X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המירוץ לסנאט, 5.10.20 / NBC News
ארבעה שבועות לבחירות בארה"ב

הקורונה תעלה לרפובליקנים בסנאט?

התפרצות המגיפה באירוע לציון מועמדותה של איימי קוני-בארט לביהמ"ש העליון, עלולה להוביל לאובדן הרוב הרפובליקני בסנאט - מנתח וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
גן הוורדים, 26.9.20 [צילום: אלכס ברנדון, AP]

הרפובליקנים מנהלים מאבק קשה לשמירת הרוב שלהם בסנאט, בבחירות שיתקיימו ב-3.11.20. כיום יש להם רוב של 53 מול 47, ו-35 מושבים עומדים לבחירה. הם קיוו שמינויה הצפוי של איימי קוני-בארט לבית המשפט העליון יעניק להם תנופה, אך כעת דווקא מינוי זה הופך לנקודת תורפה.
הסיבה – מסביר וושינגטון פוסט – היא התפרצות הקורונה באירוע בן 150 המשתתפים שקיים הנשיא דונלד טראמפ בגן הוורדים להצגתה של בארט. הנוכחים ישבו בצפיפות, רובם בלי מסיכות, ולפחות שלושה סנאטורים רפובליקנים נדבקו בו בנגיף: יו"ר הוועדה לביטחון פנים, רון ג'ונסון, וחברי ועדת המשפטים – בה ייערך השימוע למינויה של בארט – מייק לי ות'ום טיליס. עד כה נדבקו באירוע 25 איש, ויחד עם מחלתו של טראמפ עצמו, הקורונה שוב בראש סדר היום – הדבר האחרון שהרפובליקנים רוצים.
"הסיכויים הם 50-50", אמר מנהיג הרוב, מיץ' מקונל, כאשר נשאל האם מפלגתו תשמור על השליטה בסנאט. "תמיד ידענו שזה יהיה מאתגר. יש לנו קרבות קשים וצמודים בכל רחבי המדינה. הדמוקרטים מתחרים בנו בקנזס, ג'ורג'יה ואפילו דרום קרוליינה". חששותיהם של הרפובליקנים גברו כאשר הדמוקרטים החלו לערוך אירועי התרמה בולטים, המפגינה אנרגיה רבה נגד טראמפ שרק קיבלה תמריץ מן המינוי הצפוי לעליון.
קאל קנינגהאם, שלדעת רבים מנהל מרוץ המהווה נקודת מפנה בצפון קרוליינה, גייס 28 מיליון דולר בתוך שלושה חודשים – כפליים מכפי שגייס טיליס בחמש שנים. עדיין לא ברור עד כמה הוא ייפגע מחשיפת מסרונים אינטימיים ששלח לאישה שאיננה אשתו; ייתכן שיהיה די בכך כדי לטיליס בחירה מחדש.
מ"ג הגאר בטקסס ורפאל וורנוק בג'ורג'יה גייסו 13.5 מיליון דולר ו-12.5 מיליון דולר – והם מנהלים קרבות צמודים בהרבה מכפי שהרפובליקנים ציפו. ג'יימי הריסון גייס סכומים ניכרים בדרום קרולייינה, מה שאילץ את הרפובליקנים להעביר למדינה עוד 10 מיליון דולר במאמץ להגן על מושבו של לינדזי גראהם, יו"ר ועדת המשפטים ובן-ברית קרוב של טראמפ; הנשיא ניצח במדינה זו ב-2016 בהפרש של 14%.
הרפובליקנים חילקו את המפה שלהם לשני מעגלים של ארבעה מירוצים כל אחד. במעגל הראשון נמצאים הסנאטורים המכהנים במדינות הנוטות לדמוקרטים או שהן מתנדנדות: טיליס, סוזן קולינס (מיין), קורי גרדנר (קולורדו) ומרתה מק'סאלי (אריזונה). המעגל השני הוא המדינות שהרפובליקנים מגדירים כקו ההגנה העיקרי על הרוב שלהם – מדינות בהן הם חייבים לנצח: ג'וני ארנסט (אייווה), סטיב דיינס (מונטנה), דייוויד פרדיו (ג'ורג'יה) וקלי לופלר (ג'ורג'יה).
הן הרפובליקנים והן הדמוקרטים צופים, כי טומי טוברוויל ינצח את הסנאטור דאג ג'ונס באלבמה, וכך יעניק לרפובליקנים עוד מושב. הם ישמרו על הרוב אם ינצחו בארבעה מדינות "קו ההגנה" וטראמפ ינצח, גם אם יפסידו בארבע המדינות המתנדנדות. אם ג'ו ביידן ינצח, יהיה עליהם לשמור על כל ארבע מדינות "קו ההגנה" וגם לפחות על מדינה אחת מבין המתנדנדות.
לדברי הפוסט, יש סימנים טריים המלמדים על סדקים בקו ההגנה. סקר אחד מצביע על יתרון של וורנוק בג'ורג'יה על פני חבר בית הנבחרים הרפובליקני דגלאס קולינס, הנאלץ לנהל קרב קשה מול כומר בלתי ידוע מאטלנטה. גם המרוץ של פרדיו במצב פחות נוח לרפובליקנים, כאשר ג'ון אוסוף מציב בפניו אתגר של ממש. ואילו גראהם מצוי בשוויון מול הריסון, שש שנים לאחר שנבחר בפער של 17%. מצבו הכספי כה קשה, עד שהוא ביקש מצופי פוקס ניוז לתרום לקמפיין שלו: "תעזרו לי! הם הורגים אותי בעזרת הכסף. תעזרו לי. עשיתם את זה בשבוע שעבר. תעזרו לי שוב", אמר בחודש שעבר לצופי תוכניתו של שון האניטי.
פני המרוץ ברורים כאשר מסתכלים היכן משקיעות את כספן קבוצות שמרניות המקורבות למקונל [המתמודד בעצמו של מושבו בקנטקי]. בחמשת השבועות האחרונים הן שלחו 110 מיליון דולר לתשע מדינות בהן מכהנים סנאטורים רפובליקנים ורק למדינה אחת בה מכהן דמוקרט – גארי פיטרס, מישיגן. המרוץ במדינה זו, מול ג'ון ג'יימס העתיר במשאבים, הפך לצמוד למרות שביידן מוביל בה בבטחה על פני טראמפ.
הרפובליקנים טוענים, כי יש די והותר זמן כדי לייצב את הספינה, במיוחד לקראת הליך מינויה של בארט. אבל בעימותים שהתקיימו בסוף השבוע, גראהם וארנסט מצאו את עצמם במגננה בנושא הקורונה וכמה התבטאויות עבר שלהם. ואילו גישתו התוקפנית של טראמפ בעימות מול ביידן לא עזרה לרפובליקנים, מודים כמה מהם. מחוקקים רבים במפלגה נדהמו מסירובו לגנות את "העליונות הלבנה". הסנאטור טוד יאנג, המוביל את קמפיין המפלגה, אמר: "לא קיבלנו מהעימות תמונה ברורה על ההבדלים בחזון לעתיד המדינה, וזה מצער".
הדמוקרטים מצידם מצביעים על ראיות למרץ הרב בו הם פועלים. ActBlue, אתר גיוס התרומות הליברלי, גייס 500 מיליון דולר מאז מותה של השופטת רות בדר-גינזבורג לפני שלושה שבועות והמועמדים לסנאט עדים אף הם לגל של תרומות. קרן שהקימו יוצאי ממשל אובמה לסיוע למועמדים לסנאט גייסה 3.5 מיליון דולר עד מותה של בדר-גינזבורג – ו-23 מיליון דולר מאז.

תאריך:  08/10/20   |   עודכן:  08/10/20
+פייסבוק תשעה מודעות פוליטיות
13:17 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההשעיה תימשך מיום הבחירות ועד שתיוודע בבירור זהותו של המנצח  ▪  מתכוננת גם לעשרות תרחישים לאחר הבחירות, כולל ניסיון של טראמפ או פוליטיקאים אחרים לצאת נגד תוצאותיהן

מדיניות שונה [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+הקורונה במרכז העימות בין פנס להאריס
08:29 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האריס: הממשל ידע מהן הסכנות והתעלם מהן; פנס: תוכניתו של ביידן נגד הקורונה דומה מאוד לזו של טראמפ  ▪  האריס סירבה לומר האם ביידן יגדיל את מספר השופטים בבית המשפט העליון  ▪  פנס סירב להתחייב שטראמפ יקבל את התוצאות גם אם ביידן ינצח

העימות בין פנס להאריס, 8.10.20 / CBS News
פנס. החמיא לבחירה בהאריס [צילום: חוליו קורטז, AP]
האריס. מרחק של ארבעה מטרים [צילום: חוליו קורטז, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורונה תעלה לרפובליקנים בסנאט?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
משום שזה הדבר הנכון לעשות    משום שלא יורדים לרמה שלו    משום שארה"ב זקוקה למשאל עם על הנשיאות    משום שיריביו צריכים ניצחון פוליטי נקי
איתמר לוין
מומחים מאוניברסיטת הרווארד מסבירים מהם הסיכונים הבריאותיים בפניהם ניצב טראמפ ומנסים לנתח את השפעתה של מחלתו על הקמפיין ועל הבחירות
איתמר לוין
150 איש השתתפו באירוע בגן הוורדים בשבוע שעבר, חלקם נדבקו בקורונה - אך הבית הלבן אינו פונה אליהם כדי לבצע איתור מגעים    הרשויות במינסוטה וניו-ג'רזי פועלות לבדן לאתר את המשתתפים באירועי בחירות של טראמפ ביומיים שקדמו להודעה על מחלתו
איתמר לוין
הרפובליקנים יצטרכו לקבוע מועמד אחר, אם תהיה בעיה מעשית עם טופסי ההצבעה    שרשרת הירושה לתפקיד הנשיא מותירה שאלות פתוחות
איתמר לוין
בתרחיש האופטימי ביותר מבחינתו, טראמפ יחזור לתמונה בעוד עשרה ימים ויוכל לטעון: אמרתי לכם שזה לא עסק רציני    אבל בינתיים השיח מתמקד בכשלונו מול הקורונה - הנושא אותו רצה להוריד מסדר היום - וספק אם יהיה לו די זמן כדי לסגור את יתרונו של ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il