X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה היה פשוט יותר מלהעלות על הכתב את אשר הוחלט לכאורה בעל פה? יכולים הנוגעים בדבר לטעון שהמחדל נובע מרשלנות שמקורה בשכחה או באי הכרת החוק. אבל אם אין הדברים כך - על כורחך אתה מגיע למסקנה שהמחדל האמור הוא פרי החלטה ברורה לחקור מבלי לקבל אישור בכתב מאת היועמ"ש
▪  ▪  ▪

"תשעה קבין של הגנה על האזרח מפני פגיעה בזכויותיו על-ידי רשות מינהלית נובעים מן הפרוצדורה" כך מצטטים שופטיו של נתניהו את שופט בית המשפט העליון לשעבר, יצחק זמיר, במאמר שכתב. אלא שהחיים בין גלגלי השיניים של הצדק מגלים לא פעם שהפרוצדורה היא מין ברייה משונה שניתן לעגל ולרבע אותה לפי הצורך - משל הייתה פלסטלינה.
ייאמר מיד, החלטת שופטי נתניהו לדחות לפי שעה את בקשתו לביטול המשפט, ולחלופין לפסול ראיות שהושגו בלא אישור בכתב מאת היועמ"ש לבצע חקירה - החלטה זו של השופטים נראית בשורה התחתונה מאוזנת בהחלט - באשר עולה ממנה בבירור שהגולל טרם נסתם על הבקשה, וכי הבקשה לגופה תתברר בשלב מאוחר יותר של המשפט ועל-פי הממצאים שיתבררו עד אז בתיק בכללותו.
עם זאת, על בסיס הנתונים שהוצגו בפני שופטי נתניהו הם קבעו באותיות עבות כי משהוחלט לפתוח בחקירה שלא על-פי אישור בכתב "נפל פגם בהתנהלות היועץ".
וכאן מתעוררת שאלה שיהיה על בית המשפט לתת עליה את הדעת לצורך קבלת החלטה מושכלת שתהיה הוגנת כלפי כל הצדדים - במה דברים אמורים:
בית המשפט בהחלטתו מסתמך על פסיקת בית המשפט העליון שקובע, בין היתר, כי (ציטוט): "יש לבחון האם רשויות אכיפת החוק פעלו בזדון או בתום לב".
ולענייננו, נשאלת השאלה האם העובדה שהיועמ"ש לא נתן אישור בכתב לפתוח בחקירה - האם מחדל זה, שכאמור זוכה לביקורת בית המשפט, נוצר בזדון או בתום לב. זו שאלה לגמרי לא פשוטה אם ברצונו של בית המשפט לרדת לחקר האמת בנקודה זו.
שהרי, מה היה פשוט יותר מלהעלות על הכתב את אשר הוחלט לכאורה בעל פה? יכולים הנוגעים בדבר לטעון שהמחדל נובע מרשלנות שמקורה בשכחה או באי הכרת החוק. אבל אם אין הדברים כך - על כורחך אתה מגיע למסקנה שהמחדל האמור הוא פרי החלטה ברורה לחקור מבלי לקבל אישור בכתב מאת היועמ"ש. ואם כך, עולה מאליה השאלה מה היו השיקולים לחקור מבלי לקבל אישור מפורש בכתב.
כך או כך, בירור העובדות בעניין זה מחייב לשאול את פיהם של הנוגעים בדבר - קרי היועמ"ש ואחרים - כדי לקבוע אם תום לב מונח בבסיס המחדל האמור או חלילה לאו. האם בית המשפט יאפשר קיום חקירה מעין זו בין כתליו? נסתפק בהצגת השאלה.

תאריך:  25/02/2021   |   עודכן:  30/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בסבך הפרוצדורה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דוגמה ל"תום לב" של בכירי מערכת
בני בנקר  |  25/02/21 22:09
2
"החלטה מאוזנת" - האומנם?
ישראל בר-ניר  |  26/02/21 06:34
3
הם מפחדים .....
תחשבו מחוץ לקופסא  |  26/02/21 10:10
4
שכולם יראו את הקולות
באום  |  26/02/21 15:04
 
- השופטים בין בג'ץ לפרקליטות..
rocky  |  26/02/21 22:59
 
- חשבתי ולא הבנתי אותך - מר באום ל"ת
תחשבו מחוץ לקופסא  |  27/02/21 09:12
 
- חשבתי ולא הבנתי אותך - מר באום ל"ת
תחשבו מחוץ לקופסא  |  27/02/21 09:12
5
בכל ההתנהלות של היועמ"ש,
מוטי1  |  25/03/21 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
לדברי סגל, נתניהו הבטיח לו תפקיד בכיר בתשלום בקמפיינים של הליכוד - אך לא עמד בהבטחתו    דרוקר מבקש את אישור בית המשפט לשדר את תיעוד עדותו של סגל
איתמר לוין
הדיונים יתקיימו שלושה ימים בשבוע - שני, שלישי ורביעי - מהשעה 09:00 עד השעה 15:30    נדחתה בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום בנימוק שמנדלבליט לא נתן את האישור הנדרש לחקירות נגדו - תוך ביקורת על כך שהאישורים לא ניתנו בכתב    עד התביעה הראשון יהיה אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה; עדותו צפויה להימשך מספר שבועות
איתמר לוין
ההגנה טענה שלא קיבלה חומר רב הנוגע לתיק 1000, כולל מתוך "תיק 1000 הישן" - החשדות נגד נתניהו בתחום טוהר המידות שלא הבשילו לחקירות    בית המשפט הורה להעביר להגנה רק שישה קטעים מתוך עדויות שגבתה המשטרה, מחציתן בתיק הישן ומחציתן בתיק 1000 בנוגע למתנות שקיבל ממילצ'ן ופאקר
דן מרגלית
מר נתניהו, הרי ידוע לך שאסור לקיים כל קשר עם עד תביעה    נניח שהשתוקקת לברך את מילצ'ן ב"חג שמח" - מדוע לא דאגת שגורם מהימן יאזין לשיחה ויוכל לאשר כי אכן איחלת רק "חג שמח"? ואולי אמרת לו עוד משהו? שהיין טעים? שהתכשיט יפה?
איתמר לוין
בן-צור שב וטוען שיש לפסול מאות ראיות מהותיות בתיק 4000 בשל העדר צווי חיפוש    טוען שהפרקליטות סותרת את עצמה לגבי מועדי הפעולות והאישורים בתיק, ושאין בסיס משפטי לגישתה בנוגע למשמעות הצווים שניתנו בתיק בזק-yes
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il