X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רשעות מסוכנת וצפצוף מתמשך [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מזה הוא מתעלם לחלוטין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הוא היה מרגיש מצוין ברוסיה, ונצואלה או מצרים

מצידו של אוחנה, שהאסירים יתפגרו

השר לביטחון פנים מסרב בתוקף לחסן אסירים ועצורים המצויים בקבוצות הסיכון לקורונה הוא מפר את חובותיו, מצפצף על המומחים ולכאורה גם מבצע עבירות פליליות למה? כי זה משרת את המטרות האישיות והאג'נדה הפוליטית שלו
▪  ▪  ▪

נניח שאתם עורכי חדשות באתר אינטרנט וזקוקים לאיזשהו סיפור שיתפוס כותרות, יביא הרבה גולשים, יעורר סערה, בקיצור - יעשה טוב לאתר שלכם. ההימור הכי בטוח שלכם יהיה לצפות למשהו מהכיוון של מירי רגב או אמיר אוחנה. אבל בעוד שאצל רגב מדובר בטיפשות, אצל אוחנה מדובר לכאורה ברשעות. בעוד שאצל רגב זה יהיה מרגיז, אצל אוחנה זה יהיה מסוכן. בעוד שאצל רגב זה יבוא מתוך זלזול רגעי, אצל אוחנה זה יבוא מתוך צפצוף מתמשך.
קחו לדוגמה את השבוע האחרון. ח"כ תא"ל (מיל') מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים - כפי שדובריה מקפידים לקרוא לה - השתתפה במסיבת יום הולדת של אחד מאנשיה, תוך הפרה בוטה של כל כללי הקורונה. היא אפילו לא התנצלה כאשר התמונה פורסמה, אלא ניפקה הסבר שהיה עלבון לאינטליגנציה ("נכנסתי לרגע ואמרתי להם להקפיד על הכללים"). כי זאת רגב: שטותניקית שטיפסה לצמרת הליכוד בזכות נאמנות ולקקנות אין-קץ לבנימין נתניהו.
במקביל, אוחנה החליט שלא לחסן נגד קורונה את האסירים והעצורים. כאשר הבהירה לו המשנה ליועץ המשפטי, עמית מררי, שהחלטתו בלתי חוקית - הוא שלח אותה להתמודד לכנסת והבהיר שכאן הוא הקובע. כאשר הוגשו עתירות לבג"ץ, הוא דרש לאפשר לו לייצג את עצמו נגד עמדת הפרקליטות. כאשר היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט סירב והודיע לו שוב שמדובר בהחלטה בלתי חוקית וחסרת סמכות, אוחנה אפילו לא טרח להגיב.
אוחנה הרבה יותר חכם מאשר רגב (ולא רק בגלל שזו לא חוכמה גדולה). הוא פועל בצורה מכוונת ומתוכננת, כי לשיטתו - אין לו מה להפסיד. אם בג"ץ ידחה את העתירות, הוא ייצא בקול תרועה רמה ויחגוג את נצחונו על הפקידים והיועצים המשפטיים. אם בג"ץ יקבל את העתירות (וזה מאוד סביר), הוא יתקוף את השופטים שמתערבים בשיקול הדעת של הדרג המדיני, ויאשים אותם שהם מעדיפים רוצחים ומחבלים על פני אזרחים שומרי חוק.
ההפך הגמור מן הצפוי
מה שאולי הכי מדהים בהתפרעות הזאת של אוחנה, הוא העובדה שהיא עומדת בניגוד מוחלט לעמדה לה היינו מצפים ממנו. הוא מציג את עצמו כסניגור לשעבר, המכיר את עוולות המערכת ומחויב להיאבק בהן - עמדה לגיטימית ואף ראויה לשבח. בתור שכזה (מה שמכונה "תפיסה סניגוריאלית"), הוא אמור היה לדרוש לחסן במהירות את הכלואים שבקבוצת סיכון. הוא אמור היה להתייצב מול השב"ס ולשמור על זכויות היסוד של החלשים ביותר בחברה. הוא אמור לדקלם בעל-פה את הפסיקה העקבית של בית המשפט העליון, המדגישה ששלילת חרות אינה גוררת שלילת זכויות יסוד אחרות, כמו הזכויות לחיים ולבריאות.
אז למה הוא עושה את ההפך הגמור? יש שתי אפשרויות. האחת: אוחנה רק מעמיד פנים שאכפת לו מהאדם הקטן והחלש, רק עוטה מסיכה של לוחם צדק ושוויון. למעשה, הוא בעל גישה קשוחה כלפי עבריינים (מה שמכונה "תפיסה קטיגוריאלית") - וגם זו תפיסה לגיטימית לחלוטין ואף ראויה לשבח (ואין סתירה בין שתי הגישות; כל אחת והזמן והמקום הראויים לה). אלא שאוחנה לא מסתפק בעונשים הקבועים בחוק, וזה כבר פסול בתכלית. מבחינתו, לא די בכך שפושע נבזה ככל שיהיה ומחבל מנוול ככל שיהיה יישבו בכלא, אולי לכל ימי חייהם; מצידו, שיתפגרו. זה אסור. זה אנטי-דמוקרטי. זה סותר את שלטון החוק.
השנייה: אוחנה פועל מתוך פוזיציה פוליטית. הדגל בה' הידיעה שלו הוא מאבק בפרקליטות ובייעוץ המשפטי. הוא לעומתי: הם יגידו לבן - הוא יגיד שחור; הם יסכימו איתו - הוא יתעמת איתם. אם לא תהיה מחלוקת, הוא ייצור אותה וידאג להעצים אותה. וכאמור, מבחינת אוחנה - זה מצב של win-win. הוא תמיד יציג את עצמו כמנצח או כקורבן, ואת הצד השני - כמפסיד או כבריון.
כעת אוחנה מוכן לשחק בחיי אדם כדי להשיג את מטרותיו. כל שוטה וכל קטן יודעים מהי הקורונה ומהן סכנותיה. כל שוטה וכל קטן יודעים שחייבים לשמור על ריחוק חברתי ואוורור כדי להקטין את סיכויי ההדבקה. כל שוטה וכל קטן יודעים שבתי כלא הם פצצת קורונה, במיוחד בתנאים התת-אנושיים השוררים ברבים מהם בישראל של 2021. לאוחנה זה לא מזיז. נראה אם יהיו מספיק חיסונים ואז נחשוב, הוא אומר במפורש.
יש לו גיבוי מנתניהו
זוהי התנהלות שאיננה "רק" הפרה של חובותיו המינהליות. היא לא "רק" צפצוף בוטה על דעת אנשי המקצוע, הן המשפטנים והן הרופאים. היא גם לכאורה שורה של עבירות פליליות ועוולות אזרחיות: חבלה חמורה, הפצת מחלה, רשלנות, אולי עד כדי הריגה. כל אסיר/עצור חולה קורונה שאמור היה לקבל את החיסון ולא קיבל אותו בגלל אוחנה - יהיה באשמתו. כל אסיר/עצור חולה קורונה שימות - דמו יהיה על ידיו של אוחנה.
אוחנה מרשה לעצמו להשתולל משום שיש לו גיבוי מבנימין נתניהו. אם ראש הממשלה היה אדם ששלטון החוק נר לרגליו, השר לביטחון פנים לא היה מעז לנהוג בצורה כזאת - או שהיה מפוטר תוך 24 שעות אם כן היה נוהג כך. אבל אוחנה - הן כאשר היה הממונה על הפרקליטות והן כאשר הוא הממונה על המשטרה - הוא אחד מ"ראשי הקנוניה על הטריבונה", כלשון הגששים, אחד מראשי להקת המעודדים הצווחניים של נתניהו.
אבל מה זה אסיר יותר או אסיר פחות, עצור יותר או עצור פחות, אל מול הצרכים הפוליטיים של אוחנה? מה זה חולה יותר או חולה פחות, מת יותר או מת פחות, אל מול הרעשים התקשורתיים של אוחנה? כך נראה השר לביטחון פנים שלנו. כך נראה האיש המופקד על המשטרה, על משמר הגבול ועל שירות בתי הסוהר. הוא היה מרגיש מצוין ברוסיה, ונצואלה או מצרים.

תאריך:  16/01/2021   |   עודכן:  16/01/2021
+11,437 דוחות בגין הפרות הסגר נרשמו בסופ"ש האחרון
11:47 17/01/21  |  מירב ארד

במהלך הסופ"ש האחרון (15-16.01.2021), נרשמו ע״י השוטרים 11,437 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת (דו"חות הניתנים גם בהתקהלויות אסורות של מי שמרוחק מביתו מעל 1,000 מ' למטרה אסורה)- 9,224 דו"חות, ובהם גם 1,514 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 148 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 120 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 345 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

+נתניהו: "החלטה על הארכת הסגר תתקבל לכל המאוחר ביום רביעי"
11:46 17/01/21  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה. אנחנו מביאים עוד חיסונים. אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם״.

+נאסרה כניסת מבקרים למרכז הרפואי בני ציון
11:35 17/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשל עלייה משמעותית בתחלואה - 77 חולי קורונה, מרביתם במצב קשה  ▪  במרכז הרפואי נערכים לפתיחתה בימים הקרובים של מחלקת קורונה חמישית

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ח"כ אשר: "הצהרת חולדאי - אמירה פופוליסטית"
11:10 17/01/21  |  מירב ארד

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר התייחס בראיון ברשת ב' להצהרת רון חולדאי בדבר פתיחת אולמות התרבות למתחסנים: "אמירה פופוליסטית שמנסה לרכב על יוזמה שהממשלה מקדמת ממילא, אנו עובדים בצורה אחראית על הסגירות האחרונות של הדרכון ונקווה שהוא יפעל בהקדם".

+בג"ץ תוהה על השימוש בכלי השב"כ
10:13 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה: החוק יוארך אוטומטית עד יולי, אך בימים הקרובים ייבחן צמצום השימוש בו; בהמשך ייבחנו הנתונים  ▪  חיות: יש להביא בחשבון את השפעת החיסונים ואת היעילות המוטלת בספק של הכלי, ולבדוק את התועלת מול הנזק  ▪  מלצר: בהחלט סביר שהתקדמות החיסונים תייתר את השימוש בכלי

הדיון בבית המשפט העליון / שידור חי
שבעת השופטים בדיון היום [צילום: לע"מ]
האם החיסונים ייתרו את הכלי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+חתונה מהאגדות
09:58 17/01/21  |  שירה ויזל   |   לרשימה המלאה

עולם החתונות ספג, ועודו סופג, פגיעות שהכניסו את התחום הכי חלומי ושמח למצב של זירת מאבק  ▪  בתחילתה של השנה, התחוללו ויכוחים בתוך אירועי החתונות ואלו הגיעו עד לפתחו של בית המשפט  ▪  כל צד בטוח שהצדק עימו, בזמן שכולם רוצים בסך-הכל - להתחתן

מחוזות שאיש לא העלה בדעתו [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+משרד הבריאות: שני חולי קורונה היו בטיסה מדובאי לתל אביב
09:46 17/01/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן על שני חולי קורונה שחזרו בטיסה של חברת FLY Dubai מדובאי לתל-אביב. הטיסה FZ1163 המריאה ב-9.1.21 בשעה 09:40 בשדה התעופה בדובאי ונחתה ב-9.1.21 בשעה 11:35 בנתב"ג תל אביב. כל הנוסעים בטיסה חייבים להיות בבידוד ולדווח באתר משרד הבריאות על בידוד ביתי. תקופת הבידוד הנדרשת היא 14 ימים.

+חולדאי: "נפתח את אולמות התרבות בתל אביב בתחילת פברואר"
09:28 17/01/21  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת הישראלים וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע (יום א') כי יפתח את מוסדות התרבות בעיר בתחילת החודש הבא. "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בת"א-יפו לכל מי שקיבל שני חיסונים. לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים" - כתב חולדאי בחשבון הטוויטר שלו.

+‏שירות התעסוקה: מתחילת הסגר נרשמו 129,747 דורשי עבודה חדשים
09:11 17/01/21  |  מירב ארד

שירות התעסוקה מדווח כי מאז תחילת הסגר נרשמו 129,747 דורשי עבודה חדשים, 6,399 בסוף השבוע האחרון. מאז הודק הסגר נרשמו כ-69 אלף דורשי עבודה חדשים, כ-54% מכלל הנרשמים. כ-23 אלף פוטרו או התפטרו מאז החל הסגר. כ-34 אלף עובדי הוראה, חינוך והדרכה נרשמו כדורשי עבודה מאז החל הסגר, 91% מהם מאז הודק הסגר ונסגרה מערכת החינוך.

+שב"ס: לאחר השלמת חיסוני הסגל - יחלו חיסוני הכלואים
08:59 17/01/21  |  מירב ארד

ש"ס הודיע כי מבצע הליך חיסון סגל שב״ס שהחל לפני כשלושה שבועות והסתיים יחתם היום. לאחר השלמת חיסוני הסגל, בהמשך להנחיית השר לביטחון הפנים ובתיאום עם גורמי המשרד לביטחון הפנים ומשרד הבריאות, יחלו חיסוני הכלואים בבתי הכלא בהתאם לתוכנית רפואית ומבצעית שהוכנה בשב״ס בתקופה האחרונה.

+סגר בסדר
08:47 17/01/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

ההיתר להכניס חמץ בפסח בבתי חולים זו התערבות בוטה של בג"ץ בתחום ההלכה  ▪  הבית של המתמודדים סגור  ▪  ולקינוח פסוקו

חמץ לא פה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+הרכב מורחב דן באיכוני השב"כ
08:44 17/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האיכונים לאיתור חולי קורונה ומי שבאו איתם במגע הופעלו מאז פרוץ המגיפה, אך ספגו ביקורת בטענה שהפגיעה בפרטיות היא משמעותית בעוד התועלת מהם היא קטנה יחסית

הדיון בבית המשפט העליון / שידור חי
הכלי נועד לאיתור מחבלים
+מבצע חיסוני הקורונה מתרחב: היום יחלו להתחסן בני 45+
08:36 17/01/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עד כה התחסנו יותר מ-2 מיליון איש במנה ראשונה וכ-200 אלף במנה שנייה.  ▪  פרופ' אש: "נצטרך להאריך את הסגר בשבוע נוסף"  ▪  272 חולי קורונה נפטרו בשבוע שחלף

מבצע החיסונים נמשך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עלייה של 5.8% בתשלומי המשכורות בדצמבר
08:35 17/01/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מספר מקבלי המשכורות בדצמבר הגיע ל-3.42 מיליון איש - הנתון הכי גבוה מפרוץ משבר הקורונה בחודש מרס האחרון  ▪  עלייה של 3% במספר מקבלי משכורת בגין דצמבר לעומת נובמבר  ▪  הנתונים נוגעים לתקופה שלפני הידוק הסגר וסגירת המסחר והשירותים

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הרב ישראל מאיר לאו חלה בקורונה
22:43 16/01/21  |  איציק וולף

הרב הראשי לישראל לשעבר, ישראל מאיר לאו, נמצא חיובי לקורונה לאחר שקיבל את החיסון השני. הרב לאו נדבק, ככל הנראה, מאשתו שחלתה בקורונה.

+4 ישראלים חזרו מהאמירויות עם וריאנט הקורונה מדרום אפריקה
19:14 16/01/21  |  איציק וולף

ארבעה מקרים נוספים של תחלואה בווריאנט הדרום אפריקני של נגיף הקורונה התגלו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. ארבעת המקרים הם של ישראלים ששבו לארץ מאיחוד האמירויות, והיו חיוביים לקורונה בבדיקה ראשונית שהתבצעה בנמל התעופה בן גוריון.
עד היום אותרו בישראל 12 מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני הנחשב למידבק מאוד.

+ביידן מתכנן קמפיין ענק להרחבת ההתחסנות
18:56 16/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הודיע שיגביר את זמינות החיסונים בבתי המרקחת, יפעיל מרפאות ניידות באיזורי הכפר, יעודד את המדינות לחסן בני 65 ומעלה ויפעל לחיסון יתר בקרב בני המיעוטים שהם הנפגעים העיקריים  ▪  הבעיה העיקרית: כל הצעדים תלויים באספקת החיסונים שעודנה איטית בארה"ב

ביידן אמש. "המצב יורע לפני שישתפר" [צילום: מאט סלוקום, AP]
חיסונים בניו-יורק. להתגבר על ההתנגדות [צילום: יורי איוומורה, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצידו של אוחנה, שהאסירים יתפגרו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אוחנה מעדיף לחסן את הישראלים
א''ש  |  16/01/21 22:36
2
כל הכבוד לאוחנה.נותן קודם לנו. ל"ת
יוסי32145678  |  16/01/21 22:50
3
מדובר על המחבלים !!! ל"ת
נפלת על הראש  |  16/01/21 23:14
4
הסיכוי שאסירים ידבקו קטן ל"ת
איתמרהמפגר  |  16/01/21 23:55
5
אוחנה הוא המחליט זו סמכותו
סמולרצ'יק  |  17/01/21 00:08
6
צריך להגיד אמת.
יוסי מ.  |  17/01/21 00:47
7
ואולי יש סיבה לגיטימית?
שאול א.  |  17/01/21 10:17
8
ha'HOMO MEKABEL ORERUT
Haim Mevin USA  |  17/01/21 11:13
9
מי שנפגע או שייפגע חייב להגיש
תביעה אישית   |  17/01/21 11:33
10
אוחנה לא מתנגד לחיסון אסירים
למה לשקר??  |  18/01/21 16:15
11
אני בעד שלא לחסן אסירים
שנגול  |  18/01/21 21:02
12
איתמר, מסית ומדיח משנאתו לביבי
טירה  |  22/01/21 09:50
13
איתמר .גם אתה כותב רק מפוזיציה
אוליבר וונדל   |  22/01/21 13:12
14
איתמר, אתה גורם אי נוחות
עפרב  |  23/01/21 12:46
15
אז מתברר כעת שהמאמר הזה
אבינועם אשכול  |  25/01/21 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הודיע שיגביר את זמינות החיסונים בבתי המרקחת, יפעיל מרפאות ניידות באיזורי הכפר, יעודד את המדינות לחסן בני 65 ומעלה ויפעל לחיסון יתר בקרב בני המיעוטים שהם הנפגעים העיקריים    הבעיה העיקרית: כל הצעדים תלויים באספקת החיסונים שעודנה איטית בארה"ב
מירב ארד
ארה"ב מובילה את הרשימה עם 399,709 קורבנות עד כה    באירופה התחלואה בבריטניה שוברת שיאים עם 87 אלף אבידות    מזכ"ל האו"ם: "המדע הצליח, אבל הסולידריות נכשלה"
איתמר לוין
דוחה את בקשתו של אוחנה לייצוג נפרד בבג"ץ בעתירות נגד החלטתו לדחות את חיסון האסירים    אומר שעמדתו של אוחנה מנוגדת לזו של משרד הבריאות ונעדרת כל מקור סמכות
עידן יוסף
במשך חודש שלם לא אותרה התקלה שאיפשרה את מסירת המידע הרפואי ללא ידיעת החולים ובניגוד לחוק הקורונה    יו"ר ועדת החוץ והביטחון פנה לשר הבריאות באשר למהות התקלה ולצעדים שינקטו כדי למנוע תקלה דומה בעתיד
איתמר לוין
במרכז התוכנית: 400 מיליארד דולר להאצת החיסונים ולפתיחת בתי הספר בתוך 100 ימים; 350 מיליארד דולר למדינות ולרשויות המקומיות; עד 1,400 דולר במזומן לכל תושב; הגדלת דמי האבטלה ב-400 דולר לשבוע עד ספטמבר; סיוע בתשלום שכר דירה; סבסוד למעונות יום    התוכנית תמומן באמצעות נטילת הלוואות וזקוקה לאישור של שני בתי הקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il