X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לתת לגוש הימין לבחור את ראשות הממשלה [צילום: אריאל שליט/AP]
לא חייבים תמיכה מרע"ם
הדרך למנוע בחירות חמישיות
התרת התסבוכת הפוליטית יכולה להעשות בתוך גוש הימין ללא שום סיוע ממפלגות גוש השמאל-מרכז-ערבים. כדי שזה יקרה, לא נדרשים ויתורים מפליגים מצד איש מן הצדדים מלבד שיח הפסילות האישיות. אם סער לא יירד מהעץ, הוא עשוי להכתיר במו ידיו את בני גנץ לראשות הממשלה

השאלה האם ממשלת ימין יכולה להיתמך מבחוץ בידי רע"ם של מנסור עבאס יכולה להתייתר אם המתווה לפתרון התסבוכת הפוליטית, המוצע כאן לראשונה, ייושם. מול מציאות לא רגילה שמעולם לא נתקלנו בה, צריך לצאת מן הקופסה ולהציע פתרון שונה מכל מה שהכרנו.
גוש הימין ניצח, ובגדול. אבל כדי לתרגם זאת לממשלת ימין, מלא-מלא, ואפילו יציבה שתחזיק מעמד ארבע שנים, נדרשת חשיבה מחדש, הכוללת כמה ויתורים. ככל שהדבר לא ייעשה, נמשיך עם ממשלת מעבר ובנובמבר 2011, עם מרחב תמרון קצר, בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, עשוי לעמוד בראשות הממשלה לא אחר מאשר בני גנץ, דבר שאפילו סער ובנט לא רוצים בו.
שלב א' - כלכלה ובריאות
  • בנימין נתניהו ממשיך לכהן כראש הממשלה, לפחות עד אחרי יום העצמאות הקרוב או קצת אחרי. בפרק הזמן הזה יאושר תקציב למדינה, ייקבעו עקרונות מוסכמים לטיפול במשבר הקורונה ותחל ההיערכות ליישום שלב ב'.
שלב ב' - בחירת ראש הממשלה
  • גוש הימין (הליכוד-ימינה-תקווה חדשה, שס, הציונות הדתית, יהדות התורה) הולך לבחירות פנימיות לבחירת מנהיג לגוש. מנהיג זה ישמש כראש הממשלה.
  • הבחירות יהיו חשאיות, ולא תתקיים לגביהן משמעת סיעתית כלשהי.
  • נתניהו יוכל להתמודד בבחירות אלה, אך על הליכוד יהיה להציע מלבד בנט וסער גם מועמדים ריאליים אחרים לתפקיד ובהם יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, יריב לוין וניר ברקת.
  • על המועמד להיבחר ברוב של לפחות 40%. על המפלגות כולן להתחייב שלא לפרוש מן הקואליציה במשך ארבע שנות קיומה של הממשלה כל עוד לא הייתה הפרה מהותית של ההסכמים הקואליציוניים.
  • ככל שמנהיג הימין הנבחר יהיה ראש הממשלה נתניהו, יקבלו סער ובנט את מרות הרוב ויישבו תחתיו, ובלבד שיחוקק חוק להגבלת משך כהונת ראש הממשלה, שלא יאפשר לנתניהו לכהן מעבר לארבע שנים. כמו-כן, יכהנו בנט וסער כשרים בכירים ותהיה להם שותפות בהרכבת הממשלה (כגון, הגבלת מספר השרים וסגניהם והתנגדות להקמת משרד מסוים או שר מסוים).
  • אם נתניהו לא ייבחר, יישמר לו מקום של כבוד כנשיא המדינה, כיו"ר הכנסת או אפילו כראש הממשלה החליפי מבלי שניתן יהיה להדיחו מכהונות אלה לנוכח המשפט המתנהל נגדו כל עוד לא ניתן פסק דין מרשיע בעניינו. מדובר במוצא מכובד לאדם שתרם כה רבות למדינת ישראל.
בכל ממשלה שתוקם, לא יהיו פסילות אישיות כדוגמת פסילה של בנימין נתניהו או איתמר בן-גביר, שעשוי אף להסכים לוותר על תפקיד שר בממשלה ולהסתפק בראשות ועדה כדי לאפשר את המהלך.
נהג בחוכמה נפתלי בנט, שמראש לא פסל איש. גדעון סער, שלא הצליח לסחוף אחריו את "מחנה השינוי", והצליח להיבחר רק בזכות מצביעי ליכוד שהתאכזבו מנתניהו, חייב להתגמש ולרדת מן העץ. סער הוא איש ימין אידיאולוגי ובסופו של יום, מה שצריך להנחות אותו הוא הדרך ולא הפרסונה. פגוע ככל שיהיה, מחויבותו למדינה ולערכי הימין חייבת לבוא לפני הכל. אם יחליט להישאר באופוזיציה עם לפיד, מיכאלי והורוביץ, שאין ביניהם חוט מחבר, עשויה התקווה החדשה שהציע לגווע במדבר האופוזיציוני בחוסר יכולת להשפיע. על סער לתפוס בסולם הזה בשתי ידיים ולאפשר הקמת ממשלת ימין יציבה.
ועוד מילה על ליברמן. אביגדור ליברמן הוציא עצמו מן הכלל. לא סתם אמר נתניהו שהוא שייך לגוש השמאל, וכבן ברית של יאיר לפיד אין לו בעיה לשבת תחתיו כראש ממשלה. ישראל ביתנו פוסלת לא רק את נתניהו אלא שלוש מפלגות ימין - שס, יהדות התורה והציונות הדתית. שיח השנאה שלה שלילי ומפלג, בלשון המעטה, והיא אינה ראויה להיות חלק מכל קואליציה של קידום הפיוס והאחדות בעם. התייבשות בספסלי האופוזיציה לשנים הקרובות תועיל מאוד למדינה.

תאריך:  24/03/2021   |   עודכן:  25/03/2021
+ועדת הבחירות התחילה בספירת מעטפות כפולות
00:28 25/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ספירת המעטפות הכפולות - כ-450 אלף במספר - תתבצע בשתי משמרות במהלך שעות הלילה וביום חמישי בבוקר  ▪  ההערכה: אף אחת מהמפלגות שסומנו ככאלה שנכנסות לכנסת לא יצנחו אל מתחת לאחוז החסימה

[צילום: פלאש 90]
+89% מהקולות נספרו: הכל תלוי ברע"ם
20:26 24/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לוועדת הבחירות המרכזית נותרו 210 קלפיות שטרם נספרו והלילה תתחיל הוועדה בספירת הקלפיות של המעטפות הכפולות  ▪  על-פי תמונת המנדטים הנוכחית - לגוש נתניהו 59 מנדטים עם ימינה, לגוש מתנגדי נתניהו 56 מנדטים בלי ימינה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, בספירת הקולות [צילום: פלאש 90]
+"מתחייבים למאמץ להחליף את ראש הממשלה"
18:52 24/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סיעת העבודה התכנסה לישיבה ראשונה אחרי הבחירות  ▪  יו"ר המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי: אלה ימים של שינוי. רוחות של שינוי. צריך סבלנות נחישות ואמונה, אנחנו הוכחנו שעם האמונה אפשר להגיע מאוד רחוק

מיכאלי בישיבת סיעת העבודה. נעשה כל מאמץ [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+תרחיש: גנץ ימונה לראשות הממשלה
16:24 24/03/21  |  עידן יוסף

גורם פוליטי שלא משורות כחול לבן העלה את התסריט הבא: בני גנץ ימונה לתפקיד ראש הממשלה במסגרת מפלגות הגוש להחלפת נתניהו, יישאר בתפקידו עד סיום הרוטציה שכבר הובטחה לו - ואז בחירות (ynet).

+למען הסביבה: הציונות הדתית פועלת להסרת שלטי הבחירות
16:22 24/03/21  |  עידן יוסף

מפלגת הציונות הדתית קוראת לפעיליה ברחבי הארץ להסיר את שלטי הבחירות של המפלגה מהצמתים ומהרחובות, ולהעבירם לשימוש חוזר במצללה (פרגולה), בסניף או בגן. המפלגה מבקשת מפעיליה לעדכן היכן הוסרו השלטים, בטלפון 055-948-6713, על-מנת לחסוך שליחת צוות הורדה במיוחד.

הסרת שלטי בחירות
+הורוביץ: ח"כים של מרצ ישגיחו על ספירת המעטפות הכפולות
15:39 24/03/21  |  מירב ארד

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ צייץ בטוויטר: "חברי הכנסת של מרצ יתייצבו הלילה במשכן כדי להשגיח מקרוב על ספירת המעטפות הכפולות, כדי למנוע נסיונות רמאות ופגיעה בתהליך. לא ניתן לאף אחד לגנוב פה בחירות".

+ספירת הקולות במעטפות הכפולות תחל הערב
14:54 24/03/21  |  מירב ארד

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 מעדכנת כי עד עכשיו נספרו 97% מהקלפיות הרגילות. בהן נספרו 3,861,314 (קולות כשרים) של מצביעים. כרגע, מתנהל הליך בדיקה של 250 קלפיות שהגיעו מאוחר לכנסת, בתום ההליך, יעודכן האתר. (3% הנותרים). בוועדה מדגישים בעקבות הפרסומים כי העלאת הנתונים לאתר לא הופסקה בגלל ש"העובד הלך לנוח". מודגש כי בתום הליך בדיקת הקלפיות, יעודכן האתר בהמשך היום.

[צילום: רפי בן חקון לע"מ]
+הרשימה המשותפת עשויה להתפרק
14:38 24/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפלגת תע"ל בראשות אחמד טיבי עשויה להתפלג מהרשימה המשותפת לחבור למפלגת רע"ם ולהפוך לרשימה הגדולה בקרב מפלגות המגזר הערבי

איימן עודה בנאום לפעילי המשותפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+ספירת המעטפות הכפולות: 4 ח"כים מיש עתיד יפקחו על הספירה
14:11 24/03/21  |  מירב ארד

לקראת ספירת המעטפות כפולות: במפלגת יש עתיד מונו ארבעה חברי כנסת (אורנה ברביבאי, מאיר כהן, מיקי לוי ומירב כהן) לרכז את הפיקוח והשמירה על טוהר הבחירות, ולמנוע זיופים ותקלות. במפלגה רתמו מפלגות מגוש השינוי שיצטרפו למבצע ועשרות חברי כנסת, מפקחי קלפיות וסופרי קולות מטעם מפלגות גוש השינוי יגיעו הלילה לכנסת וינהלו מעקב קפדני על ספירת הפתקים.

+ימינה תתכנס היום לישיבת סיעה ברעננה
13:54 24/03/21  |  מירב ארד

‏ימינה תתכנס היום (יום ד') בשעות אחר הצהריים לישיבת סיעה ברעננה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך למנוע בחירות חמישיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עברנו לפנטזיות הגולשים?
קורא משועשע  |  24/03/21 20:44
2
מתווה מכובד וראוי !!! ל"ת
קורא ומעיין  |  25/03/21 09:54
3
אפשרות נוספת
יוסי מ.  |  25/03/21 09:55
4
הדרך לפתרן הפלונטר הפוליטי
יורם הר-לב  |  30/03/21 10:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
עידן יוסף
מפלגת תע"ל בראשות אחמד טיבי עשויה להתפלג מהרשימה המשותפת לחבור למפלגת רע"ם ולהפוך לרשימה הגדולה בקרב מפלגות המגזר הערבי
דן מרגלית
על ראשי מפלגות הגוש המבקש לשחרר את הפוליטיקה הישראלית מלפיתתו של הנאשם בפלילים להתכנס יחדיו ולהציע לנפתלי בנט להיות ראש הממשלה הבא, כאן ועכשיו ובלי רוטציה
מירב ארד
השר צחי הנגבי: אנחנו רואים במנסור עבאס שותף פוטנציאלי    מיקי זוהר: חייבים לעשות הכל למנוע בחירות חמישיות    שלמה קרעי: בשום אופן לא!    הנגבי: מי זה קרעי? אחפש בגוגל
עמנואל בן-סבו
היום שאחרי, הוא היום בו ההנהגה הנבחרת תראה את טובת העם כולו, גם את אלו שסירבו להזדהות עם ערכיה ואמונותיה, הנהגה שתשרת את הציבור כולו לקהליו, מגזריו, שבטיו
איתמר לוין
רע"ם עוברת לראשונה את אחוז החסימה ומונעת מנתניהו רוב, גם עם ימינה    שקלול תוצאות האמת מקלפיות המדגם הוביל את שלושת הערוצים לצפות, כי לנתניהו יש רק 59 מנדטים יחד עם ימינה    אם יתאמתו המדגמים - הליכוד זקוק למנדטים של סער, שהצהיר שוב שלא יכהן בממשלת נתניהו    ספירת 79% מהקולות העניקה לנתניהו 61 מנדטים יחד עם ימינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il