X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מבאטחים חמושים באולם בית הנבחרים [צילום: אנדרו הרניק, AP]
תומכי טראמפ מחוץ לקונגרס [צילום: חוליו קורטז, AP]
תומכי טראמפ מתפרעים בקפיטול, 6.1.21 / Global News
לילה של התפרעויות חסרות תקדים

סיום צפוי לכהונה של בריונות ושקרנות

דונלד טראמפ הוא בריון אלים ופורע חוק, אשר בנה את הקריירה שלו על אדני כזבים ומרמה הוא הפר כל נורמה, הפגין בוז לשלטון החוק, עודד בריונות גופנית ומילולית וחתר תחת יסודות הדמוקרטיה האמריקנית האלימות עלולה להימשך עד 20 בינואר; הנזק האדיר לארה"ב עלול להימשך שנים
▪  ▪  ▪
קידשו את חופש המחאה
ההתפרעות בקפיטול היא מחדל אבטחתי ומשטרתי אדיר, אולי החמור ביותר בתולדות ארה"ב. החשש מפני מהומות היה באוויר ימים רבים, אבל כוחות המשטרה נראו כאילו הופתעו לחלוטין. הבניין הוא מהמאובטחים ביותר במדינה, אבל עשרות ואולי מאות בני אדם נכנסו אליו באין מפריע ואף פלשו לאולמות הסנאט ובית הנבחרים וללשכתה של ננסי פלוסי. הפורעים למעשה שלטו בבניין במשך שלוש שעות, ורק לאחר מכן החל הפינוי שלהם. כך זה נראה, כאשר מדינה הופכת את חופש המחאה לזכות-על סופר-מקודשת. לתשומת ליבם של מי שחושבים אותו הדבר על המתפרעים אצלנו.

מדהימים ככל שהיו אירועי הלילה (יום ד', 6.1.21) בוושינגטון, קשה לומר שהם היו ממש מפתיעים. למעשה, זהו כמעט הסיום המתבקש לארבע שנותיו של נשיא חסר כל מעצורים, בלתי צפוי ובלתי יציב, שקרן פתולוגי, בריון אלים ופורע חוק.
דונלד טראמפ הוא עבריין סדרתי, אשר בנה את הקריירה שלו על יסודות של כזבים, ניצול ורמייה. הוא ניפח את שווי נכסיו כדי לצבור יוקרה ולקבל אשראי. הוא נמנע בצורה שיטתית מתשלום לאלפי קבלנים. הוא רימה לקוחות, משקיעים ובנקים. הוא התחמק מתשלום מס. הוא ברח מפרעון חובותיו. הוא הטריד מינית והתגאה בכך. עוד לפני שנכנס לבית הלבן רמס טראמפ כל נורמה, כאשר שילם דמי שתיקה מכספי תרומות, המשיך להחזיק בעסקיו הפרטיים והעניק משרות לבני משפחתו.
רשימת העבירות של טראמפ בארבע השנים האחרונות ארוכה וחמורה מכפי שמישהו יכול היה לדמיין. הוא פיטר עובדי ציבור בכירים משיקולים אישיים. הוא שיבש את החקירה בפרשה הרוסית. הוא ניסה ליזום עסקת שוחד עם נשיא אוקראינה, כדי לקבל מידע שיכפיש את יריבו. הוא קיבל כספים ממדינות זרות. הוא הזרים לכיסו מיליוני דולרים מכספי משלם המיסים.
הבוז של טראמפ לשלטון החוק בלט לכל אורך הדרך. הוא הפך את משרד המשפטים לכלי פוליטי. הוא דרש בגלוי ובמפורש לפתוח בחקירות פליליות נגד מתחריו. הוא העניק חנינות לעבריינים על-פי מפתח של קרבה אישית. הוא ציפה בבירור מהשופטים אותם מינה, כולל שופטי בית המשפט העליון, לפסוק לטובתו. הוא התערב בהליכים פליליים נגד מקורביו. הוא גינה שופטים שפסיקתם לא הייתה לרוחו.
טראמפ עודד בריונות מילולית וגופנית. הוא סירב בתוקף לגנות את הימין הקיצוני הגזעני. הוא סירב באותו תוקף להביע הבנה כלשהי לתסכולם של מפגיני Black Lives Matter. הוא כינה פורעים "אנשים טובים". הוא התבטא בגזענות כלפי מהגרים, כולל מחוקקים, וכלפי מדינות זרות. בתקופת כהונתו הגיעה האנטישמיות בארה"ב לשיא.
טראמפ חתר בצורה חסרת תקדים תחת יסודות הדמוקרטיה האמריקנית. הוא נעזר ברוסיה כדי לנצח ב-2016, הבהיר שאין לו בעיה לקבל שוב עזרה ממדינה זרה ואכן ניסה לקבל אותה מאוקראינה. הוא הביע בוז ועוינות, על גבול ההסתה, כלפי התקשורת - אבל רק זו שמתחה ביקורת עליו. והחמור מכל: במשך חודשיים הוא משקר מאות פעמים ובלא הרף על תוצאות הבחירות, ובכך משרת בצורה מושלמת את אחד האינטרסים העליונים של אויבי ארה"ב - לזרוע ספק לגבי יושרת לב-ליבו של ההליך הדמוקרטי.
כל אלו השתלבו באירועי אמש והלילה. המתפרעים הללו משוכנעים שגנבו להם את הבחירות - בגלל השקרים של טראמפ. הם משוכנעים שהם אנשים טובים - בגלל העידוד של טראמפ. הם משוכנעים שמותר להם לקחת לידיהם את החוק - בגלל הדוגמה של טראמפ. הם משוכנעים שלא יקרה להם כלום - בגלל התקדימים של טראמפ. ובזמן אמת, באירוע האלים החמור ביותר בתולדות הדמוקרטיה האמריקנית, טראמפ אומר שהוא אוהב אותם ומבין לליבם.
הלילה הזה מעורר שתי שאלות קשות במבט לעתיד - המיידי והרחוק יותר. טראמפ הוא נשיא לעוד 13 יום, ומי יודע מה עוד הוא עלול לחולל. טראמפ קרא במשך שבועות לתומכיו להגיע לוושינגטון אתמול, וכאשר הופיע בפניהם - המריץ אותם בגלוי להגיע לקפיטול ולפעול ב"תקיפות". האם הוא ילמד לקח? קשה מאוד להאמין. הרבה יותר סביר להניח, שבמישרין או בעקיפין - טראמפ יגרום לעוד אלימות, העלולה ללכת ולהחמיר עד 20 בינואר. טראמפ הקשה ומקשה מאוד על העברת השלטון לידי ביידן בצורה מסודרת; הוא בהחלט עלול להוביל למצב בו ההעברה תהיה אלימה. החצי-בדיחה על טראמפ המתבצר בבית הלבן, היא לא רק אפשרות מעשית - אלא אפילו נראית כתסריט הפחות-חמור מאלו העלולים להתממש.
אבל זה ייגמר ב-20 בינואר. מה שלא ייגמר הוא הרעל שהחדיר טראמפ לגופן של האומה האמריקנית והדמוקרטיה האמריקנית. הוא שכנע עשרות מיליונים שגנבו להם את השלטון, הוא שכנע עשרות מיליונים שנשיאם אינו לגיטימי, הוא שכנע עשרות מיליונים שאין אפשרות לסמוך על המערכת. הוא השתלט על המפלגה הרפובליקנית ומהלך אימים עליה ועל בכיריה, ובכך מוביל אותם לתמוך בשקריו ולראות את הדמוקרטים כאויבים. יעברו שנים, אם בכלל, עד שארה"ב תתאושש מן הפגיעה הזאת - בתדמיתה, בשלטון החוק בה, בדמוקרטיה שלה.

תומכי טראמפ על ניידת מחוץ לקפיטול [צילום: חוליו קורטז, AP]
צופים בבית הנבחרים תופסים מחסה [צילום: אנדרו הרניק, AP]
משטרת הקפיטול ברוטנדה של הקפיטול [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
תאריך:  07/01/2021   |   עודכן:  07/01/2021
+גל התפטרויות בממשל טראמפ
21:42 07/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שרת התחבורה, איילין צ'ו - רעייתו של הסנאטור מיץ' מקונל - היא המתפטרת הראשונה מהקבינט  ▪  התפטרו גם סגן היועץ לביטחון לאומי, השליח המיוחד לצפון אירלנד, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים ועוד

צ'ו. לא לשבת בחיבוק ידיים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+סנאט מפוצל: כך זה ייראה
13:25 07/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט מסביר: קאמלה האריס תכריע בתיקו בהצבעות; הדמוקרטים יוכלו להעביר מינויים בכירים ואת התקציב; הרפובליקנים יוכלו לתקוע את יתר החקיקה

שומר ומקונל. יגיעו להסכמות? [צילום: סוזן וולש, AP]
+כעת ביידן יוכל לעשות דברים
08:03 07/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אמנם רוב דחוק מאוד שאינו מאפשר להעביר כל דבר; אבל ביידן יוכל להעביר מינויים, לאשר את התקציב, להגדיל את הסיוע לקורונה ולקדם את מדיניותו הכלכלית

ביידן עם המנצחים [צילום: קרולין קסטר, AP]
טראמפ עם המפסידים [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיום צפוי לכהונה של בריונות ושקרנות
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
לא מפתיע, יצא האיתמר מן השק
מגיב ותיק  |  7/01/21 08:19
 
- כל כך מדויק. איוולת ל"ת
ק.ר.  |  7/01/21 10:14
 
- }}}15שנים נתניהו ראש ממשלה
4שנים טראמפ נשיא  |  7/01/21 13:45
2
אינך מתבייש ?
ארי כספי  |  7/01/21 08:21
3
בכל זאת היה שם משהו...
א.ל. רמת-גן  |  7/01/21 08:29
4
בכל זאת היה שם משהו...
א.ל. רמת-גן  |  7/01/21 08:29
5
כתבת שקרים של תעמולאי
Q  |  7/01/21 09:25
6
של האומה הבזויה הזו.
שעתה היפה ביותר,  |  7/01/21 11:42
 
- טבאריש יזבקל'ה...
מגיב ותיק  |  7/01/21 15:51
7
דברים נכונים וחשובים
הירונימוס  |  7/01/21 14:24
 
- כל אדם הגון, דמוקרט כרפובליקאי
למה אסון,  |  7/01/21 15:42
 
- עוכרי ישראל שמחים ל"ת
Q  |  7/01/21 16:40
 
- הבולשביקים משנים טקטיקה ?
מגיב ותיק  |  7/01/21 15:57
8
כתבה שמביישת את ניוז1
עודדי  |  7/01/21 15:26
9
"אובמה אשם"
שמין  |  8/01/21 16:10
10
מחצית האמריקאים לא תשתוק על
עולם אחר  |  8/01/21 23:25
11
העלילו עליו קשר סוביטי
כתב עלוב   |  13/01/21 11:50
12
תועמלן בולשביקי
פראבדה  |  14/01/21 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
ג'ון אוסוף גבר על הסנאטור דייוויד פרדיו לאחר נצחונו של רפאל וורנוק על הסנאטורית קלי לופלר    לשתי הסיעות יהיו 50 מנדטים והקול המכריע יהיה של קאמלה האריס
איתמר לוין
לאחר שלוש שעות של התפרעויות בקפיטול מצד תומכיו, טראמפ קרא להם בנאום קצרצר בטוויטר להתפזר - וחזר על הטענה כאילו הבחירות נגזלו ממנו בצורה תרמיתית    מפקדי הצבא שוחחו עם פנס ופלוסי - ולא עם טראמפ
איתמר לוין
"למילים של הנשיא יש משמעות"    "שימורה של הדמוקרטיה מחייב אנשים בעלי רצון טוב, מנהיגים שאינם פועלים למען האינטרסים האנוכיים שלהם בכל מחיר אלא לטובת הכלל"
איתמר לוין
מאות מתומכי טראמפ פרצו מחסומים ליד הקפיטול לאחר שטראמפ קרא להם להגיע לקונגרס    מאבטחיו של פנס הוציאו אותו מאולם הסנאט ועל הבניין הוטל סגר    לפני כן דחה פנס בפומבי את לחציו של טראמפ והודיע שלא יתערב באישור נצחונו של ביידן    המתפרעים השתלטו על הבניין למשך שעות ארוכות
איתמר לוין
מושל קליפורניה לשעבר קורא באקונומיסט לחברי מפלגתו לאשר בקונגרס את נצחונו של ביידן ומזהיר מפני התוצאות של "הבחירה באנוכיות וציניות על פני שירות ותקווה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il