X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אחרי שמנינו את הזעזועים האפשריים, ריתקנו את הפחדים למדף החששות, אפשר ללגום מים צוננים ולחשב מסלול מחדש
▪  ▪  ▪
לחזור אל תנועות הנוער [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]

אל תספידו מהר את הדור הצעיר, דור המחר, דור העתיד, הוא חזק, עוצמתי ובעל יכולות מרשימות הרבה יותר מכפי שאנו מעריכים אותו. אכן המציאות של מגיפת הקורונה יוצרת מציאות שונה ומשונה, מציאות מעורפלת משהו, שילוב של חוסר אונים עם חוסר ידע. המציאות מתהווה מחדש מול עיננו, מתאימה עצמה לרוחות הזמן, מה שהיה יצוק בפלדה נסדק במעט. מה שהיה ברור וחד כתער הופך לחידה ופעירת עיניים, מה שהיה שגרה הפך למגפת ההפתעות. כשלאה גולדברג כתבה את השורה "לבל יהא עליי יומי כתמול שלשום לבל יהא עליי יומי הרגל" בשירה הנפלא "למדני אלוהי", כמו ניבאה את ימי חוסר הוודאות האלה.
לצד הדאגה, החשש, החרדה, התחושות הקשות והמעיקות, לצד המציאות המשנה סדרי חיים, מערערת אמיתות, חשוב לשמור על פרופורציה כדי לא להפוך צל הרים להרים. אינני מבקש להתייחס לקריסה הכלכלית הכואבת מאוד ומדירה שינה מעיני אלפי משפחות, גם לא לשבר הבריאותי ולמחיר החיים אותם הוא גובה. אני מבקש להתייחס לשריטות שישרטו וכבר שורטים בנפש הילדים ובני הנוער. אלו ימים מורכבים ומלאי אתגר, הזום נכנס לחיינו בסערה, האפקטיביות שלו עוד תימדד באופן מקצועי והשפעתו על החומר הנלמד תיבדק בבא העת. הבדידות החברתית לצד השהייה הממושכת בבית עם ההורים ובני המשפחה, הקפאת התוכניות, הנחת החלומות בצד, השגרה החדשה המחייבת, ההישגים הלימודיים, הגיוס לצבא, לשירות לאומי, הלימודים באוניברסיטה. סחרחורת.
ועכשיו אחרי שמנינו את הזעזועים האפשריים, ריתקנו את הפחדים למדף החששות, אפשר ללגום מים צוננים ולחשב מסלול מחדש. לימודים: עם זום, בלי זום, הנושא הלימודי אפילו באיבוד שנת לימודים יוכל לחזור למקומו הטבעי, גם ללא השקעה כלכלית במימון מורים פרטיים. מוטיבציה גבוהה, הנעה להצלחה, אמונה גדולה בתלמידים, מניעת נשירה וחיבוק אמיתי, יאיצו את צמצום הפערים. החלטה מושכלת של משרד החינוך על קביעת המקצועות המשמעתיים ללמידה, למידה ממוקדת, הארכת שעות הנוכחות בבית הספר, תוביל את התלמידים למציאות בה לא יסומנו כדור הקורונה החייבים בפקטורים מקלים, ובהנחות. הם יהיו סטודנטים לא פחות טובים מהסטודנטים של טרום קורונה. כדי להוביל למציאות זו צריכים לקבל החלטה אחת. שילוב ידיים של ארגוני המורים, משרדי הממשלה הרלוונטיים וגיוס התלמידים, כשהלה יתקיים הכל ישוב לקדמותו.
חברה: תהליך ההסתגרות וההתבדלות של בני הנוער החל הרבה לפני מגיפת הקורונה. עשרות אלפי ילדים ובני נוער שיש להם אלפי 'חברים' ברשתות החברתיות נותרו בודדים עוד טרם ימי המגיפה. נקרתה הזדמנות מצוינת וכשהשגרה תשוב למחוזותינו נחנך כבר עתה להיפרד לזמן קצוב מהמסכים, מהרשתות החברתיות ולהעלות על נס את תנועות הנוער השונות, את ההירתמות למען האחר, את מפעל ההתנדבות הלאומי, הענק והמרשים. מגיפת הקורונה מסמנת לנו קוים ברורים, כהורים, כבעלי הסמכות ההורית, לתעל את הימים השונים והמשונים האלה לפעול לשינוי מציאות בה בעתות שגרה לא היו עתותינו בידנו לחולל מהפך או שינוי בקרב היקרים לנו. חיי חברה בריאים מתחילים בבית, בגרעין המשפחתי, הזמן פועל לטובתנו ואינו לרועץ כדאי לנצל זאת.
משפחה: אין ליבי גס באותם הרואים ולא רק בימי מגיפת הקורונה בילדיהם נטל, מעמסה, עול בלתי נסבל ואבני ריחיים על הצוואר. איני מבקש לשפוט אך בשמחה מזמין את ההורים להפוך את הנטל לנכס ואת המעמסה לברכה. המשפחה היא המקום ממנו נמשך הכל, לימודים, חברה, חרדות, שמחה ועצב, הישגיות, בינוניות, הכל. הימים האלה הם ימי המתנה וההמתנה. מתנה לנו כהורים לחזק את החוסן האישי של ילדינו, לבצר את הערכים המשפחתיים, להרחיב את המכנה המשותף, לפגוש את עצמכם ואת ילדיכם, לא פגישה אקראית של 'מה נשמע' מבלי להמתין לתשובה. לחזק את הקשר, לגלות את עצמכם ואת ילדיכם מחדש. זה אפשרי, זה מעשי ובעיקר שווה כל מאמץ.
אחריות: ילדי ונערי מגיפת הקורונה לומדים שעה שעה מהי אחריות, משמעותה, חשיבותה, זהו השיעור המשמעותי שאינו מועבר בזום, שיעור חי. אחריות על סדר היום מההשכמה ועד להשכבה, יצירת עוגנים משמעותיים לאורך היום, הצבת מטרות ויעדים אותם יש לבצע, מערכת יחסים פנים משפחתית שהמגיפה כפתה עלינו, אחריות אישית, אחריות משפחתית, ואחריות לאומית. אחריות ללמידה, לחיי החברה, ליצירת קשרים, להתנדבות, לשמירה על הוראות להתמודדות עם המגיפה, אחריות לאבא ולאימא, לסבא ולסבתא, לאח קטן, לשכן מבוגר. ילד אחראי גדל להיות נער אחראי, חייל אחראי, סטודנט אחראי, ואזרח אחראי.
סכנות רבות אורבות בשולי הדרך, בעקבות שיגרת חיינו החדשה בצל מגיפת הקורונה. אנו יכולים לסכנות אלה, אנו חייבים להיאבק ולהכריע אותן. יש לנו ילדים מוכשרים בעלי יכולות מצוינות, יש לנו נוער מעולה, שאפתן, סקרן, אחראי, חכם, ידען. אנחנו, המבוגרים, כאן כדי למנף את המציאות שנכפתה עלינו, לחריש עמוק וחשוב במישור האישי, המשפחתי, החברתי. אנחנו יכולים ועוד איך.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
+חשש שג'ו ביידן נדבק בקורונה
00:42 16/10/20  |  עידן יוסף

נוסע שטס במטוס פרטי עם המועמד לנשיאות ג'ו ביידן התברר כחולה קורונה מאומת. ביידן עצמו עשוי להיבדק על מנת לשלול הידבקות.

+אדלשטיין: אין הצדקה לפרסום נתוני תחלואה בשבת
23:50 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לשכת שר הבריאות הודיעה שהמשרד יקפיד לא לפרסם את נתוני התחלואה בקורונה במהלך השבת על-מנת לא לפגוע ברגשות הציבור  ▪  על הפרסום שהיה בשבת: "תקלה"

אדלשטין. אין צורך בריאותי [צילום: פלאש 90]
+הפשרה המסתמנת: עד 40 משתתפים בחתונה
22:31 15/10/20  |  עידן יוסף

כך תיראה פשרת החתונות: המזון יוגש בחמגשיות סגורות ומספר המשתתפים יוגבל ל-20 מצד החתן ו-20 מצד הכלה (כאן חדשות).

+עיריית ב"ב: המשך הסגר עלינו יוצר תחלואה חברתית
21:35 15/10/20  |  עידן יוסף

עיריית בני ברק אומרת כי החלטת הממשלה להותיר את הערים האדומות ובהן בני ברק בסגר, אחרי 44 ימים רצופים שהעיר סגורה ומסוגרת - היא החלטה רעה עם השלכות חברתיות וכלכליות שנחווה עוד חודשים רבים.
בהודעת העירייה נכתב עוד: "בשבוע שבו ארגון הבריאות העולמי מבקש לחדול ממדיניות הסגרים, כאשר נתוני משרד הבריאות מוכחים שבני ברק מחלימה - אנו מוצאים את עצמנו שוב מול חומה של אטימות.
"במהלך השבוע האחרון, נרשמה בעיר ירידה של 65% במספר החולים החדשים, שיעור המחלימים הוא יותר מכפול משיעור החולים. זוהי תוצאה של מאמצי המאבק שלנו בנגיף, ולראיה - כ-70 אחוז מתושבי העיר נבדקו, יותר מכל עיר גדולה אחרת בישראל. לצד פעולות האכיפה בעיר והבדיקות הנרחבות, אחד מכל שלושה חולים כבר פונה מהעיר והכל במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. מדיניות האגרוף וחומות האטימות לא יביאו להחלמה אלא ייצרו תחלואה חדשה ועמוקה - תחלואה חברתית".

+אדלשטיין נגד חתונות: התקהלויות זה הדבר הכי מסוכן
19:41 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתדרוך לכתבים אמר: "בכל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב - תהיה עלייה מסוימת בתחלואה"  ▪  "נערוך בדיקות פתע בנתב"ג"  ▪  נתניהו על החלטות קבינט הקורונה: "אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים, אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות"

יולי אדלשטיין [צילום מסך]
+גנץ: התחלת היציאה מהסגר - כי רוב האזרחים נשמעים להנחיות
18:56 15/10/20  |  איציק וולף

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי ניתן היה לאשר השלב הראשון ביציאה מהסגר משום שרוב האזרחים, מכל המגזרים, נשמעים להנחיות.
"אנחנו פותחים את העסקים שלא מקבלים קהל, את החינוך לגיל הרך, את הטייק אוואי ואת החופים והגנים הלאומיים מיום ראשון. כל הסרת הגבלות תעשה אך ורק לפי נתונים ומדדים. נצא מזה ביחד ובאחריות", אמר.

+גני הילדים יחזרו לפעול מיום ראשון
17:47 15/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שרי הקבינט אישרו הקלות שיאפשרו לרוב הערים בישראל להתחיל לצאת מן הסגר  ▪  אושרה פתיחת מוסדות חינוך לגילאי 0 עד 6, פתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל, פתיחת חופי הים וגנים לאומיים ואיסוף אוכל ממסעדות  ▪  שר האוצר: ההחלטה תמנע אובדן תוצר בסך 13 מיליארד שקלים ותצמצם את ממדי האבטלה

חוף הים בחודש מאי האחרון, אחרי הסגר הראשון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
האם יישמרו אמצעי הבטיחות? [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+תביעה ב-20 מ"ש על מסיכות
17:37 15/10/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

החברה טוענת שמשרד הביטחון הזמין מסיכות מסין, אך מסרב למשוך את רובן בנימוק שהן פגומות - למרות שמכון התקנים קבע שהן תקינות

500,000 מסיכות מסין
+שר האוצר ידרוש: פתיחת גני הילדים ועסקים שלא מקבלים קהל
13:53 15/10/20  |  מירב ארד

שר האוצר ישראל כ״ץ ידרוש (יום ה') בישיבת הקבינט החלטה על פתיחה ביום ראשון של כל העסקים שלא מקבלים קהל, העסקים הקטנים עד 10 עובדים, אישור ללקיחה עצמית, וגני הילדים. בנוסף לכך ידרוש לעבור למדיניות דיפרנציאלית של בידוד הערים האדומות, ויעדכן כי משרד האוצר יקים צוות מיוחד בראשות מ״מ המנכל, ערן יעקב למתן סיוע כלכלי מוגבר לערים האדומות, כדי להקל ולאפשר להם לעבור את פרק הזמן הקשה בתקופה הקרובה עד לירידה בתחלואה.

+גלנט: אין תחלואה במערכת החינוך
13:35 15/10/20  |  מירב ארד, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עימות בין שר החינוך למשנה למנכ"ל משרד הבריאות על-רקע טענתו של השר גלנט כי אין תחלואה במערכת החינוך  ▪  גרוטו: כל מומחי משרד הבריאות תמימי דעים שפתיחת מערכת החינוך גרמה לאובדן השליטה בתחלואה

גלנט. אין תחלואה במערכת החינוך [צילום: מרק ישראל סאלם]
גרוטו. גם אם תחזור על הדברים הם לא יהיו נכונים [צילום: פלאש 90]
+המתווה המתסמן: "איים תיירותיים ירוקים"
10:06 15/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השרה פרקש: "נבחנת אפשרות שהמתווה יכלול 'איים ירוקים' שיאפשרו לבודד ערי תיירות בכניסה וביציאה וליצור אזור שמאפשר נופש בריא וכלכלי"  ▪  פתיחת נתב"ג: יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף

השרה אורית פרקש. יצירת אזורי תיירות מוגבלים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+כרמי גילון בראיון למעריב
09:37 15/10/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה

הוא, מראשי המחאה, נותן הסבר הזוי מדוע המפגינים אינם מדביקים ומודבקים, ואינו נאמן לאמת כאשר הוא אומר שבזמן רצח רבין הוא היה בפריז "בשליחותו של רבין"

גילון. הכל מתחיל במסיכה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"יידרשו סגרים בערים האדומות"
08:59 15/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מדגישה את הצורך להשאיר את הסגר בערים האדומות - חרדיות ברובן  ▪  "הסגר הוא לא עונש. המשמעות של עיר אדומה היא שהערים הללו יקבלו את מרב הסיוע כדי לצמצם את התחלואה"

ד"ר אלרעי-פרייס. אין יוצא ואין בא [צילום: לע"מ]
+הרב והתמרור - פרק בדוגמה אישית
08:50 15/10/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

צמרת המשטרה ושוטריה, הרושמים קנסות למפירי תקנות הבריאות [תוך משוא פנים לחרדים בחצרות מסוימות], מזלזלים בעצמם בהוראות הבריאות

רמיסה ברגל גסה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
השרה פרקש: "נבחנת אפשרות שהמתווה יכלול 'איים ירוקים' שיאפשרו לבודד ערי תיירות בכניסה וביציאה וליצור אזור שמאפשר נופש בריא וכלכלי"    פתיחת נתב"ג: יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף
עמוס גלבוע
הוא, מראשי המחאה, נותן הסבר הזוי מדוע המפגינים אינם מדביקים ומודבקים, ואינו נאמן לאמת כאשר הוא אומר שבזמן רצח רבין הוא היה בפריז "בשליחותו של רבין"
איציק וולף
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מדגישה את הצורך להשאיר את הסגר בערים האדומות - חרדיות ברובן    "הסגר הוא לא עונש. המשמעות של עיר אדומה היא שהערים הללו יקבלו את מרב הסיוע כדי לצמצם את התחלואה"
יוסף אליעז
צמרת המשטרה ושוטריה, הרושמים קנסות למפירי תקנות הבריאות [תוך משוא פנים לחרדים בחצרות מסוימות], מזלזלים בעצמם בהוראות הבריאות
איציק וולף
המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שניסו לאכוף את תקנות הקורונה בחתונה חרדית לא חוקית שהתקיימה בגבעת זאב    "פרטים מעוותים מופצים ברשתות חברתיות"    פרויקטור הקורונה: לא ניתן לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור    שר הפנים דרעי: צר לי שגמזו תמך בפעולה האלימה בחתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il