X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עד היום פעל בית הזיכרון של העבר והעתיד היהודי, היכל הקודש 'יד ושם' כמקהלה אחת, אג'נדה אחת, תפיסת עולם אחת, והפך מבית העדות היהודי השם במרכז את השואה היהודית, לבית עדות אוניברסלי, אשר כחלק ממנו היה גם אסון נוראי לאנושות ובהם לעם היהודי
▪  ▪  ▪
איתם. ראוי [צילום: אורי פורת]

בחיים הפוליטיים במדינת ישראל יש אסטרטגיה שנדמה כי אבד עליה הכלח, ברם היא צומחת כל פעם מחדש. כמו עוף החול מנערת מעליה את האבק ודוהרת לחתום על הפטיציה הבאה, בשם המוסר, הצדק, הנאורות, המצפון והמצפן.
השיטה הזו נולדה עוד לפני שובו של עם ישראל למולדתו, אלא מה שלפני שנות דור נחזה כהגיוני הופך בשנה האחרונה לחוכא ואטלולא, חסר כל ערך, חסר כל חשיבות, מנת חלקם של אישים שבחרו להישאר במציאות של טרום 1977.
זכה העם היושב בציון לעצומות רבות בשנה האחרונה, רובן ככולן ממוקדות בסיכול ממוקד של אדם אחד. האינסטלטורים חתמו, הפרופסורים חתמו, ממומני הקרנות חתמו, הזגגים חתמו, הטייסים חתמו, המורים לאזרחות חתמו, רקדני הזומבה חתמו, לוחמי המחתרות חתמו, מעפעפי הריס השמאלי חתמו, השופטים חתמו, הרבנים חתמו, כמעט ולא נמצא מי שלא חתם בשנה האחרונה על עצומה.
שלושה פרופסורים חשובים זכו להפניה בעמוד הראשי בעיתון חשוב לאחר שחתימת מאתיים הפרופסורים לא עשתה רושם ממשי והשלושה, הנכבדים מאוד, חתמו אף הם על כתב ביטול המינוי האפשרי של גיבור ישראל, בעל עיטור המופת, תא"ל אפי איתם לתפקיד יו"ר 'יד ושם'.
שלשת הפרופסורים דיברו בעצומתם שפורסמה חינם בעיתון, ללא כל עלות, ואף זכתה להפניה בעמוד השער ללמדך על חשיבות העניין גם מצד עורך העיתון, על צדק, על מוסר, על החשיבות במינוי שלא דבק בו רבב. השלושה כתבו בתחילת העצומה כי ההתנגדות העזה שלהם אינה נובעת מכיפתו הגדולה של אפי איתם, בדיוק אותה טענה שטענו החוסמים את דרכו לדרגת אלוף, רב אלוף.
אם יש צורך וחובה להפגין משילות הרי שזה המקרה. אפי איתם ראוי ביותר להתמנות לתפקיד משמעותי ועוצמתי זה. ישנן הבדלי גישות, הבדלי הדגשים עצומים בין תפיסותיו הערכיות, היהודיות, האוניברסליות, לבין תפיסות חלק גדול ממתנגדיו הערכיות, האוניברסליות והיהודיות.
עד היום פעל בית הזיכרון של העבר והעתיד היהודי, היכל הקודש 'יד ושם' כמקהלה אחת, אג'נדה אחת, תפיסת עולם אחת, והפך מבית העדות היהודי השם במרכז את השואה היהודית, לבית עדות אוניברסלי, אשר כחלק ממנו היה גם אסון נוראי לאנושות ובהם לעם היהודי.
הדיוק הזה, החידוד הזה, מציב במלוא עוצמתו את ההבדלים בין התפיסות ועולם הערכים. אפי איתם מביא אתו את הרוח היהודית, רוח הגבורה היונקת ממסורת אבות האומה ושרשרת הדורות. אפי איתם מבקש להחזיר את 'יד ושם' לייעודו המקורי, האמיתי, הראשוני, ללא פגעי האג'נדות שהשתרשו בו. הדבר מדיר שינה מעיני מבקשי אי-מינויו.
אפי איתם חייב לשבור את שתיקתו ולפרסם את האני מאמין האמוני, יהודי, אוניברסלי שלו ביחס לתפיסתו את היכל הקודש הזה, 'יד ושם'. קשה לי להאמין שיקבל חצי עמוד פרסום חינם עם הפניה בשער העיתון, אבל לנסות תמיד אפשר.
כשהאמונות והדעות, הערכים, יעמדו אלה מול אלה, תתחוור עוצמת שינוי הכיוון שנעשה בהיכל הקודש, ' יד ושם'. אסור לוותר על המינוי של אפי איתם. חובה לדון במהות, בערכים, באמיתות ההיסטוריות ובעיקר במטרת הקמת היכל הקודש 'יד ושם'.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  08/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והשיטה צומחת שוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השתלטות עויינת של הפוסט-ציונים
שיפה  |  9/12/20 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
ארי בוסל
בארץ המערכת עצמה היום יודעת איך לטפל בניצולים, החל ברופאים בקופות חולים    אך בחו"ל? שם ישראל מתנערת מהניצולים, כאילו הם לא קיימים    הם לא אזרחיה, מישהו אחר צריך לדאוג להם
משה ניסנבוים
הסיכה בצורת מגן, עשויה פליז ואמייל בגווני תכלת ולבן    היא נושאת את הכיתוב: "יידישער יוגנד פעראיין" (איגוד נוער יהודי)
איתמר לוין
חוסר המעש בתחום המינויים מלמד על מעילתם של נתניהו וגנץ באמון הציבור    יש לדרוש מוועדות האיתור שלושה מועמדים ראויים    פרקליט המדינה הבא חייב לבוא מבחוץ    מדוע יש להימנע משימועים פומביים למועמדים לשיפוט    ג'ו ביידן טועה כאשר הוא מבטיח "קבינט שייראה כמו ארה"ב"    הבעייתיות שבמינוי אפי איתם ליו"ר הנהלת יד ושם
עידן יוסף
-650 ניצולי שואה יישלחו אישורים לתיאומי מס לשנת 2020 וכן מכתב הקורא להם להגיש בקשות להחזרי מס לשנים קודמות, לאחר שנמצא כי אינם ממשים את זכאותם להטבת מס בשל נכות רפואית מזכה
עמנואל בן-סבו
כתולעת במוחו של היטלר הייתי מבקש לדעת מה הוא חושב על היהודים שהוא לא הספיק לחסל, מה הוא חושב על ההשוואה אליו על-ידי אליטות, אנשי אקדמיה, חרדים, פוליטיקאים, עיתונאים    איך נהייה הנתעב הזה לסלב ישראלי ששמו מודבק לראש ממשלה, לשוטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il