X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסקרים משקרים לעיתים תכופות, לכן בנט לא יכול עדיין להמליך עצמו לראשות הממשלה אך אם יצליח להעביר את חוק נתניהו, הוא יעשה צעד גדול בכיוון הוא ירצה לעביר את החוק עם גנץ כחלק מעסקת חבילה הכוללת בחירות, רק שהאופציה הזו גרועה לכחול לבן
▪  ▪  ▪
לפיד. הגיע לנקודה הרצויה [צילום: דוברות הכנסת -שמוליק גרוסמן]

לנפתלי בנט, עם ששת המנדטים המסכנים שלו בכנסת הנוכחית ועם כיותר מעשרים מנדטים מכובדים בסקרים, יש אינטרס ברור ללכת לבחירות. אך לפני הליכה לבחירות, קיים אצלו אינטרס נוסף: להעביר את חוק נתניהו - חוק אשר אוסר על נאשם בפלילים להקים ממשלה. אם יצלח את המשוכה הזו ויתרגם את המהלכים הפוליטיים האלו למעשים, הם יניבו פירות ודרכו לראשות הממשלה תהיה סלולה.
הסקרים משקרים לעיתים תכופות. כמות המנדטים הפיקטיבית של בנט לא אומרת שיאיר לפיד או בני גנץ יצטרכו להמליך אותו במקרה שהצבעת אי-אמון תעבור בכנסת הנוכחית, מכיוון שפשוט לא מעבירים לבלפור אנשים בעבור חופן סקרים; בד-בבד, המספר החד ספרתי של כחול לבן בסקרים לא אומר שלגנץ אין לגיטימציה ציבורית להפוך לרה"מ בבוא היום. בחירות נערכות בנקודת זמן מאוד מסוימת, ואותה נקודת זמן משקפת תוצאה שמציירת תמונה על בד קנבס נקי וחלק ונשמרת ללא שינוי עד למועד הבחירות הבא.
סקרים הם לא תחליף להצבעה המונית בקלפי; מספר של כמה אלפי אזרחים במקרה הטוב והנדיר וכמה מאות בודדים במקרה הפחות טוב והתדיר, אשר נדגמים ונשאלים כבדרך אגב למי היו מצביעים בבחירות שאפילו לא ידוע אם יתקיימו ושיוצרים סטיית תקן רוחבית, אינם מספקים אלטרנטיבה למיליוני אנשים שהיה להם מספיק זמן לחשוב עבור מי יצביעו.
לו מפת המנדטים הייתה משתנה בפועל לפי כל סקר או לפי מגמות מתמשכות של סקרים, הקואליציה הייתה משתנה ללא הרף, ח"כים היו מושבעים לכנסת לשמחתם ומפוטרים ממנה בעל כורחם מדי יום, השרים היו מחליפים ביניהם תיקים חדשים לבקרים, ואפילו משרת ראש הממשלה הייתה יכולה לעבור ידיים; ישנה סיבה מדוע מספר המנדטים של כל מפלגה נשאר יציב למשך כל ימיה של כנסת מסוימת ומדוע דמוקרטיה משוחקת לפי כללים ידועים מראש.
טענותיו ההזויות של מיקי זוהר, לפיהן לא ניתן יהיה להעביר לגנץ את השלטון בבוא הזמן עקב הסקרים המנבאים לו כמות דלילה ביותר של קולות, מסוכנות לדמוקרטיה. לגנץ יש לגיטימציה, המורכבת מ-33 מנדטים והסכם חתום עם מפלגתו של זוהר והעומד בראשה, לשבת בעוד כשנה בכס הנכסף, לא פחות מאשר בנימין נתניהו. נראה שזוהר מוכן לזרוק החוצה מהחלון לא רק את יציבות השלטון של אדונו, אלא גם את התשתית עליה נבנתה עצם זכות כהונתו שלו עצמו בכנסת.
מבחינת גנץ, אשר נפל על חרבו למען העם בעצם כניסתו לממשלה, הליכה לבחירות תהיה התאבדות פוליטית כפולה, אך בדומה לבנט יש לו אינטרס מובהק להעביר את חוק נתניהו. רק שמצד בנט, חוק כזה, אם יעבור, יגיע יחד עם מחיר כבד מנשוא לגנץ - שליחה של עם ישראל לקלפי, בו הוא צפוי לבוא בחשבון עם כחול לבן. בין האינטרסים החופפים שלהם פעורה תהום עמוקה: במקרה של העברת החוק ללא בחירות, ימינה תישאר מפלגה זניחה ותו לא, בעוד שגנץ יישאר עם כמות מנדטים משביעת רצון ויהפוך לרה"מ; אך אם החוק יעבור כעסקת חבילה הכוללת בחירות - היוצרות, כנראה, יתהפכו: גנץ, בחזרה מן הקלפי, עלול לאבד את רוב כוחו, בעוד שבנט ייהנה מן ההפקר.
יאיר לפיד זה כבר סיפור אחר. הוא מעוניין בחוק האמור בכל לבבו ובכל מאודו, אך שני התרחישים יכולים להטיב עימו: אם החוק יעבור והכנסת לא תתפזר, הוא יוכל לדרוש מגנץ רוטציה ולהקים איתו ממשלה; ואם הכנסת תיפח את נשמתה ויתקיימו בחירות, לא רק שהוא לא צפוי לאבד מכוחו, אלא שהוא גם יהיה מסוגל להכריז על עצמו כמועמד לרוטציה עם בנט. לפיד מצא עצמו בנקודה אליה הוא שאף, ואם יעלה בידו להושיב את מי שהיה אחיו עד לפני כמה שנים, יחד עם היו"ר שלו לשעבר שהיה המועמד מטעמו לראשות הממשלה עד לפני כמה חודשים, באותו חדר בו יוכלו להגיע להסכמות ולחתימות משותפות, הוא יצליח להביא עצמו כפסע מראשות הממשלה. השאלה רק ברוטציה עם מי.

תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקרים ורוטציות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בנט ובוודאי גנץ לא בשלים עדיין
אקטואלי  |  17/10/20 08:33
2
לכאורה לא מתאים לתפקיד!!
אקטואלי  |  17/10/20 22:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד הערות, שכתבתי על מלחמת יום הכיפורים    המשך יבוא, כי יש עוד הרבה להגיד על המלחמה ההיא
איתן קלינסקי
מצער, שחברי סניף הליכוד בחולון, שהופיעו על דגליהם, מבקשים למנוע את קיומן של הפגנות המחאה בעיר חולון נגד מדיניותו של בנימין נתניהו, וזאת הם עושים על-ידי זריקת ביצים וחפצים
עמנואל בן-סבו
אחרי שמנינו את הזעזועים האפשריים, ריתקנו את הפחדים למדף החששות, אפשר ללגום מים צוננים ולחשב מסלול מחדש
יהודה קונפורטס
דיון בכנסת על פרויקט תעודות זהות חכמות חשף שוב את אחד הפרויקטים הכושלים ביותר שמדינת ישראל ידעה בשנים האחרונות: תעודות זהות חכמות    וגם למה שר הפנים מסרב לוותר על הליך טביעות אצבע, למרות שמומחים אמרו לו שאפשר לוותר על כך?
בצלאל לביא
סוכנות הידיעות העולמית אי.פי. בדקה מה קרה כאן מאז מתווה הגז, ומסקנתה, כי המהפכה המובטחת לא קרתה במהלך חמש השנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il