X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ וחמאס מוכרות לציבור הפלשתיני אשליה כי הבחירות יקדמו את הפיוס הלאומי. מדובר במצג שווא כדי להסתיר את כישלונה המחפיר של האסטרטגיה הפלשתינית בכל הקשור לנורמליזציה עם ישראל וישום תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
▪  ▪  ▪
[צילום: נאסר אישתאיה/פלאש 90]

יש להקדים ולומר כבר עכשיו, אין שום פיוס לאומי בין פתח לחמאס, כל מה שהושג בשיחות איסטנבול בשבוע שעבר היה הסכמה על עריכת בחירות בלבד, נושא הבחירות הינו אחד הנושאים הנתונים במחלוקת בין פתח לחמאס מתוך שורה שלמה של נושאים הקשורים לפיוס הלאומי.
גם ההסכמה שהושגה באיסטנבול על בחירות בהדרגה, תחילה לפרלמנט, אח"כ לנשיאות ואחר כך למל"פ מחייבת אישור של מוסדות אש"ף וחמאס וגם את אישורם של שאר הפלגים הפלשתינים שלא השתתפו בדיונים באיסטנבול. התושבים בגדה וברצועה אינם מתרגשים מההודעה על השגת הבנות בנושא הבחירות, הם כבר היו בסרט הזה מספר פעמים, עד היום הושגו 14 הבנות והסכמים בין פתח לחמאס, מאז 2007 לאחר שחמאס השתלטה בכוח הנשק על הרצועה וגירשה ממנה את הרש"פ, שום הסכם לא יצא אל הפועל.
הלכי הרוח בשטחי הגדה והרצועה הם שעריכת בחירות איננה פותרת את הפיצול בין הגדה לרצועה ולא תביא לפיוס לאומי, להפך, היא עלולה לסבך את המצב עוד יותר ולהגביר את התסכול של תושבי השטחים. לא מספיקה הסכמה של הפלגים הפלשתינים לעריכת הבחירות, היא מחייבת גם הסכמה של ישראל השולטת בשטחי הגדה מבחינה ביטחונית ובמזרח ירושלים שבה יש 300 אלף תושבים פלשתינים.
בהקשר הזה יש שלוש שאלות עיקריות:
  • האם ישראל תחזור על הטעות של שנת 2006 כאשר אישרה, בלחץ של הנשיא בוש, לתנועת חמאס להשתתף בבחירות לפרלמנט, למרות שהסכמי אוסלו אוסרים על תנועות טרור להשתתף בבחירות? התוצאה הייתה ניצחון של חמאס.
  • האם ישראל תתיר לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לאחר שארה"ב הכירה במזרח ירושלים כבירת ישראל?
  • האם ישראל תתיר לרש"פ ולחמאס לערוך בחירות כדי שתיבחר הנהגה פלשתינית קיצונית המתנגדת לנורמליזציה עם ישראל ולתוכנית השלום האמריקנית המכונה "עסקת המאה"?
בניגוד להצהרות של בכירי פתח וחמאס, הם אינם יכולים לקיים את הבחירות ללא הסכמת ישראל, היא יכולה להתערב בהן בכל רגע נתון ולמנוע אותן. משלחות פתח וחמאס שיצאו לדיונים באיסטנבול עשו הצגה שלמה, לצורך הסכמה על הבחירות הן יכלו להיפגש ברצועת עזה או ברמאללה ולהגיע להסכמה, לא היה צורך להרחיק עד לאיסטנבול.
אבל הן רצו לתקוע אצבע בעיניהן של מדינות ערב המתונות כמו מצרים וסעודיה, בעיני ארה"ב וישראל ובעיני מדינות המפרץ כדי להראות שיש לפלשתינים אלטרנטיבה שהיא ציר "האחים המוסלמים" בראשות טורקיה וקטר שנמצא בקשרים טובים עם אירן. גם הסיכום על הבחירות שהושג באיסטנבול מעיד על החשדנות הרבה שעדיין קיימת בין הרש"פ וחמאס, מדוע הוחלט לפצל את הבחירות ולקיימן בהדרגה: בחירות לפרלמנט, נשיאות והמל"פ, אם יש הסכמות מדוע לא לקיים את הבחירות בפעם אחת?
גורמים בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס חושש שחמאס תחזור על הניצחון שלה ב-2006 ושוב תנצח בבחירות לפרלמנט, אם זה יקרה הוא ימצא תירוץ כדי שלא להמשיך בתהליך הבחירות לנשיאות ולמל"פ כדי שלא לאפשר לחמאס לגרוף את כל הקופה.
גורמים בחמאס מאשרים כי גם אם הרש"פ תנצח בבחירות לפרלמנט אין בכך שום ערובה שהיא תוכל לחזור ולשלוט ברצועת עזה, האמירות האיסלאמית שהקימה חמאס ברצועת עזה משנת 2007 ועד היום נחשבת לניצחון היסטורי של תנועת "האחים המוסלמים" והיא לא תוותר עליו, גם אם הרש"פ תנצח בבחירות אין לה את הכוח לכפות את חזרתה לרצועת עזה ולפרק את הארגונים הפלשתינים מנשקם, בכל מקרה, חמאס תמשיך לשלוט ברצועה.
הסיסמה שטבע מחמוד עבאס "רשות אחת, נשק אחד" הפכה מזמן לבדיחה שחוקה בשטחים, הבחירות לא ישיבו את הריבונות המלאה של הרש"פ אל שטחי רצועת עזה. תהליך הבחירות אמור לקח כמה חודשים, חצי שנה לפחות מהרגע שבו יפרסם מחמוד עבאס צו נשיאותי לקיום הבחירות שיזכה להסכמת ישראל, האם מחמוד עבאס הסכים לבחירות כדי להרוויח זמן בתקווה שבינתיים בתקופה הזו יזכה המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות בנובמבר, יבטל את "עסקת המאה" ויכפה על ישראל תוכנית שלום אמריקנית חדשה שנוחה לפלשתינים?
נושא הבחירות למל"פ נתפס בקרב תושבי השטחים כבלתי מעשי, תהליך הבחירות אמור להתקיים גם במדינות ערב בהן יש פליטים פלשתינים, הסיכוי שהדבר יתבצע בפועל הוא קלוש ביותר. ועוד שאלה חשובה, מי ישמור על טוהר הבחירות? בכירים בפתח חוששים שחמאס השולטת ביד רמה ברצועת עזה תזייף את התוצאות בקלפיות כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועה.
המסר שפתח וחמאס מציעים לציבור הפלשתיני בשטחים כי בחירות יקרבו את הפיוס הלאומי הוא אשליה וגניבת דעת,זהו ניסיון להציג מצג שווא של אחדות לאומית בעקבות כישלונה המחפיר של האסטרטגיה הפלשתינית ביחס לנורמליזציה עם ישראל ו"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. אסור שישראל וארה"ב ישתפו פעולה עם הרעיון הזה, הן צריכות לפוצץ את הבלון הזה מהר ככל האפשר ולהמתין בסבלנות עד שיו"ר הרש"פ הקשיש יירד באופן טבעי מהבמה הפוליטית, רק אז יש לקיים בחירות בפיקוח בינלאומי, בהתאם למה שנקבע בהסכמי אוסלו, ללא השתתפות גורמי טרור.

תאריך:  30/09/2020   |   עודכן:  30/09/2020
+הדרך לירושלים עוברת במאדים
08:31 30/09/20  |  שאול מנשה   |   לרשימה המלאה

בשנת 1982 כשצבא אירן חדר לדרום עירק, הכריז איתואללה חומייני כי "הדרך לירושלים עוברת בעיר כרבלא"  ▪  באמצע העשור השני של המאה ה-21, חסן נסראללה נימק את כניסת לוחמיו לסוריה בכך ש"הדרך לירושלים עוברת בדמשק", ובימים אלה כשהחיזבאללה משתלט על לבנון, העיתונות הלבנונית והערבית בכלל, מזהירה מסיסמתו של נסראללה: "שהדרך לירושלים עוברת בביירות"

טראמפ. לשתות אקונומיקה [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשליית הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפרד ומשול קלאסי של נתניהו
ב.ל  |  30/09/20 22:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שאול ברטל
בין המסתייגים מהסכמי השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין בלט קולה של הרשות הפלשתינית אשר הגדירה הסכמים אלו כבגידה בפלשתינים. במקום להירתע מנורמליזציה הגיע הזמן שהפלשתינים ילמדו לא לפחד מהשלום
יוני בן-מנחם
הרש"פ ותנועת "האחים המוסלמים" פתחו בקמפיין הכפשה של מוחמד דחלאן כדי למנוע את חזרתו לשטחים והשתתפותו בבחירות. מוחמד דחלאן מתכוון להריץ "מועמדי קש" בבחירות והוא יחזור לשטחים רק לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית
יורם אטינגר
בניגוד לטענת הרשות הפלשתינית, רוב ערביי "הקו הירוק" ויו"ש הם יוצאי חלציהם של מהגרים ערבים שהגיעו במאות ה-19 וה-20 ולא של הכנענים
אודי דקל, נועה שוסטרמן
ההסכמים הם הישג מדיני נכבד לישראל ולנתניהו; מבחנם יהיה ביישומם - שהוא גם אשר יקבע האם מדינות ערביות נוספות יצטרפו להליך הנורמליזציה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - "יש מישהו הרוצה רק טוב", זנבות אודים עשנים, מתפרץ, לינץ' ולא היה ולא נברא    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    גמר חתימה טובה והרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il