X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עייפות, מיאוס ודאגה [צילום: פלאש 90]
הרבה יותר מאשר "רק ביבי" או "רק לא ביבי"
בחירה בין יהודית לבין דמוקרטית
למרות העייפות מן הבחירות החוזרות ונשנות, אלו המתקיימות היום עשויות להיות מן החשובות בתולדות המדינה מחנה הימין שואף לפוליטיזציה של מערכת המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט - צעד שמשמעותו הרס הדמוקרטיה מחנה המרכז-שמאל מוכן להכניס לממשלה את הרשימה המשותפת - מהלך החותר תחת קיומה של ישראל כמדינה יהודית זוהי בחירה נוראה ואנו חייבים לשאול את עצמנו כיצד הגענו אליה ובעיקר כיצד יוצאים ממנה

התחושה הטבעית כאשר הולכים לקלפי בפעם הרביעית בתוך שנתיים, היא במקרה הטוב של עייפות ובמקרה הגרוע - של מיאוס. יש גם מי שמודאגים, ובצדק רב, מעצם ריבוי הבחירות: חוסר היכולת להכריע מוביל לחוסר יציבות שלטוני, וזה היה אחד הגורמים המרכזיים לקריסת רפובליקת ויימאר ולעליית הנאצים. אנחנו מאוד רחוקים משם, אבל התופעה בהחלט צריכה להדליק נורה אדומה גדולה.
אך האמת היא, שמדובר בבחירות העשויות להיות מן החשובות ביותר בתולדות המדינה. אם לשפוט לפי הצהרות המועמדים והמפלגות, זוהי הפעם הראשונה בה תוצאותיהן עלולות לפגוע באחד משני יסודותיה של מדינת ישראל: מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית. מצד ימין ניצבים מי שמבקשים לפגוע בעצמאותו של בית המשפט העליון, שבלעדיה - אין דמוקרטית. מצד שמאל ניצבים מי שמוכנים לצרף לממשלה את תומכי "מדינת כל אזרחיה", שפירושה - אין יהודית.
זוהי הכרעה איומה, ועוד יותר נוראה העובדה שבכלל הגענו אליה. אם ישראל איננה יהודית, אין לה זכות קיום; אם היא איננה דמוקרטית, אין לה יכולת קיום. המצב הזה נובע מעיוורון מוחלט בשני הצדדים. בימין משוכנעים שיהיו בשלטון לעולמי-עד ושצריך להשתלט על בית המשפט כדי לקדם מהלכים ותוכניות. בשמאל משוכנעים שהחלפתו של בנימין נתניהו מצדיקה לשלם כל מחיר. מי שרוצה גם יהודית וגם דמוקרטית, לא ימצא את זה בבואו הבוקר לקלפי.

הם רוצים שופטים שישמעו בקולם
לקבוע את התוצאה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אם בית המשפט העליון אינו עצמאי, הוא אינו יכול לאזן את הרשות המחוקקת והרשות המבצעת – ולכן אותה מדינה איננה דמוקרטיה כהלכתה. זוהי מדינה בה השליטה מסורה, ללא בלמים, לידי הפוליטיקאים לבדם. הם יוכלו לסגור ולפתוח כרצונם את שערי המדינה. הם יוכלו להעסיק את תומכיהם ולפטר את יריביהם. הם יוכלו לשלול זכויות ממיעוטים אתניים. הם יוכלו לצנזר מופעי תרבות. אם זה מה שהימין הישראלי רוצה, אזי הוא הופך לפשיסטי

נתחיל בימין. הדיבורים על פסקת ההתגברות ושינוי שיטת בחירת השופטים, במיוחד לבית המשפט העליון, מיועדים להביא למטרה אחת ויחידה: למנוע מבית המשפט להתערב בהחלטות הממשלה והכנסת. הנימוק המרכזי: השופטים אינם נבחרים, ובדמוקרטיה השלטון מצוי בידי הנבחרים. אלא שזהו נימוק כוזב; הרי הימין בעצמו עותר לבג"ץ ומבקש שיתערב. לכן, הבעיה שלו איננה עם עצם ההתערבות, אלא עם הפסיקה. כלומר: המטרה איננה לשנות את השיטה אלא לשנות את התוצאות. לקבוע – כלשון הגששים – מי יהיה שחקנים, מי יהיה הנהלה, מי יהיה תוצאה ומי יהיה מזג אוויר.
דמוקרטיה איננה שלטון הרוב, אלא שלטון העם. לרוב יש זכויות, אך אין הוא רשאי לרמוס את המיעוט. כדי להבטיח זאת, הדמוקרטיה מבוססת על שלוש רשויות ועל הפרדה ביניהן: מחוקקת, מבצעת ושופטת. ההפרדה כמובן אינה מוחלטת, אלא בנויה על איזונים: המחוקקים בוחרים את השרים ומאשרים את פעילותם; השרים קובעים את המדיניות ומבצעים אותה, כפוף לחוק; בית המשפט הוא הפרשן המכריע של החוק, ואנשיו נבחרים בשיתוף המחוקקים והשרים. אם בית המשפט אינו עצמאי, הוא אינו יכול להיות פרשן החוק. אם המחוקקים והשרים בוחרים לבדם את השופטים, הללו אינם יכולים להיות אובייקטיביים. כולם מבינים שזה בלתי אפשרי כאשר מדובר במשחק כדורגל, אבל משום מה יש הסבורים שזה רצוי כאשר מדובר במדינה.
זה בדיוק מה שרוצים בימין: שופטים מטעם, שיתנו אור ירוק לכל פעולה של הממשלה ולכל החלטה של הרוב הכמעט-אוטומטי שלה בכנסת. זו המשמעות היחידה של שימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון: אפשרות לעמוד על דעותיהם הפוליטיות, החברתיות והכלכליות, לבצע זובור ולפסול את מי שדעותיו אינן נראות לפוליטיקאים. ואל תגידו שזה מה שנעשה בארה"ב; המערכת שם שונה לחלוטין מזו הישראלית, בכל מובן שהוא, והיא היחידה בעולם בה יש שימועים כאלה.
היללות של הימין נגד בית המשפט העליון מתעלמות מכמה עובדות. ראשית, 13 מבין 15 השופטים הנוכחיים מונו בימי ממשלותיו של בנימין נתניהו; 11 מתוכם – בידי יעקב נאמן ואיילת שקד. שנית, הרוב המכריע של העתירות לבג"ץ והערעורים המינהליים נדחים. שלישית, כאשר נמצאים בשלטון 12 שנים ברציפות – אך טבעי הוא שפסקי הדין יהיו בעיקר נגד הצד המחזיק בשלטון. רביעית, כדאי מדי פעם לקרוא את פסקי הדין לפני שמשתלחים בכותביהם, וגם לא יזיק לצטט במדויק את מה שנאמר בהם; לרוב זה לא נעשה. חמישית, כל השופטים, כולל שופטי העליון, נבחרים בידי ועדה בת ארבעה פוליטיקאים, שני נציגי ציבור של עורכי הדין ושלושה שופטים שנבחרו בדיוק באותה צורה; ואי אפשר לבחור לעליון בלי הסכמה של לפחות פוליטיקאי אחד.
שיהיה ברור: שופטי בית המשפט העליון חייבים להיות עצמאים לחלוטין. אם המועמדים ייאלצו לעבור שימוע פומבי, הם יצטרכו לשאת חן בעיני הפוליטיקאים. על אחת כמה וכמה, אם הבחירה בהם תהיה כולה בידי הכנסת. זה מאוד ימצא חן בעיני הימין – הבטוח שהשלטון רשום על שמו בטאבו. אבל כאשר יום אחד הוא יאבד את השלטון (וזה לבטח יקרה, כי כך פועלת דמוקרטיה) – הוא יגלה שהעניק לשמאל את האפשרות למלא את בית המשפט העליון ב"שופטים של מרצ".
אם בית המשפט העליון אינו עצמאי, הוא אינו יכול לאזן את הרשות המחוקקת והרשות המבצעת – ולכן אותה מדינה איננה דמוקרטיה כהלכתה. זוהי מדינה בה השליטה מסורה, ללא בלמים, לידי הפוליטיקאים לבדם. הם יוכלו לסגור ולפתוח כרצונם את שערי המדינה. הם יוכלו להעסיק את תומכיהם ולפטר את יריביהם. הם יוכלו לשלול זכויות ממיעוטים אתניים. הם יוכלו לצנזר מופעי תרבות. אם זה מה שהימין הישראלי רוצה, אזי הוא הופך לפשיסטי.

הם רוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר
לשתף אותם בסודות הכי כמוסים [רוני עופר, פלאש 90]

המדקדקים יאמרו, כי המילה "יהודי" על הטיותיה מופיעה 19 פעמים במגילת העצמאות, בעוד המילה "דמוקרטיה" אינה מופיעה אפילו פעם אחת. זהו דקדוק-סרק, כי המגילה בהחלט קובעת בצורה ברורה ביותר שישראל תהיה דמוקרטית. אך ודאי שיש משמעות לכך שמנסחיה חזרו שוב ושוב על המילה "יהודי" – כי זהו ייחודה של ישראל: המדינה האחת והיחידה של העם היהודי. בלי זה, לא הייתה שום סיבה להקים אותה

נעבור לשמאל. יאיר לפיד אינו שולל קואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת, ומיקי לוי אפילו אומר שנציגיה יוכלו להיות שרים בממשלת לפיד. המפלגה הזאת שוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית וחברים בה תומכים בטרור, גם אם הם דואגים לעשות זאת בצורה שלא תאפשר למנוע מהם להתמודד בבחירות. המפלגה הזאת רוצה את "מדינת כל אזרחיה", בה לא יהיה שום ביטוי מעשי להיותה מדינת הלאום של העם היהודי. המפלגה הזאת רוצה מדינה פלשתינית בגבולות 1967, שמשמעותה סכנה קיומית למדינת ישראל. המפלגה הזאת רוצה את זכות השיבה, שתחסל את המדינה היהודית. אבתיסאם מראענה, מועמדת מפלגת העבודה, אינה רחוקה מאותן דעות.
מאחר שבשמאל מאוד אוהבים לצטט את מגילת העצמאות ואת הבטחת השוויון הכלולה בה, הבה ונזכיר לו עוד כמה משפטים מרכזיים מתוכה. היא פותחת: "בארץ ישראל קם העם היהודי". היא מזכירה שהעם היהודי "לא חדל מתפילה ומתקווה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חרותו המדינית" ומדברת על "קשר היסטורי ומסורתי" ביניהם. המגילה מציינת את השואה כהוכחה של "ההכרח בפתרון בעיית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ ישראל". וכמובן – לב-ליבה: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". היא מסיימת בהזכרת "המערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל" וב"ביטחון בצור ישראל".
המדקדקים יאמרו, כי המילה "יהודי" על הטיותיה מופיעה 19 פעמים במגילת העצמאות, בעוד המילה "דמוקרטיה" אינה מופיעה אפילו פעם אחת. זהו דקדוק-סרק, כי המגילה בהחלט קובעת בצורה ברורה ביותר שישראל תהיה דמוקרטית. אך ודאי שיש משמעות לכך שמנסחיה חזרו שוב ושוב על המילה "יהודי" – כי זהו ייחודה של ישראל: המדינה האחת והיחידה של העם היהודי. בלי זה, לא הייתה שום סיבה להקים אותה.
מי שכופר ביסוד-היסודות הזה של מדינת ישראל, אינו יכול ליטול חלק בשלטון עליה. זה עניין של היגיון קיומי פשוט. העובדה שבג"ץ מאפשר לח"כים כאלו לשבת בכנסת, היא תוצאה של הליך הפסילה העקום שאינו שומע ראיות; לא זה הנושא כאן. וגם אם אישים כאלה מכהנים בכנסת, הם אינם יכולים בשום צורה שהיא להיות חברים בממשלה (ואני לא מדבר על תקופת חירום נקודתית כמו הקורונה). מי שמוכן לצרף אותם לממשלתו, מוכן לתת דריסת רגל וגישה לסודותיה הכמוסים ביותר של המדינה, למי שרוצים להרוס אותה. זה טירוף מוחלט.
אז כיצד בוחרים? מהי הסכנה הגדולה יותר? יש שיאמרו: הרע במיעוטו הוא מדינה יהודית, גם אם היא איננה דמוקרטית לחלוטין – כי בלי מדינה יהודית, השואה עלולה לחזור על עצמה. שיש שיאמרו: החשש מפני הפגיעה בדמוקרטיה הוא מיידי, בשל התוכניות ההרסניות של מועמדים בימין, בעוד החשש ליהדותה של המדינה הוא ערטילאי, משום שמדובר באפשרות למיעוט מבוטל בקואליציה והממשלה. כל אחד יעשה את החשבון והאיזונים שלו. וכולנו חייבים לשאול את עצמנו, כיצד הגענו למצב הזה וכיצד נחלצים ממנו.

תאריך:  23/03/2021   |   עודכן:  23/03/2021
+רקטה נפלה מחוץ לבאר שבע בעת ביקור נתניהו
19:28 23/03/21  |  

רקטה ששיגר חמאס מרצועת עזה (23.3.21) נחתה בשטח פתוח מחוץ לבאר שבע - בזמן בו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בעיר במהלך יום הבחירות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זהו שיגור חריג, שכן בבחירות קודמות - וגם לאורך היום הנוכחי - נמנע חמאס מלפעול נגד ישראל.

+מחריפה הירידה בשיעור ההצבעה: 67.2%
17:26 23/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שיעור המצביעים בשעה 20:00 נמוך ב-4.7 נקודות האחוז מאשר באותה שעה בבחירות הקודמות, לאחר ירידה של 4.3 נקודות האחוז שעתיים קודם לכן  ▪  הירידה נובעת ככל הנראה מן העייפות מהבחירות החוזרות ונשנות, לצד החששות בשל הקורונה

משדר הבחירות המרכזי של כאן 11
שפת הים בתל אביב, היום [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
הצבעה נמוכה במגזר הערבי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ביש עתיד מדווחים על הגעה סבירה לקלפיות
16:38 23/03/21  |  עידן יוסף

ביש עתיד מדווחים על הגעה סבירה פלוס לקלפיות, וזאת לנוכח הסדר הארגוני של המפלגה בשטח. בתוך כך, מרב מיכאלי טוענת שמרצ כבר עברה את אחוז החסימה (חדשות 12).

+אלעד: פעילי יהדות התורה זייפו פתקים של הציונות הדתית
16:33 23/03/21  |  עידן יוסף

ניסיון זיוף של פעילי יהדות התורה כנגד הציונות הדתית: בקלפי באלעד הודפסו פתקים עם נקודה מתחת לאות ט. לוועדת הבחירות המרכזית הועברה בקשה לאשר פתקים כאלה אשר ימצאו במעטפות.

+ח"כ מישראל ביתנו מעודד את הציבור הערבי להצביע
16:28 23/03/21  |  עידן יוסף

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), שהוא דובר ערבית, הפיץ סרטון שבו הוא ממריץ מצביעים בחברה הערבית להצביע, ואומר: "הגיעו אלי שמועות שאחוזי ההצבעה אצלכם נמוכים. אם לא תצביעו, זה כאילו הצבעתם לנתניהו - לראש ממשלה שצובע את השיער שלו בסגול".

+נתניהו הורה לח"כים של הליכוד לרדת לדרום
16:26 23/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד נתניהו הנחה את חברי הכנסת של הליכוד לרדת עכשיו לדרום כדי להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים במעוזי הליכוד.

+נמשכת הירידה בשיעור ההצבעה: 34.6% ב-14:00
16:21 23/03/21  |  

נמשכת הירידה בשיעור ההצבעה בבחירות לכנסת. נכון לשעה 14:00 הצביעו 34.6% מבעלי זכות הבחירה לכנסת ה-24 - ירידה של 3.5 נקודות האחוז לעומת הבחירות לכנסת ה-23. שיעור ההצבעה הכולל בבחירות הקודמות היה 71.5%.

הצבעה במחלקת קורונה [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
+הליכוד ממריץ מצביעים להצביע לציונות הדתית
16:21 23/03/21  |  

הליכוד ממריץ עכשיו מצביעים להצביע ט' עבור סמוטריץ' אקטיבית בטענה שהוא עלול לא לעבור את אחוז החסימה (עמית סגל, חדשות 12).

+סער: כולם עוברים את אחוז החסימה - הכל בסדר
16:16 23/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער: ״שאיש לא יעבוד על המצביעים שלנו שהוא לא עובר את אחוז החסימה, וצריך לעזור לו, להצביע לו מטעמים אחרים כי אחרת אוי אוי אוי.. כולם עוברים את אחוז החסימה - הכל בסדר!״.

+הצבעה דלילה של חולי קורונה וחייבי בידוד
16:09 23/03/21  |  

למרות המאמצים הניכרים לאפשר הצבעה לחולי קורונה ולחייבי בידוד, נכון לשעה 12:00 - ההצבעה דלילה. רק 880 חולים מתוך יותר מ-6,000 הצביעו במחלקות הקורונה, ו-40 בלבד ניצלו את זכותם להצביע בנמל התעופה בן-גוריון לפני כניסתם לבידוד.

קלפי לחולי קורונה [צילום: שיר רותם, פלאש 90]
+גנץ: אנחנו הולכים לבחירות חמישיות
15:55 23/03/21  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ אומר כי "אנחנו הולכים לבחירות חמישיות". לדבריו, הוא מוטרד מאוד, וצריך להעביר את כחול לבן את אחוז החסימה. "יש סימנים מעודדים, אבל זה רחוק מההישג הנדרש", אמר. "קריטי שנהיה בכל ממשלה ונשמור על ממשל דמוקרטי לכל אזרחי ישראל".

+נתניהו כרז במגהפון בטיילת בת ים
15:49 23/03/21  |  עידן יוסף

כשהוא מוקף במאות תומכים ואוחד סמגהפון, הגיע יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לטיילת בבת ים וכרז ללכת להצביע מתוך מכוניתו.

[צילום: דוברות הליכוד]
+תקווה חדשה: פעילי ליכוד מטעים בכוונה בין פתקי ההצבעה
14:52 23/03/21  |  איציק וולף

מפלגת תקווה חדשה שלחה מכתב דחוף לועדת הבחירות המרכזית בעקבות מה שהגדירה הטעייה מכוונת בין הפתק של תקווה חדשה "ת'" לפתק "רנ".
לטענת המפלגה, בשעות האחרונות פעילי ליכוד מחליפים בקלפיות את סדר הפתקים כך שיהיו צמודים זה לזה (ס'6) או לחילופין מוציאים את הפתק ת' מכוורת הפתקים (ס'4). זאת כדי להטעות ולבלבל את המצביעים במכוון. בנוסף הפעילים מפיצים בקבוצות הליכוד הודעות לפיהן הפתק "רנ" שייך למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער.

+נציבות המדינה תקיים בירור למזכיר הממשלה
14:24 23/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מזכיר הממשלה וממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, צחי ברוורמן, פרסם תמונה של עצמו בקלפי אוחז פתק של הליכוד  ▪  נציבות שירות המדינה: הפרסום אסור וייבחן על-ידי אגף המשמעת

התמונה שהעלה ברוורמן לרשת החברתית [צילום: מתוך הרשתות החברתיות]
+אחוז ההצבעה נמוך מהבחירות הקודמות: 25.4% עד השעה 12:00
13:59 23/03/21  |  איציק וולף

עד לשעה 12:00 הצביעו 1,669,085 בעלי זכות בחירה בבחירות לכנסת ה-24. אחוז ההצבעה עומד על 25.4%. בבחירות הקודמות, במרס 2020, עמד אחוז ההצבעה על שיעור גבוה יותר, של 27.6%.

+גנץ: אם נתניהו ינצח - היועמ"ש יוחלף
13:56 23/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן וממלא מקום שר המשפטים, בני גנץ, טוען כי הבחירות מתקיימות בגלל הרצון של נתניהו לפגוע בדמוקרטיה בכל אמצעי ובכל מחיר גם אם זה אומר לפגוע בדמוקרטיה הישראלית במובנה המלא

גנץ, הבוקר, במשרד המשפטים [צילום: אלעד מלכה]
+מילה אחרונה (אולי)
13:55 23/03/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ישראליות וישראלים, אחים ומי שבנותיהם ובניהם מתכוונים להישאר בבית, אנא צאו להצביע  ▪  אל תניחו לעצלות הגופנית והרוחנית שלכם לגבור עליכם

לפיד. מה שנחוץ [צילום: אריאל שליט/AP]
+לקראת ה 1 באפריל [פרק ב']
13:12 23/03/21  |  יוסף אליעז    |   לרשימה המלאה

בסיבוב הבחירות הקודם השיקה בושם בשם "פשיסט", ממש נרד ולבונה  ▪  אחרי הריח בא בבחירות הרביעיות מופע השיר ששרה

שקד. זמרת היא לא [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+ליברמן: החרדים נוהרים לקלפיות
13:00 23/03/21  |  איציק וולף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיע לכיכר דיזנגוף בתל אביב וקרא לחילונים לצאת להצביע. "החרדים נוהרים לקלפיות, עכשיו תורם של החילונים ללכת ולהצביע. אני מקווה שכל האנשים שיושבים כאן כבר הצביעו או שבדרך להצביע, הכי חשוב הציבור החילוני יצא להצביע", ציין.
לדבריו, בבחירות האחרונות כ-1,200,000 איש בערים עם רוב חילוני מובהק לא הגיעו לקלפי. "אני קורא לכם תלכו להצביע. רק כאן בתל אביב כמעט 5 מנדטים בבחירות הקודמות לא באו להכריע", אמר.
במהלך דבריו של ליברמן התפרצו לעברו כמה אזרחים בקריאות גנאי. לדבריהם, פעם הוא נגד ערבים ופעם נגד חרדים.

+נמשכת מגמת הירידה בקניות
12:56 23/03/21  |  איתמר לוין, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עד השעה 18:00 נרשמה ירידה של 5.2% במכירות בכרטיסי אשראי בהשוואה לבחירות הקודמות  ▪  הקניונים מדווחים על עלייה ניכרת במכירות

קלפי בכפר מנדה [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+אין גושים, יש התגוששות
12:19 23/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בנט וסער התקנאו בישיבה על הגדר של ליברמן. בחירתם שלא להשתייך לאחד הגושים המסורתיים ולהקים גוש מלאכותי של מהותו שלילת נתניהו מסובבת את מחט המצפן של מדינת ישראל ומובילה לבחירות נוספות

פסל של נתניהו בכיכר רבין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ביקוש מוגבר של נוסעים ברכבת
11:20 23/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד השעה 9:00 בוצעו קרוב ל-20 אלף נסיעות בכל הארץ וקיים גודש של נוסעים  ▪  הרכבת פועלת בתפוסה מוגבלת, הדורשת הזמנת שובר טרם הנסיעה

[צילום: 15 דקות]
+המשטרה מטפלת בחשדות לזיופי הצבעה והפרות סדר נקודתיות
11:19 23/03/21  |  איציק וולף

המשטרה דיווחה על מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר בקלפיות ברחבי הארץ, בהם בדיקת חשדות לזיופי הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ ואירועי סדר ותעמולה אסורה נקודתיים שטופלו ע"י המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.
לפני זמן קצר בבית שמש, הושלכו לעבר שוטרים המוצבים במוקדי הצבעה בעיר ביצים וחצים נוספים, אחת מהן פגעה בשוטר. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים לאיתור החשודים במעשה.
בשעות הבוקר התקבל דיווח על כתובת גרפיטי המופנית נגד נבחר ציבור בסמוך לקלפי בעיר ת״א. דיווח הועבר לרשות המקומית שמחקה את הכתובת והמשטרה פתחה בחקירה.
במשטרה התקבל דיווח על אדם שהגיע לקלפי בראשל״צ וסירב לעטות מסיכה למרות שהתבקש לעשות כן. בבדיקתו התברר כי הוא מפר בידוד, לכן הוא נעצר ע״י השוטרים ובהמשך נרשם לו דו״ח בגין הפרת הבידוד.

+בגנות הגיחוך ההשטחה והרדידות
10:46 23/03/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

בימים האחרונים כמעט כולם חותמים לעיני המצלמות על מסמכים שהם כותבים לעצמם כחלק מהגימיקים הבלתי נגמרים, מישרים מבט למצלמות וחותמים על עוד מסמך חסר חשיבות, ריק מתוכן  ▪  ופוליטיקאיך כולם חותמים ובטוחים שאנו, הבוחרים, מאמינים ליוצא מפיהם או להתחייבויותיהם חסרות המשמעות

ללא רעשי רקע [צילום: פלאש 90]
+השר אדלשטיין: "תקום ממשלה בראשות נתניהו"
10:39 23/03/21  |  מירב ארד

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הצביע (יום ג') עם רעייתו אירינה בקלפי בהרצליה: "הצבעתי יחד עם אשתי בהרצליה. ממשיך עכשיו לסיבוב בערים השונות. מבקש מכל אחת ואחד לצאת להצביע, מי שרוצה ממשלת ימין חזקה שישים מחל בקלפי, תקום ממשלה בראשות נתניהו והליכוד שתוביל את המדינה בארבע השנים הקרובות. צאו להצביע!".

0
+יו"ר יהדות התורה: "להצביע כדי להגיד לא להסתה נגד הציבור החרדי"
10:17 23/03/21  |  מירב ארד

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הצביע בקלפי בבי"ס בית יעקב רחוב אורליאן בבני ברק, בסיום ההצבעה אמר ח"כ גפני: "היום תאמצנו! היום תגדלנו! כולנו יוצאים היום להצביע כדי להגיד 'לא!' כנגד ההסתה על הציבור החרדי, להגיד 'כן!' להמשך הקיום היהודי של עם ישראל, אני קורא לכולם לבוא לקלפיות ולהצביע ג' יהדות התורה."

0
+יו"ר מרצ: המאבק צמוד ויוכרע על קולות בודדים
10:16 23/03/21  |  מירב ארד

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ הצביע בקלפי בבית הספר אנטוקולסקי בתל אביב. "ביבי מתפלל שמרצ לא תעבור. זה הצ’אנס היחיד שלו להגיע ל-61. אסור לתת לו את זה", אמר ביציאתו מן הקלפי.
לדברי הורוביץ, המאבק צמוד ויוכרע על קולות בודדים. "מצביעי מרצ יקבעו את תוצאות הבחירות. אלה הבחירות הכי צמודות שהיו פה כבר שנים. אם מרצ תהיה בפנים, לנתניהו לא תהיה ממשלה עם החשוכים. זאת ההכרעה הכי דרמטית שהייתה בבחירות בישראל מזה שנים רבות", אמר.

הורוביץ. נתניהו מתפלל שלא נעבור את אחוז החסימה
+ח"כ איימן עודה: מצביעים בעד שלום ונגד הכיבוש
09:58 23/03/21  |  איציק וולף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הצביע בקלפי בחיפה. "היום מצביעים ודעם - ומונעים מהגזענים להכנס לכנסת הבחירה האידיאולוגית בעד שוויון ושותפות אמיתיים, בעד שלום ונגד הכיבוש, בעד דמוקרטיה וצדק חברתי לכל האזרחים, ערבים ויהודים", אמר.

+התקיעות, אוי התקיעות....לכו להצביע
09:57 23/03/21  |  ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי   |   לרשימה המלאה

הימנעות מהצבעה היא הרמת דגל לבן  ▪  כניעה לכל אלו הרוצים להשאיר אותנו במצב של כאוס פוליטי, חברתי ופוליטי.

לא לוותר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+61 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר עבור כ-8,300 מצביעים
09:29 23/03/21  |  איציק וולף

61 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ ובבתי הסוהר החל תהליך ההצבעה. משירות בתי הסוהר נמסר כי פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-8,300 בעלי זכות בחירה. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהיאסף על ידי ועדות הקלפי.

+ח"כ שקד הצביעה בתל אביב: יכולים לשים סוף ללופ הבחירות האינסופי
09:14 23/03/21  |  איציק וולף

יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד, הצביעה בקלפי הסמוכה לביתה שבתל אביב. "אזרחי ישראל היקרים, צאו להצביע. אנחנו יכולים הפעם לשים סוף ללופ הבחירות האינסופי הזה", אמרה.

ח"כ שקד מצביעה הבוקר
+ח"כ ליצמן הצביע: את השנאה נגד הדת מנצחים בקלפי
09:00 23/03/21  |  איציק וולף

שר השיכון, ח"כ יעקב ליצמן, הצביע בקלפי בירושלים ואמר עם צאתו מן ההצבעה כי היהדות החרדית וכל קודשי ישראל על כף המאזניים. "אני קורא לכולם לצאת ולהצביע היום בהוראת גדולי הדור. הגיע הזמן להכריע. כי את ההסתה והשנאה נגד הדת אנחנו מנצחים בקלפי", אמר.

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+צוות הקלפי מנע מהשר אוחנה להצטלם בעת ההצבעה
08:57 23/03/21  |  עידן יוסף

השר אמיר אוחנה הצביע בקלפי בתל אביב. צוות הקלפי מנע מהתקשורת והדובר השר לצלם את רגע ההצבעה וזאת למרות שפוליטיקאים רבים מכל הקשת הפוליטית כבר תועדו. מדוברות השר נמסר כי הדבר חריג ובלתי מתקבל על הדעת, בפרט לנוכח העובדה שאחד מחברי הקלפי צילם את ההצבעה. "לאור האמור, לא נוכל לשתף עמכם תיעוד מהצבעה זו להבדיל משנים עברו", מסרה הדוברות.

+ח"כ מיכאלי: נחושה להחזיר את ישראל ואת העבודה לחזון רבין
08:47 23/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

[צילום: מפלגת העבודה]
+עו"ד בן גביר: הזדמנות להקמת ממשלת ימין מלא מלא
08:24 23/03/21  |  איציק וולף

יו"ר עוצמה יהודית והמעומד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו בקרית ארבע.
"הבוקר הזה זה בוקר של הכרעה ובשורה - הימין יכול לנצח את הבחירות האלה. זה בידיים שלנו. זה ביכולת שלנו. יש לנו הזדמנות להקים ממשלת ימין מלא מלא, לתת גיבוי לחיילי צה"ל, לחזק את ההתיישבות, לשמור על הדרום והצפון, למנוע פרוטקשן, לעשות שינוי במערכת המשפט, יש לנו הזדמנות נדירה לחזק את הזהות היהודית של המדינה. בעזרת השם - ננצח", אמר.

[צילום: עוצמה יהודית]
+דרעי הצביע בירושלים: צאו להצביע
08:23 23/03/21  |  איציק וולף

ו״ר ש״ס, שר הפנים אריה דרעי, הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו ברחוב הקבלן בירושלים.
ביציאתו מהקלפי אמר דרעי כי בפני הבוחר יש 2 אפשרויות גוש שרוצה מדינה יהודית בראשות נתניהו והגוש השני שרוצה מדינה אזרחית בראשות לפיד. "הגוש שיביא 61 יקים את הממשלה ולכן אני אומר לכל עם ישראל צאו להצביע. אני מקווה מאוד שהציבור ישכיל לתת לנו להמשיך לעבוד למען עם ישראל למען מדינה יהודית שעוזרת לחלשים".

+לקראת ה-1 באפריל 2021
08:15 23/03/21  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

אצלנו הקדימו השנה את "חג השוטים" וחוגגים אותו כבר ב-23 למרס. למעשה ה"פייק ניוז", ההבטחות והתהילה העצמית רצים בתקשורת לסוגיה כבר מספר חודשים מראש

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אוהלי קלפיות קרסו ברוח העזה, ועדת הבחירות תשלח את ה'קלפי בוס'
08:02 23/03/21  |  איציק וולף

הרוחות המזרחיות העזות שנושבות ברחבי הארץ מאז שעות הבוקר המוקדמות גרמו להפלה של כמה אוהלי קלפיות שהקימה ועדת הבחירות המרכזית. אוהלים קרסו בבאר שבע ובאזור הצפון. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, הנחתה להקים את האוהלים ולהפעיל את הקלפיות בתוך שעה וחצי.
בוועדת הבחירות המרכזית מתכננים לשלוח את ה'קלפי בוס' - תחנת קלפי שהותקנה בתוך אוטובוס - למתחמים שבהם לא ניתן יהיה להקים מחדש את האוהלים.

+גדעון סער: זה יום היסטורי, צריך להביא שינוי
07:26 23/03/21  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, קורא לתומכיו לשכנע מתלבטים ומכנה את יום הבחירות "יום היסטורי".
"זהו יום היסטורי שמאפשר לנו להשפיע על עתיד ישראל. לפני שלושה וחצי חודשים יצאתי לדרך על מנת להביא שינוי למדינתנו האהובה. אפשר וצריך להביא את השינוי. זה תלוי רק בנו. תביאו את המשפחה, את החברים. שכנעו את המתלבטים. השינוי בהישג יד", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+הנשיא הצביע "כאזרח מודאג מאוד"
07:19 23/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה הצביע בפעם האחרונה בכהונתו וצין שהוא מודאג מאוד מן המצב הפוליטי  ▪  "גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית שלנו"  ▪  בני הזוג נתניהו הצביעו בירושלים: "יום חג של שמחה וחיוכים"  ▪  דיווח מתגלגל ומתעדכן

הנשיא ריבלין מצביע [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
נתניהו בקלפי בירושלים [צילום: מרק ישראל סאלם, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירה בין יהודית לבין דמוקרטית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
איזה אנרכיסט קבע ש"דמוקרטיה"
ב_שמואל  |  23/03/21 06:33
2
אם לא כך
יהודית דמוקרטית  |  23/03/21 08:08
3
גילוי נאות
אבי כהן  |  23/03/21 08:33
4
הבחירה היא - ישראל או סדום !!!
פוקח עורים  |  23/03/21 08:59
5
מדינת ישראל הוקמה ע"י יהודים
ב_שמואל  |  23/03/21 11:39
6
הכותב מזלזל בשכל הישר של
בני בנקר  |  23/03/21 11:57
 
- נראה שלוין סובל מפיצול אישיות ל"ת
פסיכיאטר מומחה  |  23/03/21 16:57
7
כך בת"א, ואצלכם/ן?:
עוד סתם אזרח  |  23/03/21 14:50
 
- כך בת"א, ואצלכם/ן(ב)?:
עוד סתם אזרח  |  23/03/21 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
איציק וולף
מנכ"ל בית הנשיא מבהיר כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המצוי בעיצומו של משפט פלילי נגדו, ישיג 61 ממליצים ביום שאחרי הבחירות - נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ימסור לו את המנדט להרכיב את הממשלה    "אם יש לאחד המועמדים 61 ממליצים - אין לנשיא יותר שיקול דעת. הנשיא כבר אמר בפעמים הקודמות ש-61 זה העם ושאל מול רצון העם - שיקול הדעת שלו ניטל"
איציק וולף
שר הביטחון, יו"ר כחול לבן בני גנץ, טוען כי מעולם לא האמין שנתניהו יכבד את הסכם הרוטציה וטוען כי מדינת ישראל נמצאת בסכנה ברורה ומיידית    "ה לא אויב מבחוץ ולא האירנים אלא סכנה שבאה מתוך קבוצה קיצונית שמאיימת לפורר את החברה הישראלית. בראשה, ראש ממשלה שמבקש לכרסם ביסודות הדמוקרטיה"
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו וראש מועצת שומרון יוסי דגן הניחו אבן פינה לשכונה ברבבה ע"ש הרב אטינגר הי"ד שהציל תושבת רבבה ונרצח    נתניהו: הליכוד החיל הסדרה חלקית רק בחוות יאיר ובנופי נחמיה כי היינו בממשלה פריטטית
רועי אורן
נכון לעכשיו ההערכה היא שתוקם ממשלת ימין או שנלך לבחירות נוספות אך כפי שלמדנו על המערכת הפוליטית בישראל ייתכן שיהיו הפתעות שטרם חזינו
עידן יוסף
את הקמפיין ממקד הליכוד במפלגתו של נפתלי בנט וטוען כי חתימתו באולפן ערוץ 20 כי לא יישב תחת לפיד שווה כקליפת השום, ותתפוגג ברגע שלבנט תוצע ראשות הממשלה ברוטציה    כראיה מביאים ציטוטים של לפיד באשר לתיאום בין השניים
רשימות נוספות
בנט קרס לזרועותיו של נתניהו  /  מירב ארד
לנדבר שוברת שתיקה: ליברמן משחק בכם כמו בתיאטרון"  /  עידן יוסף
זה לוח הזמנים להרכבת הממשלה  /  עידן יוסף
145# כי טוב, אוֹ קיא-דב?  /  ערן גרף
עוד 48 שעות  /  עמנואל בן-סבו
דרושה הכרעה חדה  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il