X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחדל המידע בתחבורה הציבורית

אל"ף-בי"ת של שירות

החוק מחייב את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לספק לנוסע מידע על תעריפי התחבורה הציבורית, אבל ראש הרשות אמיר אסרף כנראה רואה בכך המלצה. אחרת קשה להבין מדוע הוא מצפצף על החוק ובמקום להאשים את עצמו מאשים את מפעילי התחבורה הציבורית המשך יבוא
▪  ▪  ▪
מידע חלקי על התעריפים

ב-1 בינואר 2012 נכנס לתוקף תיקון 98 לפקודת התעבורה שיזמו שלי יחימוביץ' ויריב לוין. מטרתו הייתה להעמיד את שירותי המידע בתחבורה הציבורית ברמה גבוהה, שתאפשר לציבור הנוסעים להתמצא בקלות ובנוחות בקווים העומדים לרשותם ולקבל עליהם מידע, ברמה גבוהה של ודאות, על מועדי הגעת האוטובוסים, הרכבות והרכבת הקלה.
איכות המידע לנוסעים בתחבורה ציבורית היא אחד הגורמים המעודדים שימוש בתחבורה ציבורית. מידע איכותי על התחבורה הציבורית נחשב גם לאחד הגורמים שיכול לסייע למעבר של נוסעים משימוש ברכב פרטי לשימוש בתחבורה ציבורית.
עד היום, שמונה שנים וחצי מאז כניסת החוק לתוקף ויותר מעשור מאז הוקם אתר המידע לתחבורה ציבורית, נוקטת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בראשות אמיר אסרף ברשלנות פושעת. בזמן שאסרף עסוק באישור קווים בקורונה מחוץ למערכת רישוי בניגוד להוראות העבודה של משרד התחבורה ובמתן בפיתוח ישומונים "מתקדמים" לתשלום שפוגעים בפרטיות הנוסעים ובתושבי הפריפריה, הוא זונח את החובה החוקית למתן מידע בסיסי לנוסע.
כבר שנים שאני מתריע בפני משרד התחבורה על כך שמידע בסיסי על תחבורה ציבורית אינו מופיע באתר המשרד. לא מדובר בערך מוסף, אלא באל"ף-בי"ת של תודעת שירות. נוסע שמעוניין להגיע מנקודה א' לנקודה ב' רוצה לדעת כמה תעלה לו הנסיעה והאם קיימות דרכים שבהן יוכל לחסוך.
באתר רכבת ישראל הכל מופיע בצורה גלויה ושקופה. הנוסע יכול לראות לנגד עיניו את כל סוגי חוזי הנסיעה החל במחיר נסיעה בודדת וכלה במינוי יומי, שבועי וחודשי עבור בכרטיסיות למיניהן ובחלוקה לפי פרופיל משתמש.
לעומת זאת, המידע האמור נעדר מאתר המידע לתחבורה ציבורית וממילא ממוקד המידע כוכבית 8787 המחובר לאותו מאגר. בחלק מן המקרים מופיע מחיר הנסיעה הבודדת כ"חסר", וזאת כאמור למרות קיימת חובה חוקית לפרסמו. במהלך השנים האחרונות פנה הח"מ כמה פעמים לקבל את תגובת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בעניין. בכולן הייתה התשובה אחת - מדובר במשהו לא תקין, והמפעילים (קרי: חברות התחבורה הציבורית) ניתנה הנחיה למסור את המידע המעודכן.

אסרף לא עושה את עבודתו
אמיר אסרף. ציון גרוע בתודעת שירות

אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. עד היום לא עודכנו התעריפים כנדרש. נוסע שיבקש לברר את מחיר הנסיעה באתר משרד התחבורה או במוקד המידע לתחבורה ציבורית יתבקש להתקשר לחברה המפעילה כדי לקבל את המידע המבוקש. למה? כי אמיר אסרף לא עושה את עבודתו וכנראה רואה בחוק המלצה בלבד. יכול להיות שהוא התרגל לשיתוק הממושך של הכנסת כרשות מפקחת ולעובדה שוועדת הכלכלה לא תפקדה זמן רב, מה שאיפשר לו לעשות כבתוך שלו.
כאשר אסרף מגולל את האחריות לפתחם של המפעילים הוא כנראה חושב שכולנו מטומטמים. את תעריף הנסיעה בתחבורה הציבורית לא קובעים המפעילים, אלא משרד התחבורה, וכדי לקבל את התעריפים הוא אינו צריך לפנות למפעיל ולסמוך על טוב ליבו אלא לפנות לעצמו. אבל למה לשאת באחריות למחדל כשאפשר להאשים אחרים? גם אם סבורה הרשות שאת המידע צריכים לספק המפעילים, מדוע היא אינה מוודאת שהוראתה אכן מתבצעת?
המדינה משלמת מיליונים ומקבלת מידע חסר
משרד התחבורה משלם מיליוני שקלים מדי שנה לחברת בזק אונליין על-מנת שתציג את המידע. אבל למרות הכסף הציבורי הרב שנשפך, לא זוכה הנוסע לתמורה בדמות מידע פשוט וברור.
אם מעוניין הנוסע לקבל מידע על אודות תעריפי המינויים (ערך חוזי), הוא לא ימצא זאת באתר המידע לתחבורה ציבורית. עליו לחפש זאת באתר אחר, "חכם" יותר - אתר PTI, או אם תרצו - אתר פתי... גם שם מופיע המידע בצורה חלקית, אינו פורס לנוסע את מגוון אפשרויות התשלום שעומדות בפניו, ולפעמים אפילו מפות חסרות.
הרשות לתחבורה ציבורית בראשות אסרף אינה רואה לנגד עיניה לקוחות אלא נתינים, והיא לא באמת רואה את הנוסע המשתמש. יכול להיות שאחד הגורמים להיותה מנותקת הוא שתפקידי מפתח ברשות מאוישים בפקידי האוצר ולא באנשים שחיים ונושמים תחבורה ציבורית. בכל הקשור לתודעת שירות מקבלת הרשות ציון גרוע. היא מצויה בקיפאון ביצועי ובקיבעון מחשבתי ונראה כי אין מנוס מריענון שורות ומשידוד מערכות.
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מסרבים להתייחס לטענות.

תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
+משרד התחבורה מקפיא את כיבוי המזגן
02:45 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה הודיעה על הקפאת כוונת הממשלה למנוע הדלקת מזגנים באוטובוסים והגבלת מספר הנוסעים ל-20  ▪  עצת יו"ר ועדת הכלכלה ליתרה שלילית ברב-קו אינה ישימה ונראה שאין מנוס מפטור תשלום לקשישים

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+משימות "יפה נוף" יחולקו לארבע חברות תשתית
19:26 06/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתיבי ישראל, חברת נמלי ישראל, נתיבי איילון וחוצה ישראל יובילו את ביצוע המיזמים במטרופולין חיפה  ▪  השרה רגב: לא אסכים שהחלפת החברה המבצעת תביא לעיכוב בביצוע

[צילום: שמואל וולף]
+רגב תחפש מתווה להגדלת קיבולת הנוסעים באוטובוס
17:46 06/07/20  |  עידן יוסף

בישיבת הממשלה סוכם כי תינתן לשרת התחבורה מירי רגב הסמכות לאשר מול משרד הבריאות מתווה מוסכם להפעלת מערך האוטובוסים, זאת בצל החרפת המגבלות במשק. הממשלה אומנם החליטה על צמצום התפוסה באוטובוסים ל-20 נוסעים, אך כבר הערב תכנס רגב את כלל מפעילי התחבורה הציבורית לדיון בראשותה, כדי למצוא פתרונות להגדלת קיבולת הנוסעים באוטובוסים בצורה שתהיה מקובלת על משרד הבריאות, ללא שהדבר יבוא לאישור הממשלה שוב. פעילות הרכבת ממשיכה לפי שעה ללא שינוי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נהגים מהפריפריה הצפונית והדרומית ששימשו לצורך תגבור השירות בגוש-דן ובירושלים זומנו לשימוע לפני פיטורים    הנהגים נדרשו לוותר על מרכיבים בשכרם באופן שיהפוך את עבודתם ללא משתלמת    החברה: מדובר בכחצי אחוז מהנהגים, והפיטורים נעשים כדין ובתיאום עם הוועד וההסתדרות
עידן יוסף
שרת התחבורה תוהה מדוע קיבלו הישומונים הפרטיים לתשלום עבור תחבורה ציבורית עדיפות על פני הישומון הלאומי, ודורשת לבחון את המכרז ה"מעוות"    שר התחבורה אינו חותם על צו שיאפשר בחינה מחדש של הרפורמה    מבקר המדינה נחשף למכרז הבעייתי שפרסמה הרשות לתחבורה ציבורית אך לא ירד לפרטים והסתפק בהערות כלליות
עידן יוסף
המיזמים שבטיפולה של החברה עירונית יועברו לחברות תשתית אחרות של המשרד    ייתכן כי התאגיד העירוני ימוזג עם נתיבי איילון    השרה רגב: "אין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב, שגורמים נזק אדיר לציבור ומעכבים את פיתוח תשתיות התחבורה"
עידן יוסף
מיום ראשון יתאפשר תשלום במזומן לקשישים ולמלווים לעיוורים    ארגון נהגי האוטובוסים טוען שהדבר מסוכן לבריאות    ההסתדרות הלאומית וההסתדרות הכללית מבקשות לפטור את הקשישים מתשלום בתקופת הקורונה    ראש הרשות לתחבורה ציבורית מגיב בכוחניות ומאיים על המפעילים בקנסות
עידן יוסף
בשורה לנהגי התחבורה הציבורית: בכיר במשרד התחבורה קובע כי יש לפרש את תקנה 168 ככזו המצריכה מתן מנוחה רציפה לנהגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il