X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרק נוסף במאבק: ולדימיר גוסינסקי הגיש בקשה בנושא וטוען כי התנהלות הדירקטורים איפשרה לעפר נמרודי להמשיך להתנהל כמנכ"ל מעריב אחזקות בחצי משרה
▪  ▪  ▪
גוסינסקי [צילום: AP]

פרק נוסף במאבק בין איש העסקים ולדימיר גוסינסקי להכשרת הישוב: גוסינסקי הגיש בקשה לצרף להליך הבוררות המתנהל בין הצדדים תובענה שבה יתבע 141.5 מיליון שקל מדירקטורים של מעריב אחזקות. הבורר בסכסוך הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר.
מההודעה לבורסה של מעריב אחזקות מיום חמישי שעבר עולה כי התובענה שצורפה לבקשה היא נגד חלק מחברי דירקטוריון מעריב אחזקות, חלקם עדיין מכהנים בתפקידם. בתובענה, כך עולה מההודעה, הדירקטורים מתבקשים לשפות את החברה או את בעלי מניותיה בסכום כולל של 141.5 מליון שקל בשל נזקים שונים. לפי ההודעה, גוסינסקי טוען בתובענה כי העילות העיקריות הן הימנעות הדירקטורים מהחלפת המנכ"ל עפר נמרודי; אי-הפעלת סמכויות פיקוח ודיווח בקשר לעסקות עם בעלי עניין; והיעדר פיקוח הולם על פעולות ההנהלה בעניינים תקציביים עקרוניים.
גוסינסקי ציין בבקשתו לשמגר כי ככל הנראה התובענה אמנם אינה חוסה תחת סעיפי הבוררות בהסכמים שנכרתו בין הצדדים ב-98'. המדובר בהסכם בין מוסט תקשורת (חברה בשליטת גוסינסקי להכשרה תקשורת (חברה בת של הכשרת הישוב) וכן בין בעלי מניותיהן.
עם זאת, לפי ההודעה, גוסינסקי סבור שיהיה זה נכון ויעיל לבררה בפני הבורר, וכי בהיעדר הסכמה של כל הצדדים הוא ייאלץ להגישה לבית המשפט המוסמך.
הבוררות, שהחלה לפני כמה חודשים, נוגעת למחלוקות על דרך ניהול מעריב ואופן קיום הסכם בעלי המניות. גוסינסקי דורש מהכשרת הישוב לפצות את מעריב אחזקות ב-85 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו לטענתו מעסקה במסגרתה רכשה מעריב מחברה אחות, מלונות הכשרת הישוב, 72% ממניותיה של חברת הד ארצי, תמורת 29 מיליון שקל וארבע שנים מאוחר יותר מכרה את אחזקותיה בהד ארצי תמורת 5 מיליון שקל בלבד.
מקבוצת הכשרת הישוב נמסר בתגובה: "הקבוצה סבורה כי הבקשה של גסינסקי מהווה שלב נוסף במסכת תביעות הסרק שלו שנועדו ללחוץ עליה לרכוש את מניותיו במעריב אחזקות במחיר גבוה, או לאתר לו קונה במחיר שיישא חן בעיניו. הבקשה לתביעה מופנית כלפי הדירקטורים בחברת מעריב אחזקות שאינם כלל צד להליך הבוררות. לאחר עיון בנוסח כתב התביעה, קבוצת הכשרת היישוב סבורה כי לתביעה אין כל בסיס, וכי לכל הדירקטורים יש הגנה טובה מאוד מפניה".
תוך שהיא נאלצת לממש ערבויות שנתנה לבנקים כנגד התחייבויותיה של הד ארצי ב-5 מיליון שקל, לרכוש את פעילותה של ספרית מעריב מידי הד ארצי, לקחת על עצמה התחייבויות כספיות בסכום כולל של 21 מיליון שקל, וכן להזרים להד ארצי כנגד הקצאת מניות 39 מיליון שקל.
גוסינסקי דורש מהכשרת הישוב לפצותו בסכום של 34 מיליון דולר בשל הפרה יסודית, לכאורה, של הסכם בעלי מניות שנחתם בין הכשרת הישוב לבין גוסינסקי ביחס לשליטתם המשותפת במעריב.
בא כוחו של גוסינסקי, עו"ד פנחס רובין, מסר בתגובה: "גוסינסקי טוען כי התנהלות הדירקטורים בשנים האחרונות איפשרה לעפר נמרודי להמשיך להתנהל כמנכ"ל מעריב אחזקות בחצי משרה, בעוד התוצאות העגומות של מעריב חייבו את הדירקטוריון לשקול החלפת מנכ"ל וכן לדאוג לקיומו של תקציב בתחילת כל שנת עבודה". לדבריו, הדירקטורים עצמם אינם צד להסכם הבוררות ולכן הוגשה בקשה לצירוף תובענה. גוסינסקי מיוצג על ידי עורכי הדין רובין ודוד ליבאי.

תאריך:  19/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוסינסקי מבקש לתבוע דירקטורי מעריב ב-142 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשלב שני של ניסוי, התרופה הביאה לשיעור הישרדות של שישה חודשים לחולים עם הסוג השכיח והאגרסיבי ביותר של סרטן המוח
יפעת גדות
באמצעות הביקור פתח סאדאת דרך לתהליך של שלום עם ישראל, ששיאו היה בחתימת ההסכם ב-1979
יפעת גדות
נקו את השיניים עם חוט דנטלי לפחות פעם בכל יום
הדר פרבר
סין מייצרת למעלה ממיליון טונות של פסולת אלקטרונית בכל שנה    רוב המחשבים בעולם מסיימים את חייהם בערימות אשפה ברחובות ומפורקים על-ידי מהגרים עניים שמסכנים את בריאותם
איציק וולף
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, יפרסם היום את דוח הביקורת השנתית    הפעם יעסוק הדוח בליקויי ההסברה במלחמת לבנון השניה ובכשירות הירודה של מערך המילואים    וכמובן, אי אפשר בלי פרשה נוספת של אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il