X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כיצד בעלי העור הכהה בחברה הערבית נחשבים כעבדים? וכל זה קורה באזור שמאמין באל אחד. ולבסוף, מדוע תיפקודו של תא בעור האדם שמטרתו להגן על העור מאור השמש הלוהט במדבר, הופך לגורם לבדידותו, העלבתו ושעבודו?
▪  ▪  ▪
משה משחרר העבדים

הסופרת העירקית ראפי עלי, מגנה את הגזענות בחברה הערבית, שמפלה לרעה את בעלי העור הכהה (עיתון אלערב, 26.6.2020). להלן עיקר דבריה: לפני שאנו מתנפלים על האירוע של ג'ורג' פלויד שמת בחניקה בארה"ב ולפני שמתנפלים על הגזענות במערב, חייבים אנו להתייחס ולגנות את הגזענות הצבעונית בחברה הערבית.
עלינו להכות על חטא ולבעוט בתרבות הערבית, כדי שתקיא מתוכה את היחס המשפיל כלפי בעלי העור השחור. בזמן שהמפגינים במערב עוקרים ומפילים את הפסלים שמסמלים את הגזענות וזורקים אותם לים, בעלי העור הכהה בחברה הערבית עדיין נקראים עבדים.
אם נסתכל לעומק כלפי הדתות המונותיאיסטיות באזורנו במובן התרבותי ולא האמונתי, ניווכח שהדת היהודית הייתה בתוכנה בבחינת מהפכה אלוהית נגד עבדות האדם לאדם. "לכו לפרעה שהתגבר" - פסוק בקוראן. שחרור הכנענים מן העבדות הפרעונית היה תמצית שליחותו של משה. הנצרות אימצה את הערכים העילאיים וקבעה שצניעות האדם כלפי האדם היא ערך עליון. האיסלאם קבע ששחרור העבד כמוהו כשחרור מן האש.
כיצד בעלי העור הכהה בחברה הערבית נחשבים כעבדים? וכל זה קורה באזור שמאמין באל אחד. ולבסוף, מדוע תיפקודו של תא בעור האדם שמטרתו להגן על העור מאור השמש הלוהט במדבר, הופך לגורם לבדידותו, העלבתו ושעבודו?
גם המחדל חייב הסבר
ימים ספורים לפני האחד ביולי 2020, הכריז ראש הממשלה נתניהו בנאום לקהילת (נוצרים מאוחדים למען ישראל) שהוא קורא לפלשתינים לבוא למשא-ומתן. קריאה זו נשמעה מוזרה ובלתי הגיונית. האומנם הפלשתינים יבואו למשא-ומתן ובאותו זמן יכריזו על סיפוח קרוב? לו ראש הממשלה היה מכריז על הקפאת הסיפוח וקורא למשא-ומתן, צעד כזה היה מועיל לישראל ומעמיד את הפלשתינים במבוכה.
הסרבנות שלהם הייתה מעבירה את הכדור למגרשם ודעת הקהל הבינלאומית הייתה מרפה מאתנו. הדעת נותנת שנתניהו נמנע מהכרזה על הקפאת הסיפוח כדי לא לקומם נגדו את הימין הקיצוני. התוצאה, הסיפוח הוקפא ומה שיותר גרוע, ההקפאה נשארה יתומה ללא הסבר וללא נימוק.
מבחינים בין שמאל לימין
יחס הערבים לעם ישראל אינו מבדיל בין שמאל לימין, חילוניים ודתיים, מתונים וקיצוניים. בעיניהם, כל היהודים בישראל מקפחים את זכויותיהם של הפלשתינים ואינם מסתפקים בשטח ישראל כפי שנקבע בהחלטות החלוקה של האו"מ 1947, ואפילו אינם מסתפקים בקו הפסקת האש 1948 (הקו הירוק). כל הישראלים אותו דבר. הרבה ערבים טענו כי השמאל והימין אוכלים את זכויות הפלשתינים, ואם יש הבדל כלשהו בין השמאל והימין, הוא זה: השמאל נוהם את הפלשתינים במזלג והימין באופן פראי בידיים.
לאחרונה מופיע שינוי. כאילו יש גישה חדשה. יש במבדילים בין מתונים מהמרכז והשמאל לבין ימניים מתנחלים וקוראים לעודד את המתונים ולתת להם הרגשה שפועלם אינו לשווא. הם רואים בחיוב את מאמרו של שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון יוסף אלעותיבי בידיעות אחרונות, שהתכוון למסור לדוגלים בפתרון שתי המדינות כי יש להם הד ואהדה בעולם הערבי.
או שאתה איתי או נגדי - אין פשרה
במאמרו בעיתון "אלערב", 20.6.2020, מתייחס הסופר הטוניסאי צפיר אלחרירי לזכות האזרח בחברה הערבית להיות שונה: הזכות להיות שונה בחברה הערבית אינה קיימת. זאת סתם סיסמה שלא ניתנת למימוש. משננים אותה, אבל בלי להאמין בה. מדוע צריכים לרדוף את השונים מאתנו? את הלהט"בים ואת הלא צמים בחודש רמדאן? ומדוע מתכחשים לזכות האישה להיות שווה לגבר בנושא הירושה? פשוט, אסור להיות שונה ואסור להתקומם נגד החוקים שמקפחים את האישה. או שאתה אתי, או נגדי. אין פשרה. ואין זכות להיות שונה. הנאצים רדפו את היהודים, רק משום שהם שונים מהם ודתם שונה. התוצאה: טבח, השמדה ושפיכות דמים וסבל לאנושות כולה.
"החדר שכל דבר מתרחש בו"
ספרו של ג'ון בולטון
מה אומר ג'ון בולטון, היועץ המדיני לשעבר של הנשיא טראמפ בספרו הנ"ל? הנשיא טראמפ איננו חכם. הוא הזוי ומעריץ שליטים עריצים כמו קים, שליט קוריאה הצפונית. טראמפ מכנה את העיתונאים שפלים שיש להוציא אותם להורג. בור עם הארץ. לא ידע שלבריטים יש נשק גרעיני וחושב שפינלנד היא חלק מרוסיה. פוטין מכיר אותו היטב ויודע לשחק בו בקלות.
פומפאו מחמיא לו בפומבי ומאחורי הקלעים מותח עליו ביקורת. בפגישה משולשת עם פומפאו וקים אמר פומפאו ש"טראמפ מדבר שטויות ואני עלול לקבל התקף לב כשאני שומע אותו". הוא עלול לקבל החלטות הרות אסון בעת משבר דוגמת מתקפת הטרור 11 בספטמבר. הנשיא טראמפ הגיב באומרו: "ג'ון בולטון משוגע וכושל. ספרו משעמם ומלא שקרים. הוא נוקם כי גירשתי אותו".

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
+חמאס נגד ערוץ אלערביה הסעודי
08:01 16/07/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

המתיחות בין תנועת חמאס לסעודיה מגיעה לשיא חדש והיא מאשימה את ערוץ אלערביה הסעודי בהפצת שקרים שמשרתים את ישראל. תדמיתה של חמאס נפגעה בעקבות הידיעות על מעצר משתפי פעולה בזרוע הצבאית של התנועה

רשת אל-ערביה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהדות כמהפכה אלוהית נגד העבדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
המתיחות בין תנועת חמאס לסעודיה מגיעה לשיא חדש והיא מאשימה את ערוץ אלערביה הסעודי בהפצת שקרים שמשרתים את ישראל. תדמיתה של חמאס נפגעה בעקבות הידיעות על מעצר משתפי פעולה בזרוע הצבאית של התנועה
אורנה מזרחי, יורם שוייצר
המצוקה הקשה בלבנון דוחקת לפינה את חיזבאללה ומנהיגו    ניתן להניח, כי לפחות בטווח הקרוב – ה"פתרון" של הארגון לא יהיה מלחמה עם ישראל
יוני בן-מנחם
תנועות פתח וחמאס ממשיכות להציג פעילות משותפת נגד תוכניות הסיפוח של ישראל, אך צמרת פתח חוששת כי חמאס מתכננת להשתלט על הגדה בחסות הפיוס. את ההתנגדות לפיוס עם חמאס מוביל הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי שממשיך בפעילות ביטחונית נגד חמאס
יוני בן-מנחם
בעירק נרצח ד"ר הישאם אלהאשמי, פרשן ביטחוני ידוע המתנגד לאירן לאחר שמתח ביקורת נוקבת על המליציות הפרו אירניות והאשימן בהפעלת טרור. ההערכה בעירק היא הרצח הינו מסר מאירן לראש הממשלה כאט'מי לחדול מהניסיונות לפרק את המליציות מנשקן אחרת הוא צפוי לגורל דומה
יוני בן-מנחם
למרות המצב הכלכלי הקשה באירן ומגיפת הקורונה, היא ממשיכה לנסות ולהדק את הטבעת סביב ישראל באמצעות "ציר הרשע" שהיא עומדת בראשו. ישראל ממשיכה בפעילות גלויה וחשאית נגד "ציר הרשע", גורם בכיר הבקי במזה"ת מעריך כי המלחמה החשאית של ישראל תסלים בחודשים הקרובים אך לא תביא למלחמה אזורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il