X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בידוד מחייב אותנו להתבודד פיסית הבידוד הוא חיצוני, הוא לא בלב אנו יודעים כמה אנו נאהבים, רצויים הבידוד זו גזירה שבאה מבחוץ
▪  ▪  ▪
פנו לעזרה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
טובה יששכרי

בדרך כלל אנו מטיפים לא להיות לבד. תחושה של בדידות מסוכנת, ויש לשאוף להחלץ ממנה בדחיפות. אלא שבאה עלינו מכת הקורונה, מין שד שלא נראה, אך מורגש היטב, ומאיים על חיינו, לא פחות ולא יותר, ובשביל להישמר, גוזר עלינו לא לפגוש את יקירינו, לא להתחבק, לא לגעת, לחיות במרחק. אלו גזירות בלתי נסבלות, אך לא לעד... זאת ממש גזירה משמים..
אבל, חברים יקרים, בדידות היא לא כמו להיות לבד. אתה יכול לבחור להיות לבד ולחיות באושר בלי הרבה קשר עם אנשים אחרים. בדידות, לעומת זאת, היא כשאתה לא מרגיש חלק מהעולם. אף שאתה מוקף בהמון אנשים, בתחושה הפנימית אתה לבד.
בידוד לעומת זאת, מחייב אותנו להתבודד פיסית. הבידוד הוא חיצוני, הוא לא בלב. אנו יודעים כמה אנו נאהבים, רצויים. הבידוד זו גזירה שבאה מבחוץ, ככה, נפלה עלינו.
ידוע לנו גם, שלאנשים מבוגרים, הבידוד עלול לגרום לתחושה של בדידות שמתעצמת בגלל בעיות ניידות, מחסור בכסף, נכות או מצב בריאותי לקוי. חגים ושבתות אף הם מעצימים את תחושת הבדידות.
איך מתמודדים נכון עם גזירת הבידוד?
ראשית אל תרשו לעצמיכם להיסחף לתחושה של חרדה ודיכאון. חשוב לזהות את הסימנים לתחושת הבדידות. כשמתחילים סימנים של חרדה, נדודי שינה, דיכאון מתמשך, איבוד תיאבון, חוסר חשק לצאת המיטה... אל תשארו בתחושה הזאת!
דעו שהנגיף הנוראי הזה הוא זמני. היו מלאי תקווה, בקרוב זה יגמר... כל המכונים בארץ ובעולם עובדים בפיתוח תרופות וחיסון, ומקווים שעד מהרה הראש היהודי יפתח את התרופה והחיסון. בינתיים, נסו להיות עסוקים. דברו בנייד עם יקיריכם, השמעו להנחיות, אפשר להפגש עם משפחה וחברים בריחוק. עטו מסיכה, שימרו על הגיינה.
ויש לי עוד טיפ... אם אתם מרגישים בודדים, בשום פנים ואופן אל תשארו במיטה... צאו מהבית... אל תשכחו מסיכה, צא לקניות אחת ליומיים, לירקן, לקצב... תהיו בקשר עם יקיריכם.. דיכאון הוא מצב נפוץ, שמתפתח מתחושה של בדידות. אל תזניח. במידת הצורך, אם אתם זקוקים לעזרה, אל תהססו, אני והשירות הסוציאלי כאן בשבילכם לכל עניין וקושי.

הכותבת עובדת סוציאלית בכירה, הקימה את י.ה.ל - ייעוץ והכוונה למשפחה. בוגרת אוניברסיטת בר-אילן, מגשרת מוסמכת, בעלת ותק של שנים רבות בטיפול בפרט, במשפחה ובקהילה העובר כחוט השני, מאז היותה קצינת מבחן לנוער, ראש צוות במחלקה לשירותים חברתיים, רכזת תחום נפגעי סמים ושיקום חולי נפש במשרד הבריאות, דרך היותה חברה בצוות למדיניות חברתית של ראש הממשלה, פיתוח מודל טיפולי במחלות פסיכוסומאטיות ובענף הסיעוד.
תאריך:  11/07/2020   |   עודכן:  11/07/2020
+נופצו זגוגיות סניף בנק בתל אביב
23:42 11/07/20  |  איציק וולף

אחד מן המפגינים בתל אביב ניפץ זגוגיות של סניף בנק דיסקונט. התקרית תועדה בוידאו. לפחות שלושה מפגינים נעצרו עד עתה בידי המשטרה.

+הסתיימה ההפגנה בכיכר רבין, מפגינים מנסים לחסום את איילון
22:49 11/07/20  |  איציק וולף

בכיכר רבין הסתיימה הפגנת המחאה של העצמאים והשכירים נגד האופן שבו מטפלת הממשלה במשבר הכלכלי החריף. המפגינים החלו להתפזר מן הכיכר אך חלק מהם החלו לנסות לחסום את נתיבי איילון.

+שר הביטחון גנץ: המפגינים מביעים מצוקה אמיתית, נעמוד על מענה תקציבי ליותר מ-3 חודשים
21:21 11/07/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס להפגנת העצמאים בתל אביב ואמר כי האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת.
"הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד״, אמר.
לדבריו, על הממשלה מוטלת האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות. "הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה. חובתנו להמשיך לדאוג שלא נשאיר מאחור את המובטלים, לא את העצמאים, לא את ההורים, לא את בעלי העסקים ולא את הקשישים", דברי גנץ.

+"לא מפחדים מהקורונה, מפחדים מהמשבר הכלכלי"
21:11 11/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אלפי מפגינים נמצאים בכיכר רבין בהפגנת העצמאים והשכירים שדורשים מן הממשלה טיפול מיידי במשבר הכלכלי העמוק  ▪  השחקן גיא לואל: זו ממשלת חרטא, האנשים פה שילמו מיליונים במשך השנים לביטוח לאומי ומקבלים עכשיו שירות של עולם שלישי

הרחקות הקורונה לא נשמרו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
אלפים הגיעו לכיכר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+"נערך תיאום ציפיות עם המארגנים"
11:46 11/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עצמאים ושכירים רבים מתכוננים להפגנת ענק  ▪  עשרות אלפים צפויים להגיע למקום  ▪  מאות שוטרים יהיו ערוכים, במספר מעגלי אבטחה כדי להבטיח עמידה בהנחיות ומזעור הפגיעה בשגרת החיים

הפגנה נגד הממשלה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+יצירה בצל הקורונה
11:25 11/07/20  |  ד"ר דוד שוורץ   |   לרשימה המלאה

חוקרים מכל הדיסציפלינות באוניברסיטת בר-אילן, דווקא בימי הקורונה מצאו דרך לתעל את מרצם וליצור יצירה ספרותית מעניינת ומאתגרת בצל המגיפה

פרץ יצירתיות [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+אמירייטס איירליינס עומדת לפטר 9,000 עובדים
11:17 11/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לפחות 700 מתוך 4,500 טייסי החברה קיבלו השבוע הודעות על שימועים לפני פיטורים  ▪  איזיג'ט הודיעה על כוונתה לפטר 727 טייסים  ▪  האיגוד הבינ"ל לתובלה אווירית צופה אובדן של כמיליון משרות

אמירייטס. קיצצה כבר עשירית מצוות העובדים
+מגפת הקורונה - הגל השני
10:22 11/07/20  |  מקסי י' בלום   |   לרשימה המלאה

הסגר שהוטל על הציבור במשך מספר שבועות הצליח להוריד את קצב הנדבקים וצמצם את מספר החולים המאושפזים. החשש הוא שהתרופפות וחוסר הקפדה על הנחיות ההתמגנות יגרום להתפרצות גל הידבקות חדש. המודל שיוצג כאן ידון כיצד ניתן לזהות בוודאות ובזריזות גל הידבקות שני.

[צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצל הקורונה - מה בין לבד, בדידות ובידוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מקסי י' בלום
הסגר שהוטל על הציבור במשך מספר שבועות הצליח להוריד את קצב הנדבקים וצמצם את מספר החולים המאושפזים. החשש הוא שהתרופפות וחוסר הקפדה על הנחיות ההתמגנות יגרום להתפרצות גל הידבקות חדש. המודל שיוצג כאן ידון כיצד ניתן לזהות בוודאות ובזריזות גל הידבקות שני.
איתמר לוין
מרי טראמפ היא פסיכולוגית קלינית, המצויה בסכסוך קשה עם הדוד המפורסם    ריכוז מעשיו, מחדליו ודבריו של טראמפ אל מול הקורונה יכול להביא גם הדיוטות למסקנה שיש ממש בקביעות הקשות של ד"ר טראמפ בנוגע לנשיא טראמפ
איתמר לוין
הממשלה מגבילה את מה שהיא אינה צורכת: תחבורה ציבורית, תפילות ותרבות    המשבר חושף מחדלים של שנים ומנהיגות אטומה ומנותקת, המזכירה את ערב החורבן    כאשר לאנשים אין מה לאכול, הם יוצאים לרחובות - ובסופו של דבר מפסיקים לשלם מיסים    אולי זה מה שיטלטל את חבורת חדלי האישים בממשלה, בכנסת ובשירות הציבורי
עידן יוסף
שכונות בערים ירושלים, בית שמש, לוד, רמלה וקריית מלאכי הוכרזו כאזורים מוגבלים למשך 7 ימים    תחילת האכרזה - מהיום בשעה 13:00    הוארכה ההכרזה על שכונות בלוד    הגבלה על מוסדות חינוך בבית שמש החרדית
עידן יוסף
עד 7,500 ש"ח לעצמאים כבר בשבוע הבא    דמי אבטלה לשכירים עד יוני 2021    קרנות השתלמות ניתן למשוך ללא מס    מענק של 4,000 ש"ח למפוטרים מעל גיל 67
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il