X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עוצר לילי, עוצר מלא, עוצר אדום – הכל אותו הדבר

תחפושת שאינה מסתירה כישלון מוחלט

הכוונה להטיל עוצר בסוף השבוע הקרוב היא עדות ברורה לכישלון הגמור של הממשלה, הפרקליטות והמשטרה באכיפת מגבלות הקורונה מאחר שהן אינן רוצות או אינן מסוגלות לטפל בעבריינים, הן מורידות לכולנו פטיש של חמישה ק"ג על הראש המחיר של האימפוטנציה המתמשכת הזאת הוא 754,998 חולים ו-5,596 מתים
▪  ▪  ▪
הציות הפך לוולונטרי [צילום אילוסטרציה: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

יש לי רעיון כיצד להציל את חייהם של 400-350 בני האדם הנהרגים מדי שנה בדרכים: לאסור את השימוש במכוניות. את מותם של 60-40 עובדי בניין בשנה בתאונות ניתן למנוע אם נפסיק את הבנייה. את העלמות המס נעביר מן העולם אם נבטל את חובת תשלום מס הכנסה. מוגזם? טוב, אז נתפשר. נאסור את הנסיעה בכבישים אדומים, נגביל את הבנייה לגובה של שתי קומות ולא נגבה מס במקצועות כמו שיפוצניקים ומורים פרטיים.
לכל בר-דעת ברור שמדובר ברעיונות אבסורדיים, המענישים את כל הציבור בגלל עבירות או רשלנות של מקצת ממנו. אבל זה בדיוק מה שמתכוונת ממשלת ישראל לעשות בסוף השבוע הקרוב: להטיל עוצר על כולנו משום שהיא אינה מסוגלת או אינה רוצה להתמקד בעברייני הקורונה ובראשם רבנים ומארגני מסיבות. אז הפתרון שלה הוא להנחית על הראש של כולנו פטיש של חמישה ק"ג.
שיהיה ברור: אכיפת הקורונה היא כישלון אחד גדול. היינו אומרים שהיא בדיחה אחת גדולה, אבל אין שום דבר מצחיק ב-754,998 חולים ו-5,596 מתים. איך אנחנו יודעים שהיא כישלון אחד גדול? כי יש 754,998 מתים ו-5,596 חולים. איש אינו אומר שאכיפה ממשית הייתה מונעת את כל החולים והמתים, אולי אפילו לא את רובם; אבל אין ספק שהיא הייתה מצילה לא-מעטים מהם.
המשטרה מאוד גאה בזה שהיא מפזרת מסיבות טבע ומגלה חתונות המוניות. אלא שכמו תמיד בעבריינות, השאלה הגדולה היא מה שיעור החשיפה. זו כמובן שאלה שאין עליה תשובה הניתנת לכימות, כי היא מבקשת לדעת מה אנחנו לא יודעים. מה שכן ברור הוא, שאם כמה פעמים בשבוע יש מסיבת טבע וכמה פעמים בשבוע יש חתונה המונית - אזי איש איננו חושש מן האכיפה. וסביר לגמרי, שיש אירועים רבים אחרים שאינם מתגלים.
הגורם מספר אחת הוא שאמצעי האכיפה אינם יעילים, בלשון המעטה. נזכיר לכם, שבמשך חודשים המשטרה נהגה להגיע לאירועים בלתי חוקיים אלו, ופשוט לדרוש מן המתכנסים להתפזר. שזה בערך כמו למצוא מכונית בלי בלמים במורד הקסטל ולבקש מן הנהג שיסע הלאה עד המוסך. לפעמים, אחרי שקמה סערה ציבורית, המשטרה הודיעה שהיא פותחת בחקירה נגד המארגנים - כמו שהיה באותה חתונת ענק בחסידות בלז. מישהו מכם ראה כתב אישום אחד, אחד בלבד? אני אומר לכם במלוא האחריות שלא ראיתם, כי לא הוגש.
אחר כך המשטרה החלה לרשום דוחות של 500 שקל למשתתפים. שיעור תשלום הדוחות הוא בערך מחצית, ולאיש אין פתרון להתמודדות עם עשרות אלפים שמצפצפים. רק בחודשים האחרונים רושמים למארגנים דוחות של 5,000 שקל ולעיתים רחוקות של 10,000 שקל. ושוב: מותר להניח שרבים מהם לא יטרחו לשלם אותם. במקרים מאוד נדירים מזמנים את המארגנים לשימוע ואז מוציאים למקום צו סגירה מינהלי לשבוע. זה מרתיע מישהו? העובדות בשטח משיבות: לא, בא' רבתי.
זה לא שאין מה לעשות. חוק העונשין כולל סעיף של הפצת מחלה. אם הדבר נעשה ברשלנות, העונש המירבי הוא שלוש שנות מאסר - כמו מרמה והפרת אמונים. הפצה בזדון מעלה את העונש לשבע שנות מאסר - כמו מתן שוחד. המחוקק נתן לרשויות האכיפה כלי יעיל וזמין, והעונשים שקבע מלמדים שהוא רואה בחומרה עבירה זו. למיטב ידיעתי, עד היום הוגש בדיוק כתב אישום אחד בו הופעל אותו סעיף; במקרה או שלא במקרה, הוא נגד רופא ואחות מהמגזר הערבי. ומה עם כל מארגני אותם אירועים? ומה עם מפיצי השקרים על החיסונים? ומה עם "רבנים" שופכי דמים שקוראים לא להתחסן? כלום ושום דבר.
הכישלון הנורא והמוחלט הזה נובע משתי סיבות. הראשונה היא העדר מדיניות ממשלתית ברורה: הנחיה למשטרה לעצור את מארגני האירועים הבלתי-חוקיים, והנחיה לפרקליטות להעמיד אותם לדין במהירות על הפצת מחלה ולדרוש ענישה מחמירה. האימפוטנציה הזאת היא גם חלק מכל "ניהול" המשבר, המתאפיין בשליפות היסטריות מן המותן, וגם מסיבות פוליטיות ברורות - ודאי ערב הבחירות: בנימין נתניהו אינו רוצה להרגיז את החרדים בהם תלויה הישרדותו.
השנייה היא טיפשות וחוסר אונים נוראים של צמרת המשטרה. קחו למשל את ההלוויות בירושלים בחודש שעבר: כולם ידעו מתי והיכן יתרחשו, אבל איש במשטרה לא חשב לחסום את הדרכים אליהן. למשטרה אין אנשים בשטח, ולכן היא לא יודעת כאשר מתארגנות חתונות ומסיבות. היא שולחת את שוטריה לסייע בניקוי החופים (באמת!) ומתגאה במעצר של ציידי ציפורים (באמת!), כאשר אנחנו מצויים במצב חירום, בו מירב תשומת הלב והמשאבים צריכים להיות מופנים - לצד המאבק בפשיעה המשמעותית - למלחמה בקורונה.
לא משנה אם בסוף השבוע הקרוב יהיה עוצר מוחלט, או שהוא יהיה רק בלילות, או שהוא יהיה רק בערים האדומות. לא משנה - כי רבים-רבים יפרו אותו, והמעטים שייתפסו ייענשו בצורה מגוחכת ובלתי מרתיעה. לא משנה - כי הציות למגבלות הפך לוולונטרי, משום שהרוב המכריע של הציבור שומר חוק, אך מגלה שהוא משלם את מחיר העבריינות ואוזלת היד כלפי העבריינים. לא משנה - כי לממשלה הזאת, לפרקליטות הזאת ולמשטרה הזאת כבר יש דם על הידיים.

תאריך:  23/02/2021   |   עודכן:  23/02/2021
+נתניהו התווכח עם טרופר: "אייצר מתווה לפיצוי התרבות"
21:24 23/02/21  |  עידן יוסף

נתניהו לשר טרופר בישיבת הממשלה: "עולם התרבות יקרוס ממש... אתה יוצר בעיה לציבור שלם. תראה את התמונה הכוללת". טרופר: "אני רואה את התמונה הכוללת ולא צריך להיות ציניים. זה העולם שחטף הכי הרבה". גנץ: "מציע שנעצור את הוויכוח. זה מעט מקרים. נפעל שיהיה פיצוי".
בצל הויכוח על החרגת התרבות בחג - מנדלבליט טוען: "אין כרגע מתווה לפיצוי, צריך לייצר כזה". נתניהו בתגובה: "אייצר מתווה" (חדשות 12).

+אושר בממשלה פה אחד: סגר לילי בפורים
21:00 23/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההצעה שהתקבלה היא עוצר מ-20:30 בערב עד 05:00 בבוקר בימים חמישי, שישי ושבת  ▪  הפרצה בעוצר הלילי, העוצר לא יעיל כי לחזור לבית יהיה מותר רק לצאת ממנו אסור, החוגגים ייצאו מהבית לפני 20:30 ויוכלו לחזור  ▪  עוד פרצה: בפורים בירושלים העוצר כבר לא תקף  ▪  נתניהו בעכו: "אנחנו עדיין בתחרות מול הנגיף, מול המוטציה המשתוללת"

[צילום: דוברות המשטרה]
+גנץ: לבחון פתיחה מלאה של החינוך בערים צהובות
19:46 23/02/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה החליפי, השר בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילים בערים ירוקות וצהובות.
"אני רוצה להגיד תודה לרב דרעי, שנענה לפנייה שלי לפתוח את מעבר טאבה כדי להכניס ישראלים שתקועים בסיני. חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיד לבידוד".

+שישה לקחים מפחידים מהקורונה
18:00 23/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסכנה האמיתית היא שפעת עונתית קטלנית או מחלות שמקורן בבעלי חיים - והאנושות בכלל וארה"ב בפרט אינן מתכוננות ברצינות לקראתן

500,000 מתים מקורונה בארה"ב, 22.2.21 / CBS
הטבע יכול להרוג אותנו [צילום: ג'יי הונג, AP]
+"אריה אבני - שרלטן ומכחיש קורונה"
17:05 23/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב החליט לקבל את המלצות ועדת המשמעת של משרד הבריאות והורה על ביטול לצמיתות של רישיון הרפואה של ד"ר אריה אבני  ▪  "הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה"

אבני. "אולי עבורו הקורונה היא קוריוז או בדיחה" [צילום: מתוך יוטיוב]
+משרד הבריאות עדכן את רשימת הרמזור לקראת פורים
14:39 23/02/21  |  מירב ארד

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) את המלצה הקבינט לעדכן את תוכנית הרמזור לצורך פתיחת מוסדות החינוך ברשויות השונות החל ממחר. תכולת הפתיחה זהה לזו של ראשית השבוע: גנים ועד כיתות ו' וכיתות יא'-יב' - בישובים ירוקים וצהובים וכן בישובים כתומים "בהירים".

+חוקרי האוניברסיטה העברית: "נעצרה הירידה במקדם ההדבקה"
13:40 23/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בדוח שיוגש למל"ל מזהירים החוקרים: פתיחה מלאה של המשק צפויה להוביל לעלייה בתחלואה קשה במהלך חודש מרס  ▪  במהלך שבוע הבא, עשוי מספר החולים הקשים באשפוז לרדת

[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+משרד הבריאות יורשה להעביר מידע על מי שלא התחסנו
12:31 23/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המידע שיועבר יכלול שם, מספר תעודת זהות, כתובת וטלפון  ▪  בעקבות שינוי שביצעה הוועדה - פרטי המתחסנים בשתי מנות - לא יועברו  ▪  נציג משרד המשפטים: "לפי החקיקה הזאת המידע ישמש אך ורק לעידוד התחסנות ויש איסור לעשות בו כל שימוש אחר"

ראובן אידלמן, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות [צילום: דוברות הכנסת]
הדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב]
+"לא תהיה הפסקה בהגעת החיסונים לארץ"
12:24 23/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אמר בטקס בתל חי: "דיברתי עם מנכ"ל פייזר, לא תהיה הפסקה באספקה"  ▪  מקדם ההדבקה במגמת עלייה - 0.86  ▪  שיעור הבדיקות החיוביות - 7%  ▪  אדלשטיין מזהיר מחגיגות פורים: "נפעל לעשות עוצר לילה והפחתה של התחבורה הציבורית"

החיסון של פייזר. לא צפוי מחסור [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+שירות התעסוקה: ממחר ייפתחו לשכות התעסוקה שאינן בערים ובשכונות אדומות
11:44 23/02/21  |  מירב ארד

שירות התעסוקה מודיע כי החל ממחר (רביעי, 24.2.2021) לשכות התעסוקה שאינן בערים אדומות או הממוקמות בשכונות אדומות תיפתחנה לקבלת קהל. בדומה למתכונת הפתיחה שהונהגה ביוני ובדצמבר, גם הלשכות שתיפתחנה מחר תהיינה כאלה שאינן בערים אדומות או שאינן ממוקמות בשכונות אדומות ותפעלנה במתכונת מצומצמת בין השעות 8:30-12:00 בימים א-ה למוזמנים בלבד.
יצוין, כי משך המפגשים, שמטרתם ייעוץ תעסוקתי, הכוונה והשמה, ינוע בין 15-20 דקות, כאשר בכפוף להנחיות התו הסגול בכל רגע נתון לא ישהו בלשכה יותר משני דורשי השמה למתאם השמה אחד.

+שר האוצר: גנץ מונע קצבאות מהנכים
10:38 23/02/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר ישראל כ"ץ תוקף בדף הפייסבוק שלו את ראש הממשלה החליפי וטוען כי גנץ מנע הצבעה בממשלה למתן מענקי סיוע ל-450 אלף נכים

[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+שרת התיירות בחרמון: להגיע אך ורק עם אישור הזמנה
10:21 23/02/21  |  מירב ארד

שרת התיירות אורית פקש הכהן הגיעה הבוקר (יום ג') לאתר החרמון ושמחה לראות שהנחיות התו הסגול מיושמות. הציבור מתבקש לגלות סבלנות, להגיע אך ורק עם אישור הזמנה ורכישה מראש מאתר החרמון. צוות האתר מקפיד על הנחיות משרד הבריאות ומבקש מהציבור לגלות אחריות אישית למען בריאות כולנו.

[צילום: אתר החרמון]
+4.45 מיליון ישראלים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת
09:29 23/02/21  |  איציק וולף

יותר מ-70% אחוז מאזרחי ישראל מעל גיל 16 התחסנו נגד נגיף הקורונה. עד היום קיבלו 4,456,000 איש את מנת החיסון הראשונה. מתוכם, קיבלו כבר 3,076,000 גם את מנת החיסון השניה.

+ביידן אופטימי, כלכלנים חוששים
07:46 23/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הממשל אינו מסתפק ב-1.9 טריליון דולר כסיוע למשק ומתכנן השקעות של עוד 3 טריליון דולר. וושינגטון פוסט האם התוצאה עלולה להיות אינפלציה ומיתון

תוכנית הסיוע של ביידן, 22.2.21 / ABC News
צפויה התאוששות מהירה [צילום: קאתי ווילנס, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחפושת שאינה מסתירה כישלון מוחלט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין
לקראת הבחירות  |  23/02/21 09:55
2
האתר הפך לשוק של רוכלים מבורגן ל"ת
יואב?מה יהיה  |  23/02/21 16:40
3
איתמר לוין - נכשל בלוגיקה... ל"ת
המורה למתמטיקה  |  24/02/21 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הממשל אינו מסתפק ב-1.9 טריליון דולר כסיוע למשק ומתכנן השקעות של עוד 3 טריליון דולר. וושינגטון פוסט האם התוצאה עלולה להיות אינפלציה ומיתון
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך    סגן שר הבריאות: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית וישלח לבידוד ביתי"
מירב ארד
ההחלטה - עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת הבידוד במלוניות    הכניסה תותר למקרים הומניטריים דחופים    לאור הסיכום נקראים ישראלים לשקול נחיצות טיסות לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם
מירב ארד
שיעור דורשי העבודה בעיר הדרומית קפץ מ-3.3% בסוף פברואר 2020 ל-69.3% תוך חודש בלבד    12 מתוך 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר במהלך חודש ינואר הן או חרדיות, או ערביות
מירב ארד
אדלשטיין: "לצערי לא יהיה מנוס מהגבלות. יכול להיות שהכיוון הוא עוצר לילי"    על החוסר במלאי חיסוני פייזר אמר: "את חיסוני מודרנה אם יהיה צורך אנחנו נשתמש בהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il