X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוחמד דחלאן חושף בקמפיין תקשורתי ענק את הסיבות שבגללן הסתכסך עם יו"ר הרש"פ ומאשים את מחמוד עבאס בשחיתות כספית ובמחדלים מדיניים. ברש"פ דוחים על הסף את האשמותיו של דחלאן וטוענים כי מדובר בשקרים הנובעים מהיחלשות מעמדו בשטחי הגדה ובעולם הערבי
▪  ▪  ▪
דחלאן. מנהל קמפיין תקשורתי נגד עבאס [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]

לקראת חילופי הממשל בארה"ב וההתקרבות התקשורתית המחודשת בין פתח לחמאס בעניין עריכת בחירות בשטחים באופן מדורג, פתח מוחמד דחלאן בקמפיין תקשורתי ענק נגד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, באמצעות כלי התקשורת שבבעלותו, שבו הוא חושף את הסיבות למחלוקת האישית ביניהם, את הסיבות שהביאו לגירושו מתנועת פתח ואת מחדליו של יו"ר הרש"פ.
ערוץ הטלוויזיה "אלכופיה", שבבעלותו של מוחמד דחלאן, שידר השבוע תוכנית דוקומנטרית בת שני חלקים הנקראת "הסיפור האבוד" (אלריוואיה אלמפקודה- בערבית) על המחלוקת החריפה בין מוחמד דחלאן לבין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
התוכנית עוררה הדים רבים בשטחים מכיוון שלראשונה נטען בה כי כי אחת הסיבות העיקריות לכך שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פועל נגד מוחמד דחלאן היא שחיתות כספית והעובדה שדחלאן חשף בשנת 2010 כי יו"ר הרש"פ מעל בסכום של כ-2 מיליארד דולר מכספי קרן ההשקעות של אש"פ.
עוד דווח בתוכנית כי מחמוד עבאס היה מוכן להתפייס עם מוחמד דחלאן ואף העביר לו הצעה לפיוס באמצעות מתווך תמורת סכום של 10 מיליון דולרים, אולם, מוחמד דחלאן דחה את ההצעה.
התוכנית ששודרה חושפת לראשונה מסמכים והקלטות אודיו של בכירים בפתח המאשרים לכאורה את האשמותיו של מוחמד דחלאן כלפי מחמוד עבאס.
ההאשמות המוטחות בתוכנית כלפי מחמוד עבאס הן:
  • אחריות אישית לנפילת רצועת עזה לידי חמאס וכישלון תנועת פתח בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ב-2006.
  • אחריות לירידה בחשיבותה של הבעיה הפלשתינית העיני מדינות ערב.
  • אחריות להחלשותה של תנועת פתח בשטחי הגדה וסכנה כי שלטון הרש"פ יקרוס לידיה של תנועת חמאס.
  • ניסיונות של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לחסל באופן פיזי את מוחמד דחלאן.
עקב כך, דחלאן חשש לחייו ונמלט מהגדה המערבית לירדן ומשם לאיחוד האמירויות.
התוכנית מתארת את המערכה המשפטית שהפעיל יו"ר הרש"פ נגד דחלאן וטוענת כי מחמוד עבאס "תפר" למוחמד דחלאן תיקים על רצח 6 אנשים ושחיתות כספית, היא מפרטת גם כיצד הרחיב מחמוד עבאס את ועדת החקירה שבדקה את עניינו והוסיף האשמות חדשות כנגדו.
בנוסף לכך, היא מתארת כיצד לבסוף החליטה הוועדה המרכזית של פתח להדיח משורותיה את מוחמד דחלאן מבלי לאפשר לו להשיב על ההאשמות נגדו. בכיר פתח, ד"ר סרי נוסייבה, התייצב בתוכנית לצידו של מוחמד דחלאן ותיאר את ההתנהגות של יו"ר הרש"פ נגדו כ"התנהלות של מאפיה".
מוחמד רשיד, יועצו לשעבר של יאסר ערפאת האשים בתוכנית את מחמוד עבאס בנסיון לחסל פיזית, פוליטית ומורלית את מוחמד דחלאן. גורמים בכירים ברש"פ דוחים על הסף את כל ההאשמות של מוחמד דחלאן שהופיעו בתוכנית כלפי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לטענתם מדובר בשקרים והאשמות שווא שמטרתם לנסות ולזעזע את שלטון הרש"פ בתחומי הגדה וליצור דמורליזציה בשורות תנועת פתח.
מדובר בקמפיין תקשורתי חסר תקדים של מוחמד דחלאן שהוכן בדקדקנות ומגובה במסמכים וראיונות, דחלאן שלף את כל "התותחים הכבדים" שברשותו נגד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
היחלשות מעמדו של דחלאן
גורמים בכירים ברש"פ מעריכים כי עיתוי הקמפיין איננו מקרי, לדבריהם,כוחו של מוחמד דחלאן נחלש בשטחי הגדה בעקבות פעילות המעצרים שעשתה הרש"פ בקרב תומכיו במחנות הפליטים בשבועות האחרונים והוא מודאג מאוד מבחירתו של ג'ו ביידן כנשיא הבא של ארה"ב.
מוחמד דחלאן המשמש כיועצו הבכיר של השיח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי, היה בטוח שדרכו חזרה לצמרת הרש"פ נסללה מחדש בעקבות הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, אולם, תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב טרפו מבחינתו את הקלפים, ג'ו ביידן ידוע בקשריו הטובים עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ואין לו שום כוונה להביא להחלפתו.
דחלאן חושש כי ג'ו ביידן יפעל לחזק את מעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מבחינה מדינית וכלכלית וכי הוא צפוי לבטל את תוכנית "עסקת המאה" ולחדש את המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ ובכך לחדש את הלגיטימציה של מחמוד עבאס כמנהיג הפלשתינים. בנוסף לכך, ממשל ביידן אמור לחדש את הסיוע הכספי לרש"פ ולאונרא שאותם עצר הנשיא טראמפ.
סביר להניח כי מוחמד דחלאן הגיע למסקנה כי זוהי העת לחשוף את כל המידע שברשותו על מעלליו ומחדליו של מחמוד עבאס במשך השנים בניסיון להכפישו בפני הממשל האמריקני החדש ומאידך-גיסא לנסות ולשפר את תדמיתו שלו בקרב תושבי השטחים והצגתו כאנדרדוג הנרדף על-ידי מחמוד עבאס.
קרב הירושה ברש"פ נמשך מאחורי הקלעים, מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב מנסה לחזור ולהוביל במרוץ באמצעות הפיוס בין פתח לחמאס, לפני כמה ימים הוא הביא ליו"ר הרש"פ איגרת ממנהיג חמאס אסמעיל הניה שבה יש נכונות של חמאס להתקדם לבחירות בשטחים על-פי המתווה שקבע מחמוד עבאס, דהיינו: בתחילה בחירות לפרלמנט ורק אחר כך בחירות לנשיאות ולמל"פ, רג'וב מציג את עצמו בפני בכירי פתח כמי שהשיג את פריצת הדרך ושכנע את אסמעיל הניה לבוא לקראת יו"ר הרש"פ.
אולם, גורמים בכירים בפתח טוענים כי הציר החזק בצמרת הרש"פ נותר הציר של מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח' שהם המקורבים ביותר למחמוד עבאס ולוחשים על אוזנו בכל הנושאים, בכל מקרה מחמוד עבאס מניח "לנערים לשחק לפניו", אין לו שום כוונה כרגע לרדת מן הבמה הפוליטית.

תאריך:  06/01/2021   |   עודכן:  06/01/2021
+צה״ל הודיע למשפחת המחבל שרצח את אסתר הורגן כי ביתה ייהרס
15:29 06/01/21  |  עידן יוסף

הודעה על כוונת צה"ל להריסת שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא נמסרה היום (ד') למשפחתו. המחבל ביצע פיגוע ב-20 בדצמבר 2020 בו נרצחה אסתר הורגן ז"ל הי"ד ביער ריחן. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב הירושה מחריף לקראת חילופי הממשל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
שנת 2020 הייתה שנה קשה מאוד לפלשתינים בגדה וברצועה מבחינה מדינית, כלכלית ובריאותית. ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות בארה"ב ומציאת החיסון לנגיף הקורונה מעניקים תקווה לפלשתינים לשיפור מצבם בשנת 2021
עידן יוסף
מחמד מרוח כבהא הודה שקיבל את ההחלטה לבצע את הרצח כחודש וחצי האירוע    הסיבה לכך הייתה, בין השאר, מותו של אסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער, שמת בכלא כתוצאה ממחלה
יוסי אחימאיר
מה שמכונה "האביב הערבי" לא קרה, הגם שפני המזה"ת השתנו. לא אביב פרץ לפני עשור כי אם טלטלה, שריסקה את אחדות העולם הערבי, הפילה משטרים, גרמה לתהפוכות. על אחת כמה וכמה שלא הגיע האביב המדומה אל הפלשתינים. הם נשארו בטלטלתם, מקובעים בעמדותיהם, רחוקים עוד יותר מהשגת יעדם
ארי בוסל
עוד בוא יבוא יומם של כל הערבים שלא מעזים או לא רוצים לתמוך בישראל ובמקום זאת מדברים בגנותה ומתנגחים בה בכל הזדמנות אפשרית, חותרים תחת אושיות קיומה ופועלים להשמידה
יוני בן-מנחם
הממשל החדש בארה"ב מתכוון לדרוש ממחמוד עבאס לקיים בחירות בשטחים, האיחוד האירופי כבר העביר דרישה דומה ליו"ר הרש"פ הכוללת עריכת בחירות גם ברצועת עזה. מחמוד עבאס מנסה להתחמק מהבחירות, בעבר הוא האשים את ישראל כי היא מטרפדת אותן וסביר להניח כי ינסה לשוב ולהאשים אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il