X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכיר בארמון המלוכה הסעודי יוצא בכתב אישום חסר תקדים על ההנהגה הפלשתינית לדורותיה על כך שהיא תקפה את מדינות המפרץ שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל. הוא תוקף גם את אירן וטורקיה ש"סוחרות בבעיה הפלשתינית". הרש"פ וחמאס אינן מגיבות על דבריו מחשש להסתבך עם סעודיה
▪  ▪  ▪
הנסיך בנדר בן סולטאן עבד אלעזיז [צילום: חסן עמר/AP]

למרות שסעודיה לא חתמה על הסכם נורמליזציה עם ישראל והדעות על כך בבית המלוכה הסעודי הן חלוקות, יוצא בכיר במשפחה המלכותית הסעודית במתקפה חסרת תקדים על ההנהגה הפלשתינית לדורותיה בכל הקשור לעמדותיה בעניין שלום קבע עם מדינת ישראל ומגיש נגדה כתב אישום תקשורתי חמור.
מדובר בנסיך בנדר בן סולטאן עבד אלעזיז, ראש המודיעין הסעודי לשעבר, השגריר הסעודי לשעבר בוושינגטון, שבתו רימא משמשת כעת כשגרירת סעודיה בוושינגטון. בנדר הופיע ב-5 באוקטובר בראיון בן 3 חלקים בערוץ "אל-ערביה" הסעודי ותקף את ההנהגה הפלשתינית מבלי להזכיר ולו במילה אחת את הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין.
שתי מדינות המפרץ חתמו על ההסכמים האלה עם ישראל לאחר שקיבלו "אור ירוק" מסעודיה שהיא מנהיגת המפרץ והמחנה הסוני. נראה שלבית המלוכה הסעודי נמאס מההתקפות הפלשתיניות על מדינות המפרץ ומההתקרבות של הרש"פ וחמאס לציר "האחים המוסלמים" בראשות טורקיה וקטר ולאירן והנסיך בנדר בן סולטאן, שמחזיק בסודות רבים על הפלשתינים, נשלח לתקשורת כדי לבוא חשבון עם ההנהגה הפלשתינית.
הנסיך תקף את ההנהגה הפלשתינית על כך שדחתה וגינתה את הסכמי הנורמליזציה בין איחוד האמירויות ובחריין לבין ישראל. להלן עיקרי הדברים שאמר הנסיך בנדר בן סולטאן:
א. הבעיה הפלשתינית היא בעיה צודקת אך הסנגורים שלה כושלים, הבעיה הישראלית איננה מוצדקת אך הסנגורים שלה מוצלחים. זה מתמצת את 75 השנים האחרונות. ההנהגה הפלשתינית תמיד מהמרת על הצד המפסיד ויש לכך מחיר.
ב. הביקורת הפלשתינית על הסכמי הנורמליזציה נעשתה ב"רמה נמוכה", מדובר בהתבטאויות שבכירים אינם אומרים על בעיה שהם מצפים שכל האנשים יתמכו בה. ההתקפה של ההנהגות הפלשתיניות על מדינות המפרץ איננה מוצדקת. הן משתמשות במונח "בגידה" בקלות רבה. זו הדרך שבה הן נוהגות ביחסים בינן לבין עצמן.
ג. היהודים קיבלו את החלטה 181 של האו"ם (תוכנית החלוקה) אך הפלשתינים דחו אותה, עכשיו הם דורשים אותה.
ד. מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז הפגיש את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עם מנהיג חמאס ח'אלד משעל והם חתמו במכה על הסכם פיוס, כמה ימים לאחר מכן הם החלו להתחמק מההסכם ולחתור זה כנגד זה.
ה. יאסר ערפאת אמר לי שהוא רצה להסכים להסכמי קמפ דיויד בעניין האוטונומיה אך נשיא סוריה חאפז אלאסד איים להרוג אותו.
ו. ערפאת ניסה להשתלט על ירדן אך סעודיה עמדה לצידה של ירדן. לבנון משלמת עד היום את מחיר המלחמה של הפלשתינים.
ז. טורקיה ואירן סוחרות בבעיה הפלשתינית. טורקיה החזירה את השגריר שלה מאיחוד האמירויות לאחר החתימה על הסכם הנורמליזציה עם ישראל, אך לא גירשה את השגריר הישראלי מאנקרה ולא החזירה את השגריר שלה מתל אביב.
הרש"פ ותנועת חמאס לא הגיבו על הדברים. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מכיל את הדברים ואיננו רוצה לריב עם סעודיה ולאבד את תמיכתה הכספית והמדינית. חמאס נמצאת בבעיה מכיוון שבעצם ימים אלה עומדים לדין בסעודיה כ-60 פעילים של חמאס באשמת הלבנת והברחת כספים לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. תנועת חמאס עושה מאמצים גדולים כדי להביא לשחרורם ואיננה מעוניינת להסתבך עם בית המלוכה הסעודי.
דבריו של הנסיך בנדר באו כתגובה על המתקפה של בכירים פלשתינים על מדינות המפרץ שחתמו על הסכמי הנורמליזציה עם ישראל כי "בגדו בירושלים ובבעיה הפלשתינית" בעוד שסעודיה ומדינות המפרץ תמכו לאורך כל השנים בבעיה הפלשתינית. סעודיה מגלה מנהיגות ויוצאת, באמצעות הנסיך בנדר בן סולטאן, להגנה על מדינות המפרץ. ייתכן שברקע הדברים גם כוונה לחתום בעתיד בעצמה על הסכם נורמליזציה עם ישראל.
הנסיך בנדר בן סולטן חושף בדבריו את מחדלי ההנהגה הפלשתינית אשר החמיצה לאורך כל השנים את ההזדמנויות לשלום". הם סמכו על הנאצים ועל סדאם חוסיין ועכשיו על אירן וטורקיה".
הפלשתינים עשו שגיאה גדולה והחרימו גם את מצרים שחתמה על הסכם שלום עם ישראל. הם אלה שעשו שגיאות ולא מדינות ערב שתמכו בהן לאורך כל הדרך.
חסן עצפור, מבכירי הרש"פ לשעבר ועוזרו של מחמוד עבאס להסכמי אוסלו, שהיום משתייך למחנהו של מוחמד דחלאן, פרסם ב-6 באוקטובר מאמר שבו תקף את הנסיך בנדר בן סולטאן וכתב: "זוהי הסתה נגד הפלשתינים בהווה ובעבר, הוא שינה את מהלך ההיסטוריה וזייף אותה כדי לשרת את הנרטיב הישראלי על חשבון העם הפלשתיני".

תאריך:  06/10/2020   |   עודכן:  06/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אהוד יערי / Ehud Yaari  אוסאמה בן-לאדן  אוסאמה חמדאן  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד בן חליפה אל-ת'אני / Hamad  Bin Khalifa Al Thani  אחמד יאסין  אחמד מוחמד שפיק זכי  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חאלד משעל  חיים כץ / Haim Katz  חסן נסראללה  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ניזאל  מוסא אבו-מרזוק  מחמוד א-זהאר  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סמדר פרי / Smadar Peri  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד גרנות  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עימאד אל-עילמי  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צבי יחזקאלי  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רנטיסי עבד אל-עזיז  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מתי דוד
מדיניות "תורת השלבים" של ערפאת, ומדיניות הסירוב של אבו מאזן לכל פשרה הובילו אותם לאובדן כל תקווה אפשרית
רפי לאופרט
הסכם השלום עם מצרים היה צעד חשוב לכיוון מציאות של אי-לוחמה עם העולם הערבי ונורמליזציה בין-מדינתית, שעד להסכם בוששה לבוא. כהסדר של "שלום תמורת שלום", ההסכם מהווה פריצת דרך קונספטואלית ותיקון המעוות לקראת נורמליזציה אזורית אמיתית
יוני בן-מנחם
סעודיה הכריזה על חרם כלכלי על טורקיה המובילה ביחד עם קטר את ציר "האחים המוסלמים" במזה"ת שמטרתו לזעזע את יציבות המשטרים הערביים המתונים. הסעודים זועמים על ההתנהלות הטורקית בפרשת רצח ג'מאל חאשוקג'י וכוונתם להתחרות עם סעודיה על הנהגת המחנה הסוני במזה"ת
יוני בן-מנחם
מדינות ערב המתונות וארה"ב וישראל מודאגות מההתקרבות של חמאס והרש"פ לציר "האחים המוסלמים" המתואם עם אירן בניסיון לטרפד את הנורמליזציה עם ישראל. גורמים בכירים בפתח טוענים כי הציר הערבי המתון מנסה לטרפד את ההבנות שהושגו בטורקיה לבין פתח לחמאס על עריכת בחירות
מרדכי ליפמן
כאן בכותל, אנשים דתיים וחרדים וגם חילוניים, ויתרו, למען שלום הציבור, למען בריאות הציבור, אבל שם בסיועם של אלופי ה"דמוקרטיה", המממנים העלומים, של חזיון התרעלה הזה, הם וצאצאיהם, משתוללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il