X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המתיחות בין תנועת חמאס לסעודיה מגיעה לשיא חדש והיא מאשימה את ערוץ אלערביה הסעודי בהפצת שקרים שמשרתים את ישראל. תדמיתה של חמאס נפגעה בעקבות הידיעות על מעצר משתפי פעולה בזרוע הצבאית של התנועה
▪  ▪  ▪
רשת אל-ערביה

תנועת חמאס מנהלת בימים האחרונים קמפיין תקשורתי אגרסיבי באתרי האינטרנט שלה וברשתות החברתיות נגד ערוץ הטלוויזיה אל-ערביה הסעודי המשדר מדובאי. חמאס מאשימה את הערוץ הסעודי בהתקפה עליה ועל הזרוע הצבאית שלה ושידור שקרים בשירות השב"כ הישראלי.
בתחילת השבוע שידר ערוץ אלערביה, שיש לו צפייה גדולה בעולם הערבי, דיווח כי הזרוע הצבאית של חמאס עצרה מספר מפעיליה בחשד כי הם משתפי פעולה עם ישראל, אולם משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה הכחיש את הדיווח וטען כי מדובר בשקרים.
בחמאס טוענים כי ערוץ אל-ערביה פתח בקמפיין נגד חמאס שמטרתו להשחיר את תדמית תנועת חמאס בעולם הערבי, ובמיוחד בקרב מדינות המפרץ, וכי המגמה הזו היא חלק מהמתיחות הקיימת בין תנועת חמאס לבית המלוכה הסעודי. בחמאס הדגישו כי גם אם היו חדירות מודיעיניות של ישראל לשורות התנועה, הרי שהיא יכולה לסגור את הפרצות האלה במהירות מבלי שיפגעו יכולותיה ולמנוע כל הישגים מישראל בעימות הבא.
בשנה האחרונה קיימת מתיחות גדולה בין תנועת חמאס לבין בית המלוכה הסעודי על-רקע העמדתם לדין של עשרות פעילי חמאס המתגוררים בסעודיה באשמת העברת כספים והלבנתם לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. בין הנאשמים גם מוחמד אלחודארי, הנציג הבכיר של חמאס בסעודיה למעלה מ-20 שנה.
בית המלוכה הסעודי שינה את המדיניות כלפי תנועת חמאס לאחר מינויו של מוחמד בן סלמאן, האיש החזק בסעודיה, לתפקיד יורש העצר. מוחמד בן סלמאן נענה לבקשות ארה"ב וישראל להפסיק את המימון מסעודיה לזרוע הצבאית של חמאס ועל הרקע הזה נעצרו עשרות פעילי חמאס בממלכה והועמדו לדין.
תנועת חמאס פעלה רבות לשחרר את פעיליה שנעצרו בסעודיה, היא הפעילה מנהיגים בעולם הערבי והאיסלאמי ואנשי דת בכירים אשר פנו לסעודיה בבקשה לחון את הנאשמים, אך בית המלוכה הסעודי סירב, הוא "מיישר קו" עם ארה"ב וישראל והוא נחוש לעצור כל פעילות של תמיכה כספית משטח סעודיה לזרוע הצבאית של חמאס. בחמאס טוענים כי במקביל לקמפיין של ערוץ אלערביה הסעודי נגדה הייתה התקפה אלקטרונית של האקרים על כמה מאתרי האינטרנט שלה וכי מדובר בהתקפה מתואמת ומתוכננת.
האם מפקד הקומנדו הימי של חמאס ערק לישראל?
את הפצת הידיעות על גילוי משתפי פעולה בקרב הזרוע הצבאית של חמאס החלה סוכנות הידיעות הפלשתינית "אמד" אשר דיווחה ב-10 ביולי כי תנועת חמאס עצרה בשכונת שג'עיה בעזה מפקד בזרוע הצבאית של חמאס בשם מוחמד אבו עג'ווה האחראי על חקירת חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל ועל מערך התקשורת האלקטרונית בצפון הרצועה.
בדיווח נמסר גם כי עיז א-דין אלחאג' עלי בדר, מפקד הקומנדו הימי של חמאס, נמלט דרך הים לישראל באמצעות סירה של חיל-הים הישראלי שאספה אותו מרצועת עזה כשהוא נושא עמו מחשב נייד ובו חומר רגיש ביותר. תנועת חמאס הכחישה את הדיווח אך הוא הפך לכדור שלג ופורסם בכל אמצעי התקשורת בישראל ובעולם הערבי, הדיווחים הנוספים בערוץ אל-ערביה הסעודי על מעצר חשודים נוספים בזרוע הצבאית ששיתפו פעולה עם ישראל ועל מבוכה והלם בחמאס וצעדי התגוננות שונים שנקט הארגון הם עדיין שיחת היום בעולם הערבי.
גורמים ביטחוניים בישראל הכחישו כי מפקד הקומנדו הימי של חמאס ערק לישראל, לדבריהם, חיל-הים הישראלי עצר צוללן של הזרוע הצבאית של חמאס ששחה מרחק של יותר מ-2 ק"מ מרצועת עזה לכיוון ישראל והוא הועבר לחקירה. אין עשן בלי אש,מכלל הדיווחים הפלשתינים ניתן להסיק כי אכן המודיעין הישראלי הצליח להחדיר סוכנים לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, גם אם לא מדובר בעריקה של מפקד הקומנדו הימי של חמאס הרי שעצם העובדה שישראל לכדה צוללן של חמאס בלב ים יסייע לה לפצח כמה מהסודות של הקומנדו הימי של חמאס אשר נחשב היום ליחידת העילית של הזרוע הצבאית שאנשיה עברו הכשרה באירן ובלבנון. יחידת הקומנדו הימי של חמאס קיבלה שדרוג משמעותי בזרוע הצבאית בעקבות כישלון פרויקט המנהרות החודרות לשטח ישראל.
צה"ל הקים מכשול קרקעי ענק נגד המנהרות מסביב לרצועת עזה ופיתח שיטות טכנולוגיות חדישות שמאפשרות גילוי מהיר של המנהרות החודרות. תנועת חמאס מטילה משימות מיוחדות על יחידת הקומנדו הימי שלה בתוך העורף הישראלי בשעת חירום שאמורות להוות הפתעה אסטרטגית לישראל, אחת ההערכות שהקומנדו הימי של חמאס ינסה בטווח הזמן הקרוב לחטוף חיילים או אזרחים ישראלים מתוך שטח ישראל כדי לזרז את המשא-ומתן התקוע על עסקת חילופי שבויים חדשה.
תנועת חמאס חטפה השבוע מכה קשה לתדמיתה ברצועת עזה בעקבות גל הפרסומים על משתפי פעולה עם ישראל בשורותיה ועל הלם בהנהגת התנועה, היא מנסה כעת לתקן את התדמית שנפגעה באמצעות קמפיין אגרסיבי נגד ערוץ אלערביה הסעודי, למרות טענותיה כי מדובר בשקרים ולוחמה פסיכולוגית מצד ישראל רוב הציבור העזתי איננו קונה את הכחשותיה.

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
+היהדות כמהפכה אלוהית נגד העבדות
09:39 16/07/20  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

כיצד בעלי העור הכהה בחברה הערבית נחשבים כעבדים? וכל זה קורה באזור שמאמין באל אחד. ולבסוף, מדוע תיפקודו של תא בעור האדם שמטרתו להגן על העור מאור השמש הלוהט במדבר, הופך לגורם לבדידותו, העלבתו ושעבודו?

משה משחרר העבדים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
המצוקה הקשה בלבנון דוחקת לפינה את חיזבאללה ומנהיגו    ניתן להניח, כי לפחות בטווח הקרוב – ה"פתרון" של הארגון לא יהיה מלחמה עם ישראל
יוני בן-מנחם
תנועות פתח וחמאס ממשיכות להציג פעילות משותפת נגד תוכניות הסיפוח של ישראל, אך צמרת פתח חוששת כי חמאס מתכננת להשתלט על הגדה בחסות הפיוס. את ההתנגדות לפיוס עם חמאס מוביל הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי שממשיך בפעילות ביטחונית נגד חמאס
יוני בן-מנחם
בעירק נרצח ד"ר הישאם אלהאשמי, פרשן ביטחוני ידוע המתנגד לאירן לאחר שמתח ביקורת נוקבת על המליציות הפרו אירניות והאשימן בהפעלת טרור. ההערכה בעירק היא הרצח הינו מסר מאירן לראש הממשלה כאט'מי לחדול מהניסיונות לפרק את המליציות מנשקן אחרת הוא צפוי לגורל דומה
יוני בן-מנחם
למרות המצב הכלכלי הקשה באירן ומגיפת הקורונה, היא ממשיכה לנסות ולהדק את הטבעת סביב ישראל באמצעות "ציר הרשע" שהיא עומדת בראשו. ישראל ממשיכה בפעילות גלויה וחשאית נגד "ציר הרשע", גורם בכיר הבקי במזה"ת מעריך כי המלחמה החשאית של ישראל תסלים בחודשים הקרובים אך לא תביא למלחמה אזורית
יוני בן-מנחם
ראש ממשלת ירדן לשעבר, פאיז אלטראוונה מעורר סערה פוליטית בירדן לאחר שטען בראיון טלוויזיה כי אין שום סכנה לירדן מהסיפוח הישראלי וכי בקעת הירדן הינה שטח פלשתיני ולא ירדני. דבריו הביכו את ארמון המלוכה השומר על שתיקה, אך מפלגת האופוזיציה הגדולה התומכת ב"אחים המוסלמים" תקפה אותו, הדרמה בשיאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il