X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - נייר לקמוס, חילוץ, התנכלות ובושה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) פורים שמח! "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" (אסתר ח', ט"ז) שבת שלום והרבה בריאות ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
▪  ▪  ▪
חזונו של הרצל [צילום: אלי אלון]

הקרן קיימת
קרן קיימת לישראל (קק"ל) נוסדה בקונגרס הציוני החמישי (1901) כאמצעי לאיסוף כספים מיהודים לקניית קרקע בארץ-ישראל ולהכשירה להתיישבות יהודית. אז - כהיום - לא הייתה הגדרה למושג ארץ-ישראל.
אף פעם לא הצלחתי להבין מה זכות קיומן של הסוכנות היהודית, של קרן היסוד ושל קק"ל אחרי תום הכיבוש הבריטי. כשהייתי בבית-הספר היסודי, היינו חייבים לתרום (אוקסימורון פאשיסטי/קומוניסטי ידוע) כל יום שישי כמה גרושים ל"קופסה הכחולה", ואוי לתלמיד, שלא תרם. נעשתה לו הכפשה (שיימינג) בכתה, ואת מי שהרבה לתרום היללו.
לימים, התנחמתי באקסיומה של מדעני המדינה, שארגונים אינם נוטים לגווע. וכידוע, קק"ל שותפה בכירה במפעל להריסת (סליחה - ייבוש) אגם החולה, שהנו אחד מהאסונות האקולוגיים הגדולים ביותר, שחוללה מדינת ישראל. במאה ה-21 מתרכזת קק"ל בפיתוח קרקע, השבחתה ובעבודות תשתית בקרקעות המדינה.
כעת, בהנהגת הליכוד, החליטה קק"ל, שאחרי יותר מחמישה עשורים של הימנעות, תפעל גם ביהודה ובשומרון, ותרכוש בהם קרקעות להתיישבות יהודית. ההחלטה מסעירה את כל המתיימרים להיות ציונים, ואינם כאלה. עכשיו הם מסתפקים במלים ובאזהרות, אך גם חוברים אל שונאי ישראל (כולל יהודים וישראלים עוכרי ישראל) לסכל את ביצועה, גם באמצעות הלשנה לאיחוד האירופי, העוין במילא, ולממשל ביידן, שמסתמן, כצפוי, כעוין למדינת ישראל.
ההחלטה פגעה בציפור נפשם של מקדשי הקו הירוק והסכמי אוסלו, ויכולה לשמש נייר לקמוס לבחינת ציונות. כלומר, האם היא מוגבלת להסכמי שביתת-הנשק עם ירדן בתש"ט, או שמא היא חלה ח"ו על ארץ-ישראל בין הירדן לים. כשד"ר הרצל יזם את הקמת קק"ל, הוא ראה לנגד עיניו את ארץ-ישראל ולא את החלטת החלוקה של האו"ם.
מעניין לציין, שכמה מהנזעקים לנוכח שינוי מדיניות קק"ל אדישים להשמדה השיטתית של אתרים ארכיאולוגיים ביהודה ובשומרון, המוכיחים את זיקת עם ישראל לארצו. עיינו בערך בני גנץ.
מבצע הצלה
כ-1,100 צבי-ים, שנקלעו למצוקה בגלל מזג-האוויר הקפוא בחופי טקסס, חולצו מהים על-ידי אנשי צבא אמריקניים כשהם הלומים מקור.
כשלמדתי בטקסס, ירד שלג, וכיסה לכמה שעות בכיסוי דק את האדמה, את הכבישים ואת הבניינים. אמרו לי אז, שזה קורה בטקסס, לכל היותר, פעם-פעמיים במאה. וזה קרה שוב עכשיו. גל קור איום נחת על המדינה הדרומית, וכיסה אותה בשלג - מראה נדיר מאוד ב"מדינת הכוכב הבודד". הקור פגע גם בים, ומאות צבי-ים, חיות ימיות ועופות הוכו בהלם עקב הטמפרטורות הנמוכות מאוד של מי הים, שאינן שגרתיות.
משמר החופים האמריקני שלח שחיינים לסייע לחיות במצוקה, ובעזרת מתנדבים - ימאים וסגל בסיס האוויר של חיל-הים בקורפוס כריסטי, שליד יוסטון - חולצו מאות צבי-ים מהים הקפוא. צבי-הים הובאו לחוף, והושמו במתקן ממוזג. במקביל, מנסים לעזור לעוד צבי-ים במצוקה.
ואנדליזם
מעבר להשמדת אתרים ארכיאולוגיים, המציינים זיקה יהודית לארץ-ישראל - משמיד הוואנדליזם הערבי, במדינת ישראל, ביהודה ובשומרון, מצבות זיכרון לחיילים ולעוצבות. בולטת בעיניי במיוחד ההתנכלות לאנדרטה ללוחמי חטיבת השריון "אגרוף ורומח", כשהוצבה ליד יער קולה, אך זה לא היה מקרה יחיד.
כך, התנכלו ערבים לאנדרטה לזכר חללי שיירת העשרה לגוש-עציון (11 בדצמבר 1947), שהוצבה במקום הקרב. האנדרטה חוללה הרבה פעמים, מדווחת אפרת פורשר בישראל היום, ולפתע נעלמה לפני כעשרים שנה. כנראה, פונתה על-ידי המדינה. עתה מנסים להציב את האנדרטה מחדש במקום ההתקפה על השיירה, בעזרת בית-ספר שדה כפר עציון, ומקווים, שמשרד הביטחון ייענה לבקשה. המשרד מסתתר, כמובן, מאחורי ניסוחים משפטיים (משפטיזציה הנה מפלטם של הבטלן ושל המנוול), שמעבירים את הכדור לידי המועצה האזורית.
שיירת העשרה הייתה השיירה המאובטחת הראשונה, שהותקפה במלחמת הדרכים, שפרצה מיד לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם קיבלה את החלטת החלוקה (29 בנובמבר 1947). השיירה כללה חמש מכוניות, ובהן 26 נוסעים (כולל נוטרים, דני מס, מפקד גוש-עציון, ויצחק יעקב "יצה", סגנו), שיצאה מירושלים ללא פיקוד וללא ארגון כשיירה. אף שבשיירה היו שמונה נוטרים, היא לחמה ללא תיאום בערבים, שתקפו אותה בק"מ הארבעה-עשר מירושלים (אחרי בריכות שלמה), ועשרה נוסעים ונוטרים נהרגו.
ממשלת חלם
יותר מחצי מיליארד שקל השקיעה רשות הטרור מרמאללה בשנת 2020 במשכורות למחבלים רוצחים ולמחבלים, שנתפסו בפיגועים ולבני משפחותיהם של מחבלים, שחוסלו - דיווח מכון "מבט לתקשורת הפלשתינית" בראשותו של איתמר מרקוס. המדובר ב-3.25 אחוזים מתקציב הרשות.
למרות זאת, מתמהמה הקבינט הביטחוני מליישם את החוק הישראלי, ולקזז את הסכומים הללו מהכספים, שמעבירה ישראל לרשות הטרור. לדברי עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה במכון "מבט לתקשורת הפלשתינית".
מרבית תקציב רשות הטרור מגיעה, כידוע, ממדינות ברחבי העולם, המתעלמות מהעובדה, שהכספים הללו מקיימים את הטרור הפלשתיני. הבעיה העיקרית הנה שמשרד הביטחון אינו מקיים את חובתו בחוק, ואפילו אינו מפרסם דוחות על התופעה.
כדי להגדיל את הבושה, מוסיפה ממשלתנו חטא על פשע, וממשיכה להעניק לארגונים, הפועלים נגדנו ביהודה ובשומרון, פטור ממס בהיקף 167 מיליוני שקלים על הוצאותיהם על רכישת דלק - פטור שאינם מקבלים ארגוני סיוע ישראלים, כמו מד"א.

תאריך:  28/02/2021   |   עודכן:  28/02/2021
+דיווח בסוריה: ישראל תקפה בדמשק בתגובה לתקיפת הספינה
22:26 28/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התקיפה הייתה כנגד מטרות אירניות  ▪  גורם צבאי סורי: התקיפה בוצעה מהאוויר מהגולן. מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו את רוב הטילים  ▪  גורם ביטחוני אמר מוקדם יותר: אין מנוס מתגובה ישראלית על הפגיעה באונייה

מראות התקיפה [צילום: סאנא]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שוב ניצול של מחווה הומניטרית של ישראל לפעילות עויינת    אב במשפחה חצויה גויס לפני שנה וחצי ומסר "נגישות ייחודית ואיכותית" שכללה בין היתר מידע על מיקומים של סוללות כיפת ברזל
ד"ר יובל ברנדשטטר
כיצד השי-ווא-יון מעוור את שלטון המנדט    צריך לומר את האמת - אין ולא צריך להיות שוויון בין יהודים למוסלמים במדינה היהודית כמו שמעולם לא היה שוויון בין מוסלמים ליהודים בארצות האיסלאם
עמנואל בן-סבו
מה באמת גרם למחבל דיאב קהמוז לוותר על שחרור מהכלא, הגעה לטקס ממלכתי בדמשק, קבלת פנים מרשימה, רגעי תהילה, פינוקים דמשקאיים, כבוד ויקר בארץ הולדתו, מדליית לוחם חרות וחופש מנסראללה?
יוני בן-מנחם
ד"ר נאצר אלקידווה, בכיר פתח ואחיינו של יאסר ערפאת, הפך ליריבו של יו"ר הרש"פ והוא קורא להחלפת המשטר הפלשתיני. אל-קידווה קיבל איומים על חייו ובתנועת פתח גובר החשש לחיסולים פנימיים על-רקע הבחירות בשטחים
עידן יוסף
כוחות צה"ל ושב"כ עצרו בחודש שעבר את החשודים בביצוע ניסיון הפיגוע המשולב סמוך לכפר יעבד    החוליה נעצרה בכפר קבטיה בעקבות מידע מודיעיני של שב״כ במהלך מבצע מעצרים רחב של יחידת דובדבן, סיירת צנחנים וכוחות מיוחדים של משמר הגבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il