X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אינני נכנס לעימות עם הצעירות והצעירים כותבי המכתב, אינני מגנה, אינני מוקיע, אינני בז ואינני ציני כלפי הכותבות והכותבים
▪  ▪  ▪
"צבא הכיבוש" [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

שישים נערות ונערים פרסמו את המכתב המסורתי לתקשורת, לרמטכ"ל ולשר הביטחון, בו הם מצהירים על החלטתם שלא לשרת בצה"ל בשל הכיבוש. כמו הקשת הבאה אחר הגשם, כמו החצב הצומח בסתיו, כמו השמש הזורחת בכל בוקר, כך נכתב המכתב המסורתי של השמיניסטים אשר מצפונם מייסרם והם מסרבים להשתתף במה שמבחינתם הינו עוול מתמשך ולא מוסרי על עם אחר.
אילולי תומכי דונלד טראמפ אשר צרו על הפנטגון, אילולי חברות החיסונים מודרנה ופייזר החליטו להזרים עוד מיליוני חיסונים למדינת ישראל, אילולי עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היו מתעמתים עם כתב התביעה, אילולי היועהמ"ש אביחי מנדנבליט היה מגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד השר אריה דרעי, אילולי הממשלה המתפרקת והמפלגות עושות חישוב מסלול מחדש, אילולי בנימין גנץ היה מאשר את מינוי המפכ"ל, הייתם בוודאי שומעים על מכתב השמיניסטים החשוב.
מכתב השמיניסטים עליו אני חולק מכל וכל הינו מכתב משמעותי וחשוב. זהו מכתב המוכיח כי המדינה הצעירה שלנו על כל מורכבותה ואתגריה, מעודדת לחשיבה אישית, ערכית, מוסרית, חשיבה שגם אם אינה זורמת עם הכלל עדיין יש לה מקום ראוי בשיח, חשיבה של צעירים המוכנים מחיר מלא לשלם על האידיאלים שלהם.
אינני נכנס לעימות עם הצעירות והצעירים כותבי המכתב, אינני מגנה, אינני מוקיע, אינני בז ואינני ציני כלפי הכותבות והכותבים. אני באמת ובתמים מאמין להם, לכל מילה שכתבו לאחר חשיבה מעמיקה ויסודית. אני מכבד את החלטתם לפרסם המכתב. כך אני מצפה מרשויות הצבא להתייחס לכותבי המכתב, בכבוד, בהבנה, בהכלה, בהכרעה ובקבלת הדין.
כותבי המכתב אינם אמיצים באופן יוצא דופן ממי שבחר לשרת בסיירת צנחנים, כותבי המכתב אינם גיבורים יותר ממי שבחר לשרת בסיירת מטכ"ל, כותבי המכתב אינם מוסריים יותר ממי שבחר לשרת בשריון, כותבי המכתב אינם ערכיים יותר ממי שבחר לשרת בחיל החינוך. כותבי המכתב הם צעירות וצעירים עם חזון, אמונה, ערכים, אידאולוגיה ותקווה למציאות אחרת, בשיח הישראלי יש להם מקום בדיוק כמו למי שבחרו אחרת מהם.
לו אני שופט בבית הדין הצבאי, הייתי קשוב לאמונתם, הייתי מסרב לבצע בהם חינוך מחדש בדרכים שונות ומשונות ובוודאי שלא הייתי בוחר להוקיע אותם אל עמוד הקלון. לו הייתי שופט בבית הדין הצבאי, הייתי מציע להם אלטרנטיבות שאינן משיקות לנושא אותו הם מתעבים ובגינו הם מסרבים, הייתי מציע להם לבצע שירות לאומי-אזרחי מועיל ומשמעותי, הייתי בורא עימם אלטרנטיבה שאינה זעם קדוש, עילבון וקרב תרנגולים שסופו ידוע מראש.
בשבוע בו פרסמו שישים נערות ונערים ישראלים את מכתב הסרבנות, התפרסם כי אלף צעירות וצעירים מהמגזר הערבי התגייסו לשרת בצה"ל. מדינת ישראל, מדינה דמוקרטית בעלת חוסן חייבת להכיל גם את מתנגדי הכיבוש ולחבק את המוסלמים, הנוצרים והארמים המתדפקים על דלתות לשכות הגיוס. צה"ל כזכור הינו צבא העם, כל העם.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  21/01/2021   |   עודכן:  21/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקווה עדיין כאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני חולק על דבריך
gngs  |  21/01/21 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
עוזי דיין, פוליטיקאי, חבר כנסת, אלוף בצה"ל, וחברו הטוב של יוני נתניהו, בראיון לציון 75 שנה להולדתו של יוני נתניהו ז"ל
יוני בן-מנחם
מזכיר המדינה החדש של ארה"ב אומר כי ממשל ביידן ימשיך להכיר בירושלים כבירתה של מדינת ישראל וכי השגרירות האמריקנית תישאר בירושלים. יו"ר הרש"פ מנסה לפגוע בריבונות הישראלית בירושלים באמצעות דרישה כי תושביה הערבים ישתתפו בבחירות הפלשתיניות, יש לדחות את דרישתו על הסף
חנן שי
"היעוד המשותף שלנו" הוא מיזם חדש בראשות נשיא המדינה שהושק בחנוכה במטרה לחזק את הסולידריות הלאומית בעם היהודי בכלל ובמדינת ישראל בפרט. המיזם ראוי לברכה בתנאי שיתבסס על ערכי מוסר החרות והצדק היהודי ולא אלו של הליברליזם האירופי
ארי בוסל
האמריקנים הצעירים, הם כרגע שיכורים ולא מיין ידידי, שיכורי ניצחון, מלאים גאווה מטופשת של כוח בן רגע, וחסרי ניסיון המלמד שאדם בעל אופי נמדד בדיוק בשעה כזו, כשהוא ניצח והמתמודד נגדו הפסיד
דן מרגלית
טראמפ היה הזדמנות לישראל    אולי יותר בגלל האוונגליסטים מאשר יהודי אמריקה    זכינו להטבות, גם שילמנו ביוקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il