X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוסר שליטה על אירועים היא אחד הפחדים הגדולים של מנהיגים מסוגו של נתניהו יום אחד הם מגלים כי האחיזה בהגה רפויה והתנועה לא יציבה ומזגזגת בין הנתיבים רק מסיבה זו הוא החליט לחלק כסף לכל אחד בלא כל הגיון ושיקול כלכלי בסיסיים
▪  ▪  ▪
נתניהו. במחיר חיי אדם [צילום: אביר סולטן/AP]

הכרזתו של ביבי נתניהו ב-26 במאי בעצם ימי הקורונה תיכנס לפנתיאון של מדינת ישראל: "קיבלנו היום בשורה מאוד משמחת. קודם כל, אנחנו רוצים לעזור לכלכלה - לבעלי העסקים ולעצמאים שמייחלים לרגע הזה. שנית, אנחנו רוצים להקל על החיים שלכם, לאפשר לכם לצאת להתאוורר... תעשו חיים, אבל אנחנו גם עוקבים אחרי ההתפתחויות... מקווה שלא נצטרך לשנות ההנחיות". אין כמו משפטים ספורים אלה כדי להציג את המנגנון המחשבתי של ראש הממשלה. בלא שיכיר או יבין כיצד הקורונה מתנהגת, הוא התיר את הרסן והלשון בהזדמנות הראשונה שנראתה לו מתאימה לשמר את הדימוי של מי שקשוב לרחשי הלב של הציבור ומוכן להטיב עם העם, בלשונו של מנחם בגין.
וכהרגלו, הוא גם אץ רץ לספר על ההישג לקברניטים אחרים בעולם ולעוץ להם רעיונות כיצד עושים זאת נכון. "הייתה לי שיחה מצויינת עם נשיא ברזיל. הצעתי לו שיתוף פעולה עם התעשיות בברזיל בייצור ציוד רפואי הדרוש להתמודדות עם הקורונה, ובנוסף לקיים שיח מקצועי בין צוותי המומחים של המדינות, על-מנת להעביר את הניסיון המצטבר של ישראל בהתמודדות עם הנגיף". הנשיא בולסונרו חשב באותו מועד כי הוא יודע יותר טוב מה צריך לעשות והתוצאה היום שברזיל מככבת בקדמת המדינות הנגועות במגיפה.
למרבה הצער זה קרה גם ישראל וביבי הקדים להתרברב. מנהיגי העולם למדו בדרך הקשה כי היחידה שלא מתרשמת מספינים ותקשורת היא הקורונה הבלתי נגישה והבלתי נראית. אחרי ארבעה חודשים היא לא רק שלא נעלמה מחיינו אלא אחרי שעשינו חיים לפי ההיתר של ביבי, היא הרימה ראש גדול והכתה בנו שוב, והפעם חזק יותר. הסטארט-אפ ניישן של ביבי נתפסה עם המכנסיים מטה כי במקום שיוביל עשייה מואצת להתכונן לגל הצפוי הבא של המגיפה, ביבי הקדיש כנראה זמן ומחשבה כיצד ליישם את העניין עליו שקד בשנים האחרונות, סיפוח השטחים. מן הסתם לא צפה כי הקורונה תשתלט על סדר היום וממדינת איגרא רמא של מדינות ירוקות ישראל תתדרדר לשורת המדינות האדומות ותנותק מקשר עם העולם.
חוסר שליטה על אירועים היא אחד הפחדים הגדולים של מנהיגים מסוגו של נתניהו. יום אחד הם מגלים כי האחיזה בהגה רפויה והתנועה לא יציבה ומזגזגת בין הנתיבים. רק מסיבה זו הוא החליט לחלק כסף לכל אחד בלא כל הגיון ושיקול כלכלי בסיסיים. האם הוא באמת מאמין כי 750 או 3,000 שקל חד-פעמיים יניעו את גלגלי המשק כאשר במקביל סוגרים ענפים שלמים? המחשבה שבעזרת מאות שקלים ניתן לשנות מציאות מורכבת היא לא רק פשטנית, מפני שכבר חולקו לנו 500 שקל בימי קורונה הראשונים, אלא לא יעילה ולא מועילה. ששת המיליארדים לכיסנו מצטרפים לגרעון תקציבי מפלצתי שאת ממדיו ביבי מסתיר מאזרחי ישראל כדי שלא נדע ולא נבין את גודלו של החשבון שנצטרך לשלם בעתיד הלא רחוק. לשפוך כסף כאילו אין את המחר היא כאחת מאותן החלטות שמנהיגים במדינות מסוימות מקבלים כדי לשרת בראש וראשונה מטרה מידית: לעטות מגן על עצמם בכדי להרחיק את ההמונים הזועקים והזועמים.
הטעויות שבדרך
לאורך שנות שלטונו הרבות עמל ביבי לבנות את התדמית שישראל והוא חד הם. הוא הקול המוביל פנימה וקולה בתפוצות העולם. אומנם לא שמש העמים כמו סטלין או השליט האל כמו קים ג'ונג און אבל בנו בכורו, למשל, מאמין כי לפני אביו גידלו כאן רק תפוזים. רבים מאוד בישראל נישבו בנרטיב הזה ומבחינתם הוא מלך ישראל, קינג ביבי, שהכל נעשה בדברו ולכן הכל מותר לו גם אם הוא טועה. הלך חשיבה כזה במדינה דמוקרטית הוא נושא למחקר מעמיק אלא שמקוצר היריעה כאן אני מבקש לעמוד כיצד חשיבה זו באה לידי ביטוי מעשי במישור הפוליטי, כיוון שבישראל בעיות הכלכלה והבריאות ניצבות היום בראש דאגותינו אבל אין עליהן בלא הפוליטיקה שאת ציפורניה החדות היא נועצת גם בימים קשים אלה.
אני מבקש להתמקד בשלוש החלטות קרובות בזמן אותן אנו חווים בימים אלה. הראשונה היא החלטתו של ביבי לאחר בחירות 2015 לקבוע בהסכם הקואליציוני שהוא יחזיק בכל הסמכויות בענף התקשורת. לא היה כדבר הזה בישראל וכמובן בשום במדינה מערבית מתוקנת. המעורבות הזו תביא עליו את כתבי האישום והעמדתו לדין בתיקי 2000 ו-4000. דווקא הוא שיודע מה זו תקשורת כשל במבחן כאשר רצה לנווט את תכניה לטובתו. בעתיד אולי נלמד גם ממנו כיצד הגיע לתובנה כי הוא צריך לדאוג באופן אישי לפרסום חיובי עליו ועל משפחתו בידיעות אחרונות ובאתר וואלה למרות שצריך היה להבין כי בעידן של עליית משקלן של הרשתות החברתיות והשפעתן על דעת הקהל, כלי תקשורת כזה או אחר הוא לכל היותר עוד שחקן במגרש צפוף והשפעתו מוגבלת. במדינה מערבית חופשית מעורבות אישית ישירה על אמצעי תקשורת כמעט ולא קיימת וגם שופרי שלטון מובהקים הם עולם נכחד ומשענת קנה רצוץ. כשל תודעתי זה היה בעוכריו של ביבי.
ההחלטה השנייה הייתה סירובו חסר התקדים לפנות את מקומו לאחר הבחירות באפריל 2019 ואז גרירת המדינה לבחירות נוספות בספטמבר ואחר כך במארס 2020 למרות שלא זכה באף אחת מהן ברוב להקים ממשלה בראשותו. המחוקק לא העלה בדעתו כי יבוא יום ומרכיב ממשלה יסרב להחזיר את המנדט לאחר שכשל במשימתו. את הלקונה הזו ביבי ניצל כדי לכפות פעמיים בחירות חוזרות בלא כל התחשבות במיליארדי השקלים הכרוכים בכך. ראש ממשלה הרואה את האינטרסים הלאומיים לפני האינטרסים האישיים שלו לא היה מוליך את ישראל להרפתקאות אלו. המצב הכאוטי לתוכו שיקע את המדינה היה נמנע אילו הליכוד היה מציב מועמד אחר שהיה מתקבל על דעת השותפים הפוליטיים וזוכה באהדה ציבורית. הנהגה מלוכדת כזו הייתה זוכה בגיבוי ציבורי רחב כאשר הקורונה פשטה על הארץ.
הפילוג חי ובועט
במקום זאת קיבלנו בשעת חירום שלא הייתה כמותה החלטה שלישית על הקמת ממשלה מפלצתית בגודלה שהבהירה שוב כי ביבי חי בעולם בו הנחת העבודה שלו היא שהכלבים נובחים והשיירה עוברת. החלטתו להקים ממשלה עם שרים, סגני שרים ועם פונקציות חלולות וריקות מתוכן בעלויות ללא חשבון, הייתה יריקה חצופה בפרצופם של אזרחי המדינה. ממשלה זו שהיא פרי ידיו שלא לתפארת, שיקפה את אותו הלך מחשבה שהפעיל בתחום התקשורת, קרי, רצון להמשיך לשלוט ויהיה המחיר אשר יהיה. האם יש צורך להזכיר לו כי צ'רצ'יל ניהל את מלחמת העולם השנייה עם ממשלת אחדות בת... שמונה שרים?!
כצפוי, ממשלה זו מתקשה לקבל החלטות ובמצב החרום הנוכחי זה כרוך כנראה גם במחיר חיי אדם. במקום להקים מערך ייעודי לקבלת החלטות אופרטיביות שייאבק ביעילות בקורונה ממשיך ביבי להחזיק במושכות כדי שהשליטה תישאר בידיו. ובנסיבות כאלה לחשוב על ממשלה של 36 שרים וסגני שרים שתקבל החלטות מושכלות ומלומדות בזמן אמת היא משאת נפש בלתי מושגת גם כי האמון הבסיסי בין מרכיבי הממשלה הוא בערבון מוגבל מאד. באווירה זו הציבור הנאבק על קיומו מאבד את אמונו בהנהגה ולא רואה אותה שותפה למכאוביו ולמאבק. ביבי מעולם לא הצטיין בהפגנת דוגמה אישית וגם בימים טרופים אלה הוכיח זאת כאשר עמד על החזרי מיסים של מיליון שקל.
המצעד הזה של טעויות בשיקולי דעת ובהתנהלות בעייתית שהביאו אותו לאולם בית המשפט ולהפגנות רחוב המוניות נגד ממשלתו בכלל ונגדו אישית בפרט, היא השתקפות של שבר עמוק מאוד בחברה הישראלית. צריך לומר ללא כחל וסרק: השסעים הקשים של ימי אוסלו או ההינתקות וקודם לכן של ימי מנחם בגין, היו על-רקע של מדיניות עם גוונים אידיאולוגים. היום הפילוג החמור הוא על אישיותו ומנהיגותו של ביבי נתניהו. לראשונה האיש הוא המוקד ולא הנושאים המטרידים את אזרחי המדינה והיא נדונה למתח פנימי מתמשך אם הוא לא יפנים זאת.

תאריך:  19/07/2020   |   עודכן:  19/07/2020
+ראשי ערים לא יוכלו לסגור בתי תפילה
00:02 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לדרישת חברי ועדת החוקה, העבירות, שייאכפו בדרך של עבירה מנהלית לא ייכללו במרשם הפלילי  ▪  הגשת כתב אישום תיעשה רק במצבים חמורים במיוחד כגון הפרה סדרתית וגם אז לבית המשפט יהיה שיקול דעת לקבוע קנס עד לסכום המרבי של 14,400 שקל

סגן שר הבריאות יואב קיש [צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+שב"כ יוכל לסייע בחקירות האפידמיולוגיות עד 20 בינואר
23:26 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות ישיק את המגן 2.0 בתוך שבוע מאישור החוק - כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שנייה ושלישית, כפוף לרביזיה

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+826 איש נדבקו בצה"ל
23:09 19/07/20  |  עידן יוסף

מניין הנדבקים המאובחנים בנגיף הקורונה בצה"ל עלה ל-826 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל. עוד נמסר כי מספר המבודדים בצבא עומד על 8,125 משרתים.

+הסתיימה ללא תוצאות פגישת נתניהו והמסעדנים
22:59 19/07/20  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם המסעדנים. לא הייתה התקדמות. דרישת המסעדנים להשאיר את המסעדות פתוחות אחרי יום שלישי במתכונת של שולחנות בחוץ בלבד - לא נענתה (חדשות 12).

+גנץ הורה להגביר פעילות בערים הכתומות
22:33 19/07/20  |  עידן יוסף

בסיום הערכת מצב בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פקע"ר אלוף אורי גורדין ונציגי משרד הביטחון שהתקיימה הערב (א'), הורה שר הביטחון בני גנץ על הגברת מאמץ בכ-25 "ערים כתומות" והקצאת המשאבים הנדרשים לכך בהקדם לרבות איוש מוגבר של היקל"רים, הגברת מאמצי ההסברה, אימוץ מודלים ייחודיים לערים והגברת הפינוי למלוניות על ידי היסעים.
עוד עודכן גנץ, כי במהלך השבוע צפויות להיפתח לפחות עוד שלוש מלוניות קורונה ובכך יגיע מספר המלוניות הפעילות ל-24.
שר הביטחון גם עודכן על מצב התחלואה בצה"ל והמאמצים לקטיעת שרשרת ההדבקה, במסגרתם ירד מספר המבודדים ב-2,000 ועל המשך מיקוד המאמץ בנושא זה על ידי פינוי למלוניות והגברת הפעולות ביחידות הפתוחות.

+אנשי צוות בבית החולים הגריאטרי פלימן נדבקו בקורונה
22:08 19/07/20  |  עידן יוסף

בבית החולים הגריאטרי ע"ש פלימן בחיפה התגלו כמה אנשי צוות חיוביים לקורונה. בבית החולים בחרו שלא לאשר או להכחיש.

+ח"כ אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש
20:34 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אלי אבידר כעת בוועדת החוקה במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לקוריאה הצפונית ותשאל אנשים מה מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין". רז נזרי: "אני נמצא בכנסת קרוב לעשר שנים, מעולם לא דיברו אליי בצורה כזו"

[צילום: דוברות הכנסת]
אביזר. השתלחות זועמת
+1,437 נדבקים חדשים; תשעה מתו מהנגיף
20:10 19/07/20  |  עידן יוסף

נכון לאתמול 18.7 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים כעת במערכת: 1,437 מאומתים חדשים אתמול. 20,426 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 19.7 נכון לשעה זו ישנם: 50,035 מאומתים מפרוץ המגפה. 28,037 חולים פעילים.
254 חולים שמצבם מוגדר קשה. 70 מונשמים. 409 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+ועדת הקורונה: לשנות מגבלות חדרי הכושר והמסעדות
18:00 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הוועדה דרשה מהממשלה לשנות את צו ההגבלות  ▪  דיון נוסף יתקיים לאחר שתתקבל תשובת הממשלה  ▪  יו"ר וועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון: מותר להתווכח על דרכי המאבק  ▪  סגן שר הבריאות יואב קיש: הטנקים ברמת הגולן שועטים - ולא נותנים להביא תגבורת

ועדת הקורונה. לשנות המגבלות [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
+אדלשטיין חושש מסמכויות נרחבות לברבש
17:23 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות חושש שמתן סמכויות רבות מדי לפרופ' גבי ברבש במסגרת תפקידו כפרויקטור הקורונה יציב אותו במעמד ניהולי גבוה יותר מאשר משרד הבריאות

שר הבריאות. מאבק סמכויות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
פרופ' ברבש. דרש סמכויות נרחבות [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+לו"ז שבועי
14:46 19/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מה שעשו המסעדנים בסוף השבוע ואני מציע גם לעתיד הקרוב הוא מהלך דמוקרטי ברוח המאמר שהזכרתי כבר מאת זאב ז'בוטינסקי - "יא, ברעכן", בתרגום: "כן, לשבור"

בתי תמחוי [צילום: תיבול קאמו, AP]
+חוסר סבירות קיצוני בסגירת מכוני כושר
14:35 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת הולמס פלייס הקפיאה את המינויים של לקוחותיה והוציאה את רוב עובדיה לחל"ת  ▪  עתרה לבג"ץ נגד הצו הממשלתי שמורה על סגירת חדרי כושר בטענה כי התקבל מבלי שהיו נתונים רלוונטיים בפני מקבלי ההחלטות

רוב המועדונים נסגרו [צילום: יח"צ]
+לאן פניהם של הבנקים בארה"ב
14:17 19/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תוצאות הבנקים הגדולים ברבעון השני היו טובות מהמצופה, והרבעון השלישי תלוי במידה רבה בשאלה האם יהיה עוד סיוע ממשלתי למשק - מנתח אקונומיסט

וולס-פארגו. היחיד שהפסיד
+"לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון הנכון"
14:05 19/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הבהירה: "מותר להתווכח ולבחון את הדברים מהזוויות השונות"  ▪  פרופ' גרוטו: "אני מודאג מהמצב. רמת התחלואה הנוכחית – מחייבת סגירת גם מקומות העומדים ב"תו הסגול"  ▪  נתניהו פועל להדיח את ח"כ שאשא-ביטון מתפקידה לאור כוונתה לבטל את החלטת הממשלה

הדיון בוועדה בכנסת [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
פרופ' גרוטו. "מודאג מהמצב"[צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
+מסתמן: נוכחים בוועדה למיגור הפשיעה במגזר הערבי ייכנסו לבידוד
13:57 19/07/20  |  עידן יוסף

מוזמנים שהגיעו לכנסת ייכנסו לבידוד בעקבות שהייה במחיצת חולה קורונה מאומת בישיבת הוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בדיון שעסק באלימות כלפי נהגי התחבורה הציבורית. בתחקיר אפידמיולוגי התברר כי ח"כ אליהו חסיד שמר מרחק סביר מהחולה ולכן לא יידרש להיכנס לבידוד.

+שבת שכזאת
13:47 19/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

שר האוצר ישראל כ"ץ נזף  ▪  במי נזף? בביבי? דרש מראש הממשלה לא להכפיש את עובדי משרדו? שאם יש לו טענות - יפנה אליו? אמר לו שלא יתערב? לא

כ"ץ. נמושה [צילום: מן הטלוויזיה]
+מחשבות על קורונה
13:36 19/07/20  |  שי דנות   |   לרשימה המלאה

מדינה בעלת השפעה יכולה להשתמש בתבונה או בטיפשות במדיניות שלה כדי להשפיע על המדיניות של מדינות אחרות  ▪  בהקשר זה, קניסת אנשים ברחוב שאיננו צפוף בצורה קיצונית על אי-ענידת מסיכה הנה טמטום, שלא לומר רשעות

אין הדבקה במרחב הפתוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מחאה א-פוליטית
12:04 19/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

מדוע קיים צורך שההפגנה בתל אביב תבחר לשאת את קולם של אלו המוחים בירושלים; יש הרי מקום לכמה קולות בחברה הישראלית, וחשוב שיהיה קול שונה, חזק וברור, המורה על מחדליה של הממשלה כולה, ללא קשר למפלגה מסוימת או לפוליטיקאי ספציפי

הפגנה של כל העם [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ואולי כבר עדיפות בחירות
11:31 19/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ממשלה זו הוקמה כשהשנאה היא העט וחוסר האמון הוא הדיו, כשהכזב והפייק הם הנייר עליו נחתמו ההסכמים  ▪  לא בין בעלי ברית עתידיים נחתמו ההסכמים כי אם חתימה בין שני שונאים

בחירות רביעיות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פרופ' גבי ברבש - פרויקטור הקורונה
11:26 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' ברבש, שהיה בעבר מנהל בית החולים איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, הסכים לשמש כפרויקטור הקורונה על-פי בקשת לשכת ראש הממשלה  ▪  טרם נחתם הסכם בין הצדדים

[צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+ממשלה היושבת על חבית אבק שריפה
10:36 19/07/20  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

נתניהו ומשרתיו פתחו במלחמה חורמה נגד מוסדות המדינה, נגד הסדר הקיים בישראל מאז הקמתה, נגד כל מה שיקר בכל מדינה דמוקרטית

נתניהו. לך הביתה
+הפגנה מהממת
10:13 19/07/20  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

אנחנו נגד טראמפ  ▪  למה?  ▪  הוא תומך בביבי  ▪  ולמה אתה לא מפגין בוושינגטון  ▪  בגלל הסגר וחוץ מזה המשטרה שם אלימה  ▪  סכנת נפשות  ▪  חונקים ברגליים  ▪  והמשטרה כאן?  ▪  הצחקת אותי  ▪  אני נראה לך חרדי

הפגנה ליד בית ראש הממשלה, 14.7.20 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הבהירה: "מותר להתווכח ולבחון את הדברים מהזוויות השונות"    פרופ' גרוטו: "אני מודאג מהמצב. רמת התחלואה הנוכחית – מחייבת סגירת גם מקומות העומדים ב"תו הסגול"    נתניהו פועל להדיח את ח"כ שאשא-ביטון מתפקידה לאור כוונתה לבטל את החלטת הממשלה
דן מרגלית
שר האוצר ישראל כ"ץ נזף    במי נזף? בביבי? דרש מראש הממשלה לא להכפיש את עובדי משרדו? שאם יש לו טענות - יפנה אליו? אמר לו שלא יתערב? לא
שי דנות
מדינה בעלת השפעה יכולה להשתמש בתבונה או בטיפשות במדיניות שלה כדי להשפיע על המדיניות של מדינות אחרות    בהקשר זה, קניסת אנשים ברחוב שאיננו צפוף בצורה קיצונית על אי-ענידת מסיכה הנה טמטום, שלא לומר רשעות
טל בן-יעקב
מדוע קיים צורך שההפגנה בתל אביב תבחר לשאת את קולם של אלו המוחים בירושלים; יש הרי מקום לכמה קולות בחברה הישראלית, וחשוב שיהיה קול שונה, חזק וברור, המורה על מחדליה של הממשלה כולה, ללא קשר למפלגה מסוימת או לפוליטיקאי ספציפי
עמנואל בן-סבו
ממשלה זו הוקמה כשהשנאה היא העט וחוסר האמון הוא הדיו, כשהכזב והפייק הם הנייר עליו נחתמו ההסכמים    לא בין בעלי ברית עתידיים נחתמו ההסכמים כי אם חתימה בין שני שונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il