X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרשות ויקהל פקודי

תורה ואקטואליה

חזק חזק ונתחזק: בשעה טובה אנו מסיימים השבת את ספר שמות - ספר הגלות והגאולה, מעמד הר סיני ובניית המשכן מה הקשר בין הרפורמים לתורה הקדושה? התשובה אין קשר עיין ערך חתונה, גיורים, התבוללות וכל השאר ולקינוח אוצר השבת
▪  ▪  ▪
לכל המרבה במחיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עשה לך רב
בשעה טובה השבת אנו מסיימים את ספר שמות. ספר הגלות והגאולה, מעמד הר סיני ועשרת הדיברות ובניית המשכן. אלה הסוגיות המרכזיות העומדות ברומו של חומש שמות. כל תכליתן של גלות מצריים וגאולתה לפני, ובניית המשכן אחרי היא היעד הנכסף של קבלת התורה. בהיבט זה נבחן את סוגיות הרבנות והשלכותיה.
מיהו רב?
רב מוגדר כמי שמוסמך לפסוק הלכה. לפיכך ברור כי אין חיה כזאת 'רב חילוני', כמו גם רב רפורמי וקונסרבטיבי, והדמיון בינם לבין רב הוא מקרי ביותר. ההכלאה בין רב לחילוני היא בלתי אפשרית מעצם מהותה.
התואר החדש דומה למי שקיבל רישיון נהיגה בעקבות לימוד תיאוריה (מסולפת) בלבד, בלי התנסות בנהיגה מעשית. דוגמה אחרת היא לאדם שהוסמך לרפואה בעקבות ידע על תרופות אליל. כאן נוסף הערך המוסף שהוא תנאי לקבלת רבנות, והוא: שמירת מצוות כהלכה.
אין לפסוק הלכות אם הן אינן הופכות לחלק בלתי נפרד מאורח חייו של הפוסק. רק אם הרב חי ונושם את ההלכה היהודית, הוא ראוי לתואר נכבד ומחייב זה. כשהוא משמש לקהילה דוגמה ומופת בחייו האישיים, וראוי להיות מודל לחיקוי בשמירת המצוות - אז הַסמיכה לרבנות הופכת לתקֵפה. מסיבה זו גם הרפורמים, החותרים נגד יסודות היהדות, אינם ראויים לתואר רב.
לא לרפורמים
האקטיביזם השיפוטי של בג"ץ, מבית מדרשו של אהרן ברק, שוב מרים ראש במעורבתו בסוגיות פוליטיות ודתיות. והפעם על הכוונת - לראשונה הכרה בגיור הרפורמי בארץ לצורכי חוק השבות. זהו שדרוג משמעותי נוסף אחרי שהשופטים קבעו בעבר, שעל הגיור הרפורמי להיות מתוקצב מהמדינה ככל זרם דתי. אלא שפה קבור הכלב: הרפורמים אינם זרם דתי.
בדיחה ידועה מספרת, כי כאשר נשאל פעם נשיא הקהילה הרפורמית, אלו מצוות צריך יהודי לקיים כתנאי להצטרפות לקהילה, ענה - תשלום דמי חבר. תעשיית הגיורים הפיקטיביים לכל המרבה במחיר, כמו מסע יחסי ציבור של הרפורמים למען נישואים אזרחיים, במסגרת עסקת חבילה כלכלית, מוכיחים עד כמה טמון גרעין של אמת בבדיחה זו.
התנועה הרפורמית, שאינה מכירה בתורה משמיים וחותרת תחת אושיות ההלכה היהודית, קרובה באופיה מבחינה טקסית לנצרות (ואכן, למרבה הצער, בניה של קהילה זו הם כבר מתבוללים או נוצרים). בלבוש של קידמה ופתיחות ליברלית, כביכול, היא שואפת לנתק את העם מכל זיקה למסורת. לכן לא תיתכן הכרת הממסד הרבני ביהדותה בכלל ובגיוריה בפרט.
מסורת מסורת
עם כל הכבוד, גם אם יש גידול במספר החתונות האלטרנטיביות, עדיין על-פי הסטטיסטיקה רוב העם נע על הקשת הדתית-מסורתית, ולכן מעדיף להתחתן ברבנות כדת משה וישראל.
נישואים אזרחיים או רפורמיים (וקונסרבטיביים) הם אכן בניגוד להלכה. אולם אין כל מניעה לערוך חתונה מקורית כהלכה (תרתי משמע). כך למשל אפשר לערוך חופה יהודית מסורתית בחיק הטבע, בספארי, בסביבה ירוקה או טבעונית, ועוד שלל רעיונות כיד הדמיון הטובה. למה לא? והעיקר שיהיה במזל טוב!
פסוקו הידעתם?
מה הקשר בין פוטין לשמירת שבת?
לפני כעשור נשיא רוסיה הלך רחוק לקראת היהודים, ודחה את בחינות הבגרות שהתקיימו בשבת.
לא נעים לומר, לפעמים המודל לשמירת השבת וייקורה בא דווקא מהגויים.
נסיים אפוא בפתיח של פרשת ויקהל:
"ששת ימים תעשה מלאכה, וביום השביעי יהיה לכם קודש שבת שבתון לה'".
אוצר השבת.
חז"ל, אמר הקב"ה: " מתנה טובה יש לי בבית גנזיי ושבת שמה"
שבת שלום!

תאריך:  14/03/2021   |   עודכן:  14/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס גירש מתנועת פתח את נאסר אל-קידווה, אחיינו של יאסר ערפאת ושר החוץ לשעבר, שהימרה את פיו והקים רשימה עצמאית לבחירות לפרלמנט. אל-קידווה החל בהקמת הרשימה שאמורה להיות רשימת האליטה הפלשתינית שלחבריה יש קשרים הדוקים עם גופים בינלאומיים
יעקב קורי
אלמלי נתניהו היה חופר לבורלא עשרות פעמים עד שהתרצה לספק לנו את החיסונים היה עלינו להסתפק בחיסוני מודרנה שגם הם מעולים, אבל לא היו בכמויות מספיקות ובלוח זמנים שאיפשר לנו להדביר את המגפה
גרשון הכהן
יש לברך על החלטת פורום ההנהלה של קרן קיימת לישראל להמשיך בפעולותיה הייעודיות לרכישת קרקע בכל ארץ ישראל. אין כל חדש במאמץ הנמשך יותר ממאה שנים לרכישת קרקע גם במרחבי יהודה ושומרון. קק"ל התמידה במאמציה במרחבים אלה גם אחרי 1948, כשהיה המרחב בשליטת ממלכת ירדן
זלמן שובל
סגן ראש-המוסד לשעבר, ככל שידוע, הוא בעל זכויות רבות, אך אין לו הזכות לעשות מעשה זמרי ולפגוע מבחינה מוסרית ומעשית בארגון שהעסיק אותו ובמדינה ששלחה אותו. האם מצפונו הציק לו כשראה את הגיליון ואת תמונתו המושחרת בשערו?
יוני בן-מנחם
גורמים במפרץ טוענים כי ישראל עשתה פעולת נקם בספינה אירנית במימי המזרח התיכון. עיתון אמריקני חושף כי ישראל פגעה בשנתיים האחרונות ב-12 מיכליות נפט אירניות שהבריחו נפט לסוריה, ישראל שומרת על שתיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il