X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כיצד השי-ווא-יון מעוור את שלטון המנדט צריך לומר את האמת - אין ולא צריך להיות שוויון בין יהודים למוסלמים במדינה היהודית כמו שמעולם לא היה שוויון בין מוסלמים ליהודים בארצות האיסלאם
▪  ▪  ▪
ג'יזיא [צילום: אולביה פיטוסי/פלאש 90]

לאחר האונס המזעזע של ילדה בביתה באחד מיישובי הר הנגב הקרוב, החלה התקשורת להציף את מוראות השלטון המוסלמי בנגב. שלטון לא במובן הפורמלי אלא המעשי. מי משלם למי תמורת מה. מצופה מאזרחי מדינת ישראל כי ישלמו מיסים ויקבלו שירותים. בנגב המצב הפוך. המדינה משלמת דמי חסות ומקבלת טרור במידה הדרושה כדי שתמשיך ותשלם דמי חסות במועדם. במושגים מוסלמיים אפשר להגדיר זאת טוב יותר. היהוד משלם ג'יזיא, דמי חסות, תמורת הסובלנות המוסלמית לאפשר חיים בתוכו. אבל אין ספק מי השליט. המוסלמי.
כל זה קורה במרחב שבו יש כוח צבאי יהודי עצום. שדות תעופה עם מאות כלי טייס מתקדמים (חצרים, נבטים, רמון) מחנה האימונים המרכזי של צה"ל בצומת הנגב. מרכז האימונים ללוחמת יבשה בצאלים, ועוד ועוד. לא רק שהכוח הצבאי המנדטורי לא בא לידי ביטוי בהגנה על היהודים. להפך. גם הוא עומד חסר אונים בעוד השלטון המוסלמי מתעלל בו כרצונו, שודד, בוזז גונב, לוקח בכוח, חוטף כלי רכב, כלי נשק, תחמושת, ציוד, והכל בריש גלי, ללא מורא, כצפוי משליט ללא עוררין.
באותו זמן כוח מוסלמי הגדול ממנו עשרת מונים, ברצועת עזה, חושש מלקרוא תיגר על יהודים. מדי פעם יש זליגה של נסיון לג'יזיא, בדמות ירי של צינור ברזל חסר מטרה. כל אירוע כזה זוכה לתגובה צבאית מהירה ואלימה עם רף הסלמה הברור למוסלמי העזתי. יתר על כן, דמי החסות מגיעים בכלל מגורם מוסלמי אחר: קטר, שומו שמיים. כנ"ל הכוח המוסלמי המצוי בלבנון. גם הוא מעדיף דברי רהב מן הבונקר על פני עימות צבאי. אבל כאן, קרוב יותר, צמוד צמוד לאוכלוסייה היהודית חסרת המגן השליט המוסלמי עושה כאוות נפשו וה-יהוד ממשיך לשלם את הג'יזיא ומקווה למידת הרחמים של השליט המוסלמי.
מהי הג'יזיא? דמי החסות הנגבים מכל בעל עסק במרחב, מכל מגדל צאן יהודי במרחב, מכל קיבוץ/ מושב/יישוב המשלמים דמי "שמירה", על-פי צו הקוראן 9:29 כמצוטט: 29 הילחמו באלה אשר אינם מאמינים באללה ולא ביום האחרון ואינם אוסרים את אשר אסר אללה ושליחו ואינם מתמסרים לפי האמונה הצודקת, מאלה אשר היה להם ספר עד שישלמו את הג'זיה ויקבלו את שלטונכם עליהם. מעל הדרג הזה יש את הג'יזיא הממלכתית. תשעים אחוזים ויותר מתקציבי המועצות המקומיות המוסלמיות משולמים מכספי משלם המיסים היהודי. כל בתי הספר משולמים מן הכיס הממלכתי. עשרות אלפי נשים המיובאות מכל רחבי המזרח התיכון מקבלות דמי ילודה, וקצבת ילדים, במזומן, ההולכים ישירות לכיסי המושלים המקומיים. מאידך כוחות ה"שיטור" נמנעים מפגישה עם השלטון שכן כל שוטר יודע שגם אל ביתו אפשר להגיע ואת בתו אפשר לאנוס במיטתה. והמנדט ישתוק.
דרך אגב. האונס הוא חלק מובנה של הג'יהאד. לכובש המוסלמי זכות לבוז שלל ככל שידו משגת וגם נשים הן חלק מן השלל. סועד סליח פרופסור באוניברסיטת אל אזהאר טוען כי בעילת בנות ונשות האויב לצורך הנאה במהלך המלחמה היא זכות חוקית מוגנת באיסלאם. הג'יהאד נגד הכופרים לעולם איננו נפסק, כל אחד על-פי יכולתו, כל אחד על-פי דרכיו.
מבחנים אובייקטיבים
מהו המנדט? המנדט הישראלי הוא ממשיכו הישיר של המנדט הבריטי, בהבדל אחד. הוא לא יכול לברוח לבריטניה. אבל מבחינת התנהגות ממלכתית ביטחונית ותרבותית הוא זהה. איכותו של השלטון נמדדת בצדק שהוא נותן לנייטיבס, הפרת סדר מצידם של שומרי חוק היא פלילית בעוד הפרת סדר מצידם של פורעי חוק היא חלק מזכויותיהם של הנייטיבס. היהודים אינם נייטיבס. המוסלמים הם נייטיבס. המנדט יחמיר מאוד עם יהודי המרבה נשים ויכנה אותו כת מסוכנת ואף יכלא אותו לשנים ארוכות. המנדט יעלים עיין ממוסלמי מרבה נשים ויפטם אותו בכסף רב הבא מכיסם של משלמי המיסים. היהודים. כך נהג המנדט הבריטי וכך נוהג המנדט הישראלי.
המנדט גם יאפשר לנייטיבס דרג א, אלו שבאופן פורמלי יש להם אזרחות מנדטורית, לשעבד את הנייטיבס דרג ג, שאין להם אזרחות מנדטורית אלא אזרחות פאלסתינייאן, לצורך עבודות בחסות המנדט. כך נבנית הארץ. קבלן אבו יוסוף מרהט לוקח עבודת בניין או תשתית ביישוב יהודי ומיד מביא בועלים בלסתינאים שיעשו את העבודה ממש. עם ערב הוא לוקח אותם לביתו הנבנה בתפיסת קרקע בלתי חוקית (על-פי חוק המנדט שאכיפתו מוגבלת ליישובים יהודיים בלבד) והם יבנו לו גם את החווילה המפוארת שלו. ואם ידרשו תשלום הוגן על עבודה כפולה הוא יקרא לשלטונות המנדט כדי שיקחו את השב"חים וישיבו אותם ללא התשלום המגיע להם לרשות הפלסתינייאן ויאבדו את רישיון העבודה שלהם בישראל. מה שדוחק אותם לעבוד בהסתננות ובמחיר נמוך יותר. מסביב לחווילה וחווילות סמוכות של בני אבו יוסוף הוא ירים סוללת עפר ענקית ועליה יגן מפני החמולה הקרובה באמצעות כלי הנשק שהזמין מכנופיות הבוזזים. והכול בידיעה בשתיקה ובעידוד של המנדט.
לאבו יוסוף יש גם אח רופא ועוד דוד רופא שכולם "למדו" במוסדות בחו"ל (על אוניברסיטת הששי באוקטובר בפאתי קהיר שמעתם?). אין להם צורך במבחנים אובייקטיבים בשפה בינלאומית כדי לזכות ברישיון לעסוק ברפואה בישראל. המנדט הכין עבור הנייטיבס מסלול בחינה מיוחד שלא יפלה בינם לבין השיא של המצטיינות המתקבלות לבית ספר רפואה ישראלי. בכל הדוחות של מרכז הבחינות הפסיכומטריות דוברי הערבית נופלים במאה נקודות בממוצע מדוברי העברית. כדי להתקבל ללימודי רפואה נדרש ציון המושג בידי אחד עם שני אחוז מן הנבחנות/ים. ובכל זאת את המסלול של בחינות רישוי רפואה הם עוברים בקלות. וזה כוחו של השליט המוסלמי על המנדט.
הדוד של אבו יוסוף יושב במרפאה של קופת חולים 'מפולגת' בחדרו הנעים הממוזג והמצוייד היטב ומקבל מטופלים. בשבוע הראשון לכל רבעון מגיעות כל הנשים, הראשונה השנייה השלישית והרביעית, והגרושות, עם פאקט של כרטיסי קופת חולים מפולגת. הוא מעביר את כולם בקורא הכרטיסים ובכך מבטיח את משכורתו הרשמית. פקח קופ"ח מפולגת יבוא לביקורת במירבאה הריקה מאדם. אבל לא יעז להשתומם על חוסר המתאם בין מרפאה ריקה לבין התייצבות מושלמת של בני יוסוף וקרוביהם לצורך העברת כרטיסים ושוד הקופה הציבורית. זה כוחו של השליט המוסלמי על המנדט.
בערב יעמיס אבו-יוסוף את נשיו וילדיו על מיניבוס ויפרוק בגן הציבורי בלהבים-עומר-כל יישוב יהודי ויפרוש פיקניק על הדשא המטופח בעוד הילדים משתוללים כאוות נפשם ומבריחים את היהוד מן הגן. ברהט לא כדאי. א. כי אין כי הושחת ב. כי הסיכוי לעימות אלים בין החמולה שלו לחמולת אבו קרענא גדול למדי. ג. השליט המוסלמי מחויב בהנפת דגל השלטון. בעת שהפילגש הרביעית משגיחה על הילדים יצא להליכה בשבילי היישוב היהודי ויפגין את הגי'האד דרך הלבוש האיסלאמי של הנשים ההולכות מאחוריו. את ערימת הזבל יאספו עובדי הניקיון השב"חים שמעסיק אחיין אחר שזכה במכרז ברשות המקומית. כי זה כוחו של השליט המוסלמי.
השוואת הנשחט לשוחט
ומה על היהודים החיים תחת שלטון האימים של השליט המוסלמי? כשומרי חוק הם מצפים כי המנדט יגן עליהם, וגם כאשר איננו מגן עליהם מה יעשו? אחד מהם, יהודי בן שבעים הגדיש את הסאה יום אחד וירה בנשק החוקי שברשותו בבוזז מוסלמי שהשתלט על רכבו. בפעם השלישית. בעיר שבה שחט ג'יהדי מוסלמי את גרונו של חייל (סמל מנדט) ברחוב ראשי. המנדט עצר אותו מיד, שלל ממנו את נשקו השאיר את אשתו חסרת הגנה, והעמיד אותו למשפט מנדטורי באשמת רצח. כך ייעשה לאיש אשר יתנגד לשליט המוסלמי. לו היה היורה מוסלמי (גובה ג'יזיא שהגזים מעט) לא רק שלא היה קורא למנדט ומוסר את נשקו ללא קרב. הוא היה נמלט מייד אל אחד מאחיו המוסלמים ומסתתר שם עד יעבור זעם, או ברשות הפלסתינייאן אולי הרשות ירדנית או הסורית. אז היהודים מוחים רפות, וזהו. כבושים תחת שלטון המוסלמי והמנדט המשרת אותו. ונצטט את אבו וילאן, ראש וראשון לחקלאים מקיבוץ נגבה, איש השמאל הידוע, "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו".
הקורה בין העיניים היא השי-ווא-יון. המוסריות של השוואת הנשחט לשוחט, של הנסחט לסוחט, של הבוזז לנבזז, של הנאנסת לאנס, של שומר החוק לפורע חוק, של משלם המיסים לשודד המיסים, של חברה הבנוייה על הגינות וציות לחוק המדינה לחברה הבנויה על היררכיה של אלימות וציות רק לאלימות. השי-ווא-יון המתעתע בעצמו כי המוסלמים הכובשים את המדינה היהודית חיים עימה בשלום, ולא בגי'האד מתמיד. השי-ווא-יון דורש הטיית קורת המאזניים כך שהנייטיבס לא יוכלו לטעון לאפליה. וכל עוד הם טוענים לאפליה הקורה תכביד. השי-ווא-יון דורש שאבו וילאן לא יעז לומר כי הבוזז הוא מוסלמי, פן תקפוץ עליו מארת התקינות הפוליטית. כל עוד הקורה הזו מונחת בין עיני משפט המנדט שלטון האימים יימשך ואף יחמיר, כי כאשר המוסלמי שולט רק הוא מכתיב את תנאי המחייה בשטח השליטה שלו.
שלטונות המנדט עצמם דואגים לעצמם ולבני ביתם באמצעות התבצרות במתחמים מוגנים ומרוחקים ממגע עם השליט המוסלמי. אין שופטים עליונים בערד, באשלים, בדימונה, ואפילו לא בלהבים. ולו היו, מיד הם אורזים פקלאות ומתפנים למבצרים של אושיות השלטון המנדטורי בטווח עשרה קילומטרים מן המטכ"ל וחמישה מקו החוף. מן הפסגות הללו אין קושי מוסרי לקדש את השי-ווא-יון ואף לאכוף אותו על היהודים הסוררים.
מדוע מסכינים היהודים לשלטון העריצות של השליט המוסלמי המגובה בכוח המנדט? א. כי הם כבשים צייתניות, ראינו אותם מסכינים לשנות טרור ארוכות ובמנדט לא נגעו, ראינו אותם עולים על רכבות להובלת בקר היוצאות מלאות וחוזרות ריקות מאדם. ב. כי המנהיגות שלהם מסרה את עצמה ביד המנדט המשפטי ללא עוררין, בצייתנות מוחלטת. ג. כי אין להם גיבוי. היהדות הגדולה בעולם, באמריקה, מעדיפה ברובה שהאקספרימנט הציוני יתפוגג. אותו דור דגול שהתרומם מן האפר, עלה לארץ, מרד במנדט, עבד עד כלות הנשימה, גידל דור ועוד דור של סטארט-אפ ניישן, הולך ונעלם, אם באופן טבעי ואם בנגיף הסיני. לכן המנדט יכול לשבת בשקט, למסמס את האירוע המזוויע של אונס ילדה במיטתה בבית הוריה, להתעלם מתחינות החקלאים החוואים, הנשים הנתלשות מרכבן ונזרקות הצידה בזלזול, המשפחות שביתן נבזז וכלי הרכב שלהן נעלמים כל לילה וגם באמצע היום, ואפילו מצה"ל הנבזז בנגב ובגליל, ולהמשיך בחייו מדושני העונג תחת ההגנה שהוא פוסק לעצמו אך לא ליהודים.
צריך לומר את האמת. אין ולא צריך להיות שוויון בין יהודים למוסלמים במדינה היהודית כמו שמעולם לא היה שוויון בין מוסלמים ליהודים בארצות האיסלאם. מבחינת זכויות אישיות, המוסלמי הבודד שווה בפני החוק כל עוד מילא את חובותיו האזרחיות. אבל בכל האמור בחברה המוסלמית אין היא שונה ברהט או בכסייפה מאשר בקבאטייה או ג'נין. היחס אליה צריך להיות זהה משני צידי גדר ההפרדה. שלטון ברזל ללא פשרות. מודיעין, שב"כ, פשיטות ליליות, מחסומי פתע, מארבים, הריסת כל בנייה בלתי חוקית בלוח זמנים של יממה, הריסה של כל בית בו נמצא נשק בלתי חוקי, גביית מיסים אמיתית מכל מה שכן חוקי, מניעת אספקת שירותים לרשויות חייבות, החרמת כלי רכב שאינם עומדים בתקן, החרמת כלי רכב הנוסעים בשטחים חקלאיים, מתן הרשות לחקלאים לנהוג בשטח חקלאי וחממות ודירים וממגורות ומתבנים ואורוות על-פי חוק דרומי. איסור מכירת קרקע על-פי עקרונות חוק השבות. בקיצור, להשיב את השלטון היהודי לארץ ישראל. והכל בגיבוי משפטי שהקורה הוסרה מבין עיניו.
יאמרו, קשוח מדי, אלים מדי. ייתכן. הבה ונתבונן בסביבה בה אנו חיים, לבנון עזה סוריה סיני המצרית. אם לא ננקוט בשיטות דלעיל לשם נגיע. למעשה כבר היינו. במנדט הבריטי. כולנו יודעים שהסתיים במלחמה בה נהרגו אחד אחוז מן היהודים החיים בארץ. בתרגום להיום מדובר בשבעים אלף נפש. אם זה המחיר שאנו רוצים להגיע אליו נמשיך את המנדט הנוכחי.

תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קורה בין העיניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חזק ואמץ! ל"ת
סניל  |  25/02/21 09:27
2
כל מלה אמת
gngs  |  25/02/21 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל בן-סבו
מה באמת גרם למחבל דיאב קהמוז לוותר על שחרור מהכלא, הגעה לטקס ממלכתי בדמשק, קבלת פנים מרשימה, רגעי תהילה, פינוקים דמשקאיים, כבוד ויקר בארץ הולדתו, מדליית לוחם חרות וחופש מנסראללה?
יוני בן-מנחם
ד"ר נאצר אלקידווה, בכיר פתח ואחיינו של יאסר ערפאת, הפך ליריבו של יו"ר הרש"פ והוא קורא להחלפת המשטר הפלשתיני. אל-קידווה קיבל איומים על חייו ובתנועת פתח גובר החשש לחיסולים פנימיים על-רקע הבחירות בשטחים
עידן יוסף
כוחות צה"ל ושב"כ עצרו בחודש שעבר את החשודים בביצוע ניסיון הפיגוע המשולב סמוך לכפר יעבד    החוליה נעצרה בכפר קבטיה בעקבות מידע מודיעיני של שב״כ במהלך מבצע מעצרים רחב של יחידת דובדבן, סיירת צנחנים וכוחות מיוחדים של משמר הגבול
איתן קלינסקי
על-פי ציוויי הפרשה נר התמיד אמור לדלוק באהל מועד מחוץ לפרוכת    הצו הזה מופיע גם בספר "ויקרא" כ"ד המדגיש "צו את ישראל ויקחו אליך שמן זית להעלות נר תמיד"    זה נר הדולק תמיד וללא הפסק
עידן יוסף
שיעור האבטלה בשטחי הערבים הגיע לכ-28.5% בסוף הרבעון השלישי של 2020, הכולל שיעור אבטלה של כ-49% ברצועת עזה ושיעור אבטלה של כ-19% ביהודה והשומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il