X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נאום ההשבעה של ג'ו ביידן / BBC
נאום ההשבעה של הנשיא ג'ו ביידן

המשבר דורש את החשוב מכל: אחדות

מצהיר שהוא משקיע את נשמתו באחדות אמריקנית, ואומר שהאמריקנים יכולים שלא להסכים - ובמקביל לכבד זה את זה ולעבוד יחדיו מותח ביקורת על טראמפ בלי להזכירו בשמו: ניצבים בפני שקרים, מניפולציות והתקפה על הדמוקרטיה מבהיר שארה"ב עומדת בפני התקופה הקטלנית ביותר של הקורונה, אך מבטיח שתגבר עליה בכוחות משותפים
▪  ▪  ▪
"הפרק הגדול הבא בהיסטוריה של ארה"ב" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, קורא לאחדות של תושבי ארה"ב ואומר שניתן לפעול יחדיו למרות ובמקביל לחילוקי הדעות. זה היה המסר המרכזי (יום ד', 20.1.21) בנאום ההשבעה של ביידן. הוא התייחס רק ברמז לקודמו, דונלד טראמפ, הזכיר את הקורונה וההסתערות על הקונגרס ובעיקר ביקש להעביר מסר אופטימי לפיו בכוחות משותפים תצא ארה"ב מחוזקת מן המגיפה ויתר המשברים שבפניה.
ביידן אמר: "זהו היום של אמריקה, זהו היום של דמוקרטיה, יום של היסטוריה ותקווה, של התחדשות ונחישות. אנחנו חוגגים לא את נצחונו של מועמד, אלא את נצחונה של מטרה: הדמוקרטיה. למדנו שוב שהדמוקרטיה יקרה ושבירה. ובשעה זו, ידידי, הדמוקרטיה יצאה וידה על העליונה. ימים אחדים בלבד אחרי האלימות שניסתה לערער את יסודות הקפיטול, אנחנו מתכנסים כאומה אחת תחת האל, בלתי מחולקת, כדי להעביר את השלטון בצורה מסודרת כפי שעשינו במשך יותר מ-200 שנה. אנחנו מסתכלים קדימה בדרך האמריקנית הייחודית שלנו, ללא רתע, באומץ, באופטימיות, ומביטים על האומה שאנחנו יכולים להיות.
"הסיפור האמריקני אינו תלוי באחד מאיתנו, לא בכמה מאיתנו, אלא בכולנו, ב'אנחנו העם' [המילים הפותחות את החוקה], הרוצים איחוד שלם יותר. זוהי אומה דגולה. אנחנו אנשים טובים. ולאורך מאות שנים, בסופה וברוגע, בשלום ובמלחמה, הגענו כל כך רחוק – ועדיין לפנינו דרך ארוכה. נתקדם במהירות ובדחיפות, כי יש לנו הרבה מה לעשות בחורף קשה זה. הרבה לתקן, הרבה לשקם, הרבה לרפא, הרבה לבנות והרבה להרוויח. מעטים האנשים בתולדות ארצנו ניצבו בפני אתגרים דומים לאלו או בפני זמנים קשים יותר מאלו הנוכחיים.
"הנגיף נטל בשנה אחת יותר חיים מאלו שארה"ב איבדה במלחמת העולם השנייה. מיליוני משרות אבדו, מאות אלפי עסקים נסגרו, הקריאה לשוויון גזעי נגעה לליבנו. קריאה להישרדות באה מכדור-הארץ עצמו, שאינה יכולה להיות יותר נואשת ויותר ברורה, וכעת – עלייה של קיצוניות פוליטית, עליונות לבנה, טרור פנימי שאיתם אנחנו חייבים להתמודד ואותם נביס.

"כל נשמתי בזה - לאחד את ארה"ב"
ברק ומישל אובמה בהשבעה [פטריק סמנסקי, AP]

"כדי להתגבר על אתגרים אלו, כדי לחדש את נשמתנו ולהבטיח את עתידה של ארה"ב, יש צורך בהרבה יותר מאשר מילים. זה דורש את הרכיב החיוני ביותר בדמוקרטיה: אחדות. אחדות". ביידן הזכיר שהנשיא אברהם לינקולן אמר שהוא משקיע את כל נשמתו בצו שחרור העבדים והמשיך: "כל נשמתי בזה – לאחד את ארה"ב, לאחד את אנשינו, לאחד את אומתנו. ואני מבקש מכל אמריקני להצטרף אלי ביעד זה. להתאחד כדי להילחם באויבינו, בכעס, בשנאה, בקיצוניות, בהפרת החוק, באלימות, במחלה, באבטלה וביאוש. באחדות נוכל לעשות דברים גדולים, דברים חשובים.
"נוכל לתקן עוולות. נוכל לתת לאנשים משרות טובות. נוכל ללמד את ילדינו בבתי ספר בטוחים. נוכל להתגבר על הנגיף הקטלני. נוכל לבנות מחדש את מעמד הביניים ולהבטיח ביטוח בריאות לכולם. נוכל לספק שוויון גזעי ונוכל להפוך שוב את ארה"ב לכוח המוביל את הטוב בעולם. אני יודע שיש מי שיראו את השאיפה לאחדות כפנטזיה מטופשת בימים אלו. אני יודע שהכוחות המפלגים אותנו עמוקים ואמיתיים. אבל הם לא חדשים. ההיסטוריה שלנו הייתה מאבק מתמיד בין האידיאל האמריקני לפיו נוצרנו שווים, לבין המציאות המכוערת של גזענות, פחד ודמוניזציה שקרעו אותנו זמן רב.
"היסטוריה, אמונה והיגיון מראים לנו את דרך האחדות. אנחנו יכולים לראות זה את זה לא כאויבים אלא כשכנים. אנחנו יכולים להתייחס זה לזה ביושר ובכבוד. אנחנו יכולים לאחד כוחות, להפסיק את הצעקות ולהנמיך את הטמפרטורות. כי בלי אחדות אין שלום, אלא רק מרירות וזעם. לא התקדמות, אלא רק כעס מתיש. לא אומה, אלא רק מדינה בכאוס. זהו רגע היסטורי של משבר ואתגר, ואחדות היא המסלול קדימה. עלינו לעשות זאת כארצות הברית. אם נעשה זאת – אני מבטיח לכם שלא ניכשל. מעולם, מעולם, מעולם לא נכשלנו כאשר ארה"ב פעלה יחדיו.
היום, כאן ועכשיו, בואו נתחיל מחדש, כולנו. הבה נאזין זה לזה. הבה נראה זה את זה. הרבה נפגין כבוד זה לזה. הפוליטיקה אינה צריכה להיות דליקה משתוללת, ההורסת כל מה שבדרכה. לא כל אי-הסכמה צריכה להיות סיבה למלחמה כוללת. ואנחנו חייבים לדחות את התרבות בה העובדות עצמן נופלות קורבן למניפולציות ואפילו לפברוק. עלינו להיות שונים. ארה"ב צריכה להיות טובה מזה, ואני מאמין שהיא טובה מזה. אל תגידו לי שדברים אינם יכולים להשתנות!

"לסיים את המלחמה הבלתי-תרבותית הזו"
ג'ורג' ולורה בוש בהשבעה [אנדרו הרניק, AP]

"לכל מי שתמך בקמפיין שלנו – אני עניו לנוכח האמון שנתתם בי. לכל מי שלא תמך בי, הרשו לי לומר זאת: הקשיבו לי, ואם תמשיכו שלא להסכים – אדרבה; זוהי דמוקרטיה, זוהי ארה"ב. יש זכות לחלוק בדרכי שלום; זהו אולי הדבר החזק ביותר באומתנו. אסור שחוסר הסכמה יוביל לפלגנות. אני מבטיח לכם: אני הנשיא של כל האמריקנים. ואני מבטיח לכם: אאבק למען מי שלא תמכו בי בדיוק כמו למען מי שתמכו בי.
"מהם הדברים שהאמריקנים אוהבים ומגדירים אותם? אני חושב שאני יודע: הזדמנות, ביטחון, חרות, יושרה, כבוד, כבוד – ואמת. השבועות האחרונות לימדו אותנו לקח כואב: יש אמת ויש שקרים, שקרים הנאמרים לצורך כוח ורווחים. לכל אחד מאיתנו, ובמיוחד למנהיגים, יש אחריות: להגן על האומה, להגן על האמת ולהביס את השקרים.
"אני יודע שרבים מכם מתבוננים על העתיד בחשש. אבל התשובה איננה להתכנס פנימה, לסגת אל מחנות מתחרים, להפריע למי שאינו נראה כמוך או אינו עובד את האל כמוך או אינו מקבל את החדשות מאותו מקור כמוך. אנחנו חייבים לסיים את המלחמה הבלתי-תרבותית הזו [משחק מילים באנגלית על מלחמת אזרחים] המציבה אדום נגד כחול, כפרי נגד עירוני, שמרן נגד ליברל. נוכל לעשות זאת אם נפתח את נשמותינו במקום לאטום את ליבותינו. אם נוכל להפגין קצת סובלנות ואנושיות, אם אנחנו מוכנים להיכנס לרגע לנעליו של האחר. לעיתים אתה זקוק ליד; לעיתים אתה נקרא להושיט יד. כך זה צריך להיות. זה מה שאנחנו עושים זה למען זה.
"אם נלך בדרך זו, ארצנו תהיה חזקה יותר, משגשגת יותר, מוכנה יותר לעתיד. ועדיין נוכל שלא להסכים. בעבודה שלפנינו, נזדקק זה לזה. נזדקק לכל הכוח שנוכל לגייס, כדי לעבור את החורף השחור. אנחנו נכנסים לתקופה הקשה ביותר והקטלנית ביותר של הנגיף. עלינו להניח בצד את הפוליטיקה וסוף-סוף להתייצב מול הנגיף כאומה אחת, אומה אחת. ואני מבטיח לכם, שנעבור את זה ביחד.

"נתקן את הבריתות ונהיה מעורבים בענייני העולם"
ביל והילארי קלינטון בהשבעה [פטריק סמנסקי, AP]

"העולם צופה בנו היום, אז זה המסר שלי לאלו שמעבר לגבולותינו. אמריקה עמדה למבחן ויצאה ממנו חזקה יותר. נתקן את הבריתות שלנו ונהיה שוב מעורבים בענייני העולם. לא כדי להתמודד עם אתגרי האתמול, אלא עם אתגרי היום והמחר. ונוביל לא רק בהדגמת הכוח, אלא גם בכוח הדוגמא. נהיה בעל ברית חזק ואמין לשלום, קדמה וביטחון.
"עברנו המון ביחד. בפעולתי הראשונה כנשיא, אני מבקש מכם להצטרף אלי ברגע של תפילה שקטה לזכר כל אלו שאיבדנו בשנה האחרונה. נכבד אותם בכך שנהפוך לאנשים ולאומה שאנחנו יודעים שביכולתנו להיות. [רגע של דומיה].
"חבר'ה, אלו זמנים מאתגרים. אנחנו ניצבים בפני התקפה על הדמוקרטיה שלנו ועל האמת. נגיף משתולל, חוסר שוויון מעמיק, גזענות שיטתית, אקלים במשבר, תפקידה של ארה"ב בעולם. כל אחד מאלו – די בו כדי לאתגר אותנו בצורה קשה. ואנחנו מתמודדים עם כולם בבת אחת. אנחנו עומדים למבחן. האם נתייצב, כולנו? זהו הזמן לאומץ, כי יש הרבה לעשות. אתם ואני נישפט בדרך בה נפתור משברים אלו. השאלה היא האם נתייצב מול גודל השעה.
"אני חושב שאנחנו חייבים, ואני מאמין שגם אתם חושבים כך. אני מאמין שנעשה זאת. וכאשר נעשה זאת, נכתוב פרק גדול חדש בהיסטוריה של ארה"ב, בסיפור האמריקני. הבה נוסיף את עבודתנו ותפילתנו לסיפור המתמשך של אומתנו הדגולה. אם נעשה זאת, ילדינו וילדיהם יאמרו עלינו: הם עשו כמיטב יכולתם, הם מילאו את חובתם, הם ריפאו אדמה פצועה.
"אני מסיים את היום הזה כפי שהתחלתי: בשבועה מקודשת לאל ולכם. תמיד אהיה ישר איתכם. אגן על החוקה. אגן על הדמוקרטיה שלנו. אגן על ארה"ב. כל מה שאעשה, יהיה למענכם. אחשוב לא על הכוח אלא על היכולות, לא על תועלת אישית אלא על טובת הכלל. יחד נכתוב סיפור אמריקני של תקווה, לא של פחד. של אחדות, לא של פילוג. של אור, לא של אפלה. סיפור של הגינות ויושר, אהבה וריפוי, גדולה ועשיית הטוב.
"מי יתן וזה יהיה הסיפור שינחה אותנו, הסיפור שיתן לנו השראה, והסיפור שיאמר לדורות הבאים שנעניינו לקריאת ההיסטוריה ולצו השעה. דמוקרטיה ותקווה, אמת וצדק – הם לא מתו במשמרת שלנו אלא פרחו. שארה"ב הבטיחה את החופש בבית ושבה והתייצבה מול רשעי העולם. זה מה שאנחנו חייבים לאבותינו, לעצמנו ולדורות הבאים. וכך, עם יעד ונחישות, אנחנו מתייצבים מול המשימות של זמננו, נחושים באמת, מונעים בידי אמונה ומסורים זה לזה ולמדינה שאנו אוהבים בכל ליבנו".

מייק וקארן פנס [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
ליידי גאגא בשירת ההמנון [צילום: אנדרו הרניק, AP]
תאריך:  20/01/21   |   עודכן:  20/01/21
+מהי אחדות? גם על זה יש מחלוקת
08:38 21/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ביידן צדק לחלוטין כאשר העמיד את הקריאה לאחדות בלב נאומו, כי הפוליטיקה מחבלת אפילו במאבק בקורונה  ▪  אבל הוא לא ליווה את ההצהרות במעשה כלשהו, ובלא פעולות של ממש - יהיה קשה מאוד לתקן את החורבן שהותיר טראמפ  ▪  יש צעדים שביידן יכול לעשות, במיוחד כדי להסיר מעל סדר היום את טענות הכזב נגד הלגיטימיות של שלטונו

רגעי השיא של ההשבעה / ITV News
כיצד מגשרים בין הגישות [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מדוע וושינגטון הייתה עיר במצור [צילום: AP]
+המשימה הקשה ביותר בתולדות ארה"ב
17:27 20/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עשרות מיליונים הצביעו יותר נגד דונלד טראמפ מאשר בעד ג'ו ביידן, ועל הדמוקרטים לזכור שיש לנשיא היוצא בסיס תומכים רחב עם תחושות אמיתיות  ▪  הממשל החדש ניצב בפני שילוב משברים חסר תקדים, ועל פניו יש לו סיכוי ממשי להצליח  ▪  הרבה יהיה תלוי בגורמים חיצוניים, בהתנהלותם של ביידן ואנשיו - ובכך שיעמדו במשימה החשובה ביותר: להוכיח שארה"ב האמיתית חזרה

שידור חי: השבעתו של ג'ו ביידן / ועדת ההשבעה
ג'ו ביידן נשבע לנשיא [צילום: AP]
קמאלה האריס נשבעת לסגנית נשיא [צילום: AP]
+ביידן יקרא בנאום ההשבעה: בואו ניתן זה לזה הזדמנות
16:23 20/01/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנשיא הנכנס - הקתולי השני בלבד בחדר הסגלגל - החל את יום ההשבעה בתפילה בקתדלת סנט מתיוס, אליה הזמין את ראשי שתי המפלגות בשני בתי הנבחרים

בני הזוג ביידן בתפילה היום [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
עשרות מיליונים הצביעו יותר נגד דונלד טראמפ מאשר בעד ג'ו ביידן, ועל הדמוקרטים לזכור שיש לנשיא היוצא בסיס תומכים רחב עם תחושות אמיתיות    הממשל החדש ניצב בפני שילוב משברים חסר תקדים, ועל פניו יש לו סיכוי ממשי להצליח    הרבה יהיה תלוי בגורמים חיצוניים, בהתנהלותם של ביידן ואנשיו - ובכך שיעמדו במשימה החשובה ביותר: להוכיח שארה"ב האמיתית חזרה
איתמר לוין
הנשיא הנכנס - הקתולי השני בלבד בחדר הסגלגל - החל את יום ההשבעה בתפילה בקתדלת סנט מתיוס, אליה הזמין את ראשי שתי המפלגות בשני בתי הנבחרים
איתמר לוין
יגיש לקונגרס הצעת חוק שתאפשר ל-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים לקבל אזרחות אמריקנית בתוך שמונה שנים    יחדש וירחיב תוכניות למקלט לפליטי רעב ואלימות אותן ביטל וצמצם טראמפ    גבול מקסיקו יאובטח באמצעים טכנולוגיים במקום החומה שבנייתה החלה בממשל טראמפ
איתמר לוין
USA Today על סגנית הנשיא הנכנסת: היא תהיה שותפה מלאה בשלטון, תקבל סמכויות בתחומים מרכזיים - וגם תתמודד עם סקסיזם וגזענות
איתמר לוין
ביידן פרס בחודשים האחרונים שורה של תוכניות והתחייבויות שברצונו לקדם במאה הימים הראשונים של ממשלו, חלקם כבר בשעות הראשונות שלו בחדר הסגלגל    USA Today מרכז את הנושאים המרכזיים - החל מהמאבק בקורונה, דרך שינויים במיסים וכלה בשוויון גזעי ורפורמות במשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il