-ישראל השלימה. הזדמנות לצעד משמעותי של חיבור העם למולדתו ההיסטורית, ממנה גלה לפני "אלפיים שנות". האם ייעשה המהלך, שייקבע בפועל את תודעת בעלותנו על ארצנו כולה, או שמא תוחמץ ההזדמנות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il