X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההכרה של בית המשפט העליון ב"ספונטניות" של ההפגנות היא זו שפוגעת בלגיטימיות של ההפגנות ובחופש הביטוי של המפגינים
▪  ▪  ▪
מעקר את מערכת המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מבין המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יש כאלה שנקעה נפשם ממנו והם רוצים לראות במקומו איש מימין, איש משמאל, אידיאליסטים ישרי דרך וישרי ערך. ויש גם אנשים ללא כל מטרה מלבד מטרת הכאוס, מלבד מטרת האנרכיה. וכרגיל האנרכיסטים גוברים, בייחוד אם בית המשפט העליון עומד לימינם.
אנשים ישרים הרוצים בהחלפת ראש הממשלה, יסכימו ואף יעדיפו סיכומים מראש עם המשטרה, יסכימו ואף יעדיפו לקבל על עצמם מנהיגות טקטית לאו-דווקא עם דעה פוליטית אחידה, אשר תהיה בתיאום מתמיד עם המשטרה, ותמנע צפיפות המסכנת את בריאותם. הם יעדיפו שעל הסדר בתוכם יקפידו סדרנים מתנדבים מטעמם והמשטרה תתמקד בהגנה עליהם מפני משחרי רעתם.
לעומתם, האנרכיסטים, מכחישי המגיפה רוצים בלגן, רוצים רעש, רוצים כאוס, רוצים שיתיזו עליהם גז מדמיע, כל מה שנותן הד תקשורתי מתאים להם, ולהם הדימוי של קהל לא מאורגן הכי מתאים.
וכאשר הנושאים עולים בפני בית המשפט העליון, ובית המשפט עליון בשני דיונים שונים (האחד בעניין פ"ת, והשני בעניין ירושלים) מפי השופט עוזי פוגלמן, מכיר בחוסר הארגון הלכאורי הזה כדרך לגיטימית להבעת מחאה, הוא מעקר בפועל את מערכת המשפט כולה, ואז כל פורקי העול האלה ממשיכים בדרכם, ובתי המשפט עומדים חסרי אונים מולם, המשטרה עומדת חסרת אונים מולם, עם ישראל עומד חסר אונים מולם, טיפשות מקיר לקיר בהתגלמותה.
האם לקבוצה מאורגנת מותר להפר את הסדר הציבורי? התשובה היא כן מותר לה בתנאי שהיא מתאמת את הפרת הסדר עם המשטרה, בתנאי שמנהיגי הקבוצה יגיעו להסדר עם המשטרה לגבי הדרך בה מאזנים את הפגיעה בציבור עם הזכות של פרטי אותה קבוצה להביע דעה.
האם לפרט מותר להפר את הסדר הציבורי? התשובה היא לא, וגם לערב רב של פרטים אסור. בערב רב של פרטים לא ניתן לשלוט, המשאבים הנדרשים לשליטה בערב רב של פרטים הם בלתי אפשריים. ערב רב של פרטים איננו צפוי כלל, זכות המחאה של פרטים מתחילה ומסתיימת ב"משמרות מחאה" סטטיות, עם מתי מעט, מתואמת מראש, מתוזמנת מראש, עם מסרים העולים בקנה אחד עם החוק, ואשר בהן עיקר הדאגה של המשטרה היא להגן על המוחים ולא להגן מפניהם.
כך זה כאשר בית המשפט העליון של מדינה מסבך את המדינה ואותנו ב"חופש ביטוי" פיקטיבי, קושר את ידי עצמו ואת ידי דרגי המשפט ואכיפת החוק שמתחתיו במתן זכות לאנרכיסטים לסובב אותנו בכחש.
ואין כאן מילת ביקורת על יואל המפגין בעד או נגד אידיאל או מטרה, וגם לא מילה רעה על דפנה הפועלת כמו יואל, ובלבד שהם מבינים שהם חלק מקהילה, שהם חייבים לשמור על גבולות, שגם לאחרים יש זכויות ואסור להפר את האיזון, ועל-מנת לאזן את זכויותיהם עם זכויות הכלל הם חייבים ארגון, הם חייבים משמעת, הם חייבים תיאום עם המשטרה, ובית המשפט העליון המעודד את הכאוס בהחלטותיו השגויות על ה"ההפגנות הספונטניות", אסור שיהיה להם דוגמה, אסור שיהא להם מופת, חובה שיבינו הלכה למעשה שההכרה של בית המשפט העליון ב"ספונטניות" של ההפגנות היא זו שפוגעת בלגיטימיות של ההפגנות ובחופש הביטוי של המפגינים ההכרה ב"ספונטנית" של ההפגנות היא אם כל חטאת של ההפגנות האלה.

תאריך:  18/01/2021   |   עודכן:  18/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם כל חטאת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברכות לשופט פוגלמן, שפסק נכון.
רקיצר,  |  18/01/21 15:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל אברמוב
אין שום קשר, לא ישיר ולא עקיף, בין המספרים המרשימים ששרי שיכון בזה אחר זה מלהגים באמצעי התקשורת, לבין המספרים בפועל
יוסי אחימאיר
התמונה המצטיירת נכון לעכשיו עודנה של מפלגת ליכוד גדולה, יציבה, ותיקה, בעלת מסורת פוליטית באופוזיציה ובשלטון, ולצידה שלל מפלגות קטנות בהרבה, החל מ17 מנדטים לסער, 14 ללפיד, 12 לבנט וכן הלאה. רק התאגדות כמה מהן לגושים, כמו גוש הימין של סער, בנט, ליברמן, יחד עם לפיד, או כמו גוש השמאל המצומק, עלולה לסכן את "גוליבר" הליכודי
ניר מקובסקי
שוב כי אנו טובים מאוד באלתור ובהירתמות, אבל בפרטים הקטנים אנו נופלים. נח מאוד לראות שאנו מקדימים את שאר המדינות ושאחוז התמותה אצלם גדל בתור הסבר לטעויות בניהול. בפועל אנו לא יורדים לפרטים, לא מתכננים
ד"ר דוד ארגז
טיפין טיפין הצליח טראמפ לחבר את רסיסי המידע   תוך אי-הסדר והאנדרלמוסיה נחשפה בפניו התמונה המלאה    עכשיו כבר מותר לגלות כיצד ניצלה ארצות הברית של אמריקה מסכנה איומה
יהודה קונפורטס
ולא רק אותה, אלא את כל ענקיות האינטרנט והרשתות החברתיות, שעושות במידע שלנו כבשלהן ומהוות כר פורה להסתה, שקרים ופייק ניוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il