X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"לפיכך אנחנו חייבים להודות, להלל, לשבח, לפאר, לרומם, להדר ולקלס למי שעשה לאבותינו ולנו...." לרופאים, לאחיות, לסניטרים, למדענים, לפייזר, למודרנה ולראש ממשלת ישראל וצוותו הגדול על החיסונים
▪  ▪  ▪
הא לחמא ענייה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בשנה שעברה בליל הסדר ישבנו לשולחן הסדר עם המשפחה הגרעינית בלבד, קרטוני ביצים מימננו וחבילות נייר טואלט משמאלנו, ומעל ראשנו ריחפה עננה של חשש מהלא נודע, מהמגיפה שהתנחלה בארצנו ובעולם כולו.
התפללנו בביתנו, בחצרות ובמרפסות, ערכנו קידוש בלי שמחה ובלי ששון בעיקר עם דאגות ומחשבות מהלא נודע. מזגנו ארבע כוסות יין, זכר למסעדות שנסגרו ונפתחו על-פי התווים השונים והרמזורים המהבהבים. ביקשנו לקיים את מצוות ההסבה בעת הלגימה אל לא יכולנו בשל הריחוק הנדרש של איש מרעהו. דיברנו בארבע לשונות גאולה, ראשון: אין קורונה זו מזימה פוליטית, שנית: שפעת עם יחסי ציבור, שלישית: עד שיגיעו חמישה חיסונים, רביעית: והוצאתי והצלתי וגאלתי ולקחתי.
קראנו את הא לחמא ענייא וגילינו סביבנו מאות ואלפי מובטלים חדשים, עצמאיים שעולמם הכלכלי התמוטט עליהם. שרנו מה נשתנה והבטנו מהחלון. הכל השתנה הלילה הזה, שבכל הלילות אנו שמחים עם המשפחה המורחבת, עם סבא וסבתא, הלילה הזה איש איש להגדתו, איש איש לגורלו.
הבטנו בסיפור העוצמה היהודית הסיפור המועבר מאב לבן, מקיימים את מצוות והיגדת לבינך, "עבדים היינו לפרעה... ויוציאנו משם ביד חזקה ובזרוע נטויה..." הפעם לא נצרכנו לידיים, חסר היה לנו הראש הממציא תרופה וחיסון למיגפה. העמקנו בהגדה: "אמר רבי אלעזר בן עזריה: הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי..." לראות מגיפה בסדר גודל עולמי עם תוצאות טרגיות כאלה.
המשכנו לקרוא בהגדה למרות האווירה המשפחתית המדוללת והגענו לארבעת הבנים - כנגד ארבעה בנים דיברה התורה..." חכם הממהר לשמור על הכללים ולהתחסן, רשע המפר את כל הכללים, מסרב להתחסן ומפר בידוד, תם, שאינו מבין מדוע אלפים בבלפור מוחים בעוד הוא לא יכול להתפלל עם עוד תשעה אנשים עם מסכות בבית הכנסת, שאינו יודע לשאול, הנושא עיניו להנהגה הרוחנית, הפועל על-פי דעת התורה וממתין למוצא פיה.
"ברוך שומר הבטחתו לישראל ברוך הוא...", התורה מגנא ומצלא, תלמודי תורה ותינוקות של בית רבן פתוחים. "וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנוכי..", על חלק זה בהגדה סמכו אומות העולם ובהם גויי הארץ אשר ערכו טקסי נישואים ללא מורא.
אחד הרגעים המרגשים בהגדה כשכל בני המשפחה, קטנים כגדולים, שרים בקול גדול "והיא שעמדה לאבותינו ולנו שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו..." הקורונה עמדה לכלותינו וכילתה אלפים שיש להם שמות, פנים, משפחה, "דם ואש ותימרות עשן.." האיבה והשנאה הרימו ראש כנגד מגזרים בחברה הישראלית. דם האדם נשפך, האש ליחכה ותימרותיה איימו במסך עשן לקרוע קריעה בעם.
עשר המכות שהוריד הקב"ה על מצרים - דם, צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, קורונה, קורונה, קורונה, וריאנטים.
"כמה מעלות טובות למקום "..למרות ההסתגרות, על-אף החשש, וחוסר הוודאות התגייסה המדינה לדאוג לכלל האוכלוסיות למזון ושתייה, לתרופות. חיילים נכנסו לכפרים והתקבלו בזרועות פתוחות, חיילות דאגו בשכונות חרדיות והתקבלו במאור פנים, רגעים של חסד.
"מרור זה שאנו אוכלים", לא טעימות כי אם מרור רב נאלצו האזרחים לאכול בימי המגפה. בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים..." או מדובאי או בטומי או ארה"ב, השמיים נסגרו אין יוצא ואין בא.
"לפיכך אנחנו חייבים להודות, להלל, לשבח, לפאר, לרומם, להדר ולקלס למי שעשה לאבותינו ולנו...." לרופאים, לאחיות, לסניטרים, למדענים, לפייזר, למודרנה ולראש ממשלת ישראל וצוותו הגדול על החיסונים.
בשלב ההלל, השלב בו מי שעוד נותר ער יכול לקבל פרס נוסף פרט לפרס למוצאי האפיקומן, קראנו: "אהבתי כי ישמע..." והעם שמע ועוד איך שמע, מי הציל אותו, מי דאג לחיסונים, מי התקשר בשעה שלוש לפנות בוקר, מי אין עוד מלבדו.
"נשמת כל חי", אלפים אלפים איבדו במגיפה את חייהם את נשמתם, נשמת כל מת. הסיפורים הנוראיים על האובדן ילוו את המשפחות ואת העם שנים רבות.
בשארית הכוח אנו שרים את חד גדייא. העיניים נעצמות, בשולחן נותרו הדבקים ב-ה'. "חד גדיא דזבין אבא בתרי זוזי ואתא.." לעטלפא והעבירה לסינא דהעבירה לעולם כולו דזבין חיסונים במיליארדי זוזי.
הבית ניעור, הקצב מתגבר הקול צלול: "שלושה עשר מי יודע... חמישה חומשי תורה, ארבע אימהות, שלושה האבות שני לוחות הברית אחד אלוקינו שבשמיים ובארץ..." ארבעה עשר מי יודע .... סגרים ראשון, שני, שלישי, בידודים, מסכות, כפפות, מרחקים, חיסונים, מכחישים, מחלימים, אחד פרופסור לס, פרופסור לס, פרופסור לס שבטלוויזיה וברדיו.
"השתא בני חורין.." השנה נסב לליל הסדר עם כל המשפחה, בלי מסכות, בלי ריחוק, בלי כפפות ובלי סגר, עם חיסון שני, דרכון ירוק, ננקוט בזהירות המתבקשת, לא נשכח את קורבנות המגיפה ונקווה שלשנה הבאה בבריאות טובה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  25/03/2021   |   עודכן:  25/03/2021
+שוב נדחתה ההכרעה
23:45 25/03/21  |  נסים ישעיהו   |   לרשימה המלאה

יציאת מצרים המקורית נפעלה ביוזמה מלמעלה אבל בגאולה האחרונה, בגאולה שלנו אנחנו אמורים להיות שותפים פעילים. והרי כיום כבר לא דורשים מאיתנו הרבה, רק לבחור. כמו שמבטיח הנביא הושע

[ציור: גוסטב דורה]
+שירות הסעיות יופעל בפסח בין קרית ארבע למערת המכפלה
23:30 25/03/21  |  עידן יוסף

שירות הסעיות חינם מקרית ארבע למערת המכפלה, יפעל בימי חול המועד פסח. השירות החינמי (קו 21) יופעל בכל חמש דקות בשיטת "מלא וסע" בשעות 19:00-08:00 מקרית ארבע למערת המכפלה, ובשעות 21:00-09:30 ממערת המכפלה לקרית ארבע. המסלול כולל איסוף נוסעים והורדתם בארבעת החניונים שבקריית ארבע. את השירות מממן משרד התחבורה.
משרד התחבורה יפעיל בחול המועד גם קו אוטובוס ישיר (201) מחניון "חנה וסע" במלחה ירושלים למערת המכפלה בחברון. קו זה פועל בתשלום, במהלך כל שעות היום בחול המועד, בתדירות של 10 דקות.

+3333
12:26 25/03/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה

בליל התקדש החג, אור לט"ו בניסן, ימלאו 3,333 שנה ליציאת מצרים כשם שהתקיימה לפני 3,333 שנה ההבטחה לאברהם: "וְאַחֲרֵי כֵן יֵצְאוּ בִּרְכֻשׁ גָּדוֹל", מתגשמת ממש לעינינו, 3,333 שנה אחרי, הבטחת "וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים"

ציאת מצרים גוסטב דורה [צילום: גוסטב דורה]
+מדריך מד"א השלם לשמירה על בריאותכם בחג הפסח
11:43 25/03/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לקראת חופשת הפסח, במד"א מזהירים מהסכנות האפשריות בארוחת החג והטיולים ומזכירים - הקורונה עדיין כאן  ▪  המדריך המלא לסכנות פסח

לא לשכוח את הילד באוטו
+נקשיב לקולות של פרשות השבוע
10:46 25/03/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הפרשות הנסמכות לחג הפסח מחייבות אותנו לפתיחות חברתית ואהבת אדם באשר הוא אדם  ▪  הקדושה בפרשה כמוה כאהבה, היא הקו שצריך להנחות אותנו ולנווט את חיינו

על אהבה לא ניתן לצוות בחקיקה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"שפוך אהבתך על גויים של ידעוך" (ד')
10:18 25/03/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

קריאה אחרת בהגדה של פסח  ▪  אסור לתת לקול של "שפוך חמתך" לנווט את סיפור תשוקת החרות שלנו, בני העם היהודי  ▪  לא אצטרף לדרישה לשפוך זעמו של בורא עולם על כל המשפחות, שלא ידעו אותו בחג המסמל את ניצחון הצדק על הרשע, את ניצחון עם עבדים היוצא מעבדות לחיי חרות

סוכת שלום [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הקווים לכותל ולירושלים יתוגברו בחול המועד
09:52 25/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+לראשונה בחדרי האוכל בצה"ל: פסטה כשרה לפסח
08:08 25/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצבא השלים היערכותו לחג הפסח והשנה יגיש לראשונה גם מדגנים בטעם שוקולד  ▪  הרבנות הצבאית ניפקה עשרות אלפי הגדות לליל הסדר וסידורים לרווחת החיילים

כ-70 טון מצות סופקו לבסיסים [צילום: דו"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
עידן יוסף
הצבא השלים היערכותו לחג הפסח והשנה יגיש לראשונה גם מדגנים בטעם שוקולד    הרבנות הצבאית ניפקה עשרות אלפי הגדות לליל הסדר וסידורים לרווחת החיילים
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תדירות הקו המהיר לירושלים במהלך ימי הפסח    בקו החשמלי המהיר מהרצליה לירושלים העובר דרך תחנות תל אביב יופעלו מדי יום (חוץ משישי) שמונה רכבות מיוחדות, ויוארכו שעות הפעילות שלו עד חצות
איתן קלינסקי
קריאה אחרת בהגדה של פסח    סיפור ההגדה נשען על החובה "והגדת לבנך"    מצער, שבמרכז נמצא רק האב    מדוע נפקד מקומה של האם, שיש לה חלק משמעותי בהכנות לחג?
עמנואל איפרגן
חיוב בדיקת חמץ הינה על כל מקום ששיך לו, והוא הדין ברכוש המשותף בבנייני מגורים על כל חלקיו, כגון, מחסן, עליות הגג, וחדרי מדרגות, וכן בכל חלקי השטח המשותף, חל חובת בדיקת חמץ על כל הדיירי הבניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il