X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סביבת עבודה בלתי אפשרית [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
פשע בל יסולח [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
התפטרות מנכ"לית משרד האוצר במבט רחב

האנרכיה מטפסת מן הרחוב אל הממשלה

כאשר שלושת פקידים בכירים עוזבים את האוצר בתוך חמישה חודשים; כאשר בעיצומו של משבר קשה עובדת הממשלה על בסיס תקציב מלפני שלוש שנים; כאשר שורה של תפקידים בכירים ביותר אינם מאוישים; כאשר שרים מפרים הנחיות ומתבטאים בצורה רודנית - זהו הרס של המדינה
▪  ▪  ▪

1. "לאבד שר אחד זה חוסר מזל; שניים זה צירוף מקרים; שלושה - זו כבר תאונה", אומר סר האמפרי אפלבי לג'ים האקר ב"כן, אדוני ראש הממשלה". כאשר שלושה פקידים בכירים מאוד מתפטרים בתוך חמישה חודשים ממשרד ממשלתי חשוב מאוד, זו תאונת שרשרת. שאול מרידור, רוני חזקיהו וקרן אייל-טרנר - כולם נטשו את משרד האוצר מאז נכנס ישראל כ"ץ לתפקיד השר.
השניים הראשונים - הממונה על התקציבים והחשב הכללי - היו אנשי מקצוע ותיקים שהוא קיבל בירושה. השלישית היא המנכ"לית שלו, שהוא הביא ממשרד התחבורה, ואשר באה לעבוד איתו באוצר חודשים אחדים לאחר שהביאה לעולם ילד שלישי (אגב, היא פוטרה בידי מירי רגב ממשרד התחבורה בעת היותה בחופשת לידה), בעיצומו של המשבר הכלכלי הקשה ביותר בישראל מזה 70 שנה. למרות הפרגונים הרשמיים ההדדיים, מקורביה של אייל-טרנר (שם צופן עיתונאי ידוע לאדם עצמו) מדברים על סביבת עבודה בלתי אפשרית בגלל כ"ץ, ועל חוסר יכולת למלא את התפקיד בהעדר תקציב מדינה.
2. העובדה שנכון לאוקטובר 2020 אין לישראל תקציב מדינה לשנה השוטפת, היא לא פחות מאשר פשע. הממשלה עובדת כעת על בסיס תקציב 2019, שהוכן בקיץ 2017. כלומר: הכלים להתמודדות עם משבר הקורונה אמורים להיות אלו שנוצרו שנתיים וחצי לפני פרוץ המגיפה. יש התאמות, אבל ברור שזה לא מתקרב לתקציב מעודכן, המביא בחשבון את הצרכים העצומים מחד ואת הצניחה החדה בהכנסות המדינה מאידך. ולמה אין תקציב? כי לבנימין נתניהו (ולמשרתו הכנוע ישראל כ"ץ) זה עדיף מבחינה פוליטית. כ"ץ מדבר במפורש על כך שתקציב 2020 יאושר ב-23 בדצמבר, דהיינו לשמונה ימים. ומתי יהיה תקציב 2021? במארס הבא, אינשאללה.
תזכורת: ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן, שנחתם בחודש מאי השנה, כולל העברת תקציב דו-שנתי ל-2020 ו-2021. תקציב כזה הוא יציר כפיו של נתניהו, אשר גם דרש אותו כחלק מהקמת הממשלה הנוכחית. אבל אז הוא עשה פניית פרסה, בכל מיני נימוקים שונים ומשונים שאינם מחזיקים מים. הסיבה האמיתית, כפי שכולם יודעים: פירוק הממשלה בשל אי-העברת תקציב הוא המסלול היחיד המאפשר לנתניהו לחמוק מחובת הרוטציה עם בני גנץ. והרי ההישרדות בבלפור היא-היא המטרה האמיתית היחידה העומדת לנגד עיניו.
3. נחזור למשרד האוצר. לישראל כ"ץ אין שום כישורים לניהול המשרד הזה. יש לו תואר ראשון במדעי המדינה וביחסים בינלאומיים, וכל הקריירה שלו היא פוליטית. דהיינו: אין לו שום השכלה כלכלית ואין לו שום ניסיון כלכלי. נכון שהוא עמד בראש משרד התחבורה, אך יש הבדל עצום בין שני המשרדים. אם כ"ץ היה אדם אחראי, הוא לא היה לוקח על עצמו את התפקיד, ודאי לא במצב הנוכחי של המשק. ואם היה לוקח על עצמו, הוא היה מקיף את עצמו באנשי המקצוע הטובים ביותר ודואג לשמר אותם ואת הידע והניסיון שצברו. כץ, לעומת זאת, קיבל תפקיד שאין לו מושג בו, מזלזל בדרג המקצועי ומראה לבכיריו את הדלת. זוהי הפקרות פושעת.
בזמן משבר משמרים ומגייסים את האנשים הטובים ביותר. בזמן משבר מבטיחים את הרציפות השלטונית ומונעים זעזועים אישיים ומוסדיים מיותרים. בזמן משבר עוסקים 24/7 במציאת פתרונות. אם כ"ץ היה מנהיג לאומי ולא בריון מפלגתי, הוא היה מאזין בכבוד לפקידיו, שומע אנשי מקצוע חיצוניים ומקבל בדרכי נועם החלטות ענייניות ושקולות. מאחר שהוא בריון מפלגתי ולא מנהיג לאומי, הוא עושה בדיוק ההפך.
4. הבה נזכיר: לישראל אין מזה שנתיים מפכ"ל למשטרה ונציב לשירות בתי הסוהר, ומזה קרוב לשנה אין לה פרקליט מדינה. במשרד המשפטים מכהנת ממלאת-מקום מנכ"ל, וכעת יש ממלא-מקום מנכ"ל גם במשרד האוצר. פרויקטור הקורונה התמנה לאחר חמישה חודשי מגיפה, ובגדול הדרג הפוליטי מתעלם מהמלצותיו המקצועיות. במקביל, מנהלים ראש הממשלה ומלחכי פנכתו מלחמת חורמה נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד הפרקליטות.
כנגד זה, יש לנו ממשלה בת 33 שרים, שלפחות חצי מהם מיותרים ולפחות שני שלישים מהם אינם מבינים דבר וחצי דבר בענייני המשרדים עליהם הופקדו. בתוך שבוע, שרה אחת הפרה בבוטות את מגבלות הקורונה, ושרה אחרת התבטאה באופן המתאים למשטרים רודניים (מירי רגב על מינוי מאמן נבחרת הכדורגל). דהיינו: הדרג המקצועי מתפורר, והדרג הפוליטי מתפקר.
5. האנרכיה משתוללת ברחובות ישראל, במידה רבה באשמתה של הרשות המבצעת. זהו איום קיומי. התפטרותה של קרן אייל-טרנר היא הוכחה מוחצת לכך שהאנרכיה הגיעה גם אל הרשות המבצעת עצמה. אין תקציב מדינה וממילא אין שום תכנון. הפקידים עוזבים והשרים משתוללים. הכנופיה הזאת (וזו המילה הכי עדינה שמצאתי), על כל 33 חבריה, הורסת את המדינה מתוך קוצר ראות, אוזלת יד ושיקולים זרים. זהו פשע בל יסולח.

תאריך:  11/10/2020   |   עודכן:  11/10/2020
+משרד הבריאות: 1,609 אובחנו בקורונה ביממה האחרונה
08:16 12/10/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות עדכן (יום ב') כי 1,609 בני אדם אובחנו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה.אתמול התבצעו 22,777 בדיקות, מתוכם אחוז החיוביים עומד על 7.7.
מספר המאומתים בנגיף בישראל עומד על 291,828, בהם 51,698 חולים פעילים,. מנגד החלימו 238,145 ישראלים. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 823 ומניין הקורבנות על 1,983.

+חנן עשראווי חלתה בקורונה
23:10 11/10/20  |  עידן יוסף

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנן עשראווי, חלתה בקורונה. הד"ר עשראווי (74) נמצאה חיובית לנגיף שלושה ימים בלבד לאחר הידבקותו של מזכ"ל הוועד הפועל סאאב עריקאת. עשראווי שוהה בבידוד בביתה ברמאללה, ועריקאת בביתו שביריחו.

+סגר על ערים אדומות תמורת פתיחת הישיבות
22:15 11/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המטרה: ליצור מתווה שיאפשר פתיחה בטוחה תמורת הסכמה להגבלה על ערים חרדיות עם תחלואה גבוהה  ▪  מאות חולים קשים חרדים מטופלים במחתרת ללא ידיעת הרשויות  ▪  תיעוד נוסף מכינוס חרדי המוני שהפרת את התקנות במאה שערים

הקפות שניות בצפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
מחאה בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מניין המתים מקורונה עלה ל-1,980
21:47 11/10/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-1,980.

+ועדת החוקה ננעלה מבלי להאריך את תקנות הסגר
21:11 11/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היו"ר ח"כ יעקב אשר: "יכולנו לייצר קונצנזוס להקלות לעסקים הקטנים אבל יום למחרת הייתם הולכים לבג"ץ להתיר את הסגר ולא בגלל העסקים"

[צילום: דוברות הכנסת]
סגן השר יואב קיש [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+המסך הגדול - הרבה יותר קטן
18:00 11/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט מזכיר שבתי הקולנוע היו בבעיות עוד לפני הקורונה, וגם אם המגיפה לא תחסל אותם - השפעותיה עליהם יהיו קשות ותמידיות

בית קולנוע של Cineworld בלונדון [צילום: אליסטר גרנט, AP]
+נתניהו: יידרשו עוד כמה ימים לפני הקלות
17:58 11/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה כינס דיון מקדים לפני דיון קבינט הקורונה האמור להתקיים בעוד יומיים  ▪  "נפתח את העסקים של עד 10 אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב"

נתניהו. צריכים עוד כמה ימים [צילום: לע"מ]
+מוצרי חשמל המחסלים כ-99% מהחיידקים
15:27 11/10/20  |  גלית יצחק-אוגנוב   |   לרשימה המלאה

הסדרה כוללת שבעה מוצרים בעלי תוכניות חיטוי מובנות ופונקציות המאפשרות חיטוי מוצרי מזון ארוזים וחפצים אחרים במטרה לסייע לצרכנים להסתגל ל"שגרת הקורונה" בביתם

[צילום: יח"צ]
+על קורונה ופיברומיאלגיה
14:45 11/10/20  |  רן מלמד   |   לרשימה המלאה

פיברו וקורונה [צילום אילוסטרציה: כריסטוף אינה/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנרכיה מטפסת מן הרחוב אל הממשלה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר יש לי חדשות בשבילך
שוב התבלבלת  |  11/10/20 18:39
 
- אתה לא התבלבלת אתה כסיל
משה דב  |  11/10/20 20:13
 
- כנראה שטפו לך את המוח
פשוט צער בע"ח  |  12/10/20 06:42
2
לוין, יש טעות בכותרת האנרכיה
יורדת מנהנתיהו  |  11/10/20 20:54
3
קרו אור באפלה
באום  |  11/10/20 21:05
 
- כול מילה שלך שווה זהב
רון ה.  |  12/10/20 08:00
4
אני רוצה לראות משילות של הממשל
אקטואלי  |  11/10/20 23:18
5
זה לא סותר את מה שהוא כתב
אחד העם 999  |  12/10/20 06:58
6
לאט לאט ייפטרו מכל הדיפ סטייט
ככה צריך להיות  |  12/10/20 10:18
7
כל מילה בסלע ל"ת
אישש  |  13/10/20 05:27
8
האנרכיה יורדת ולא מטפסת
תידהר  |  13/10/20 19:04
9
נטישה?
לא לפייסבוק  |  13/10/20 20:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
אקונומיסט מזכיר שבתי הקולנוע היו בבעיות עוד לפני הקורונה, וגם אם המגיפה לא תחסל אותם - השפעותיה עליהם יהיו קשות ותמידיות
איציק וולף
ראש הממשלה כינס דיון מקדים לפני דיון קבינט הקורונה האמור להתקיים בעוד יומיים    "נפתח את העסקים של עד 10 אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב"
גלית יצחק-אוגנוב
הסדרה כוללת שבעה מוצרים בעלי תוכניות חיטוי מובנות ופונקציות המאפשרות חיטוי מוצרי מזון ארוזים וחפצים אחרים במטרה לסייע לצרכנים להסתגל ל"שגרת הקורונה" בביתם
רן מלמד
מירב ארד
המחלקות יופעלו על-ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il