X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ערוץ "פוקס ניוז" האמריקני חשף כי קטר העבירה בחשאי ציוד צבאי וכספים לארגון חיזבאללה. קטר ממשיכה לשחק משחק כפול ולממן ארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והמורדים החות'ים בתימן, הגיעה העת שארה"ב וישראל יעמידו אותה במקומה
▪  ▪  ▪
דוחא, קטאר [צילום: קרמאן ג'בריאלי, AP]

הקשר של קטר לארגוני הטרור הוא סוד גלוי למנגנוני המודיעין במערב ובמזרח התיכון, גם ישראל יודעת זאת היטב. קטר הפכה בשנים האחרונות לשחקן חשוב בפוליטיקה הבינלאומית בזכות עתודות הגז הטבעי שברשותה. בגלל כוחה הכלכלי, היא מרשה לעצמה להתערב בענייניהן של מדינות זרות ולבחוש בפוליטיקה הפנימית שלהן, כפי שהיא עושה למשל ביחד עם טורקיה בכל הקשור לפוליטיקה במצרים ומתן מקלט מדיני בשטחן למנהיגי תנועת "האחים המוסלמים".
לקטר אין רק קשר לתנועת חמאס, מלבד מפקדת חמאס בראשותו של אסמעיל הניה שהיא מארחת בדוחא, היא מארחת כאמור גם את מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון, תנועה זו מוגדרת במצרים כארגון טרור. כמו-כן, יש לה קשר הדוק עם ארגון דאעש ועם הארגונים הג’יהאדיסטים האחרים הנלחמים בסוריה נגד צבאו של בשאר אסד והחיזבאללה והיא מספקת להם כספים ואמצעי לחימה רבים.
תמיכה בארגון חיזבאללה
רשת "פוקס ניוז" האמריקנית חשפה ב-5 באוגוסט פרטים חדשים על הקשר של קטר לארגון חיזבאללה הלבנוני. על-פי הדיווח, אחד מחברי המשפחה השלטת בקטר אישר ב-2017 להעביר ציוד צבאי לארגון חיזבאללה הלבנוני, דבר שמסכן את חיילי צבא ארה"ב בקטר.
קטר מארחת את בסיס חיל-האוויר האמריקני הגדול ביותר במזרח התיכון המכונה "אלעדיד" שיש בו עשרת אלפים חיילים אמריקנים. קבלן ביטחוני שעבד עבור ארגוני מודיעין זרים בשם ג'ייסון ג'י מסר לרשת "פוקס ניוז" כי עבד אלרחמן בן מוחמד סלימאן אלח'ליפי, שגריר קטר בבלגיה ובמטה נאט"ו הציע לו בפגישה שהתקיימה בבריסל ב-2019 לשלם לו סכום של 750 אלף אירו כדי שישמור על שתיקה בכל הקשור לתפקידה של קטר במימון ארגון חיזבאללה. הוא אמר לערוץ "פוקס ניוז" כי "יש להוציא את התפוחים המקולקלים מהסל כדי שקטר תהפוך לחלק מהקהיליה הבינלאומית".
ערוץ "פוקס ניוז" דיווח כי 2 אגודות צדקה קטריות העבירו את הכסף לחיזבאללה בביירות תחת הכיסוי של "מזון ותרופות", מדובר באגודת שיח' עיד בן אל-ת'אני והמוסד "לחינוך מעל הכל", 2 האגודות סירבו להגיב על הדיווח. הנשיא טראמפ קרא ב-2017 לקטר להפסיק את מימון ארגוני הטרור, אולם, שנה לאחר מכן הוא שינה את גישתו ואמר בפגישה עם שליט קטר השיח' תמים בן חמד כי קטר נלחמת בקיצונים המוסלמים.
הדיווח של רשת "פוקס ניוז" מעורר הרהורים חדשים בוושינגטון בכל הקשור לשיתוף הפעולה של ארה"ב עם קטר בתחום הלוחמה בטרור. מדינאים אירופיים אמרו לערוץ "פוקס ניוז" כי יש לפעול במהירות להפסיק את הסיוע הכספי של קטר לחיזבאללה.
משחק כפול
קטר תומכת בחשאי בארגון חיזבאללה ובאותה העת היא הודיעה על העברת 50 מיליון דולר לסיוע הומניטרי לתושבי לבנון שנפגעו באסון הפיצוץ בנמל ביירות שארגון חיזבאללה אחראי לו. היא מנסה כל העת להישאר בכותרות כאילו שהיא גורם חשוב במזרח התיכון.
חשיפת הקשר החשאי בין קטר לחיזבאללה איננה מפתיעה, היא גם תומכת במורדים החות'ים השיעים בתימן מבחינה צבאית וכספים, זוהי המדיניות הקטרית של משחק כפול, התערבות בעניינים של מדינות זרות במזרח התיכון ובחישה בהם, לכן ה"רביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות) מחרימה אותה כבר למעלה מ-3 שנים.
אין שום הבדל עקרוני בין הסיוע הכספי של אירן לחיזבאללה לבין הסיוע של קטר לחיזבאללה מלבד העובדה שאירן עושה זאת בגלוי ואילו קטר עושה זאת בחשאי,אמצעי התקשורת של קטר מסיתים באופן קבוע נגד ארה"ב וישראל, הגיע הזמן שממשל טראמפ וממשלת ישראל ישימו קץ למשחק הכפול של קטר ויעמידו אותה במקומה במיוחד בכל הקשור לתמיכה בארגוני הטרור ובראשם חיזבאללה וחמאס.

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
המשבר מחייב את יורש העצר הסעודי לוותר על המלחמה בתימן ועל עיר העתיד שתכנן - אך לא בטוח שיש לו שיקול הדעת הדרוש לשם כך
יוני בן-מנחם
האסון הנורא בביירות והמחאה העממית עשויים להביא להפלת ממשלת לבנון המושחתת ולהקדמת הבחירות לפרלמנט. אולם, לא צפוי שינוי מהותי במצב הפוליטי והמשבר רק יחריף, אירן וחיזבאללה ימשיכו לשלוט בלבנון באמצעות הכוח הצבאי ובני הברית הפוליטיים
עמנואל בן-סבו
יש לנו שכנים לא מי יודע מה, שכנים שמנכיחים את עצמם במגוון דרכים יצירתיות, אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתרוממות באוויר, 'משחקי' קליעה למטרה, מצפון ומדרום, משחקי השחל סכין ללב, וידה אבן לגולגולת
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מכחיש כל קשר של ארגונו למחסן האמוניום החנקתי בנמל ביירות ומעריך כי הסיבה לפיצוץ הינה רשלנות. הפגנות מחאה סוערות בביירות,אסון הפיצוץ בנמל החזיר את לבנון אחורה עשרות שנים, למרות האסון אין שום סימנים שהמדינה עושה חשבון נפש בדרך לשינוי מצבה
יורם שוייצר, אופיר וינטר, תומר פדלון
מצרים מנסה לחדש את התיירות - אחד מענפיו המרכזיים של המשק המקומי - ושמה דגש על דרום סיני, יעד פופולרי לישראלים רבים    המשבר מעניק הזדמנות להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il