X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא לדיקטטורה של ההפגנות בסגר מובחרי העם מפרי החוק - העם דורש לא להתנצל ולקינוח חזקים על חלשים
▪  ▪  ▪
גמליאל. העם איבד אמון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לא להפגנות
זה אומנם לא פוליטיקל קורקט, אבל לכל הטהרנים יפי הנפש למיניהם, המצקצקים בלשונם, הגיעה השעה לומר את האמת: צריך (אתם שומעים נכון) לאסור את ההפגנות בסגר, אשר הפכו לדיקטטורה שלטונית פוליטית של קומץ מפגינים אנרכיסטים אנטי ביביסטים ולריטואל קבוע עם דפוסי אלימות בלתי נסבלים, ותוך הפרה בוטה של כל חוק ובכללם חוקי הקורונה אשר מגבירה את שרשרת ההדבקות ההמוניות.
לא תיתכן דיקטטורה של מפגינים במשטר דמוקרטי ומתן לגיטימציה לאנרכיה. לא יתכנו פציעות וגרימת חבלות גופניות לשוטרים ולאזרחים חפים מפשע והפרת הסדר הציבורי בשם הדמוקרטיה כביכול, ולא יעלה על הדעת לסכן את בריאות הציבור גם כן בחסות הדמוקרטיה.
הסגר שולל זכויות יסוד של אזרחים במשטר דמוקרטי, כמו חופש התנועה, חופש העיסוק ומעל הכל פוגע בזכות הדתית המסורתית מדורי דורות של חופש התפילה בבית הכנסת, כמו גם בטקסים דתיים אחרים.
אז מדוע הממשלה נכנעת לבריונים המשליטים מדיניות של כל דאלים גבר. האומנם ההפגנה היא ערך מקודש הדוחה אפילו פיקוח נפש וערכי יסוד אחרים? את כוחות המשטרה הרבים עדיף לפנות לאכיפת הסגר ושמירה על הנחיות משרד הבריאות נגד הוירוס המשתולל.
אל תתנצלו
הדפוס מוכר. בכל פעם ישנו איש הציבור התורן הסורר, ובעצם הם כמה, המפרים את חוקי הקורונה ברגל גסה. למה? כי למובחרי העם מותר, ומשנודע הדבר לציבור - מהם מתנצלים בשפה רפה ומתרצים את המעידה בתירוצים מתירוצים שונים שכל אחד מאיתנו יכול לתרץ לא פחות וזהו. וחוזר חלילה. והשרשרת הזו החלה מהאזרחים הראשונים בדמות הנשיא וראש הממשלה, דרך ח"כים דוגמת ניר ברקת, מיקי לוי, שכידוע בעברו היה נציג אכיפת החוק(!) כמפקד משטרת מחוז ירושלים, וגילה גמליאל, ועד ראש שב"כ, נדב ארגמן ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.
לא סוד הוא שההתנצלות היא תקשורתית בלבד. החרטה שלהם היא רק על כך שהדבר נודע לציבור, ולא על עצם הפרת החוק ועל הדוגמה השלילית שהם מהווים לאומה. האם באמת בעידן הרשתות החברתיות הם שכחו שעוף הטוויטר (האינסטגרם, הפייסבוק והווטסאפ) יוליך את הקול וכי הם נתונים תחת עיני האח הגדול הבולש אחריהם בלי הרף?
טהרנים, מתחסדים וצבועים נמאסתם! הפסיקו להתנצל כי העם לא קונה את זה. רק הנזק התדמיתי יקר לכם. מה הפלא שהעם איבד אמון בכם?
חזקים על חלשים?
בעוד הממשלה נכנעת למפגינים אנרכיסטים, פורעי חוק אלימים, היא מצאה לנכון לסגור מוסדות סל שיקום למתמודדים.
המוסדות הללו מתנהלים כנדרש לפי קפסולות ועל-פי הנחיות קפדניות ביותר של משרד הבריאות. מדובר בנפגעי נפש שהמסגרת השיקומית חיונית להם ביותר וקובעת להם סדר יום, המסייע בתפקודם התקין ונותן טעם לחייהם. לכן אין כל הצדקה לסגירתם.
מדוע אפוא משרד הבריאות החליט להיות חזק על חלשים ולסגור מוסדות חיוניים אלה במסגרת הסגר? אנא אתם שם למעלה הפעילו שיקול דעת מחדש ויפתחו אותם לרווחת קהילת המתמודדים ובריאותם הנפשית . לתשומת לב השר יולי אדלשטיין.

תאריך:  08/10/2020   |   עודכן:  08/10/2020
+4,134 מאומתים חדשים אתמול
20:00 08/10/20  |  עידן יוסף

4,134 מאומתים חדשים אתמול (ד') מתוך 49,112 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נכון לשעה זו יש 863 חולים שמצבם מוגדר קשה מהם 241 מונשמים. סך הכל 1,864 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.

+בלחץ הנוסעים: תדירות האוטובוסים חוזרת לשגרה
19:51 08/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מיום ראשון יהיה מספר הנסיעות בשעה בקווים עירוניים זהה למספרן בשגרה, אך מגבלת התפוסה תישאר  ▪  מיום ג' יסתיים רוב השירות העירוני בשעה עשר בלילה  ▪  נשקלת הארכת שעות השירות גם בבין-עירוני, שגם בו תוחזר התדירות הרגילה

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טראמפ מסכן את חיי שומריו
19:23 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ג'וזף פטרו מותח ביקורת קשה, במאמר בוושינגטון פוסט, על הנשיא ועל הנהלת השירות החשאי בשל הסיכון המיותר של חשיפת הסוכנים לקורונה

ההגנה על הנשיא / The Infographics Show
השירות החשאי לדי ביה"ח וולטר ריד [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
+על אף המשבר הכלכלי: חיילים מקבלים קנסות על אי עטיית מסכות
18:53 08/10/20  |  עידן יוסף

חיילים רבים מדווחים על עונשים כספיים בגין אי עטיית מסכה בזמן שהותם בבסיסים. מתלונות שפורסמו בגלי צה"ל, מדובר על קנסות המהווים 20% משכרו הכולל של חייל בשירות סדיר. "זה לא סביר להטיל בתקופת משבר כלכלי עונשים על חיילים שמרוויחים מעט כסף, במקום להטיל עונשים אחרים כגון עבודות רס"ר או ריתוק" - כך מביקורת שעולה ברשתות החברתיות.

+"אנחנו הרבה יותר מ-5.5%, אך לא יותר מ-20%"
17:22 08/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא הולכים בכיוון של חסינות עדר. מערכת הבריאות לא קורסת, אבל ככל שנאשפז יותר חולים נוריד את המקום לאשפוז לחולים שאינם חולי קורונה  ▪  גרוטו על המשך הגבלת ההפגנות: ברור שמשקיעים בזה יותר מדי זמן משך חקירה אפידמיולוגית בספטמבר - פי שניים ויותר ביחס לחודשים קודמים

שרון פרייס [צילום: לע"מ]
פרייס וחזי לוי
+מ"מ המפכ"ל: המשטרה אינה גוף פוליטי
16:45 08/10/20  |  עידן יוסף

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס לפרסומים המשמיצים, כלשונו, והאירועים האחרונים בנוגע למפקדי מחוז ירושלים ושוטריו ואמר כי הם ניצבים מול אתגרים מורכבים בפעילות האכיפה של תקנות הקורונה ובכלל. "לצערי לאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם ריבוי השמצות ושיח מתלהם נגדם, שלעיתים קרובות זולג גם לאלימות מילולית ופיזית המופנית כלפיהם. משטרת ישראל שייכת לאזרחי ישראל כולם ופועלת למענם. המשטרה אינה גוף פוליטי. האמירות באשר לפעילות מפקדים מתוך אינטרסים זרים משוללות כל קשר למציאות".

+הוארכה הגבלת הפעילות במקומות העבודה
15:50 08/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התקנות שהוארכו קובעות כי עד ליום ה-14.10.20 תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן

קבינט הקורונה [צילום: לשכת ראש הממשלה]
+משרד הבריאות פרסם הנחיות לשמחת תורה
15:37 08/10/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות פרסם הנחיות לקראת שמחת תורה: התקהלות בשטח פתוח - עד 20 איש, ובטווח קילומטר מהבית' תפילה - עד 20 איש בשטח פתוח; הקפות - תוך שמירת מרחק של 2 מטרים; זהירות שא לנשק את ספר התורה ומעליו. מי שיקבל לידיו את ספר התורה צריך לחטא את ידיו; חובת עטיית מסיכה.

[צילום: משרד הבריאות]
+ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "לוקח אחריות מלאה"
13:41 08/10/20  |  מירב ארד

ראש השב"כ נדב ארגמן התנצל על כך שהפר את תקנות הקורונה במהלך חג הסוכות
וכתב שהוא "מצר על אירוע זה ולוקח עליו אחריות מלאה". בהודעה צוין כי "ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שבהם היא לא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, שעליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע. בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו, כאשר סך הנוכחים כולל בני הבית הקבועים, היה שמונה אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. כמו כן, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אימה".

+מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד
13:25 08/10/20  |  מירב ארד

לפני זמן קצר, מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן, נכנס לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, זאת לאחר שנחשף לחולה קורונה מאומת במהלך ביקור שוטרים בצפון הארץ. ממשטרת ישראל נמסר כי מ״מ המפכ״ל חש בטוב וימשיך את פעילותו מהבידוד עד לסיומו.

+זינוק של 73% בחנויות הסגורות בבן-יהודה
12:31 08/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לפני חצי שנה, בעיצומו של גל הקורונה הראשון, היו ברחוב בן-יהודה בתל אביב 42 חנויות שנסגרו לצמיתות; כעת מספרן עומד על 73  ▪  מדובר על 21% מכלל החנויות ברחוב, החל מבנות 100 מ"ר ומעלה וכלה בכוכים קטנטנים  ▪  בין החנויות שנסגרו: מסעדות, בתי קפה, מספרות, אמנות, תכשיטים, עתיקות ומזון לחיות

לפחות שבע מסעדות ובתי קפה
חנויות סגורות מאז חודש אפריל
+מלאכים בלבן
11:45 08/10/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

במרכז המגיפה [צילום: דוד כהן]
+סער: לפתוח עסקים קטנים ללא דיחוי
10:52 08/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ גדעון סער טוען כי סגירת העסקים הקטנים הייתה מלכתחילה גורפת מדי ונעדרת זיקה לתכלית של הגבלת התקהלויות

"לא יכולתי לתמוך" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ישראל רחוקה מחסינות עדר:
רק 5.5% בעלי נוגדני קורונה
10:35 08/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סקר סרולוגי שנערך בשיתוף ארבע קופות החולים ואשר כלל כ-55 אלף נבדקים ממאות יישובים מגלה כי שיעור הימצאות נוגדני קורונה באוכלוסייה עומד על 5.5% בלבד  ▪  גברים מחוסנים יותר מנשים  ▪  אחוז הימצאות הנוגדנים הגבוה ביותר (8.1%) היה אצל ילדים בני 10 עד 18

סקרים נוספים ייערכו בעתיד [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
אין ברירה מלהמשיך לעטות מסכה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
לפני חצי שנה, בעיצומו של גל הקורונה הראשון, היו ברחוב בן-יהודה בתל אביב 42 חנויות שנסגרו לצמיתות; כעת מספרן עומד על 73    מדובר על 21% מכלל החנויות ברחוב, החל מבנות 100 מ"ר ומעלה וכלה בכוכים קטנטנים    בין החנויות שנסגרו: מסעדות, בתי קפה, מספרות, אמנות, תכשיטים, עתיקות ומזון לחיות
יפעת גדות
איציק וולף
ח"כ גדעון סער טוען כי סגירת העסקים הקטנים הייתה מלכתחילה גורפת מדי ונעדרת זיקה לתכלית של הגבלת התקהלויות
איציק וולף
סקר סרולוגי שנערך בשיתוף ארבע קופות החולים ואשר כלל כ-55 אלף נבדקים ממאות יישובים מגלה כי שיעור הימצאות נוגדני קורונה באוכלוסייה עומד על 5.5% בלבד    גברים מחוסנים יותר מנשים    אחוז הימצאות הנוגדנים הגבוה ביותר (8.1%) היה אצל ילדים בני 10 עד 18
ארי בוסל
שרל לא היססה, אזרה עוז והחליטה מהלך יום הכיפורים לעשות מעשה    יצא החג, ושרל הגיעה לשדה התעופה, בלי מזוודה, כך שהיא תמזער כל פעילות, חשיפה או נגיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il